Zmiany rozkładów gdyńskiej komunikacji

30 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 1 roku)
neo
Od września mieszkańcy Gdyni muszą się liczyć ze zmianami tras i częstotliwości kursowania komunikacji publicznej w Gdyni. Więcej zdjęć (1)

Od września mieszkańcy Gdyni muszą się liczyć ze zmianami tras i częstotliwości kursowania komunikacji publicznej w Gdyni.

mat. gdynia.pl

Od września mieszkańcy Gdyni muszą się liczyć ze zmianami tras i częstotliwości kursowania komunikacji publicznej w Gdyni.

mat. gdynia.pl

Od września zacznie funkcjonować linia trolejbusowa nr 32, która pojedzie na północ Gdyni. A że komunikacja miejska to zawsze system naczyń połączonych, to gdynian czekają też zmiany na trasach innych linii autobusowych i trolejbusowych.



Zmiany wejdą w życie od 1 września, w związku z wprowadzeniem nowej trasy trolejbusowej na Pogórze. Nowoczesne pojazdy na linii 32 pojadą do północnych dzielnic Gdyni, mimo że nie ma tam trakcji trolejbusowej. Wszystko dzięki wydajnym i pojemnym akumulatorom.

Czytaj więcej: Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni

Nowa linia implikuje zmiany na trasach innych pojazdów komunikacji miejskiej, zwłaszcza powiązanych z dojazdem na północ.

Co się zmieni?


  1. Wybrane kursy autobusów 105, 146, 165, 173, 194 i 198 zostają przyspieszone lub opóźnione do pięciu minut, w celu zapewnienia lepszej koordynacji odjazdów.
  2. Nową trasą pojedzie linia 165 - zamiast ulicami płk. Dąbka i Wiejską autobusy pojadą ul. Derdowskiego. Linia zostaje wycofana z obsługi Chyloni i Pogórza Dolnego.
  3. Na linii 173 uruchamia się dodatkowe kursy - w popołudniowym szczycie przewozowym odjazdy z Gdyni do Kazimierza odbywać się będą co ok. 30 minut. W rytmie 30-minutowym realizowane będą też kursy na linii 146, dzięki czemu w godzinach od 13 do 17 pomiędzy placem Kaszubskim w Gdyni a Kosakowem zostanie zapewniona częstotliwość kursów co 15 minut.
  4. Autobusy linii 194 w soboty, w godz. 8:30-15:00, kursować będą z 15-minutową częstotliwością.
  5. Wieczorna para kursów na linii 198 zostaje zastąpiona kursami linii 710.
  6. Na linii R zwiększona zostanie częstotliwość kursowania autobusów z Rumi w godzinach od 6:45 do 7:15.
  7. Na liniach 103 i 163 wprowadza się nowe czasy przejazdów, lepiej odzwierciedlające warunki ruchu drogowego.
  8. Nowa trasa linii 134 - w czasie porannego szczytu przewozowego autobusy nie będą kursować przez Płytę Redłowską i al. Piłsudskiego, a wprowadzone zostają zajazdy na przystanek Elektrociepłownia - Kontenerowa. Ma to na celu zastąpienie kursującej obecnie w tym miejscu linii 170. W szczycie popołudniowym przystanek ten obsłuży linia 105.
  9. Do Terminala Promowego w godzinach 15-16 zajeżdżać będą autobusy 103.
  10. Zmiany na liniach W i 141 dotyczą pojedynczych kursów dojazdowych i zjazdowych.
  11. Wprowadzone zostają także nowe rozkłady jazdy linii 700, 740, 759 i 770.
Wiesz, jak dojechać komunikacją do dzielnic w swoim mieście?
36%

tak, nawet bez sprawdzania rozkładu

34%

tak, ale co do niektórych miejsc musiał(a)bym się upewnić

19%

znam tylko kilka tras

11%

nie, kompletnie się w tym nie orientuję

zakończona

łącznie głosów: 790

neo

Opinie (120) 4 zablokowane

  • Super zmiana! (5)

    Więcej elektryków za autobusy. Bardzo się cieszę.

    • 20 32

    • Super zmiana!

      Bardzo się cieszę z zamiany autobusów na ekologiczne trolejbusy. A rozkład też dobry.

      • 9 9

    • (1)

      Odkrywka w Belchatowie lubi to

      • 6 6

      • genialny argument

        wiesz, że dizel do autobusów też na drzewach nie rośnie?

        • 5 1

    • super, mniej diesli kopcących w mieście (1)

      • 4 3

      • Autobusy są równie ekologiczne jak nie bardziej. Zanim wsiądziesz do nowego autobusu przeczytaj reklamę umieszczoną na nowych pojazdach!!!

        • 3 3

  • (22)

    Trajtki to przeżytek! Poruszają się tak jak autobusy, tylko wolniej i są drogie w eksploatacji (infrastruktura). Autobusy dzisiaj napędzane są równie "ekologicznie" co trajtki!

    • 23 64

    • (7)

      Do tego mniej miejsc. Tylko Gdynia i Tychy jeszcze promują trolejbusy. W Gdyni są potrzebne jak lotnisko.

      • 7 15

      • pozdrów sąsiadów w tym swoim ciemnogrodzie (6)

        ty znasz tylko Tychy i Gdynię

        wykształceni ludzie do tej listy dodadzą jeszcze takie "mieścinki" jak Lyon, Genewa, Neapol, Sao Paulo czy San Francisco...

        Przewyższenia w Gdyni sięgają 200m, w takim terenie trajtki służą znakomicie, ale żeby to zrozumieć też by trzeba mieć coś więcej niż przeciąg między uszami.

        • 17 4

        • (3)

          Napisał o miastach tylko w polsce . Tu trza dodać jeszcze lublin , i że trajtki zachaczają jeszcze o sopot.

          • 8 3

          • (1)

            Do tych co minusują i niezgadzają się z opinią niech sobie sprawdzą na necie informaacje . Od 1945 do 1995 roku jeszcze 10 inych miast miało trajtki , i wróżnych latach polikwidowali . W tych 3 miastach co się ostały też mieli zlikwidować.

            • 3 0

            • ech, z tym nikt nie dyskutuje

              minusy zbierasz bo wspierasz ignoranta który poza tychami i gdynią niczego nie zna ani nie widział

              • 2 1

          • Zahacz o słownik

            • 1 0

        • (1)

          Nie wiedziałem, że wymienione miasta leżą na terenie Polski !

          • 0 5

          • Oho, zaczyna się "przesuwianie bramki"

            czyli metoda "dyskusji" ludzi, którym się skończyły argumenty...

            Skąd ci do głowy przychodzi, że trolejbusy są wyłącznie w Polsce? Wymieniając tylko Gdynię i Tychy próbowaliście udawać, że to przestarzała i wycofywana technologia, co jest zwyczajnym łgarstwem.

            • 6 0

    • (9)

      Niech zwolennicy trolejbusów przytoczą chodź jeden przykład sensowności tego typu środka komunikacji. Chętnie podyskutuję o różnicy autobus - trajtek . Np. czy są przez to mniejsze korki, czy są szybsze, czy przewożą więcej pasażerów, czy są bardziej ekologiczne od nowych autobusów. Moim zdaniem nie.

      • 11 11

      • (1)

        Pozostaje chyba tradycja. Ale to mi przypomina film Barei.

        • 4 4

        • Tradycja to takie imie dla dziewczynki...

          • 4 0

      • posiedź 10 minut przy rurze wydechowej diesla (1)

        i potem możemy podyskutować

        • 10 5

        • Diesel to przeszłość tak samo jak trolejbusy

          • 3 6

      • Proszę bardzo: hałas.

        • 4 3

      • Mieszkam przy pętli. Jak myślisz, co mniej dymi i hałasuje pod moim oknem: autobus czy trolejbus? Zgaduj, geniuszu!

        • 8 3

      • podam ci nie jeden, ale dwa argumenty

        1. po co wozić ze sobą duży akumulator na cały dzień pracy, a dodatkowo na czas ładowania mieć pojazd wyłączony z użycia skoro można prąd brać na bieżąco z trakcji. W Skandynawii są nawet odcinki autostrad z trakcją i

        1. po co wozić ze sobą duży akumulator na cały dzień pracy, a dodatkowo na czas ładowania mieć pojazd wyłączony z użycia skoro można prąd brać na bieżąco z trakcji. W Skandynawii są nawet odcinki autostrad z trakcją i tiry z pantografami czyli innymi słowy towarowe trajtki.

        2. Gdynia ma już istniejącą infrastrukturę, jak byś nie zaklinał rzeczywistości to nijak się nie opłaci jej a) niszczyć żeby tylko zaraz b) zastępować czymś innym

        Ekonomia, misiaczku, ekonomia...

        • 13 2

      • Wystarczy ze ustawimy nowy autobus i obok trolejbus na wielkopolskiej. Czas podjazdu trolejbusu będzie dwarazy szybszy

        • 6 3

      • Nigdzie nie chodź, jeździj

        • 0 0

    • Masz racje ale.... Unia doplaca za eko miasto i tyle w temacie.

      • 2 4

    • ech, zlot "speców" od 7 boleści

      Infrastruktura już tu jest, wręcz tracisz kasę jej nie wykorzystując. To raczej pomysł budowania X ładowarek na każdej pętli autobusowej byłby mega niegospodarny...

      A w jaki sposób trajtek się porusza

      Infrastruktura już tu jest, wręcz tracisz kasę jej nie wykorzystując. To raczej pomysł budowania X ładowarek na każdej pętli autobusowej byłby mega niegospodarny...

      A w jaki sposób trajtek się porusza wolniej od autobusu to nigdy nie zgadnę, przyspieszenie mają znacznie lepsze a prędkość średnia jest dyktowana całością ruchu miejskiego przecież...

      • 9 2

    • Naprawdę wolałabyś stać pół godziny w korku za "ekologicznym" autobusem niż za trolejbusem? Co jest ekologicznego w rurze ziejącej trucizną w środku pełnego ludzi miasta?

      • 7 2

    • Założę się, że każdy trolejbus Solaris szybciej osiąga 50 km/h niż najlepszy autobus. Tylko ktoś, kto nie jeździł tymi trolejbusami może wysunąć argument, że są one wolniejsze od autobusów.

      • 10 2

  • Ekologia trajtków ? (7)

    Ekologia trolejbusów, w Gdyni ok, ale w elektrowni węglowej już gorzej

    • 25 17

    • elektrownia ma komin wysoki na 300m (3)

      wyposażony w najnowsze filtry. A stare autobusy to kłęby spalin w mieście.

      • 11 3

      • (2)

        300 m.? To pojechałeś po bandzie.

        • 4 7

        • polecam się douczyć (1)

          Bełchatów ma dwa kominy po 300 m każdy, wyższe są tylko w Jaworznie (306m)

          • 8 1

          • cała ta "rozmowa" jest taka

            ty im fakty, oni ci "ale mnie się widzi inaczej" albo jakieś klechdy posłyszane od szwagra...

            • 7 0

    • Prąd - nawet w zacofanej Polsce - produkuje się także z wiatru, słońca i wody. Rozejrzyj się, robią to nawet Twoi sąsiedzi. A jedna elektrownia węglowa na 100% mniej truje niż setki kilku- i kilkunastoletnich silników spalinowych. I nie zieje tymi spalinami wprost do centrum miasta, prosto w nasze płuca.

      • 8 1

    • to jest problem krajowy, nie lokalny

      Trajtkom wsio ryba czy jadą na prądzie z węgla, z wiatru czy z atomu. Rządzący wyjmą głowy z otworów i naprawią naszą energetykę to trajtki będą gotowe.

      Możesz to samo powiedzieć o pojazdach spalinowych?

      • 2 0

    • Czyli spaliny lepsze?

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.