- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (64 opinie)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (82 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
Zmiany przy wiadukcie na Hallera z opóźnieniem
Oznakowanie wiaduktu kolejowego na al. Hallera z podwieszoną pod nim tramwajową siecią trakcyjną zostanie wykonane z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Pierwotnie znaki ograniczające ryzyko zerwania sieci przez ciężarówki miało pojawić się w tym roku. Termin realizacji został jednak przesunięty. Także w przyszłym roku modernizację przejdzie sama sieć trakcyjna, która zostanie podniesiona o 5 cm. Obie inwestycje mają kosztować ok. 1 mln zł.
Cierpieli na tym głównie pasażerowie komunikacji publicznej, dlatego w czerwcu władze Gdańska zapowiedziały zmiany, które mają ograniczyć podobne przypadki.
Jeszcze przed wakacjami radni przegłosowali uchwałę o wsparciu finansowym Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i przekazaniu mu 1 mln zł na modernizację sieci i montaż dodatkowego oznakowania.
Modernizacja ma pochłonąć ok. 600 tys. zł i polegać na wzmocnieniu oraz podniesieniu trakcji o kilka centymetrów. Dodatkowo mają zostać zamontowane izolatory, które w razie zerwania sieci umożliwią utrzymanie ruchu tramwajowego na jednej z dwóch nitek.
Pozostała część kwoty została przeznaczona na zakup dodatkowego oznakowania przy skrzyżowaniu Hallera z Trubadurów i radar wysokościowy. Cała infrastruktura pierwotnie miała się pojawić jeszcze w tym roku, ale wykonawca oznakowania zwrócił się do urzędników z prośbą o przedłużenie terminu realizacji zadania.
- Umowa zostanie podpisana prawdopodobnie w listopadzie. Od tego czasu wykonawca będzie miał 16 tygodni na montaż znaków. Termin może jeszcze ulec zmianie ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Do początku grudnia ma być z kolei gotowa dokumentacja techniczna przebudowy sieci trakcyjnej. Sam przetarg i wyłonienie wykonawcy zaplanowano na pierwszy kwartał przyszłego roku. Przy realizacji takiego harmonogramu same prace zostałyby przeprowadzone więc wiosną 2020 r.
Wideo archiwalne
Opinie (120) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-28 07:44
Znaki już były (1)
i NIE pomogły.
5cm w górę? tak, to też nie pomoże. Ciężarówką które tam wjeżdżały brakowało znacznie więcej.
Jest jeden skuteczny pomysł. zamiast przewodu trakcyjnego wstawić metalową szynę, która nie będzie się zrywać na ciężarówce.
Proces montażu w miarę prosty:
-W godzinach nocnych odcinamy zasilanie trakcji w obrębie wiaduktu
- odcinamy trakcję pod wiaduktem + 2m po każdej ze stron wiadukt
-wcześniej przygotowaną szynę, mocujemy na elektroizolatorach (w możliwe największej ilości) do wiaduktu.
-podłączamy trakcję do obu końców nowo wstawionej szyny.
Szyna przed montażem powinna być odpowiednio wygięta , aby przed i za wiaduktem wyprowadzała trakcję odpowiednio wyżej. Oraz do szyny powinny być już przyczepione elektroizolatory.
Czas operacyjny -10h. Koszt- grubo poniżej miliona. Skuteczność 100%. Trakcja się nie zrywa, bo działa jak barierka.- 1 1
-
2019-10-29 21:44
Teoria , teoria , teoria...
Podobny pomysł już w tym miejscu istniał .
Kiedyś przewody poprzez izolatory mocowane były do ciężkich desek zawieszonych pod konstrukcją wiaduktu .
Wtedy naprawa awarii trwała jeszcze dłużej. Samochód ciężarowy ma masę ponad 10 t. Uderzając w elementy pod wiaduktem roznosi na drobne .
Wiadukt jest zabytkowy . Nie można nic do niego spawać . Podnosząc sieć o 5 cm . Zbliżamy się bardzo niebezpiecznie z napięciem do metalowej konstrukcji wiaduktu. 10 rbg ? . Tam w nocy można wyłączyć napięcie max. na 3,5 godz.- 0 0
-
2019-10-28 08:22
A niemozna obnizyc nawiezchni o 50 cm? Za 0.5 mil?
- 0 0
-
2019-10-28 08:44
wystarczy odpowiednio karać kierowców
oraz firmy - właścicieli aut.
powiedzmy 50 tyś. zł za zerwanie trakcji.
oraz odszkodowania dla każdego kto spóźnił się jadąc komunikacją miejską lub autem.
problem zniknie - gwarantuję.- 1 0
-
2019-10-28 09:03
Zrobic tunel
Pod mostem na Halera zrobilbym tunel w wyktorym nie zmiesci sie wysoki pojazd
- 0 0
-
2019-10-28 11:09
Na skrzyżowaniu przy operze była kiedyś brama z której zwisały płaskowniki stalowe z haczykami żeby jak coś to dach zerwało z ciągnika i tyle. Potem to na łańcuchy zmienili, potem zniknęło całkiem.
- 0 1
-
2019-10-28 11:40
Nie rozumiem
Co da nowe oznaczenie, skoro istniejące było ignorowane? Czy nie wystarczy zamontować kilkanaście m przed wiaduktem bramek ograniczających, jakie można spotkać przy wjazdach na parkingi np w galeriach handlowych?
- 3 0
-
2019-10-28 14:48
Znak o zmiennej treści powinien jeszcze wyświetlać napisy w kilku językach,nie wszyscy znają polski.Albo z jezdni powinna wysuwać się taka pancerna bariera która zatrzymywałaby samochody. Wkońcu one byłyby zniszczone a nie trakcja to może w tedy kierowcy nauczyliby się respektować znaki!
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.