• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu w centrum Gdyni dezorientują kierowców

Patryk Szczerba
14 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Tak wyglądało skrzyżowanie ulic Abrahama i Armii Krajowej do czwartkowego wieczora. Znak został wyprostowany, ale linie zatrzymania na Abrahama pozostały niezmienione. Tak wyglądało skrzyżowanie ulic Abrahama i Armii Krajowej do czwartkowego wieczora. Znak został wyprostowany, ale linie zatrzymania na Abrahama pozostały niezmienione.

Skrzyżowania równorzędne w Gdyni miały uspokoić ruch w centrum. - Póki co, jest spory bałagan, bo znaki pionowe są inne niż poziome - informują czytelnicy. - Dlatego niektóre obróciliśmy o 90 stopni, bo wykonawca spóźnia się z prawidłowym wymalowaniem linii - odpowiadają urzędnicy.



Znasz zasady dotyczące skrzyżowań równorzędnych?

O wprowadzanym w życie pomyśle wprowadzenia strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych w centrum Gdyni pisaliśmy kilkanaście dni temu. Urzędników ZDiZ do zmian popchnął projekt Civitas Dynamo, z którego finansowana jest zmiana oznakowania pionowego i poziomego. Opinie kierowców są różne, ale od zmian nie ma już odwrotu.

Jedne znaki zaprzeczają innym

Problem w tym, że oficjalnej daty zakończenia wprowadzania nowego oznakowania nie ma, a zmiany można już zaobserwować na wielu odcinkach. Kierowcy twierdzą, że oznakowanie zmienia się co kilka dni, więc jak prawidłowo jeździć - wie mało kto.

- Jechałem we wtorek ulicą Abrahama zobacz na mapie Gdyni prosto. Najpierw spotkałem znak "ustąp pierwszeństwa" mimo że na prostopadłej Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni jeszcze niedawno były znaki "skrzyżowanie równorzędne". Tyle tylko, że ktoś je przekręcił o 90 stopni. Pasy zatrzymania na jezdni Armii Krajowej wymalowane jednak pozostają, a na Abrahama cały czas są natomiast namalowane trójkąty oznaczające "ustąp pierwszeństwa" - relacjonuje pan Szymon, na dowód przysyłając zdjęcia.
Z urzędnikami rozmawialiśmy w tej sprawie w czwartek. Dzień później znaki na Armii Krajowej oraz Abrahama zostały skierowane w kierunku kierowców, ale nie wszystkie. Przechodząc ul. Abrahama w innym miejscu, łatwo dostrzec jednak, że przez skrzyżowaniem z Batorego zobacz na mapie Gdyni znak w piątkowe przedpołudnie nadal był odwrócony.

Kiedy więc będzie można powiedzieć o tym, że strefa Tempo 30 wsparta skrzyżowaniami równorzędnymi oficjalnie obowiązuje? I jak mają jeździć kierowcy, skoro część znaków wyklucza inne?

Urzędnicy: wykonawca się spóźnia

- Czekamy aż wykonawca w pełni zrealizuje zadanie. Są opóźnienia, ale staramy się pospieszać. O jego zakończeniu będzie można mówić, gdy znaki poziome i pionowe będą wskazywały to samo. Póki co trzeba stosować się do znaków pionowych - przyznaje Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni.
Część zmotoryzowanych zauważa, że taka przejściowa sytuacja nie jest najgorsza, bo... zdążyła uspokoić ruch w centrum Gdyni.

- Kierowcy nie wiedzą, jak jeździć, więc przed każdym skrzyżowaniem następuje zatrzymanie. Może dla przepustowości nie jest to dobre, ale dla bezpieczeństwa na pewno - zauważa pan Jarek.
Przypomnijmy przy okazji, że skrzyżowania równorzędne nie będą obowiązywały na ul. Świętojańskiej oraz o tym, że po wprowadzeniu strefy Tempo 30 zaplanowano też rozwiązania dla rowerzystów. Zaczną obowiązywać dopiero wiosną. Wśród nich m.in. kontraruch na Starowiejskiej i okolicznych ulicach.

Miejsca

Opinie (245) 9 zablokowanych

  • Cała Gdynia.! Nawet znaki to problem dla miejskich urzędników. Źenada.

    • 17 0

  • Ten wylany asfalt miedzy Morska a Dworcem Głównym to tez Dynamo zasponsorowało ? Na usunięcie kolein już nie wystarczyło ? (3)

    Są opóźnienia, ale staramy się pospieszać. O jego zakończeniu będzie można mówić, gdy znaki poziome i pionowe będą wskazywały to samo. przyznaje Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni.

    Debil qr.., de bil

    • 25 1

    • to gra

      Na naszych oczach rozgrywa się jakaś partyjka urzędasy i wykonawca. Jak się będą zgrywały znaki poziome z pionowymi to będzie bingo, dajcie nam zapoznać się z zasadami tej gry. Może i światła przekręcą w jakąś strone?

      • 1 0

    • Przy okazji "remontu" chodnika, wzdłuż ul. Morskiej przy Dworcu Gdynia Główna

      To jest kompletnie niepojęte, jak można było nie usunąć kolein, nie wylać nowej warstwy na tak tragicznym odcinku ul. Morskiej, chociażby prawego pasa jezdni, skoro i tak częściowo blokowali pas prawy na czas kładzenia asfaltu w części chodnika. Za obraz niech posłuży "wykończenie" jezdni w styku z krawężnikiem, jakikolwiek komentarz jest naprawdę zbędny...

      • 1 0

    • Kary za spóźnienie

      Był to przetaeg publiczny, oferty są dostępne dla każdego, również lrotokoły, umowy i tp. Pójdźmy większą grupą sprawdzić, czy były przewidziane kary za opóźnkenia dla wykonawvy. Jak nie, to sprawa podejrzana

      • 0 0

  • Obrócili znaki. Bareja wiecznie źywy.

    • 32 0

  • Czy my jesteśmy Bangladeszem Europy? (2)

    Kto w ogóle wpadł na tak kretyński pomysł jak prywatne samochody jeżdżące i parkujące w centrum miasta?

    • 6 16

    • A co? Samochody "panstwowe"? Jak to sie niektorym starym komunistycznym prykom cnkni za dawnymi czasami

      • 6 0

    • A kto w ogóle wpadł na tak kretyński pomysł, żeby pozwolić ludziom mieszkać w centrum miasta !?!

      • 6 0

  • Kto ma auto do remontu niech wbija na to skrzyżowanie.

    • 23 0

  • Po co linia warunkowego zatrzymania dla jadących AK w kier. Świętojańskiej?

    • 19 0

  • Od kiedy (2)

    Od kiedy znaki poziome sa nad pionowymi? W ZDiZ to jakis człowiek nieznajacy przepisow siedzi. Kierowcy maja sie stosowac najpierw do 1.policjant kierujący ruchem, 2.sygnalizacja swietlna 3.znaki pionowe 4.znaki poziome
    Zle postawic znaki pionowe i mówić, ze kierowcy maja się stosować tylko do poziomych to idiotyzm i brak kompetencji. Gosc do zwolnienia. Niech zajmie się czymś innym, a nie ruchem drogowym.

    • 26 2

    • (1)

      Nie ma hierarchiczności między znakami pionowymi i poziomymi!!! Przepisy mówią tylko o znakach drogowych, bez ich rozróżniania na pionowe i poziome.

      art. 5 PoRD:
      ust. 2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.
      ust. 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

      • 3 2

      • ale niektóre znaki poziome bez pionowych tracą znaczenie

        linia zatrzymania warunkowego bez sygnałów świetlnych, linia ustąpienia pierwszeństwa bez A-7, linia zatrzymania bezwarunkowego bez znaku STOP...

        • 1 0

  • kolejny przewalone!!! (1)

    Najpierw się s***ją o światła na wladka i jakieś tam kolejne a teraz rownorzedne skrzyżowania. To ja się pytam gdzie poszła kasa i do kogo za nowe światła? Skoro mamy mieć roznorzedne to w takim razie i piesi niech chodzą po pasach bez świateł. Skoro wracamy do starych zasad...dodatkowo jakiś porobimy pomysł z tym gadaniem że to usprawnić ruch. Ludzie najpierw się będą przyzwyczajać, nie znają i nie stosują zasady prawej ręki, bałagan z oznakowanie - będzie korek na całe miasto, dzwon na dzwonie. Itp. Aha.. A co z mega kasa na tristara wywalonego w błoto????? Który też niby miał pomóc.??? Przewal na przewale!!!!!!! No ale za jakiś czas znów ktoś będzie musiał poratowac swojego wnuczka, zięcia czy kumpla kasa i znów coś nowego wymyślą typu wracamy do świateł i robimy nowe bo tamte są przestarzałe i tak się kasa kręci...

    • 31 1

    • tak było i tak będzie

      Na to nie mamy wpływu mieszkaniec zawsze będzie pracującą mrówką, a kasa z DU i BM karmą dla ''rekinów'' takie czasy. Składka na czołg my też możemy zrobić coś dla mieszkańców.

      • 0 0

  • znak obrócony to skąd kierowca ma wiedzieć czy to czyjś głupi żart, czy zrobione z premedytacją przez ZDIZ???!!!

    nie można było tych znaków zakryć? czyli ustawić poprawnie, ale nałożyć "czapkę" tak aby nie było w ogóle widać co na nich jest?

    • 31 0

  • strefa 30,

    co za cymbał to wymyślił?, nic nie robią w dzielnicach tylko w centrum co raz głupsze pomysły.

    czas odejść Panie Wojtku

    • 27 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane