• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znikają przejścia dla pieszych przy dworcu we Wrzeszczu

Maciej Naskręt
31 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
  • Likwidacja pasów przy dworcu we Wrzeszczu.
  • Parkowanie autobusów miejskich na przejściach.
  • Parkowanie autobusów miejskich na przejściach.
  • Parkowanie autobusów miejskich na przejściach.

Znikają pasy dla pieszych na pętli autobusowej przy dworcu we Wrzeszczu. zobacz na mapie Gdańska Mieszkańcy uważają, że to ułatwienie dla parkujących na tych właśnie pasach autobusów miejskich. Według GZDiZ to porządkowanie oznakowania, a piesi mogą się tam teraz poruszać po całej pętli. Czy będzie bezpieczniej?



Jak oceniasz decyzję o likwidacji przejść?

W ostatnich dniach trwa usuwanie znaków poziomych wyznaczających przejścia dla pieszych na pętli autobusowej przed dworcem kolejowym we Wrzeszczu. Podejmowane działania dziwią mieszkańców.

- W jaki sposób będziemy mieli dostać się na przystanek, gdy przejścia zostaną zlikwidowane? - zastanawia się Marek Jasiński, nasz czytelnik.
Mieszkańcy ponadto formułują zarzut, że dotąd kierowcy autobusów miejskich nie zważali na przejścia i stawiali na nich pojazdy. W tej sprawie nawet interweniowali u służb. Teraz usunięcie pasów ma kierowców uchronić przed ewentualnymi mandatami.

Przejścia wyznaczone do likwidacji. Przejścia wyznaczone do likwidacji.

GZDiZ: porządkujemy oznakowanie



O sprawę postanowiliśmy zapytać urzędników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zielni.

- Podejmowane przez nas czynności to porządkowanie oznakowania - pasy były na tzw. łącznicach, gdzie nie musi ich być. Piesi mogą teraz poruszać się po całej pętli autobusowej swobodnie. Łącznie zostaną zlikwidowane trzy przejścia. Nie ma to związku z parkującymi tam na pasach autobusami - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przypomnijmy jednak, że widząc pieszego zbliżającego się do przejścia, a tym bardziej oczekującego przed nim, kierujący pojazdem ma obowiązek zwolnić. Jeżeli pieszy znajduje się już na przejściu, a my - jako kierujący pojazdem - nie ustąpimy mu pierwszeństwa, zostaniemy ukarani mandatem w wysokości 350 zł.

Opinie (179) 6 zablokowanych

  • Dobry ruch GZDiZ fajnie że to ogarnęli (22)

    Wcześniej autobusy stały na pasach bo nie miały gdzie, teraz jest jak powinno być. Dziękujemy!

    • 112 124

    • Cz nie budzi to obaw (1)

      Może to jest teraz strefa " no go"??

      • 6 7

      • A gdyby tam przechodziła wasza matka?!

        Moja matka siedzi z tyłu.

        • 14 1

    • (7)

      ... Tak czytam ten artykuł i zastanawiam się, bo dziś jest 31 sierpnia a nie 1 kwietnia. Urzędnicy powinni czasem wyjść zza biurek. Magistrat, jak dla mnie, cały do wymiany. Niekompetencja i oderwanie od rzeczywistości level hard.

      • 28 15

      • I na co go chcesz wymienić? Na takich, którzy nic nie zrobią, za to powiedzą, że jesteśmy zadowoleni?

        • 1 4

      • Pomiedzy "peronami" zebry nie ma, a ludzie, o dziwo, daja sobie rade. (5)

        Szok, po prostu szok, ze nie sa masowo rozjezdzani.

        • 4 3

        • Tam wszędzie powinna być strefa zamieszkania (4)

          • 3 0

          • Strefa zamieszkania w miejscu, gdzie nikt nie meiszka. (2)

            Dzieki za ten glos rozsądku :)

            • 1 2

            • No cóż, potrzebny jest nowy znak, z takimi samymi przepisami (1)

              Tylko inną nazwą.
              Czyli:
              - pieszy ma pierwszeństwo
              - nie można parkować, gdzie popadnie.

              • 4 0

              • Strefa ztmieszkania

                • 0 0

          • tam powinna być "ulica priorytetowego traktowania pieszych"

            takie pojęcie powinno się pojawić w przepisach ruchu drogowego (ang.: pedestrian priority street).

            W Polsce brakuje jeszcze pojęcia "ulicy rowerowej" (holenderskie: fiets straat) to znaczy ulicy, na której rowerzyści mają pierwszeństwo, samochody mogą jechać i parkować ale nie mogą zakłócać ruchu rowerzystów i pieszych.

            Takie ulice i strefy powinny istnieć zwłaszcza w promieniu 500 metrów wokół wszelkich dworców kolejowych.

            • 1 0

    • chcesz sie pozbyc goraczki to stłucz termometr

      • 30 4

    • bredzisz urzedasie

      • 13 6

    • Popieram

      • 2 7

    • Tam jest konieczny remont, a nie marnowanie naszych pieniędzy na malowanie czarnych pasów!

      • 4 1

    • w angli sie przechodzi gdzie sie chce i jakas ludzie zyja mniej ginie na ulicach niz w polsce gdzie sa oznaczenia czyli pasy (2)

      pozdrawiam tych co wiecznie im sie nie podoba

      • 3 1

      • W Anglii nie olewa się przepisów (1)

        Jak kierowcy przestaną jeździć jak bydło, będzie można wprowadzać zachodnie zasady.

        • 5 1

        • większość kierowców zachowuje się OK

          to geometria rozwiązań drogowych i sposoby egzekwowania przepisów wpływa na zachowania kierowców.

          W Jaworznie zatrudniono psychologów przy projektowaniu geometrii ulic i liczba wypadków zmalała prawie do zera (śmiertelnych bodajże do zera w ciągu ostatniego roku).

          Od czegoś trzeba zacząć: uspokajanie ruchu okazuje się często bardzo skuteczne.

          • 0 0

    • W Oliwie

      Na Droszynskiego jakiś czas zamalowali pasy i zdjęli znaki przejścia dla pieszych.Farba zeszła czarna i są białe a znaków przejścia nima.

      • 2 1

    • (3)

      powinni miec miejsca postojowe wyznaczone,a nie stawać gdzie furmanowi się spodoba ,by mieć blisko do dyspozytora,oraz dlaczego stoją po godzinie lub dłużej w okolicy dworca

      • 0 2

      • Szykuj tornister, szkoła się niebawem zaczyna.

        • 0 1

      • (1)

        Trochę szacunku dla ludzi, gościu niedzielny. Jeśli któreś z Twoich rodziców powozi konną furmanką to nie znaczy że prowadzący autobusy i samochody to furmani. To są kierowcy.

        • 1 1

        • furmanom też się należy szacunek

          • 0 0

  • No bo każdy wie, że może przechodzić nie na pasach. (9)

    • 147 10

    • (6)

      Cebulaczki w ankiecie tylko "bezpiecznie bezpiecznie bezpiecznie".

      Jak ktoś nie ma rozumu to wpadnie pod samochód niezależnie od tego czy gdzieś są namalowane pasy czy nie.

      Nie ma być bezpiecznie tylko wygodnie i funkcjonalnie

      Bezpieczeństwo to każdy powinien sobie zapewnić we własnym zakresie.
      Jak ktoś jest tępy jak osioł i wejdzie bezpośrednio pod jadący samochód to jego problem.

      • 10 28

      • Puknij

        się w zakretkę, słoiku

        • 14 10

      • (4)

        to powinno działać w obie strony: jeśli jest czerwone światło, jestem pieszym i widzę z daleka że nic nie jedzie to mogę przejść, bez grożenia że dostanę mandat. W końcu ma być funkcjonalnie i wygodnie a nie bezpiecznie, zresztą sama umiem zadbać o swoje bezpieczeństwo.
        (co innego samochody - poruszają się szybciej, wjeżdżając na czerwonym na skrzyżowanie jest duża szansa że uderzy we mnie auto jadące prostopadle na swoim zielonym).

        • 17 5

        • Dokładnie tak jest np w Szwecji

          • 4 0

        • tak to działa w rozwiniętych krajach (2)

          w Polsce niestety jesteśmy traktowani jak idioci...

          • 7 0

          • Zasłużenie

            W rozwiniętych krajach ludzie respektują przepisy. U nas 90% kierowców to motłoch, który jeszcze śmie wyzywać jadących przepisowo...

            • 5 4

          • całe szczęście nie zawsze

            nie wszyscy dają się traktować jak idioci i wiedzą, że wprowadzanie "stref zamieszkania" (pierwszeństwa pieszych i uspokojonego ruchu) ma sens.

            • 0 0

    • Najgorsi są ci (1)

      którzy donoszą na kierowców, a sami przechodzą przez ulicę jak chcą. Niech to działa w obie strony. Albo zrobić to dobrze, albo niech się sypią mandaty. Szczególnie na urzędników, którzy oderwani są od rzeczywistości.

      • 1 1

      • taki bezstronny jak marszałek Kuchciński

        na osobach kierujących pojazdami o potencjalnie dużej energii kinetycznej powinna spoczywać większa odpowiedzialność za bezpieczeństwo ruchu drogowego.

        Dlatego do kierowania pojazdów z napędem mechanicznym potrzebne jest posiadanie licencji.

        Piesi mają prawo zachowywać się spontanicznie w strefach uspokojonego ruchu, strefach zamieszkania i strefach wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, których w naszych miastach powinno być coraz więcej - zwłaszcza w pobliżu dworców kolejowych.

        to poprawi jakość życia wszystkim

        • 0 0

  • Agencja towarzyska moim zyciem (3)

    Kiedy w kancu zrobia pozadek z tą petla we wrzeszczu i tymi oblesnymi budami warzywnymi???

    • 74 37

    • A co Ci przeszkadza w tych „budach”?

      • 18 6

    • Esteta z bloków leningradzkich się znalazł.

      • 18 3

    • najpierw kup sobie słownik

      i odstaw dopalacze

      • 8 0

  • jak tam śmigać rowerem? (7)

    Brak ścieżek, pasów, ms chodnikach stare szroty...

    • 30 81

    • bedzie. juz jest przetarg.

      • 4 3

    • jezdnią

      jak zawsze gdy nie ma drogi rowerowej

      • 22 1

    • skończ te swoje nudne prowokacje hejtuś

      najpierw kup rower

      • 6 1

    • A gdzie jest problem?

      Tam jeździ jakiś 1 samochód na minutę, nie ma problemu z przejazdem rowerem asfaltem.

      • 2 0

    • jezdnią
      to takie miejsce po którym mają się poruszać wszelkie pojazdy
      z reguły jest wylewane asfaltem przez co czarne
      łatwo się zorientujesz

      • 2 0

    • ODP (1)

      Takie miejsce jak pobliże dworca naprawdę nie nadaje się do jazdy na rowerze, Ludzie kuzwa czy jesteście aż tacy durni czy tylko z siebie takich robicie

      • 0 2

      • dlaczego piszesz, że się nie nadaje?

        Jeździłem tam wiele razy, nie miałem żadnych problemów z jechaniem i parkowaniem roweru.

        Przypuszczalnie należysz do sekty "segregacjonistów", którzy uważają, że jak rower nie porusza się po specjalnie przeznaczonej dla niego przestrzeni w mieście, stwarza istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, co jest oczywistą bzdurą.

        • 1 0

  • Zniknęło tyle kursów autobusów.. znikneli kierowcy... (4)

    Teraz znikają pasy...

    Jeszcze niech zniknie Lisicki i Budyn i będzie komplet.

    Brawa dla gdańskich urzędników którzy tak się starają ciężko!

    • 179 24

    • Kononowicz miał rację

      • 15 1

    • Lisicki już dawno się schował ,PO przytuleniu kaski (1)

      • 6 3

      • Gdzie jest prezes?

        Już go schowali, jak przed każdymi wyborami?

        • 4 0

    • odp

      oraz sebastian bezmózgowiec z ztmu, który kiedyś sam jezdził a teraz wymysla głupoty

      • 2 1

  • To powinno być reprezentatywne miejsce (9)

    A do dziś jak się tam jest śmierdzi PRL-em, mimo liftingu dworca. W ogóle przez Klonową powinien jechać do dworca tramwaj i powinien być węzeł łączący autobusy, tramwaje, skm, pkm i inne pociągi-marzenie.

    • 122 22

    • (1)

      To prawda okolice dworca we Wrzeszczu są zapuszczone i faktycznie czuć PRL.

      • 22 2

      • Czuć

        Pincet plus puszczane z moczem przez lokalny plankton

        • 9 13

    • reprezentacyjne (ale z sensem wypowiedzi sie zgadzam)

      • 14 2

    • (3)

      W sumie z większością uwag się zgadzam, bo miejsce ma potencjał, a wygląda nieciekawie. Tylko z tym tramwajem przesadziłeś. Do przystanku na Grunwaldzkiej masz 3 minuty piechotą. Doprowadzenie torów do dworca w tym miejscu byłoby absurdem, dodatkowo komplikując ruch drogowy na Grunwaldzkiej.

      • 14 0

      • tramwaj od Grunwaldzkiej powinien skręcać w prawo, w tunel pod dworcem (przystanek podziemny jak w Krakowie) (2)

        wyjście na powierzchnię na placu Wybickiego i włączenie w Legionów.
        I tędy powinna chodzić 2, 4 i 5 - ułatwienie komunikacyjne ogromne.

        • 1 4

        • Masz fantazję...

          Może byłoby to realne na etapie planowania Osiedla Browar i Metropolii, ale teraz? Pozamiatane.

          • 2 0

        • koszty realizacji takiej koncepcji byłyby bardzo wysokie

          poczekaj na rowerolucję po wdrożeniu systemu roweru metropolitalnego do przyszłej wiosny.

          Wtedy się okaże, że więcej ludzi rezygnuje z samochodu na rzecz roweru (ewentualnie roweru wspomaganego elektrycznie) niż jesteś sobie w stanie wyobrazić.

          Wówczas okaże się, że najlepszym rozwiązaniem jest poprawa dostępu do stacji SKM dla pieszych i rowerzystów przez tworzenie wygodnych dojść do peronów SKM oraz stref wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów wokół stacji SKM.

          Oczywiście potrzebne będzie wtedy zwiększenie częstotliwości SKM do co najmniej 5 minutowego taktu.

          • 1 1

    • znajdź i poznaj różnicę

      reprezentatywne a reprezentacyjne
      słownik j.polskiego

      • 4 2

    • To jest bardzo reprezentatywne miejsce, jesli chodzi o PKP i generalnie polska kolej.

      • 4 1

  • to mieszkancy zadecydują a nie urzędasy za biurek bez pojęcia o czym decydują (1)

    my za gdańsk tworza mieszkańcy wierzymy ze ich radni cofną bzdurę wywala sprawców i zrobią przejście takie jak powinno być

    • 33 19

    • Mieszkańcy dworca?

      Piękny ten wasz Gdańsk... :)

      • 8 4

  • bzdurka (5)

    jak ludzie maja isc na dworzec tuman to wymyslil.............................budyn brawo

    • 66 18

    • Według GZDiZ to porządkowanie oznakowania, a piesi mogą się tam teraz poruszać po całej pętli.

      tym samy dojscie do dworca nie jest zagrozone

      • 1 1

    • A pan Naskręt powinien doczytać przepisy. Znaki poziome nie wyznaczają przejścia dla pieszych. Bez znaku D-6 nie ma przejścia dla pieszych

      • 0 0

    • (1)

      Tak jak do tej pory czyli jak najkrótsza droga. Wiele lat jeździłam autobusami z dworca i nigdy nie szłam na przejście dla pieszych tylko od razu na przystanek tak jak setki innych osób więc nie rozumiem dlaczego teraz takie poruszenie. Zapewne aferę robią ludzie, którzy nie pamiętają kiedy ostatnio jechali gdzieś autobusem

      • 3 0

      • Aferę robią ci , którzy pod...li kierowców autobusów

        • 0 0

    • ludzie mogą dochodzić do dworca pieszo.

      Mogą tam docierać także rowerem (sporo już ma w tym doświadczenie).

      • 0 0

  • Budynek na środku zlikwidować. (4)

    Szerokość pasów i ich ilość była nie adekwatna do potrzeb pieszych.Ci ostatni i tak chodzili gdzie chcieli i jak.Zupełnie jak święte krowy,a autobusy nie miały gdzie stawać.

    • 30 44

    • (3)

      Tam na całym terenie powinien być zakaz poruszania się pieszych, po co oni się tam pchają? Niech podjadą samochodem jak normalni ludzie a nie tak na nogach jak jakaś stonka. My nie chcemy tam pieszych tylko wybudujcie tam duży parking i ulicę z dziesięcioma pasami i będzie kulturalnie.

      • 19 10

      • Pasażer podjeżdża samochodem, bagażowe podchodzi, dyskretnie przenosi bagaże do pociągu - gdzieś to widziałem na filmie, nareszcie wielki świat.

        • 6 2

      • piesi pchają się do autobusów (1)

        nie wszyscy jeżdżą samochodami

        • 2 0

        • A powinni wszyscy samochodami

          i to nie po kilka osób w jednym, ale każdy w innym samochodzie. Szkoda, że dzieci nie mogą prowadzić, ale już taka teslą mogliby sami jeździć.
          Ps.
          Ktoś nie zrozumiał ironii.

          • 3 0

  • jesli chodzi o pętlę autobusową (7)

    to jest tam koszmar pasażerowie wysiadaja na pofalowanym asfalcie zmuszeni są do przebiegania między autobusami Uważam że tam mądra głowa powinna uporządkowac to od początku małe poprawki są udawaniem ze bedzie lepiej

    • 153 2

    • Poczekaj, muszą najpierw obronić sędziów, emerytów esbe i konstytucje (3)

      Nie ma czasu na asfalt

      • 24 16

      • jak nie obronią (2)

        to obudzisz się w dyktaturze i komunie, gdzie władza partyjnych bonzów będzie absolutna i bez granic
        już raz żyłem w kraju gdzie najwyższa władzę miał I sekretarz partii i wolę demokratyczne państwo prawa niż komunę
        trójpodział władzy jest od czasów rzymskich i lepszej opcji nie ma, bo za komuny żaden obywatel z państwem nie wygrał i nie było po co chodzić do sądów gdy wszystkich mianowała jedynie słuszna partia

        • 9 4

        • Żeby było jak było (1)

          a po 90-roku kto objął wszystkie ważniejsze stanowiska i do dzisiaj je okupują ? Krasnoludki ?

          • 2 3

          • jakie kryterium ważności stanowisk stosujesz?

            przegrałeś wybory?

            Jak długo się cieszyłeś władzą bliźniaków? Przecież mieli szanse załatwić wiele spraw? Dlaczego jeden z nich zdecydował się na wcześniejsze wybory i je przerżnął m.in. w wyniku wysokiej frekwencji i teraz się nie przykłada zbytnio do działań na rzecz jej podwyższenia?

            O bliźniakach i ich poplecznikach mówisz "krasnoludki"?

            Otwórz oczy na rzeczywistość.

            • 0 0

    • W Zurychu (1)

      tez sa takie rozwiazania, ale nie z autobusami a z tramwajami. Ludzie chodza miedzy tramwajami, ale to jakos to u nich dziala i nie widzialem jeszcze wypadku.

      • 5 0

      • u nas też tak będzie działać.

        Warto zadbać o remont nawierzchni. Pofałdowany asfalt, koleiny, zwłaszcza w czasie deszczu nie podnoszą komfortu poruszania się pieszych w tym rejonie.

        • 0 0

    • Bo czeba ( tak ma być! ) tam zorganizować ruchome chodniki, żeby pieszym było wygodniej i szybciej mogli przebiegać między autobusami.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane