• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żegluga Gdańska wznawia rejsy

rb
18 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rejsy statkiem na Wyspę Sobieszewską
Od wtorku katamarany Żeglugi Gdańskiej znów zapraszają na pokład. Ze względów sanitarnych będą mogły przewieźć połowę pasażerów. Od wtorku katamarany Żeglugi Gdańskiej znów zapraszają na pokład. Ze względów sanitarnych będą mogły przewieźć połowę pasażerów.

Od wtorku, 19 maja, statki Żeglugi Gdańskiej znów będą wozić pasażerów. Rejsy odbywać się będą z zachowaniem obowiązkowych środków ochrony osobistej w postaci maseczek i przy wykorzystaniu połowy dopuszczalnej liczby pasażerów określonej w dokumentach bezpieczeństwa statku.



Czy zamierzasz w tym roku korzystać z rejsów turystycznych?

Przywrócenie kursowania statków pasażerskich w żegludze krajowej przez spółkę Żegluga Gdańska jest możliwe dzięki nowemu rozporządzeniu Rady Ministrów z 16 maja 2020 r. Jednostki będą kursować zgodnie z ogłoszonymi na początku roku rozkładami rejsów, a rejsy odbywać się będą z zachowaniem obowiązkowych środków ochrony osobistej i przy wykorzystaniu połowy dopuszczalnej liczby pasażerów określonej w dokumentach bezpieczeństwa statku.

- Z dniem 19 maja 2020 uruchomione zostaną mniejsze jednostki, na pokład których może wejść standardowo 179 i 225 osób. W związku z obostrzeniami związanymi ze stanem epidemicznym w danym rejsie będzie mogła wziąć udział połowa dopuszczalnej liczby pasażerów określonej w dokumentach bezpieczeństwa statku, czyli w przypadku jednostki mieszczącej 179 pasażerów na statek będzie mogło wejść 89 osób, natomiast w przypadku jednostki o dopuszczalnej liczbie pasażerów 225 - w rejsie będzie mogło wziąć udział 112 osób - precyzuje Dorota Wyganowska z PR Square, agencji współpracującej z Żeglugą Gdańską.

Rozkłady rejsów z Trójmiasta



Jak dodaje, od wtorku planowane jest sukcesywne uruchomienie wszystkich połączeń, ale ich realizacja będzie uzależniona od zapotrzebowania i zainteresowania rejsami ze strony pasażerów.

- Dodatkowym czynnikiem wpływającym na realizację rejsów z Trójmiasta do Helu jest standardowy czynnik, czyli warunki pogodowe. Informacje na temat realizacji danego rejsu można uzyskać u obsługi kas - dodaje Dorota Wyganowska.
Uruchomienie połączeń Żeglugi nie dotyczy tramwajów wodnych. Te - jak informowaliśmy na początku kwietnia - rozpoczną kursowanie najwcześniej w lipcu.

Cennik usług:


Trasa: ZWIEDZANIE PORTU GDYNIA (z audioprzewodnikiem)
  • Bilet normalny: 35 zł
  • Bilet ulgowy: 25 zł
  • Opłata za przewóz roweru: 15 zł
  • Dzieci do czwartego roku życia - bezpłatnie


Trasa: Gdańsk - Westerplatte - Gdańsk (z audioprzewodnikiem)
  • Bilet w jedną stronę:
  • Normalny: 35 zł
  • Ulgowy: 25 zł
  • Dzieci do czwartego roku życia - bezpłatnie
  • Bilet w obie strony:
  • Normalny: 50 zł
  • Ulgowy: 35 zł
  • Dzieci do czwartego roku życia - bezpłatnie


Trasa: Gdynia - Hel - Gdynia
  • Bilet w jedną stronę
  • Normalny: 45 zł
  • Ulgowy 35 zł
  • Opłata za przewóz roweru: 15 zł
  • Dzieci do czwartego roku życia - bezpłatnie


Trasa: Gdańsk - Sopot - Hel
Trasa: Gdańsk - Sopot - Gdańsk
  • Bilet w jedną stronę:
  • Normalny: 50 zł
  • Ulgowy 40 zł
  • Opłata za przewóz roweru: 15 zł
  • Dzieci do czwartego roku życia - bezpłatnie


Przewóz psów - bezpłatnie (pies powinien być odpowiednio zabezpieczony oraz na smyczy, odpowiedzialność za zachowanie psa ponosi właściciel).
rb

Miejsca

Opinie (101)

  • To sven do "norway" opalem może lecieć teraz (3)

    • 23 5

    • byl taki tekst, ze biala zegluga przeszkadzala deweloperom (2)

      • 3 2

      • (1)

        Tak bo statki zaslaniaja ich super, fancy i fashionable inwestycje.

        • 2 1

        • zazdrościsz że kogoś stać?

          • 0 1

  • (15)

    W jaki sposób ten pływajacy złom odnawia klasę i może pływać dalej?

    • 36 37

    • Dlaczego złom? (1)

      Są stare ale zadbane

      • 22 11

      • Z tym zadbaniem, to bym sie nie rozpedzal.

        Sprawdzane regularnie, naprawiane ale mocniej zawieje i zaloga drzy. Sentyment ogromny i nie chce niczego innego ale wiecej kasy w to wlozyc. No trzeba.

        • 12 8

    • (9)

      Stare, brzydkie, niebezpieczne, nie trzymające żadnych norm emisji CO2, hałasu, ścieki zrzucają prosto do Motławy. Gdyby podlegały pod solidnego klasyfikatora np, Norske Veritas to już dawno były by zbanowane. W PL mogą pływać dopóki nie wydarzy się jakaś tragedia.

      • 18 17

      • a co chcialbys elektryczne, jak kladka ?;) (2)

        • 6 10

        • gustibus non disputandum est i Ekologia (1)

          Czy coś jest brzydkie czy ładne to już sprawa gustu a to nie podlega żadnej dyskusji, Co do Ekologii już dawno powinny być wymienione na eco-friendly. Cała świat walczy z CO2 a szczególnie w starówkach a nasza żegluga niestety jest z lat 8x.

          • 0 1

          • Caly swiat walczy z CO2 ale tylko marketingowo zeby wygladało, że walcza.

            • 1 0

      • stare brzydkie...ble ble ble

        masz lusterko?

        • 9 2

      • Przepisy klasyfikacyjne to Ty znasz (2)

        Przepisy nie działają wstecz, nie ma limitów CO2, tylko NOx, ale dla statków skonstruowanych po 2001r.

        A te katamarany są zarejestrowane w rejestrze śródlądowym i pod klasyfikatora nie podlegają. Powinny być zatrzymane, gdyby były pod morskim rejestrem, ale nie są.

        Nie grożą jednak czymś strasznym, znaczy są bezpieczne, trują jakoś wcale nie mocno, ale: odgłos wentylatora maszynowni jest tak straszny, że słychać go z 5 mil, a to jest 10km. Nie wyobrażam sobie, jaki hałas musi być na pokładzie. Tyle lat, nie zmienili na nic cichszego.

        • 9 1

        • 5 MM to tylko 8 km (1)

          • 4 2

          • 9.26

            mila morska ma 1852 metry, to nie mila angielska

            • 10 0

      • DNV nie istnieje juz, jest DNVGL

        • 4 0

      • Jak 90% statkow plywajacych po tej planecie na oleju opalowym. W nowszych jednistkach robi sie baypassy na wydechach zeby obejsc filtry.

        • 3 0

    • Oj gdybyś

      ty to wiedział to byś się zdenerwował. Cała sztuka właśnie w tej sztuczce.

      • 3 0

    • bo widocznie nie jest złomem

      nie znasz się, to nie zabieraj głosu

      • 1 1

    • To nie płyń idź do pzm

      • 0 0

  • Wczoraj przechodziłem obok, praca szła ostro (4)

    Malowali, sprzątali

    • 26 3

    • Mieli maseczki? (3)

      • 1 7

      • zawsze przy malowaniu maja (2)

        • 5 1

        • A zachowali bezpieczna odleglosc? (1)

          • 0 3

          • No nie przytulali się

            • 7 0

  • Czy cos mnie ominelo? (1)

    Jeszcze za czasow zakazu wchodzenia do lasu (bo bobry i dziki zarazaly) bylo calkiem ok z koronka. Teraz jest gorzej i hulaj dusza? Osobiscie uwazam w sporej mierze, ze od poczatku bylo straszenie i dmuchanie balonika ale gdzie tu logika? Kilka tygodni temu szedlem sobie ul. Dluga ok. 15 i ze 4 osoby oraz policja z megafonem, ze umre... Ja juz nie panimaju. Jesli ta zaraza istnieje, to jest to piekny krok, zeby statystyki rosly, a jesli nie, to wychodzi na to, ze od poczatku bylo straszenie. A swoja droga dozgonna beka z tych, ktorym uginaja sie podlogi pod ciezarem ryzu i drozdzy.

    • 39 14

    • Bo gospodarka nie da rady

      Każdy kraj zmierza w kierunku modelu szwedzkiego. Inaczej się po prsotu nie da.

      • 0 0

  • (5)

    Dalej te onyxy i inne pływają czy coś nowego w końcu? Na tych skorupach jest więcej farby niż blachy

    • 34 18

    • Tak, na te trasy specjalnie zakupia pieknego wycieczkowca... (4)

      Beda sale kinowe, korty tenisowe, rzeka a na niej kolejny statek i...frytki do tego.

      • 15 3

      • No nie (3)

        ale mogliby zakupić nowe jednostki, oczywiście podobnej klasy. Które wyposażone byłby w nowe silniki a nie te paliwożerne trupy z przed pół wieku. Może bilety by staniały? A nie co rok pakować kupe kasy w szpachlowanie tego złomu.

        • 1 0

        • (2)

          Skoro wiesz, jak prowadzić taką firmę, to do dzieła: kiedy kupujesz nowe jednostki?

          • 0 0

          • No pojutrze jakoś, wpadniesz obejrzeć?

            • 0 0

          • A Ty co interesujesz się tylko

            co do gara włożyć i niczym więcej w życiu? Współczuje...

            • 0 0

  • (12)

    50 zł na Westerplatte i z powrotem - rodzinka 2+2 wychodzi 170 pln

    • 37 4

    • 2 + 2... (1)

      To 4 przeca.

      • 9 0

      • zdalne nauczanie?

        • 2 0

    • 2x500=1000?? (3)

      • 14 1

      • (2)

        sugerujesz ze bilet za dzieci powinien być po 500 zł?

        • 10 1

        • Bilet dla dzieci (1)

          jest z "500+"

          • 4 4

          • ta bilet za pincet i hot dog za 1zl jak w ikeji

            • 0 0

    • I tego właśnie brakuje w ankiecie. (3)

      Nie popłynę bo to żadna atrakcja a koszt jak coś luksusowego. Raz w życiu popłynąłem do Helu tym złomem i starczy.

      • 12 5

      • na Hel (1)

        troglodyto!!!

        • 1 2

        • taa jasne

          i jeszcze z Wrzeszcza do Gdańska a potem na Gdynię

          • 0 0

      • go to hell

        • 0 0

    • Jest jakaś zniżka dla rodzin chyba

      Powinna być też zniżka dla mieszkańców, bo to oni utrzymują tą atrakcję z podatków. I polecam się przepłynąć na Hel i z powrotem, zrobić sobie wycieczkę na cały dzień z dzieciakami zanim tłumy turystów się zwalą.

      • 0 0

    • Bardzo drogo

      • 1 0

  • Na otwartej wodzie, na otwartym pokładzie w maseczce z zasłoniętym nosem i ustami?

    Ja na razie podziekuję, zaczekam aż będzie normalnie

    • 34 5

  • a to prezydentka nie miala ich likwidowac? (3)

    • 13 17

    • Miała.

      • 4 4

    • Miała ale się rozmyśliła

      bo mistrz rozgrywający wicek AA osiągnął to co trzeba i już.

      • 7 5

    • Jak już to prezydent

      • 0 0

  • statki sa zakazone (1)

    mowili w tv. potwierdzone info

    • 3 21

    • A może to ty jesteś zakażony ?

      • 4 0

  • Prawda jest okrutna. Te jednostki już przewiozły naszych dziadków i pradziadków! (4)

    A to o czymś świadczy. Wnętrze i toalety do tego "zapach" spalin są pseudo wizytówką dla Zeglugi Gdańskiej.

    A szkoda.

    • 33 18

    • No nie wiem. Rubin i Opal, zostały zbudowane odpowiednio w 1980 i 81 r. Onyx 84r. Agat 88r. (3)

      Jeżeli masz 12 lat, to jeszcze mogę przyjąć tezę o dziadkach, ale o pradziadkach to już średnio. Ale jeśli jesteś dorosłym człowiekiem, i masz tak z 35, to masz głębokie braki w wykształceniu. Matematyka to chyba nie twoja branża.

      • 15 1

      • nie ucz trolla matematyki, szkoda czasu

        • 5 3

      • to ja mam starszy jacht z 1974 roku i plywam nim i jest ok ... ludzie nie panikujcie 1980 cy 1988 jesli dobrymi farbami jest konserwuja i dbaja o spawy i grubosc poszycia to nic sie nie stanie. u nas nie ma przyladku horn albo przyladku igielnego a zwykle lajtowe morze ba wrecz zatoka...

        • 1 0

      • Dla jachtu czy statku 30-40 lat to nie jest staroć. Podobnie samoloty, traktory, koparki, większość budowanych maszyn jeśli konserwowana to jest długowieczna.
        Nie przykładaj miary z samochodów czy komputerów które starzeją się bardzo szybko.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane