Zmiany w ruchu na ul. Śląskiej w Gdyni

16 maja 2019 (artykuł sprzed 2 lat)
Patryk Szczerba
Najnowszy artukuł na ten temat Namalowali pasy i droga się "rozjechała"
Zmiana organizacji ruchu na Węźle Wzgórze

Drogowcy zmienili organizację ruchu na ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdyniw Gdyni, na odcinku od ul. Warszawskiej do Drogi Gdyńskiej. Korekty mają ułatwić skręt w ul. Kielecką zobacz na mapie Gdyni.



Odcinek ul. Śląskiej zobacz na mapie Gdyni, gdzie nastąpiły zmiany w organizacji ruchu, to jedno z bardziej korkujących się miejsc w centrum miasta. Śląską blokują zmierzający w kierunku Drogi Gdyńskiej oraz Witomina i Chwarzna.

Korki potrafią tworzyć się też w weekendy albo w dni okołoświąteczne, gdy sporo osób zmierza do Centrum Riviera na zakupy, a także w trakcie meczów piłkarskich, gdy zamknięta jest ul. Małokacka.

Po analizach zdecydowano o zmianie organizacji ruchu na odcinku ul. Śląskiej między ulicą Warszawską i Drogą Gdyńską.

W ostatni weekend zmieniono kierunek jazdy na skrajnym pasie prowadzącym obecnie ruch na wprost. Obecnie można nim jechać tylko w prawo.

To oznacza, że na skrzyżowaniu z Kielecką zaczęły funkcjonować dwa pasy do jazdy na wprost i dwa pasy do skrętu w prawo w kierunku Witomina i zachodnich dzielnic Gdyni.

- Z dwóch pasów ruchu do skrętu w lewo z ul. Piłsudskiego pod wiaduktem będzie wjazd na dwa pasy ruchu na wprost w ul. Śląską. Powstanie ciągłość pasów do ruchu na wprost - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.

Zmiany w oznakowaniu ul. Śląskiej obejmują korektę usytuowania elementów oznakowania poziomego (symbole strzałek kierunkowych i linii osiowych oraz powierzchni wyłączonych z ruchu).

Skąd takie zmiany?

- Umożliwienie skrętu dwoma pasami ruchu z ul. Śląskiej w ul. Kielecką powinno zwiększyć przepustowość skrzyżowania - tłumaczy Grzegorczyk.
Czy oznakowanie dróg w Trójmieście jest dla ciebie czytelne?
37%

tak

63%

nie

zakończona

łącznie głosów: 940

Opinie (158) ponad 20 zablokowanych

  • Ta, zwiększenie przepustowości, jakoś odwrotnie zadziałało (14)

    • 248 4

    • (3)

      Na filmie nie widać czy został zmieniony przebieg pasów do jazdy prosto przez skrzyżowanie - tzn czy lewy pas do jazdy prosto w dalszym ciągu za skrzyżowaniem staje się pasem do skrętu w lewo (pod wiadukt), a prawy pas

      Na filmie nie widać czy został zmieniony przebieg pasów do jazdy prosto przez skrzyżowanie - tzn czy lewy pas do jazdy prosto w dalszym ciągu za skrzyżowaniem staje się pasem do skrętu w lewo (pod wiadukt), a prawy pas do jazdy prosto staje się lewym pasem Drogi Gdyńskiej?
      Jeżeli nic się nie zmieniło, to przed skrzyżowaniem będzie się korkowało, bo wszyscy jadący prosto będą się ustawiać na prawym pasie do jazdy prosto...

      • 11 0

      • Są dwa pasy na wprost, dwa w prawo i dwa w lewo.

        • 0 3

      • (1)

        Po zmianie jest tak:
        - lewy pas Śląskiej do jazdy prosto za skrzyżowaniem dalej jest lewym pasem Drogi Gdyńskiej do jazdy na wprost (żeby zjechać pod wiadukt trzeba teraz ten pas opuścić i zjechać na lewo),
        -

        Po zmianie jest tak:
        - lewy pas Śląskiej do jazdy prosto za skrzyżowaniem dalej jest lewym pasem Drogi Gdyńskiej do jazdy na wprost (żeby zjechać pod wiadukt trzeba teraz ten pas opuścić i zjechać na lewo),
        - prawy pas Śląskiej do jazdy prosto za skrzyżowaniem dalej jest prawym pasem Drogi Gdyńskiej do jazdy na wprost.
        Tak więc zmiana jest OK, tylko kierowcy muszą się tego nauczyć, bo w końcu po co patrzeć na znaki...?

        • 14 6

        • Dobrze prawi. Polać mu!

          • 7 4

    • To jest jakiś dramat. Jadąc ze Śląskiej i chcąc jechać dalej różową.... (4)

      bo w końcu Morska>Śląska>Różowa to trasa średnicowa to trzeba na Śląskiej ustawiać się na prawym pasie... na prawym! Prawy pas to ten który jest notorycznie blokowany przez śmieciarki... samochody dostawcze., krzywo

      bo w końcu Morska>Śląska>Różowa to trasa średnicowa to trzeba na Śląskiej ustawiać się na prawym pasie... na prawym! Prawy pas to ten który jest notorycznie blokowany przez śmieciarki... samochody dostawcze., krzywo zaparkowane auta i wszystkich tych którzy na skrzyżowaniach czekają na skręt w prawo. To doskonale zwiększa przepustowość. Dodatkowo jadąc lewym pasem ze Śląskiej trafia się ostatecznie pod tunel i na wysokości świateł na Węźle jest dramat i jedna wielka panika bo nagle to skrzyżowanie absolutnie przestało być intuicyjne.

      • 23 6

      • (3)

        G... prawda.
        Dramat to jest, jak kierowcy jeżdżą na pamięć.
        Dwa pasy do jazdy na wprost na Sląskiej mają swoją kontynuację za skrzyżowaniem z Kielecką na Drodze Gdyńskiej w kier. Wielkopolskiej. Wystarczy za

        G... prawda.
        Dramat to jest, jak kierowcy jeżdżą na pamięć.
        Dwa pasy do jazdy na wprost na Sląskiej mają swoją kontynuację za skrzyżowaniem z Kielecką na Drodze Gdyńskiej w kier. Wielkopolskiej. Wystarczy za skrzyżowaniem z Warszawską nie zmieniać pasa ruchu (bez znaczenia, czy jest się na prawym, czy na lewym) i dojedzie się prosto do ul. Wielkopolskiej. No, ale trzeba w tym celu zwracać uwagę na oznakowanie poziome (dla mniej zorientowanych - takie białe kreski na tym ciemnym, po którym jedzie samochód).

        • 13 9

        • Właśnie że nie (2)

          Nie prawda. Jadąc lewym pasem cały czas prosto wjedzie się pod wiadukt a ci co jadą prawym na śląskiej wjeżdżając na drogę Gdyńskiej nagle znajdują się na lewym.
          Jest nieintuicyjne do tego słabo oznakowane . Znaki poziome zaczynają się za pozno, pionowych nie widziałem więc albo są w kijowym miejscu albo ich nie ma

          • 8 6

          • Właśnie, że tak (1)

            Tak było, ale przed zmianą organizacji ruchu.
            Proponuję, abyś wybrał się na miejsce, to się sam przekonasz. Ja jechałem tamtędy wczoraj wieczorem.

            • 5 1

            • Masz rację, a po utworzonym drugim prawoskręcie powinni postawić lepsze oznakowanie i barierę betonową, by zamknąć przelot na wprost dla łamiących przepisy. Problem by się szybko rozwiązał...

              • 1 0

    • (3)

      A kiedy nasi wielmożni decydenci uświadomią sobie, że wyłączenie odcinka prawego pasa na końcu Estakady w stronę Pogórza wydłuża korek i pozwolą z powrotem jeździć dwoma pasami? Jaki jest problem w tym, aby ze środkowego pasa można było jechać na wprost na Pogórze Górne i w prawo w stronę Unruga?

      • 9 2

      • Problem (2)

        ...jest w tym,że zbyt wielu cwaniaków cisnęło na chama prawym pasem do końca,jadąc nawet pasem wyłączonym z ruchu,by wepchnąć się przed jadące w korku auta.Teraz przynajmniej jest w tej kwestii porządek.Chociaż Janusze zjeżdzają do Unruga i przelatują na wprost,by po chwili znów wpychać się w tych jadących karnie w ogonku.Cebulaka nie nauczysz.

        • 8 6

        • Jazda na zamek

          słyszałeś ku**u o czymś takim? jakie cwaniakowanie? chcesz stać w korku jak jeleń to stój

          • 1 2

        • asd

          Zawsze jechałem tam do końca, stawałem i czekałem aż ktoś mnie wpuści. Dzięki temu nie blokowało się ostatniego zjazdu z estakady. Co do jazdy po pasie wyłączonym z ruchu - można wstawić takie plastikowe elementy jak w niektórych miejscach w trójmieście na ciągłej lini między pasami.

          • 0 0

    • Szczurek wszystkie inwestycje robi przy pomocy farby?

      • 28 3

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • (4)

    Nowa droga potrzebna a nie kosmetyka

    • 111 14

    • nowe drogi nie są sposobem na korki (1)

      więcej dróg = więcej samochodów = więcej korków.
      Coraz trudniejsze warunki ruchu pieszych i wielu innych użytkowników dróg.

      • 15 10

      • Skąd to wziąłeś

        Więcej samochodów bo każdy pojedzie dwoma autami lub dla zabawy pojedzie dwukrotnie tym samym odcinkiem

        • 1 0

    • Ważne że jest 8 milionów na arkę i 4 miliony na koszykówkę

      • 4 6

    • Raczej sprawna komunikacja miejska

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.