- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (48 opinii)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (57 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (261 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (185 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (146 opinii)
Znowu opóźnienie ws. budowy trasy tramwajowej Nowa Politechniczna
Od niemal dwóch lat urzędnicy Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie nie są w stanie rozpatrzyć odwołania od decyzji zezwalającej na budowę linii tramwajowej przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego we Wrzeszczu. Dyrektor GDOŚ właśnie po raz kolejny przełożył termin wydania decyzji, tym razem na 14 stycznia 2022 roku. Tymczasem od pół roku trwa projektowanie przebiegu linii Nowej Politechnicznej, które ma się zakończyć pod koniec 2022 roku.
Nowa Politechniczna - lata problemów:
- Najpierw musiała odczekać kilka lat, zanim w 2014 r. miasto wpisało Nową Politechniczną na listę priorytetów.
- Potem nie udało się doprowadzić do końca procesu projektowego, który rozpoczął się w 2015 r., ale po 5 latach umowa z wykonawcą została rozwiązana.
- 2 kwietnia 2021 r. miasto wyłoniło nowego wykonawcę projektu - konsorcjum firm BPBK i Ingeo, ale musiało dołożyć aż 3,3 mln zł do budżetu, jaki zamierzało przeznaczyć na ten cel. Ostatecznie opracowanie projektu i nadzór autorski kosztować będzie 4,88 mln zł. Prace nad dokumentacją i niezbędnymi pozwoleniami potrwają do końca 2022 r.
- W międzyczasie pomysł włączenia trasy w al. Grunwaldzką przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego spotkał się z dużym sprzeciwem mieszkańców.
Czytaj też:
Tramwaj na Bohaterów Getta. Jak pogodzić miasto i mieszkańców
Etapy budowy Nowej Politechnicznej będą znane za rok
I to właśnie ta sprawa wciąż nie została rozwiązana. Od pozytywnej decyzji, wydanej w grudniu 2019 r. przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gdańsku, mieszkańcy Wrzeszcza złożyli odwołanie, które trafiło do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. Ten jednak już kilkukrotnie przełożył termin rozstrzygnięcia tej sprawy.
Teraz GDOŚ poinformowała, że postępowanie odwoławcze przeciągnie się do 14 stycznia 2022 r. Wciąż zatem nie wiadomo, czy linia tramwajowa faktycznie przebiegać będzie przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.
Ten spór sprawia, że rozważane jest etapowanie budowy Nowej Politechnicznej. W specyfikacji do przetargu na projekt czytamy, że wykonawca musi opracować propozycje etapowania inwestycji do 30 listopada 2022 r.
Nowa Politechniczna obejmie:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę istniejących ulic,
- budowę i przebudowę istniejących torowisk tramwajowych,
- przebudowę Kanału Królewskiego: kanał zamknięty ok. 800 m i kanał otwarty ok. 45 m,
- budowę dwóch tuneli podziemnych: tunel tramwajowy o długości około 350 m w ciągu ul. Wileńskiej, w rejonie ul. Migowskiej i ul. Morenowej i przejście podziemnie dla pieszych o długości około 55 m w rejonie zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej,
- budowę przystanków tramwajowych i autobusowych,
- budowę infrastruktury drogowej, rowerowej i pieszej (ścieżki i chodniki),
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego.
Zakres przebudowy istniejących dróg i torowisk:
- ul. Jaśkowa Dolina - rozbudowa - około 600 m - droga dwujezdniowa z czterema pasami ruchu po dwa na każdej jezdni z budową dwutorowej linii tramwajowej w pasie dzielącym jezdnie;
- ul. Wileńska - rozbudowa - ok. 1000 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu z budową dwutorowej linii tramwajowej po południowej stronie ulicy;
- ul. Morenowa - rozbudowa - ok. 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Nowa Politechniczna (łącznik pomiędzy ul. Wileńską a ul. Sobieskiego);
- budowa - ok. 400 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- ul. Traugutta - przebudowa - ok. 150 m;
- ul. Traugutta - rozbudowa - ok. 200 m droga dwujezdniowa dwupasmowa;
- ul. Piecewska - przebudowa - 150 m - droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu;
- al. Grunwaldzka - rozbudowa - ok. 500 m - droga dwujezdniowa z trzema pasami ruchu na każdej jezdni;
Opinie wybrane
-
2021-10-08 13:46
Miasto nie może się zdecydować czy PKM czy tramwaj (10)
Są plany budowy PKM na południu. Tym samym ta trasa tamawajowa traci sens bo zwyczajnie będzie wozić powietrze. Na Łostwowicach ci którym zależy na czasie skorzystają z PKM. Z Piecek i Migowa szybciej dojedzie się do Wrzeszcza przez Jaśkową Dolinę. Po elektryfikacji PKM będzie więcej pociągów z Brętowa. Pytanie więc dla kogo będzie ta linia tramwajowa?
- 42 122
-
2021-10-08 23:15
Bzdura kompletna nigdzie nie buduje sie juz tras tramwajowych bo wszyscy kupują autobusy bez emisyjne (1)
Tramwaj miał tylko jedną zaletę nie truł spalinami .obecnie mamy epoke autobusów bez emisyjnych i bus pasów dla nich!
Dlatego własnie mieszkańcy protestują- 2 9
-
2021-10-09 22:33
Zwłaszcza
W Zurychu. Wiesz, że nawet w USA tramwaj wraca do łask??
- 2 0
-
2021-10-08 17:26
Dla mnie
- 0 0
-
2021-10-08 16:52
Nieprawda
Ujeścisko i Szadółki będą jeździć tramwajem.
- 4 0
-
2021-10-08 14:45
(1)
Morena będzie jeździć tramwajem, Łostowice PKM. Miasto to nie tylko jedna dzielnica.
- 19 0
-
2021-10-08 17:32
A Morena Wrzeszcz? To o taką linie chodzi
- 0 3
-
2021-10-08 14:44
Chcesz powiedzieć że po powstaniu PKM, tramwaje na Bulońskiej wożą powietrze? (3)
No patrz, nie wożą...
- 21 2
-
2021-10-08 17:31
Gdy powstanie PKM na północy a na Jaśkowej Dolinie będzie bus pas to kto będzie jeździł tramwajem przez działki?
- 2 3
-
2021-10-08 16:49
nie wożą
Bo gdzie Rzym a gdzie Krym...?!!
Pociągi w Brętowie się nie zatrzymują... A skomunikowanie przystanków PKM na górnym tarasie spieprzono koncertowo, bo nie jest w interesie GAiT futrować konkurenję w postaci PKM. To jest liberalne myślenie i "bliższa ciału koszula"...
Poza tym przesiadka ta (Brętowo) jest bardzo chybionymBo gdzie Rzym a gdzie Krym...?!!
Pociągi w Brętowie się nie zatrzymują... A skomunikowanie przystanków PKM na górnym tarasie spieprzono koncertowo, bo nie jest w interesie GAiT futrować konkurenję w postaci PKM. To jest liberalne myślenie i "bliższa ciału koszula"...
Poza tym przesiadka ta (Brętowo) jest bardzo chybionym pomysłem... Szczególnie gdy nie było wspólnego biletu.
Bizantyjska "estakada tramwajowa" miałaby sens, gdyby zrealizowano pomysły wspólnych nasypów dla tramwaju i pociągu lub trakcję wielosystemową.
Ale na to kasy nie było, nie ma i nie będzie.
Więc ślepa uliczka a linia tramwajowa przez Dolinę Królewską to pomysł z tego samego "bizantyjskiego" umysłu, co po(d)rzucona "estakada tramwajowa"...
Urzędnicy się bawią zmieniając zabawki a licznik na koncie długu cyka.- 12 1
-
2021-10-08 16:20
Nie wożą dlatego
Że pkm jeździ w takcie rzadszym niż osobowy do Zamościa.
- 19 5
-
2021-10-08 11:57
wymyślają coraz to głupsze trasy (14)
z tym tunelem to już całkiem odlecieli - i potwierdzi to każdy kto zna okolice. Słuszna trasa jest jedna, taka jaka była zakładana na początku, tzn wzdłuż Do Studzienki, bez żadnych wywijasów + zmiana skrzyżowania Grunwaldzkiej z Miszewskiego i Do Studzienki na rondo duże (co wiąże się z kilkoma wyburzeniami)
- 146 44
-
2021-11-12 22:09
Uważam ,ze linia tramwajowa nie powinna być pociągnięta przez ul. Do Studzienki. To i tak nie rozładuje ruchu tylko go jeszcze bardziej zagęści. Powinni zainwestować w renowacje kamienic a nie burzyć i stawiać klocki lego z betonowymi placami . Powinni na tej ulicy posadzić drzewa , zrobić skwerki zieleni .
- 0 0
-
2021-10-09 01:13
Tunel nie jest głupi - będzie można sprzedać rezerwę terenową od Piekarnixzej do Traugutta. Deweloper będzie zadowolony.
- 1 0
-
2021-10-08 23:16
Nikt z mieszkańców nie chce miec tramwajów pod oknem i nic dziwnego
- 6 1
-
2021-10-08 17:14
Gdańszczanka
W ogóle to trasa tramwajowa na tym odcinku jest niepotrzebna- jezeli juz to logicznie byłoby zbudować/zmodernizowac
drogę dojazdową z Moreny do Wrzeszcza, usprawnić linie autobusowe- 10 3
-
2021-10-08 17:07
Jak dla mnie najlepiej przez środek PG (2)
Zamiast Do studzienki trzeba uciec na Siedlecką, przejechać przez środek PG (świetny przystanek dla studentów i kadry), skręcić na Bracką i wyjść do Grunwaldzkiej przez Narutowicza.
Zapewni to dobre skomunikowanie PG z osiedlami na wzgórzach i zdecydowanie najmniejszy dyskomfort okolicznych mieszkańców.- 17 7
-
2021-10-08 20:12
Widać nie śledzisz tematu. (1)
To jest teren PG i koniec. Tam tramwaju nie będzie bo im się ziemia zaczęsie na laborkach i koniec. Koniec tematu.
- 16 0
-
2021-10-09 09:08
spoko - linia i tak bedzie przytulona do tego budynku
+bedą tam dwa wezły przesiadkowe :)
- 0 0
-
2021-10-08 14:38
Chodzi o Jantar- Republika Deweloperów (4)
W całej historii chodzi o CH Jantar które stoi na działce miasta i jest do sprzedania deweloperowi, dlatego tramwaj nie może iść normalnie jak był zaprojektowany wcześniej. Paranoją dodatkową jest, że na przeciążonej Grunwaldzkiej będzie kolejne skrzyżowanie, kilkadziesiąt metrów za jednym z największych w Trójmieście, gdzie logika ???????
- 19 11
-
2021-10-09 09:06
Tam z czasem nie będzie żadnego budynku. Pojawi się zadrzewienie "parkowe"
- 0 2
-
2021-10-08 15:45
(2)
Tam gdzie kończy się wiedza, tam zaczyna się szukanie spisków. Jantar w żadnym wariancie nie jest i nie był przeznaczony do wyburzenia.
- 9 10
-
2021-10-09 09:07
tramwaj nie ma wplywu na Jantar ale budynek z czasem zniknie
- 2 0
-
2021-10-09 01:14
I właśnie.putanie czemu nie?
- 2 1
-
2021-10-08 12:30
To może wyburzmy cały Wrzesz
Nie będzie trzeba do niego organizować komunikacji.
- 32 5
-
2021-10-08 12:21
Kamienice na Do Studzienki...
...zostały skutecznie obronione.
- 11 11
-
2021-10-08 16:33
(5)
Trasa powinna iść przez ul. Do studzienki i dalej Miszewskiego z nowym szerokim wiaduktem kolejowym jak PKM w Niedzwiedniku. Powinny być jeszcze estakady przyspieszające w wielu miejscach, tramwaje powinny zawsze mieć natychmiast zielone przy zbliżaniu się do skrzyżowań
- 45 26
-
2021-10-09 22:27
Zweżanie Miszewskiego
A ul. Miszewskiego akurat poddawana jest zwęzaniu do jednego pasa ruchu w danym kierunku. Wg wniosku jednej osoby.
- 0 0
-
2021-10-09 00:58
Miszewskiego zwężana
A ul. Miszewskiego właśnie jest zwężana ! !! na wniosek jednej oso_y.
- 2 0
-
2021-10-08 21:05
mowisz do rzeczy
ale takich jak ty jest 1-2%.
- 3 1
-
2021-10-08 17:41
Idąc po do studzienki nie włączy się w grunwaldzka a to absurdalne. Stąd bohaterów getta, i tak tram powinien mieć priorytet
- 2 8
-
2021-10-08 16:53
i teleportację...
:p
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.