• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zielona fala dla pieszych. Może jej być coraz więcej

Maciej Naskręt
22 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Wprowadzenie automatycznego zielonego światła pozwala im na swobodne przejście, ale tylko tam, gdzie ruch samochodów jest niewielki. Wprowadzenie automatycznego zielonego światła pozwala im na swobodne przejście, ale tylko tam, gdzie ruch samochodów jest niewielki.

W ostatnim czasie furorę w internecie robi film z Łodzi, gdzie na jednej z ulic zielone światło pozwala przechodzić bez przeszkód zbliżającym się do przejścia pieszym. Kierowcy na przejazd muszą oczekiwać, zgłaszając taką chęć. Okazuje się, że podobne rozwiązania funkcjonują z powodzeniem w Gdańsku.



Informacja o nowatorskim rozwiązaniu obiegła szybko portale społecznościowe. Na ulicach Łodzi sygnalizacja świetlna na przejściu automatycznie daje zielone światło spacerującym. To samochód musi się tam zatrzymać i zgłosić chęć przejazdu.

Zainteresowanie nowym rozwiązaniem jest olbrzymie, choć działa ono od niedawna i jest stosowane tylko raz w tygodniu.

- Na razie sygnalizacja działa na próbę i tylko w niedzielę. Mamy nadzieję, że w przyszłości takich przejść - z priorytetem dla pieszych - będzie w Łodzi więcej - informują przedstawiciele łódzkiej fundacji Normalne Miasto Fenomen, która jest współautorem rozwiązania wraz z miejskimi drogowcami.

Czy przejścia z sygnalizacją z priorytetem dla pieszego powinny być częściej stosowane?

Podczas gdy internauci zachwycają się Łodzią, gdańscy urzędnicy przekonują, że takie rozwiązania z powodzeniem funkcjonują od jakiegoś czasu na miejskich ulicach. Jeden z takich sygnalizatorów jest zamontowany na ul. Subisława przy przystanku SKM zobacz na mapie Gdańska.

- Tam właśnie priorytetem jest zielone światło dla pieszych. Jeśli zbliża się do pasów samochód, musi przejechać nad pętlą indukcyjną ułożoną ok. 150 metrów wcześniej. Wtedy pieszym zapala się światło czerwone. Kierowca wcale nie musi zatrzymywać się przed pasami, przejedzie na świetle zielonym, ale pod warunkiem, że jedzie z dozwoloną prędkością - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Takie rozwiązanie, co oczywiste, sprawdza się tam, gdzie pieszych jest dużo, natomiast pojazdów niewiele.

Kolejne przejście z sygnalizacją i z przywilejem dla pieszych jest m.in. na ul. Reymonta zobacz na mapie Gdańska. Wprowadzono je dzięki wybudowaniu ul. Nowej Słowackiego, która przejęła ruch.

W planach jest także wykonanie podobnego rozwiązania na skrzyżowaniu ul. Łagiewniki i ul. Gnilnej zobacz na mapie Gdańska.

- Sądzę, że takie rozwiązania będą pojawiały się coraz częściej na gdańskich drogach - zapowiada Wawrzonek.

Podobnie zaprogramowanych sygnalizatorów nie ma w Sopocie ani w Gdyni.

- Układ drogowy jest dociążony i wprowadzenia tego rozwiązania mocno zachwiałoby płynnością ruchu samochodów - opowiada Jacek Oskarbski, kierownik działu inżynierii ruchu w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (223) 1 zablokowana

  • Super (2)

    Kocham Gdańsk

    • 55 43

    • bardzo super (1)

      gdyniaki fajne chlopaki, aby tylko nie kibole

      • 1 0

      • nasze gdańskie kibole to też pedzie, tak samo jak gdyńskie
        -lubią męskie towarzycho
        -obściskują się, często półnago
        -chodzą w bezgustnych szaliczkach i czapeczkach
        -maja trudności w nawiązywaniu normalnych relacji z kobietami
        nie mam wątpliwości, to jest subkultura pedziów

        • 1 0

  • konia kują a żaba łapę wystawia (2)

    tak i te magistrackie urzędasy złaknione jakiegoś sukcesu / no bo niedługo premia roczna/ więc wystawiają te swoje łapska niby ta żaba

    • 41 24

    • żaba się może zamienić w księcia (1)

      jeśli się ją pocałuje z miłością - może i ciebie to kiedyś spotka

      • 0 4

      • Oj,nasz gdański "książę" raczej nie wygra kolejnych wyborów... Oby nie wygrał.

        • 0 0

  • Dobra informacja, kierowcy mają gdzieś pieszych i często (31)

    nie zatrzymują się przed przejściem. Tam gdzie nie ma świateł można stac 15 minut i żaden się nie zatrzyma bo mu się spieszy. Stop blachosmrodom. Ograniczyć jeszcze prędkość w mieście do 30 km aby nie było tylu wypadków na przejściach.

    • 104 117

    • Sam smrodzisz takimi postami i masz ograniczenia jakieś (2)

      • 29 33

      • (1)

        Ja mam helikopter i mnie wasze auta, przejścia i co tam jeszcze macie mało obchodzą.

        • 5 5

        • A chleb to do sklepu przywiozą ci na 15.00 bo trzeba było guziki wciskać i 30 km/h jechać

          • 12 2

    • Natomiast piesi nagminnie (9)

      przechodzą przez jezdnię przy czerwonym świetle. Często dorośli z małymi dziećmi.

      • 43 12

      • zgadzam sie (4)

        I niestety taka sytuacje widze codziennie na jednym z przejsc w Gdyni. Ruch samochodow niewielki, pieszy po przycisieciu guzika czeka na zielone a tu nic nie jedzie, wiec idzie.

        • 19 3

        • dlatego potrzebne są zielone fale.... (2)

          chodzę dość szybko i nawet lubię być pieszym, ale gdy na ogromnym skrzyżowaniu więcej stoję niż idę, to szlag mnie trafia... tym bardziej, gdy nic nie jeddzie:/ w przepisach przydałby się odpowiednik zielonej strzałki warunkowej dla pieszych

          • 9 0

          • Powinno być tak, że światło ustala priorytet a nie kategoryczny zakaz. (1)

            Ludzie rozum mają i jak jest czerwone i jadą auta to wiadomo, ale jak samochodów nie ma to idź człowieku, na co czekać? Oczywiście tylko chodzi o pieszych.

            • 6 1

            • a czemu tylko o pieszych?

              jak nie ma pieszego i nic nie jedzie to czemu m,am stać na czerwonym?

              • 0 0

        • jeśli ruch samochodów niewielki to jaki problem?

          • 1 1

      • częściej niż samochody przejeżdżają na czerwonym? (2)

        • 7 10

        • dzisiaj widziałem autobus jak przejechał na czerwonym

          piesi już mieli zielone - czyżby "martwy czas" za krótki?

          • 3 0

        • I tak nie aż tak często jak rowery przejeżdżają na czerwonym

          ...po przejściu dla pieszych.

          • 2 0

      • dostałbyś zawału w USA albo w UK

        tam przechodzą na czerwonym a policja na to nie reaguje jeśli pieszy nie zmusił kierowców do gwałtownego hamowania

        • 21 3

    • (1)

      Widac burak ktorego nawet na samochód nie stać

      • 8 15

      • To Ty jesteś burak . Dzisiaj na auto stać każdego , zwłaszcza , że większość pojazdów na naszych drogach to samochody powyżej 10 lat . Sądząc z podpisu to jesteś właścicielem wieśwagena . Statystyczna polska rodzina posiada tylko 1 auto , czyli drugie ze współmałżonków lub partnerów dojeżdża komunikacją . Według Twojego rozumowania ta druga osoba to burak . Takie myślenie to totalny ciemnogród . A nie zastanowiłeś się , że jakaś grupa ludzi nie chce mieć auta , czy Twój rozum tego nie pojmuje ? Auto to w dzisiejszych czasach żaden luksus . Jeżeli tak myślisz , to żal mi Ciebie .

        • 8 1

    • Postaw szanowną stópkę na jezdni, automatycznie otrzymasz pierwszeństwo. (3)

      Co to za problem? Stop chamstwu. Gdyby były za to mandaty, znalazłbyś się w rynsztoku.

      • 8 11

      • mam duży rozmiar buta i się trochę boję...

        • 4 0

      • niepostawi stopy buraku bo mu po niej przejadą! (1)

        • 1 0

        • Jeśli szanowna piętka będzie tykać krawężnik, prawdopodobieństwo jest niskie.

          Mniej więcej jak upadek na ciebie doniczki. Wniosek? Zakazać otwierania okien. Najlepiej wzorem reżimów zachodnich jest zamurować...

          • 0 2

    • było wiadomo ze odrazu piraci drogowi sie oburzą!Polski burak za kierownicą (8)

      wszędzie dojedzie 15 razy szybciej niż człowiek na nogach dojdzie ale to dla buraka za mało!!Najlepiej jak by zabronić pieszym przechodzenia przez jezdnie!!Rowerzystom tym bardziej bo est szybszy od pieszego!!Ale tramwajom i autobusom identycznie bo mu korki zwiększają ,a juz najbardziej nie cierpi jak musi zjechać na bok gdy karetka jedzie powinna chodnikami i trawnikami się poruszać by burak nie musiał się zatrzymywać .I naturalnie wszyscy kierowcy przednim zanim obok niego tez powinni sie usunąc bo burak kazdy uwaza ze droga powinna byc tylko dlaniego bo mu sie zawsze spieszy w koncu gdy jedzie swoim blacho smrodem do marketu po fajki by kopcić w pokoju na meczu .

      • 26 12

      • Typowy dla rowerzystów komentarz. (7)

        Czyż nie należy dbać aby to chore zjawisko nie mnożyło się? Związać i wysłać do Kopenhagi. Będą szczęśliwi nienormalni wśród nienormalnych, a my bez nich. Normalni.

        • 10 23

        • kiedyś normą był ogół a nie margines! (1)

          • 6 2

          • kiedyś prawa mniejszości nie były brane pod uwagę

            bez szanowania mniejszości nie ma innowacji

            • 0 2

        • dlaczego sie podpisujesz czyms czego nieznasz logika jest ci obca!! (4)

          Ale dobrze ze sie popisałes udowodniłes jakim burakiem jestes.Na całym swiecie pieszy i rowerzysta jest ajwazniejszy podobnie jak komunikacja miejska.Wiec przykład ze skandynawia nietrafiony bo cała eropa jest na takim samym poziomie jak skandynawia obowiazuja takie same prawa.Ale ty przeciez z prowincji pochodzisz to chciał bys by Polska była zacofana tak samo jak ty musisz sie przyzwyczaic bo jestes przeszłosciąwiedział bys to gdybyc potrafił myslec logicznie ale tak jest ze kazdy burak podpisuje sie ty czym niejest dlatego ciota podpisuje sie rambo aty podpisujesz sie logika...

          • 3 2

          • Ty nie używasz logiki, tylko schematów. Masz zakodowany schemat niczym robot: (3)

            Co zgodne z upatrzonym przez ciebie krajem jest automatycznie mądre i dobre, reszta to be i wolno wyzywać. Prostacki schemat, nic logiki.

            -Przede wszystkim normalność nie jest kwestią statystyki. Co zrobisz jeśli na całym świecie zalegalizują kanibalizm i pedofilię? Błąd nie przestaje być błędem w miarę wzrastania liczby zwolenników.

            -Śmiesz mówić o zacofaniu... Upatrzone przez ciebie kraje cofają się do XIX wieku. Ja pozostaje pewnie w latach siedemdziesiątych XX wieku. Dawno? O wiele później niż XIX wiek. Kto tu jest przeszłością? Haha. Pouczasz mnie w sztuce w której jestem mistrzem. Ty jesteś mistrzem lizusostwa, który nie odróżnia tego od logiki.

            Oceniasz książki po okładce. O to jest z definicji bezmyślne.

            • 1 3

            • A jedank to jesteś ty Matematyk, do tego kierowca (2)

              Skoro dymiące kominy, hałas i śmieci w lasach są dla ciebie synonimem postępu.

              • 2 1

              • Pewne jest że jesteś trolem i oszczercą. (1)

                I że admin jak zwykle jest bezużyteczny.

                • 0 2

              • Ja jestem trolem, ale pozostaję Ujadającym frustratem

                Matematyku, do tego kierowco

                • 1 0

    • (1)

      "Tam gdzie nie ma świateł można stac 15 minut i żaden się nie zatrzyma bo mu się spieszy. S"

      chetnie sie dowiem gdzie stoi sie 15 minut na przejsciu

      bo wydajemi sie ze cie fantazja ponosi

      belkotu o blachosmrodach juz zlitosci nie skomentruje tylko pokazujesz innym swoj brak kultury
      rownie dobrze ja moglbym powiedziec ze jestes zalosnym zazdrosnym biedakiem ktory zazdrosci innym ze maja samochod

      podoba sie?

      • 14 11

      • na ulicy Bulońskiej w godzinach 17:00-18:00

        • 6 0

    • Czy zwolnisz max dopuszczalną prędkość w mieście do 30 czy nawet do 5km/h

      Mało tego. Jeśli nawet zwiększysz dopuszczalną prędkość do 200km/h to i tak 95% kierowców będzie jeździło 70km/h bo uważają że tak jest dobrze i żaden przepis, ustawa policjant czy nawet próg zwalniający nie zmieni ich prędkości. AMEN!

      • 2 4

  • Skandal (19)

    Piesi powinni przechodzić tunelami i kładkami.

    Każde przejście dla pieszych to śmierć dla przepustowości!

    • 81 96

    • Jeżeli jako "przepustowość" rozumiesz "zapierniczalność"...

      • 24 15

    • rowerzyści v piesi (3)

      piesi v samochody, rowerzyści v samochody. Jaja jakieś, a wystarczyłyby dobre chęci poszanowania praw wszystkich uczestników ruchu oraz ograniczone zaufanie na drodze;)

      • 20 5

      • Dobrze, dobrze. Ale poszczególnym uczestnikom należy się tylko tyle tortu ile wynosi odsetek ich w ogóle. (2)

        Między kierowcami, a pieszymi jest z grubsza pół na pół. Rowerzystom nie należy się nawet zmywanie.

        • 6 17

        • rowerzyści i piesi pół na pół? (1)

          raczysz żartować. Wszyscy kierowcy samochodów i rowerów są jednocześnie pieszymi, no chyba, że do kuchni wjeżdżasz samochodem. i do kiosku 200m od domu

          • 10 3

          • Rowerzyści statystycznie rzecz biorąc są nielicznym gangiem dziwologów.

            Każda poświęcona dla nich przestrzeń jest stratą trudną do powetowania. I cierpi na tym każdy normalny. Liczny. Nie spadają do Kopenhagi. Będą szczęśliwi i my najbardziej.

            • 2 3

    • Piesi (1)

      czy piesi to szczury ,by musieli kryć się w tunelach

      • 16 7

      • Mniejsza o to kto jest szczurem. Pewne jest, że karmisz właśnie trola.

        Wbrew wszelkim konwencjom.

        • 2 8

    • skandal (5)

      Samochody powinny przejeżdżać tunelami i kładkami
      Każdy tunel dla pieszych to śmierć dla rozwoju miasta.
      Popatrz jak to się dzieje za granicą.

      • 18 4

      • Zagranica napawa mnie optymizmem i leczy z kompleksów.

        Ilekroć porównam ją z nami, jeśli silniej się przywiązuje do tej ziemi.

        Logicznego punktu widzenia powoływanie się na zagranicę jest niczym. Bo które prawo fizyki wyklucza popełnianie przez tych dziwaków błędu? Naśladuj wybiórczo zagranicę. Branie wszystkiego jest bezmyślnym lizusostwem.

        • 2 9

      • a teraz zastanow sie (3)

        co jest tansze zrobic kladki dla pieszych na przejsciach czy drazyc tunele w miejsce ulic?
        akurat pomysl z kladkami dla pieszych jest bardzo dobry pojedz za grnaice i zobacz ile takich kladek tam jest
        nie wiem czemu twojego przedmowce minusuja
        za mowienie prawdy?

        • 3 10

        • powiedz to (1)

          młodym mamom z wózkami, niech poginają z wózkiem stromymi podjazdami w górę i w dół, drugie primo: jeśli miasta mają być przyjazne osobom niepełnosprawnym to raczej obniża się krawężniki a nie buduje schody..
          oczywiście rozwiązaniem są windy, ale w dłuższej perspektywie ich konserwacja i utrzymanie będzie kosztowała tyle samo co wybudowanie tuneli dla samochodów.
          nie wiem za którą granicą byłeś, bo tam gdzie ja byłam - nie widziałam zbyt wielu kładek..

          • 13 2

          • Phi! Tunel dla samochodów to majątek. Zanim koszty konserwacji wind uzyskałyby taki rachunek...

            ...w sklepach pojawią się teleportale.

            A co powiesz o matkach pragnących mieć auto. Ludzie niższej kategorii? Ludzie w kategorii "większość". Zagranica to w bardzo wielu innych kwestiach świry. O, pewnie zaraz powiesz jakie to mają super standardy życia. Z zupełniej innych przyczyn! Gospodarczych, ni społecznych. Opisane przez ciebie rozwiązania są na każdym kroku w Indochinach. I jak im się żyje?

            • 0 3

        • Jeśli kiedyś, odpukać, skręcisz sobie nogę, to znienawidzisz kładki i tunele. To samo ludzie z wózkami lub na wózkach.

          • 2 0

    • musisz dopisać że to sarkazm

      bo w internetach jest pełno debili którzy tak naprawdę myślą

      • 5 0

    • śmiercią dla przepustowości jest nadmiar samochodów

      i fascynacja prędkością. Jak chcesz się przemieszczać szybko na duże odległości po mieście wsiadaj w SKM, jak między miastami wybierz kolej lub samolot.

      • 7 1

    • Sam se idź tunelem lub kładką zwłaszcza z wózkiem dziecięcym (2)

      Nie wiesz o czym piszesz. Trzepnij sie w mózg. Chodniki są dla ludzi i przejscia mają byc nieograniczone. I tak bardzo doskwierają nam(matkom) wysokie krawężniki. Jeśli nie jestes i nigdy nie byłes ojcem czy tez osobą niepełnosprawną to sie nie wypowiadaj!

      • 3 1

      • Oh, nie dość że każesz dygać przed sobą, to jeszcze zwalczasz wolność słowa. (1)

        Czemu nie chcesz być zmotoryzowaną matką? Gdybyś była bezdomna, psioczyłabyś na wszystkich zrzędzących, że nie mogą mieć swojego M?

        • 0 5

        • tiaa...

          jeśli twoja myśl matematyczna jest równie głęboka i wnikliwa, to żal mi ciebie matematyku

          • 2 0

    • "śmierć dla przepustowości"

      Dobre! Powiedz to londyńczykom, to się zdziwią. Kładek tam nie ma wcale, a przejścia podziemne są tylko pod kilkoma największymi skrzyżowaniami (np. rondo i plac Wellingtona) a przepustowość jakoś żyje i ma się dobrze. Być może dlatego że zarówno piesi jak i kierowcy poruszają się w sposób optymalny, nie blokując ruchu pozostałym.

      • 0 0

  • (4)

    A to fajnie się zwiększą korki w mieście.

    • 56 47

    • (2)

      Może też zielona fala dla rowerów?

      • 15 13

      • A owszem (1)

        Przydałaby się. W Kopenhadze to chleb powszedni.

        • 10 9

        • nikt cię tu na siłę nie trzyma, żegnam

          • 6 9

    • Zwiększy to przepustowość, ale chyba w kiblu..

      • 5 8

  • (9)

    Bez jaj. To zrujnuje przepustowośc...

    • 50 61

    • Przepustowość rujnują waginki nie umiejące ruszyć spod świateł ani zająć pasa do skrętu,a nie zebry

      • 15 16

    • w czym jet lepszy osobnik w puszce od kogoś, kto w swojej dzielnicy chce przejść na drugą stronę? (7)

      • 11 4

      • Jest wydajną krową dojną dla reżimu. (6)

        Tymczasem ten niejaki "Kogoś":

        a) też jest krową, lecz zdecydowanie mniej wydajną

        b) jest ciężarem dla reżimu jako beneficjent tego co dają krowy.

        Żywicieli się szanuje. Osobnik w puszce jest nim zawsze. Którąkolwiek z powyższych możliwości wybierzesz. I komu łaską robi, że mieszku tu a nie gdzie indziej??????

        • 3 14

        • Matematyk, nie kończą ci się podpisy już czasem? (5)

          niedługo będziesz miał 15 swoich alter-ego, to już wystarczy, żeby w PL zarejestrować organizację religijną - w twoim przypadku to pewnie będzie kult św. Bryki.

          • 10 4

          • Jestem tylko skromnym magazynierem. (4)

            Ale to nie jest związane z tematem.

            • 2 7

            • skoro logika jest prawem najwyższym (3)

              to gdzie widzisz logikę w tym, że od Głównego do Wrzeszcza można szybciej przejechać, niż przejść niektóre przejścia dla pieszych?? W żadnym wypadku dystans 30 metrów nie powinien zabierać pieszemu więcej, niż kierowcy 5 kilometrów. A tak się niestety dzieje.

              • 8 2

              • poparłabym z 10 razy, ale się nie da:) (1)

                • 2 0

              • Wyczyść sobie cache przeglądarki, a pewnie się da ;)

                • 2 0

              • Postać chwilę bez auta to zerowa trauma niż z autem.

                A każdy bez auta pragnie mieć auto, tak jak każdy bezdomny pragnie być domnym. Miejsce nielicznych wyjątków jest w ludzkim zoo. Zachód to banda świrów.

                • 0 2

  • no to mamy wytłumaczenie... (2)

    Super wytłumaczenie, kiedy TRISTAR nie spełni pokładanych w nim oczekiwań.
    Będzie można wówczas powiedzieć, że zieloną falę to mają, ale piesi :)

    • 66 5

    • tristar będzie łapał tych co na czerwonym przejeżdżają:) (1)

      • 7 2

      • jest wyjście: zrezygnować z samochodu na małe odległości

        więcej stref pieszych przy stacjach SKM i centrum miasta

        • 3 1

  • Wprowadzć prostą zasadę - tak jak w Niemczech (37)

    pieszy stoi przed przejściem dla pieszych to samochod musi się zatrzymać. W razie potrącenia w Niemczech NIE MA tłumaczenia, że słońce w oczy kierowcy zaświeciło albo że pieszy wtargnął na jezdnię !

    • 112 36

    • słusznie (2)

      proponuję jednak zacząć taką akcję od pociągów.

      • 17 10

      • Sory, ale to nie ten klimat ;-)

        • 7 4

      • ps- przeginanie już nie działa

        ma zbyt wielu przedstawicieli - ludzie zdążyli już te gierki przejrzeć

        • 0 1

    • (4)

      Taka zmiana kodeksu jest już w Sejmie. Jeśli przegłosują to będzie obowiązywać od przyszłego roku.

      • 17 10

      • Oczywiście.. (2)

        Dla niektórych kretynów,to nawet samoloty powinny się zatrzymywać najlepiej

        • 15 25

        • jak na razie to wielu kretynów traktuje znaki ograniczeń prędkości jako dolną granicę (1)

          inni kretyni uważają, że jak się będzie zachowywać limity prędkości (50 km/h) to miasto zostanie sparaliżowane. Jak na razie przeciętna prędkość w mieście jest niższa niż 100 lat temu dorożek konnych - budowa estakad i poszerzanie ulic tylko skłania do częstszego korzystania z samochodu, ale nie rozładowuje korków.

          • 6 4

          • A co, mam korzystać z dziadowskiej, śmierdzącej i drogiej komunikacji miejskiej? Od kiedy mam samochód i prawo jazdy, praktycznie z niej nie korzystam. Ponieważ nie piję alkoholu, więc nawet powrót z imprezy nie jest dla mnie problemem - po prostu nie piję i rozwożę znajomych. Poza tym - centra miast nie są do mieszkania. Sam poważnie zastanawiam się nad wyprowadzką na obrzeża. Domek na przedmieściu jest 1000 razy lepszy niż mieszkanie w centrum. Wiem, że wiele osób lub centra, ale to nie dla mnie - w sumie cieszy mnie ich popularność, bo za cenę mojego mieszkania spokojnie kupię domek kilka kilometrów za obwodnicą...

            • 0 0

      • A to Matematyk, do tego kierowca, M iAntysocjopata w trójcy jedynej

        vel Logika prawem najwyższym się wkurzy. Znowu mniejszość terroryzuje większość, w tym Matematyka etc. etc. Biedaczek z samochodem i to bez drogi z Sopotu do obwodnicy. Na dodatek ci rowerzyści. Współczuję gościowi.

        • 2 2

    • Ostatnio się zatrzymałem, bo mam w zwyczaju. I co? Panna bawiła się telefonem. I nie miała ochoty przejść. A stała na skraju (10)

      • 17 14

      • I co, korona ci spadła z głowy? (6)

        W Szwecji to normalne. Jak kierowca się zatrzymał, bom stał 2 metry od przejścia, to aż mi się głupio zrobiło i przeszedłem ;P

        • 29 14

        • To wyjedź do tego nienormalnego z wielu innych powodów kraju i nie wracaj. (5)

          My chcemy żyć normalnie.

          • 11 28

          • normalnie to znaczy uwzględniając ograniczenia najsłabszych (4)

            z logiką większość bywa często na bakier

            • 2 3

            • Najsłabsi w Szwecji to właśnie kierowcy, chrześcijanie, heterycy i biali. (3)

              Każdy spoza tego klubu potępionych może do woli dręczyć ich. A jak się przeciwstawią, rabują im dzieci. Zamordyzm tam porównywalny z Afganistanem.

              Ty jako pieszy jesteś słaby z własnego wyboru. Ponoś konsekwencję błędu.

              • 1 4

              • Matematyku, M i Antysocjopaty w trójcy jedyny (2)

                Czy logika dla ciebie jest równoznaczna narzucaniem woli którą wyraża większość?

                • 3 1

              • Mówiłem, jestem tylko skromnym magazynierem. (1)

                I tyle na ten temat. A co do reszty: Logiczniejsze jest dręczenie większości dla szczęścia mniejszości? Traktuj to jako pytanie retoryczne, pokornie błagam.

                • 0 4

              • Logika prawem najwyższym

                Przepraszam, ale jednak chyba nie jesteś Matematykiem, M i Socjopatą w trójcy jedynym. On nigdy nie używał słów "pokornie" i "błagam". To nie było w jego stylu, jak na korwinistę przystało. To mi otworzyło oczy, a nie to, że piszesz, że jesteś prostym magazynierem. Prawdziwemu korwiniście nie przeszły by przez gardło takie słowa, nawet jakby mieli się kamuflować.
                To byłoby ponad siły korwinisty.

                • 0 1

      • Jeśli dobrze pamietam. (2)

        To w Luksemburgu jest tak, że pieszy o ile ma pierwszeństwo w przejściu przez jezdnie to musi wcześniej nawiązać kontakt wzrokowy z osobą prowadząca pojazd.

        Z kolei będąc w Austrii chciałam zrobić zdjęcie i szukając dobrego kadru zbliżyłam się do przejścia dla pieszych. Zatrzymał się samochód aby mnie przepuścić a mi się głupio zrobiło i choć nie chciałam to przeszłam na druga stronę aby nie robić kierowcy przykrości, że się zatrzymał po nic :)

        • 12 0

        • Mam ten sam "problem"... (1)

          w każdym europejski kraju... tylko nie w Polsce

          • 4 0

          • A ja w Polsce nie mam problemu

            A w Moskwie to jestem panem

            • 0 0

    • to gdansk to nie niemcy ??

      od kiedy ....?

      • 5 9

    • A jeżeli zrobi to trzy centymetry przed maską? Nawet przy 5 km/h... (15)

      Rozpuścić chcesz i tak mocno rozpuszczą grupę. Korona ci z głowy nie spadnie, jeśli postawisz szanowną stópkę na jezdni przy krawężniku. Za duży wysiłek?

      • 5 13

      • Kto jest rozpuszczony? (4)

        Jeżeli dostosują w końcu polskie przepisy do konwencji o ruchu drogowym to będziesz ustępował pieszym tak samo jak pojazdom, kiedy jedziesz podporządkowaną.
        A jeżeli obecnie podjeżdżasz na te twoje 3 cm do pojazdów mających pierwszeństwo to naruszasz przepis o zachowaniu bezpiecznej odległości.

        • 5 2

        • Należy ustępować pieszym tam, gdzie logika każe. (3)

          Sam diabeł nie zatrzyma najwolniejszego pojazdu 3 centymetry przed bezmyślnym pieszym, który właśnie teraz wparadował. Kto tu mówi o egoizmie? Uniewinniać takiego jest kłamstwem jak Mozy aż po Niemen.

          • 1 3

          • Matematyku, M i Antysocjopaty w trójcy jedyny (2)

            Nie chodzi o bezmyślnych pieszych, ale o normalnych pieszych. Oczywiście dla ciebie każdy pieszy jest nienormalny

            • 2 1

            • I vice versa. (1)

              Nie zarzucasz mi niczego, czym sam się nie wykazujesz. Ale ja reprezentuję większość. Haha.

              • 0 3

              • Matematyku, M i Antysocjopaty w trójcy jedyny

                vel Logika prawem najwyższym.

                To głosuj w najbliższych wyborach na lobby samochodowe. Skoro są większością to powinni wygrać. Proste.

                • 3 0

      • (9)

        Nauka kultury jazdy to zadanie na lata. Wysokie mandaty znacząco przyspieszają ten proces.

        • 2 2

        • ten proces przyspiesza także zmiana przepisów i sposobów ich interpretacji (8)

          warto też zmieniać geometrię wielu skrzyżowań: puste pasy do skrętu w lewo i prawo utrudniają wielu pieszym a często niewiele pomagają kierowcom

          • 0 2

          • Żadna kultura nie zmieni faktu, że w maleńkiej odległości od maski nic nie można zrobić. (7)

            • 0 3

            • (6)

              Dlatego będziesz się zatrzymywał, jak zobaczysz pieszego zbliżającego się do przejścia, albo słono zapłacisz.

              • 2 1

              • Tak. W rozsądnej odległości. Jeśli będzie 200 metrów ode mnie, byłby absurd. (5)

                "A w niemczech to a w niemczech tamto..." Ocenianie książki po okładce. Jak na razie, rozczarawanie.

                Logika wydała wyrok: W maleńkiej odległości, winien ten co wparadował.

                • 0 2

              • "A w niemczech to a w niemczech tamto..." (4)

                A dla Matematyka, do tego kierowcy, M, i Antysocjopaty w trójcy jedynym wzorcowym krajem jest Somalia, bo tam nie ma podatków, Chiny, bo tam się betonuje na potęgę i Rosja, bo tam obrońców przyrody vel lewaków wsadza się do więzień.

                • 3 0

              • I co ma piernik do wiatraka, klasyczny trolu? (3)

                • 1 2

              • Matematyku, M i Antysocjopaty w trójcy jedyny (2)

                Czemu się pytasz, skoro wiesz?

                • 2 1

              • Na pewno nie uznać można za postęp cofanie się do XIX wieku. (1)

                jesteś bardziej przestarzały. Z logiki. I mniejszością. I trolem. Haha.

                • 0 2

              • Do XIX wieku?

                A ty chociaż wiesz co było w XIX wieku? No, przyroda na pewno była w lepszej kondycji niż dziś, ale mentalność ludzka chyba była gorsza,. choć może nie w Polsce. Dzisiaj mamy 7 mld ludzi, z tego 90% jełopów, jak zawsze zresztą. Twoje samochodowe poglądy nie są dla mnie oznaką XXI w. ale właśnie XIX w. Bryka ponad wszystko. To kwintesencja życia. Zero zrozumienia dla podstawowych właściwości przyczynowo-skutkowych, czyli mam brykę, jak reszta polskiego społeczeństwa, potomków chłopów pańszczyźnianych i to uprawnia mnie do zabierania głosu. Schowaj się z twoimi poglądami. Nic nie wnosisz. Takich poglądów pełno na polskich portalach. Tym bardziej, że dzisiaj każdego jełopa i biedaka w Polsce stać na samochód.

                P.S. Możesz nazywać mnie trolem. Nie mam nic przeciwko temu.

                • 0 0

    • oj helmut

      wpisz sobie na youtube
      russian insurence scam

      zobaczysz doczego prowadzi robienie z pieszych swietych krow
      w rosji wrecz poluja na kierowcow zeby sie pod samochod rzucic i dostac odszkodowanie

      • 6 4

  • Następnym posunięciem powinna być zielona fala dla furmanek i traktorów.. (2)

    Kretyństwo urzędasów jest nieograniczone niestety

    • 57 58

    • (1)

      - Następnym posunięciem powinna być zielona fala dla furmanek i traktorów.
      - Ale w Gdańsku praktycznie nie ma furmanek ani traktorów...
      - No to tym bardziej!
      Im bardziej sztuczny problem, tym lepiej jego rozwiązywanie odwraca uwagę od rzeczywistych problemów.

      • 3 5

      • i od upadającej popularności ekipy Adamowicza... PO już i tak jedną nogą jest na śmietniku historii, i lokalnie, i w skali kraju.

        • 0 0

  • Do dzieła (4)

    Dawno trzeba było to zrobić zwłaszcza w centrum plus zielona fala dla rowerów na hucisku.

    • 49 33

    • rowery na hucisku ?? do pierwszego dzwona z tramwajem (1)

      • 12 10

      • Dzwony na Hucisku to raczej domena osobówek . Widać to raz w tygodniu .

        • 4 1

    • Potem do szpitala nie dojedziesz ,jak ciebie potracą Powod zielona fala byla i wszyscy stali...

      • 6 4

    • właśnie

      tak trzeba było zrobić bardzo dużo

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane