- 1 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (127 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (176 opinii)
- 3 Nocna akcja SAR na Bałtyku (34 opinie)
- 4 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (173 opinie)
- 5 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (138 opinii)
- 6 Tak znaleziono podejrzanego o morderstwo (45 opinii)
Zatoki przy Myśliwskiej. Kilka problemów na jednym przykładzie
Budowa pierwszych zatok przy ul. Myśliwskiej jest już mocno zaawansowana, więc nie liczę na to, by mój list ją zatrzymał. Jest to raczej gorzki wyraz żalu, że mimo pięknych zapewnień władz miasta o tym, że zieleń będzie traktowana priorytetowo - w praktyce jej jedynymi obrońcami znów są zwykli mieszkańcy. Niestety - tym razem kolejny raz beton wygrał - pisze pan Maciej.
O inwestycję wnioskowała w zeszłym roku Rada Dzielnicy Piecki-Migowo.
Z propozycją tą wystąpił miejski radny, pan Przemysław Malak (klub PiS), inicjatywę poparł przewodniczący zarządu dzielnicy - pan Łukasz Świacki.
Powstanie w tym miejscu zatok postojowych, choć zapewne ucieszy niektórych zmotoryzowanych (wielu z nich do tej pory niszczyło pasy zieleni i chodniki, parkując tam w sposób nieprawidłowy), jest jednak mocno kontrowersyjne.
Mówili o tym głośno lokalni aktywiści, gdy tylko pomysł budowy tych zatok pojawił się publicznie, jednak ich głos nie został wzięty pod uwagę.
Na wstępie - rozważając głos tych, którzy mówią, że przecież usługi tam zlokalizowane powinny mieć zapewnione miejsca parkingowe. Trzeba zauważyć, że to właściciel posesji, na której są one zlokalizowane, jest zobowiązany do zapewnienia miejsc do parkowania przy swoich biznesach.
Wymóg taki - wraz ze współczynnikami liczby miejsc - jest zapisany w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego i każdy inwestor w tej okolicy musiał miejsca parkingowe zapewnić na swój koszt.
Z niezrozumiałych dla mnie przyczyn miasto nie tylko nie wyegzekwowało tego wymogu wobec właściciela tych punktów usługowo-handlowych, ale jeszcze buduje mu miejsca postojowe na miejskim gruncie za publiczne pieniądze.
Po drugie - urzędnicy chętnie zasłaniali się w tym roku właśnie Planem Zagospodarowania Przestrzennego, gdy odrzucali projekt w budżecie obywatelskim, który zakładał wybudowanie dróg rowerowych wzdłuż ul. Myśliwskiej kosztem zwężenia jezdni.
Budżet Obywatelski: zaskakujące pomysły na inwestycje
Dziwi więc, że nie widzą tego, że budowa tych zatok postojowych likwiduje ostatnie resztki rezerwy terenowej, które pozwoliłyby na zrealizowanie zapisu tego samego planu miejscowego - mówiące o tym, że ulica ma być wyposażona w zbiorczą trasę rowerową.
Nie wydaje się też, aby zwracali uwagę na to, że zlokalizowanie punktów usługowych na samym skraju działki to co najmniej mocne naciąganie zapisów planu, który zakładał oddalenie linii zabudowy o przynajmniej 10 metrów od granicy działki.
Zatoki powstają kosztem chodnika, który został zwężony
Po trzecie - budowa zatok postojowych powoduje w tym miejscu zwężenie chodnika. Ulica Myśliwska na tym odcinku jest wyjątkowo mocno uczęszczana przez pieszych. W okolicy mieszka wiele młodych rodzin, więc wielu z tych pieszych to osoby z wózkami dziecięcymi lub rodzice z dziećmi na rowerach.
Jest to główny ciąg komunikacyjny Migowa oraz trasa prowadząca do sklepów i terenów rekreacyjnych. Dodatkowo usytuowane tam - tuż przy chodniku - punkty handlowe powodują, że w tym miejscu często ludzie stoją na chodniku, a nie tylko idą nim. Jakiekolwiek zwężenie go będzie więc utrudnieniem dla tych, którzy poruszają się Myśliwską inaczej niż samochodem.
Po czwarte - od dłuższego czasu istniały w debacie publicznej różne pomysły na uporządkowanie pasów zieleni, które są likwidowane w związku z tą budową. Warto wspomnieć choćby o zeszłorocznych projektach w budżecie obywatelskim.
Miały być drzewa, są miejsca postojowe
Projekt nasadzeń drzew wzdłuż ul. Myśliwskiej zebrał 882 głosy, a projekt naprawy trawników 339 głosów. Gdyby traktować je wspólnie - bo dotyczyły wszak tych samych pasów zieleni - to była to większa liczba głosów niż ta, którą oddano na projekt zwycięski w zielonym budżecie (zebrał on 1024 głosy).
Mimo to Rada Dzielnicy zignorowała ten wyraźny głos mieszkańców opowiadających się za zielenią i zawnioskowała o budowę miejsc postojowych. Projekt łączący te dwa zielone pomysły pojawił się też w tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego pod nazwą "Zielona Myśliwska", lecz mimo tego GZDiZ zdecydował się na rozpoczęcie budowy zatok jeszcze przed rozstrzygnięciem głosowania.
Po piąte wreszcie - w zeszłym roku odbywał się w tej okolicy spacer prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz. W jego trakcie padło zapewnienie, że w tym miejscu możliwość niszczenia pasów zieleni i chodnika zostanie zablokowana słupkami.
Niestety, okazało się to pustą obietnicą. Niestety, ta sprawa ma również dodatkowy przykry wymiar. Pokazuje brak dialogu Rady Dzielnicy Piecki-Migowo z mieszkańcami Migowa.
Bez komentarza. Bo komentować nie można było
Przed rozpoczęciem tej budowy nie były prowadzone konsultacje z mieszkańcami. Później, kiedy po rozpoczęciu budowy Rada zamieściła informację o inwestycji na swoim profilu na Facebooku, to gdy mieszkańcy zaczęli wyrażać swoje obawy i zadawać pytania o budowane zatoki - Rada najpierw wymijająco twierdziła, że za wszystko odpowiada GZDiZ, ponieważ ona wnioskowała jedynie o uporządkowanie parkowania i przebudowę chodnika (co nie do końca jest prawdą - wniosek Rady Dzielnicy do GZDiZ z października 2020 roku wprost mówi właśnie o budowie miejsc postojowych). Następnie... całkowicie wyłączyła możliwość komentowania swej wiadomości.
W związku z tym nie sposób na przykład dowiedzieć się, gdzie dokładnie ma powstać trzecia z zatok zapowiedzianych przez Radę Dzielnicy - czyli który jeszcze pas zieleni zostanie zniszczony po to, by kierowcy mogli wygodnie w tym miejscu parkować.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2021-10-12 08:56
zastanawia mnie (46)
gdzie parkują w tym rejonie i na podobnych osiedlach znajomi, goście okazjonalni? Mam tam koleżankę, ale przestałam ją odwiedzać samochodem, bo jedyne miejsce było pod biedronką, ale zapewne i to obstawili parkometrem obecnie. w rezultacie w ogóle tam nie jeżdżę.
Nie da się żyć w takim miejscu. 3 bloki i już płoty, szlabany i zakazy, a jakgdzie parkują w tym rejonie i na podobnych osiedlach znajomi, goście okazjonalni? Mam tam koleżankę, ale przestałam ją odwiedzać samochodem, bo jedyne miejsce było pod biedronką, ale zapewne i to obstawili parkometrem obecnie. w rezultacie w ogóle tam nie jeżdżę.
Nie da się żyć w takim miejscu. 3 bloki i już płoty, szlabany i zakazy, a jak się chce na dłuższy spacer pójść, to już tylko wzdłuż głównej ulicy pełnej samochodów. Wynajmują lokale pod usługi, np. lekarskie, ale wjechać już tam nie można. Dla mnie to znak czasu, rzeczywiście patodeweloperka. Pozostaje jedynie współczuć.- 207 20
-
2021-10-13 07:57
Mieszkałam rok na Myśliwskim Wzgórzu, i to był dramat. My mieliśmy to szczęście, ze do dyspozycji mieliśmy wykupione 2 miejsca parkingowe (jedno w garażu podziemnym, jedno na zewnątrz), chociaż o to zewnętrzne musieliśmy walczyć z durnymi sąsiadami, którzy sonie miejsc nie wykupili i próbowali parkować na naszym prywatnym mieści jak ktos
Mieszkałam rok na Myśliwskim Wzgórzu, i to był dramat. My mieliśmy to szczęście, ze do dyspozycji mieliśmy wykupione 2 miejsca parkingowe (jedno w garażu podziemnym, jedno na zewnątrz), chociaż o to zewnętrzne musieliśmy walczyć z durnymi sąsiadami, którzy sonie miejsc nie wykupili i próbowali parkować na naszym prywatnym mieści jak ktos przyjeżdżał w odwiedziny autem, zawsze była logistyka i jedno auto lądowało na jakimś innym osiedlu, ewentualnie pod PKM. A mimo wszystko z PKM na Myśliwskie jest jakieś 15 minut pieszo. Niby nie daleko, wiec raz na jakiś czas nie bylo to problemem, jednak miejsc dla gości na osiedlu nie bylo żadnych.
- 2 1
-
2021-10-12 23:47
Nie było problemu...
Dopuki stonki robotnice Nas najechały.
- 0 1
-
2021-10-12 14:45
(2)
Wystarczy odspawać cztery litery od blachosmroda i problem znika.
PS. Też mam samochód, tylko nie mam obsesji na jego punkcie.- 4 4
-
2021-10-12 21:50
E bo pewnie jeszcze nie jesteś kaleką z braku ruchu (1)
- 0 1
-
2021-10-13 08:56
Regularnie biegam 20 km, więc chyba raczej nie. A auto tylko w ostateczności. Nie lubię być od niczego uzależniony.
- 0 0
-
2021-10-12 10:43
Nie parkują.
Mam znajomych do których inaczej niż uberem sie nie wybieram.
Zresztą, to nie jest domena tylko nowych bloków, w tych z PRL jest identycznie.- 3 3
-
2021-10-12 10:43
ROTFL
"jak się chce na dłuższy spacer pójść, to już tylko wzdłuż głównej ulicy pełnej samochodów"
rozumiem ze na poligon za daleko :)
LOL- 9 2
-
2021-10-12 10:36
Da się żyć, tylko ty nie potrafisz żyć bez samochodu
- 7 6
-
2021-10-12 10:26
na parkingu przy PKM można zaparkować w weekend jest puty (2)
iść na spacer, czy do koleżanki
- 12 3
-
2021-10-12 10:57
chyba tam nie byłąś! (1)
PKM poczatek Karwin a Myśliwska 3 przystanki dalej
- 2 9
-
2021-10-12 10:58
Ekhem... Władziu, to nie to miasto
- 10 1
-
2021-10-12 10:17
Okazjonalnie odwiedzam tam znajomego. Wiedząc o problemach z parkowaniem jadę do nich rowerem (9)
Proste jak konstrukcja cepa. Gdyby była porządna droga dla rowerów, na takie rozwiązanie mogłoby się decydować więcej osób. Autobus jeździ tam w weekendy dość rzadko, opcja taksówki pozostaje zawsze aktualna.
- 7 13
-
2021-10-12 16:08
(1)
Na spoconego smroda rowerowego jedziesz do znajomych . No nie fajnie.
- 4 2
-
2021-10-12 18:09
przypuszczalnie pocisz się jak wejdziesz na drugie piętro
uzależnienie od samochodu przejawia się w różnych formach. Rowerem w ciągu 10 minut przejedziesz 3 km lub nawet więcej, nie zdążysz się spocić, więc nie ściemniaj.
- 1 6
-
2021-10-12 11:11
Cieszymy się, że nie odwiedzasz koleżanki samochodem (2)
- 5 4
-
2021-10-12 12:28
Ale sami to chcecie parkować swoje szroty pod blokiem, nie? (1)
- 2 2
-
2021-10-12 21:49
Mogłeś pisać kilka lat wcześniej to bym kupił 1 prywatne miejsce ekstra, żebyś mógł do koleżanki przyjeżdżać autem.
- 0 0
-
2021-10-12 10:49
sam myśliwska generalnie dla rowerów nie jest jakoś bardzo problematyczna.
Dojechać mozna albo przez poligon (w sumie bardzo fajnie) albo przez morene - na której drogi rowerowe sa bardzo ok, adamowicza (też ok), albo od strony kartuskiej (też dobrze)
ale rozumiem że laika jktóry dopiero chce zacząć brak DDR na pewnym fragmencie myśliwskiej faktycznie może zniechęcać. -- 7 3
-
2021-10-12 10:28
Dzięki za wskazówkę już wiem jak mam żyć. Też lubię nocą wracać rowerem do domu (2)
- 19 6
-
2021-10-12 11:04
rowerem to masz choć szansę jeszcze uciec - na piechotę ... daleko nie przebiegniesz
i nie dość, że cię skroją, to jeszcze skopią+
- 2 2
-
2021-10-12 10:43
Nietrzeźwy samochodem też nie pojedziesz
A jeśli wracasz w nocy trzeźwy (dziwne ale możliwe) to jaki problem z tym rowerem? Rower ci się na noc kładzie spać i nie chce jechać?
- 8 11
-
2021-10-12 10:07
komunikacja (4)
Autobusy 127 czy 130, plus PKM. Proszę.
- 10 10
-
2021-10-12 12:42
(1)
Do każdej takiej wypowiedzi powinien być podany profil osoby komentującej. Status rodziny, ilość dzieci, odległość między domem a miejscem zamieszkania itd. Wtedy byśmy widzieli kto się tak wymądrza a kto potrafi się wypowiedzieć merytorycznie.
- 8 5
-
2021-10-12 12:52
A wiesz to by było ciekawe jakby ci kierowcy co "muszą" podali te informacje wraz z odległościami do przystanków. Rozumiem że z góry wiemy że kierowcy wypowiadają się merytorycznie a wszyscy inni sie wymądrzają?
- 4 4
-
2021-10-12 10:21
dorożkę PKP pod drzwi od stacji kolejowej i spowrotem (1)
poproszę
- 4 1
-
2021-10-13 08:54
dorożka? dla Pana to... a co, o taxi nie słyszał? po za tym 130 akurat spod PKM jedzie
- 0 0
-
2021-10-12 09:51
Tam było tak od samego początku (9)
Każdy kto kupował tam mieszkanie wiedział w co się pakuje.
Obok mają tramwaj i autobus. Gorzej jak znajomi z dziećmi mają odwiedzić, wtedy faktycznie brak miejsca jest problemem.- 8 14
-
2021-10-12 10:55
jaki tramwaj?w Gdyni nie ma torów! (5)
wszędzie teraz budowanie bez parkingów,więc dla odwiedzających koszmar
- 4 10
-
2021-10-12 16:07
TIRY na tory!
Tir
- 1 0
-
2021-10-12 10:57
(3)
Nie, tylko dla odwiedzających własnymi samochodami
- 6 6
-
2021-10-12 12:40
(2)
Oczywiście. Na szczęście wraz z niszczeniem infrastruktury drogowej i odbieraniem ludziom możliwości przemieszczania się prywatnymi samochodami idzie prężnie rozwijająca się komunikacja zbiorowa. Niezawodna, skomunikowana i zapewniająca komfort podróży. Wszak przecież nie ma problemu przejechać się przez całe miasto/trójmiasto z prędkością 16 km/h.
Oczywiście. Na szczęście wraz z niszczeniem infrastruktury drogowej i odbieraniem ludziom możliwości przemieszczania się prywatnymi samochodami idzie prężnie rozwijająca się komunikacja zbiorowa. Niezawodna, skomunikowana i zapewniająca komfort podróży. Wszak przecież nie ma problemu przejechać się przez całe miasto/trójmiasto z prędkością 16 km/h. w ścisku przez 2 godziny. Ekoterroryści z patodeweloperami ramię w ramię przekonują ludzi, że czas się spakować i wyjeżdżać. Potem dziwią się, że ludzie się wyprowadzają z trójmiasta.
- 10 4
-
2021-10-12 18:07
te problemy to wynik nadmiaru samochodów w Trójmieście
nie próbuj tworzyć tezy, że są one wynikiem niedorozwoju infrastruktury drogowej lub parkingowej, którą już można uznać, że jest przewymiarowana. Substytutem samochodu jest w wielu przypadkach prosty spacer pieszy - ale mam wrażenie, że nie potrafisz tego ogarnąć i wszystkie Twoje problemy według Ciebie generują inni. Tymczasem szczęście w największym skrócie to właśnie: inni ludzie.
- 4 5
-
2021-10-12 12:41
To, że w określonym miejscu zmieści się tylko określona ilość samochodów nie ma nic wspólnego z ekologią. Co więcej wyprowadzanie się z Trójmiasta na obrzeża jeszcze bardziej uzależnia od samochodu o czym wyprowadzający się wiedzą. Ergo nie jest tak źle z jeżdżeniem skoro do akceptują.
- 3 1
-
2021-10-12 10:00
najgorzej (2)
jak dzieci mają tak niezaradnych rodziców, którzy jak nie wjadą pod same drzwi to lamentują.
- 24 10
-
2021-10-12 10:20
a przejdz się 100m z brayankiem lat 5 i 70kg wagi (1)
jak ci dziecko kladzie się co chwila na ziemi i krztusi się i nie może oddychać
- 22 4
-
2021-10-12 12:28
Najpierw masa, później rzeźba
- 13 0
-
2021-10-12 09:47
Ja też zerwałam kontakt z taką jedną koleżanką bo jak zobaczyłam jakim gratem jeździ no to sorry ... (4)
- 24 9
-
2021-10-12 11:01
Ale jakby jeździła najnowszym Mercedesem klasy S albo Ferrari to byście były najlepsze psiapsióły?
Blachara jedna...
- 9 5
-
2021-10-12 10:17
to jak zobaczyłam, że moja najlepsza przyjaciółka z biedy sama sobie klei tipsy - zamiast zrobić to jak należy u kosmetyczki (2)
kontakt zerwany
- 19 4
-
2021-10-12 10:23
(1)
a moja najlepsza kumpela na bułkę nie miała, to wiadomo już nie jest moją fumfelą
- 15 2
-
2021-10-12 12:04
Moja, jak u mnie była w gościach i poprosiła o szklankę wody, to ją wypieprzyłem
A później dałem jej tej wody
- 10 1
-
2021-10-12 09:44
autobusem do koleżanki pojedź leniuszku
- 25 31
-
2021-10-12 09:42
Parkometr (3)
a czemu parking ma być za darmo???? Żal kilku złotych??? Koszty ekspatacji samochodu to nie tylko paliwo!
- 30 24
-
2021-10-12 16:04
Chyba raczej wioskowy hehehe z takimi poglądami.
- 3 6
-
2021-10-12 10:53
a czemu mam płacić? (1)
mało podatków za zabetonowane miasto?
- 25 20
-
2021-10-12 14:46
Mowa tu o parkingu przy biedrze, który jest prywatny. Czytaj ze zrozumieniem.
- 9 2
-
2021-10-12 07:24
Pato developerka (16)
Problemem nie są zatoki dla kierowców tylko urbanizacja i pazerność developerów którzy jak by mogli to by budowali osiedla bez potrzebnej infrastruktury.
Drogi dojazdowe i chodniki to jakaś masakra na nowych osiedlach a jak już dojedziesz to brak miejsc do zaparkowania bo wszystkie sprzedane za grubą kasę.- 85 13
-
2021-10-12 09:05
Handel i uslugi (1)
Bez możliwości zaparkowania ?? Ciekawe kto na to wyraża zgode ?
- 11 1
-
2021-10-12 10:46
Klienci tej patoli rozjeździli trawnik na pół metrowe koleiny
A teraz w nagrodę robi im się piękną zatoczkę za nasze pieniądze. Rewelacja.
- 5 7
-
2021-10-12 07:30
(9)
To zostań deweloperem i rób ludziom za darmo miejsca postojowe. Chętnie kupię od Ciebie taki lokal z odpowiednią infrastrukturą:P
- 13 32
-
2021-10-12 09:25
(2)
człowieku ale przepisy sa takie same dla wszystkich, deweloper ma obowiazek zapewniać miejsca postojowe, przepisy mówią że Zagospodarowując działkę budowlaną, należy urządzić, stosownie do jej przeznaczenia i sposobu zabudowy, stanowiska postojowe dla samochodów użytkowników stałych i przebywających okresowo.
Rozporządzenie nieczłowieku ale przepisy sa takie same dla wszystkich, deweloper ma obowiazek zapewniać miejsca postojowe, przepisy mówią że Zagospodarowując działkę budowlaną, należy urządzić, stosownie do jej przeznaczenia i sposobu zabudowy, stanowiska postojowe dla samochodów użytkowników stałych i przebywających okresowo.
Rozporządzenie nie określa liczby miejsc postojowych. Przepisy mówią, że należy ją dostosować do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. To właśnie warunki zagospodarowania mówią ile ma być miejsc w tym miejsc dla niepełnosprawnych.- 6 1
-
2021-10-12 10:26
budując sobie domek jednorodzinny - te przepisy nie obowiązują! (1)
- 2 0
-
2021-10-12 10:37
I tu się zdziwisz, bo też należy zapewnić min dwa miejsca postojowe
- 4 1
-
2021-10-12 08:23
(2)
a gdzie jest powiedziane ze miejsca postojowe muszą kosztować??? to tylko wymysł zachłannych deweloperów co dla kasy sprzedadzą własna matkę.
- 20 3
-
2021-10-12 08:33
(1)
ale ich budowa kosztuje... a każdy minimalizuje koszty
- 2 4
-
2021-10-12 10:25
pan Brajan z panią Jesiką nie kupili by mieszkania za 3200zł/metr - a za 3199zł/m już tak.
oczywista oczywistość
- 2 4
-
2021-10-12 07:56
Prawdziwy deloper patriota. (2)
Właśnie co będziesz deweloperowi mercedesa odmawiał. Lokatorzy powinni swoje chodniki i płyty jumbo przynieść i zrobić. I jeszcze sami kanalize podłączyć.
- 29 4
-
2021-10-12 10:23
jakoś na wsiach ludzie własnym sumptem potrafili wodociag do domów położyć - albo i szkołę postawić (1)
o zakupie za własne pieniądze Centrali dla TPSy by mieć telefon już za rok, a nie za 20lat - nie wspomnę...
- 3 1
-
2021-10-12 11:40
To nie powód do dumy
Tylko przykład tego, jak władze państwowe i samorządowe wspaniale dbają o potrzeby mieszkańców prowincji.
- 3 1
-
2021-10-12 08:02
(3)
ale to nie dewolperow wina ze buduja tam gdize moga. to wina urzednikow od Miejscowego Planu ze nie pozostawili odpowiedniego miejsca pod infrastrukture i zielen. to urzednicy sa odpowiedzialni za planowanie miasta.
- 153 10
-
2021-10-12 13:05
Tak, tylko ich chora ekonomia opanowała, czyli wydajność z m2. (1)
- 1 1
-
2021-10-12 13:07
No, to zupełnie tak jak wszystkich. Do zieleni, przestrzeni i takich rzeczy jak okolica wolna od ogromu samochodów albo nieogrodzone osiedla przykładamy wartość zero. Co więcej pozostaje niż wydajność z metra? Jakby nikt takich mieszkań nie kupował to następne osiedle byłoby dla ludzi a nie dla samochodów.
- 0 1
-
2021-10-12 11:26
w weekend trojmiasto.pl piało z zachwytu nad planistami
- 3 1
-
2021-10-12 07:38
200 m do lasu (26)
Tuż obok jest las, mnóstwo zieleni, ale trzeba prowadzić walkę o pół metrowy pas błota. Bardzo dobry pomysł na zatokę w tym miejscu.
- 225 110
-
2021-10-13 11:24
Popieram całkowicie budowę zatoczki w tym miejscu
To nie pas zieleni to jedna dziura, rozjechana 1000krotnie, ludzie nie mogą zaparkować idąc do Paczkomatu, non stop blokują wjazd na posesję dwóch domków jednorodzinnych, Bardzo Dobra realizacja
- 3 0
-
2021-10-13 10:25
200m jest las ale walka z samochodami trwa - dramat..
- 2 0
-
2021-10-13 08:53
odległość do paczkomatu itp
skoro 200m do lasu to nic to 50 m do paczkomatu autem jak nazwać, droga do zieleni na Myśliwskiej to pustynia szczególnie latem, uciążliwa dla wszystkich a szczególnie dla dzieci i osób starszych, ale co tam można do lasu podjechać autem przecież....
- 0 0
-
2021-10-12 12:12
Popieram (4)
Nie róbmy cyrku z normalnych ludzkich potrzeb. Zabierają wszędzie w mieście parkingi, wprowadzają opłaty i ograniczenia lub zakazy. Nie da się jeździć ani żyć, a tu afera o pseudo trawnik, którego nikt potem nie kosi.
- 14 1
-
2021-10-13 08:29
które miejsce parkowanie samochodu zajmuje na piramidzie Maslowa? (1)
- 1 0
-
2021-10-13 11:30
Potrzeby wyższego rzędu
patrząc na niektórych, którzy muszę dosłownie wjechać do Galerii czy na Główne Miasto
- 0 1
-
2021-10-12 18:12
każdy samochód zaparkowany na chodniku upośledza możliwość zaspokojenia potrzeby chodzenia pieszo
nie widzisz tego w każdym polskim mieście?
- 3 2
-
2021-10-12 12:23
Dobrze że napisałeś "jeździć ani żyć" a nie "jeździć czyli żyć".
- 3 3
-
2021-10-12 09:48
Nie to nie jest dobry pomysł.
Wg. planów miały to być miejsca dla klientów np. paczkomatu czy warzywniaka. Stawiam dolary przeciwko orzechom, że będzie to po prostu parking z furami stojącymi całą dobę.
- 11 3
-
2021-10-12 09:27
idąc Twoim tokiem rozumowania po co tam zatoczki mozna pojechac do centrum zostawic auto chocby na pustym parkingu na Jana z Kolna i przejsc sie
- 8 3
-
2021-10-12 09:20
Proponuję wyburzenie bloków wzdłuż ulicy Myśliwskiej i przywrócenie zieleni, która tam wcześniej była. Plan zagospodarowania przestrzennego przewidywał w tym miejscu tereny rekreacyjne.
- 25 3
-
2021-10-12 09:16
a żeby do tego lasu dojść to trzeba skakać po samochodach bo chodnika tam już nic nie zostało., (1)
- 12 11
-
2021-10-12 09:19
ja tam widzę chodnik całkiem sporych rozmiarów...
- 18 6
-
2021-10-12 09:04
właściciele (2)
Tych biznesów powinni zapłacić za koszt budowy tych zatoczek parkingowych
- 18 7
-
2021-10-13 11:27
Mieszkamy wszyscy na terenie, który kiedyś należał do tych ludzi jak to określasz biznesików
Pola sprzedane developerom
- 2 0
-
2021-10-12 15:43
właściciele tych nieruchomości z tym budami to patologia, najpierw ich rodzice sprzedali ziemię pod osiedla. pobudowali to tam stoi, czyli te "dworki" a teraz im brakuje kasy, którą przepuścili nie wiadomo na co zamiast zainwestować i stawiają budy z lodami czy marchwią, a miasto czyli my wszyscy mamy się dokładać do tego, chociaż obowiązek
właściciele tych nieruchomości z tym budami to patologia, najpierw ich rodzice sprzedali ziemię pod osiedla. pobudowali to tam stoi, czyli te "dworki" a teraz im brakuje kasy, którą przepuścili nie wiadomo na co zamiast zainwestować i stawiają budy z lodami czy marchwią, a miasto czyli my wszyscy mamy się dokładać do tego, chociaż obowiązek zapewnienia MP spoczywa zgodnie z prawem - tak, tak PZP jest prawem ogłaszanym w dz. Urz. - spoczywa na tej patologii cygańskiej, niech sobie wykroją MP tyle ile trzeba na własnych działkach zgodnie z prawem
- 7 5
-
2021-10-12 08:55
Biznesik
Otrzymał gratis to co był zobowiązany zrobić od początku
- 17 4
-
2021-10-12 07:53
Tam był bardzo ładny trawnik za który zapłacili mieszkańcy Gdańska. (8)
Co to za argument z tym lasem w ogóle? Idąc tym sprytnym tokiem rozumowania to 200m od żadnego lasu nie powinno być żadnej zieleni tylko parkingi, tak? Dobre.
- 51 42
-
2021-10-13 11:25
Wracaj do swojego rodzinnego miasta lub na wieś będziesz miał dużo zieleni
Wracaj
- 0 2
-
2021-10-12 08:34
(6)
od kilku lat tam nie było ładnego trawnika. Miejsca postojowe są potrzebne i tyle. Chodnik także po drugiej stronie ulicy można z niego śmiało korzystać.
Miejsc na zieleń jest naprawdę dużo wzdłuż całej myśliwskiej.- 37 31
-
2021-10-13 11:26
Zgadzam się
- 0 0
-
2021-10-12 08:36
(4)
to może w ogole zlikwidować ten chodnik, skoro można przejść drugą stroną ulicy. Czyli np dzieci idąc do skzoły maja co chwile zmieniać stronę, przechodzić przez jezdnię i narażać się na potrącenie...
- 24 18
-
2021-10-12 09:17
zrobić jeden kierunek i parkowanie na jezdni. proste (2)
niech sobie kierofczyki radzą jak chcieli mieć miejsca postojowe
- 13 16
-
2021-10-12 12:33
Ok, ale jednocześnie wprowadzić tam zakaz jazdy rowerem. (1)
Niech sobie rowerraczki radzą i jeżdżą dookoła. Proste.
- 10 1
-
2021-10-12 15:19
Przypominam że infrastruktura rowerowa zajmuje kilkanaście razy mniej miejsca (droga i parking), kosztuje kilkadziesiąt razy
mniej. Nie generuje hałasu i spalin, ma podobną lub większą przepustowość. Nie ma powodu, aby ludzie na rowerach mieli mieć gdziekolwiek zamknięty przejazd
- 6 5
-
2021-10-12 08:45
Już nie popadajmy w paranoję. Dzieci spokojnie będą mogły chodzić chodnikiem po której stronie będą chciały ... poza tym jakoś nikomu nie przeszkadzały rowery blokujące chodnik przy lodziarni, gdy całe rodziny kładły rowery na chodnik i nie można było przejść tylko akurat problemem będą nareszcie wyznaczone miejsca do parkowania.
- 34 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.