- 1 Coraz więcej rodziców odmawiających szczepienia dzieci (129 opinii)
- 2 Ciągle o czymś zapominasz? Przyjrzyj się diecie (8 opinii)
- 3 "Aparat za miliony niszczeje". Co dzieje się z pandemicznym tomografem? (54 opinie)
- 4 Poród na porodówce NFZ dramatycznym przeżyciem? "Odczłowieczona i odarta z godności" (322 opinie)
- 5 Niemal 180 marzeń do spełnienia. Czekają podopieczni hospicjum (13 opinii)
- 6 Niedźwiednik bez apteki. Czy coś się zmieni? (67 opinii)
Aplikacja do weryfikacji szczepień w sklepach czy restauracjach. Projekt trafił do Sejmu
Skaner Certyfikatów COVID to aplikacja, która pozwoli pracownikom między innymi sklepów, restauracji czy hoteli na weryfikację stanu zaszczepienia u klientów. Osoba, która odmówi, będzie traktowana jako niezaszczepiona i może zostać niewpuszczona w przypadku przekroczenia limitu obłożenia.
- Podmiot prowadzący działalność gospodarczą będzie mógł żądać od klienta okazania certyfikatu o zaszczepieniu przeciwko COVID-19, zaświadczenia o przebytej infekcji wirusa SARS-CoV-2 lub aktualnego negatywnego wyniku testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2. Osobę, która odmawia okazania powyższych dokumentów, traktować się będzie jako osobę niezaszczepioną przeciwko COVID-19, nieposiadającą statusu ozdrowieńca lub nieposiadającą aktualnego negatywnego wyniku testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 - czytamy w projekcie ustawy.
Skaner Certyfikatów COVID. Aplikacja pozwoli na weryfikację paszportów szczepiennych
Pracownicy obiektów mają mieć nowe narzędzie w postaci specjalnej aplikacji sprawdzającej kody QR znajdujące się na dokumencie potwierdzającym wakcynację i tym samym możliwość weryfikacji, czy klient faktycznie skorzystał z profilaktyki COVID-19.
- Wystarczy, że zeskanujesz za jej pomocą kod QR, który ktoś ci pokaże na urządzeniu telefonicznym lub wydruku - informuje Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
Klient będzie mógł pokazać zarówno plik w formie PDF zapisany na telefonie, jak i przedstawić wydrukowany dokument.
Przypomnijmy, że od 15 grudnia obowiązują nowe limity w postaci 30 proc. obłożenia, które dotyczą między innymi lokali gastronomicznych czy hoteli - w sklepach nadal utrzymano regułę 1 os. na 15 m kw. Zasady dotyczą osób niezaszczepionych. Natomiast zaszczepieni klienci mogą wejść bez przeszkód - o ile udowodnią, że posiadają unijny certyfikat.
Projekt ustawy zawierającej regulacje związane z weryfikacją certyfikatów został 14 grudnia skierowany do pierwszego czytania do Komisji Zdrowia.
Opinie wybrane
-
2021-12-15 15:05
(43)
Wszystko zaplanowane i przygotowane wiele lat temu. Scenariusz realizowany jak po sznurku. W Chinach tak to działa od lat.
System kredytu społecznego i pełna inwigilacja, każdy ruch, każda transakcja, każdy kontakt człowiek- człowiek jest monitorowany. Lada moment internet rzeczy a później internet ludzi. Szybko się posuwają.
Historia uczy. Początkiem końca i upadkiem imperiów był moment odbierania praw obywatelom.- 343 65
-
2021-12-16 08:35
(1)
Ej, a kiedy ludzie mieli tyle praw co teraz? Tak serio? W XIX wieku, xviii, xv? Prawa to (na przykładzie Polski) miała szlachta, a chłopina miał tyrać na jej dobrobyt (nawet w tym wspaniałym 20-leciu międzywojennym chłopi byli pod butem sanacji).
- 2 3
-
2021-12-17 09:02
Dlatego należy do tego wracać?
Możecie mi zagrać na fujarze!
- 1 0
-
2021-12-15 23:40
Tylko. Niestety wielu ludzi nie wyciąga wniosków z historii
- 3 0
-
2021-12-15 21:57
Dzisiaj odbierałam przelew na poczcie i wymagali ode mnie podania zawodu, adresu, celu przekazu od kogo ten przelew powinowactwo. Korzystałam z giro płatność od lat a tu taka niespodzianka. Na jakiej podstawie? do czego zmierzają? Przykręcanie śrubki zaczyna się.
- 13 0
-
2021-12-15 21:39
ale cy.mbał to pisał, a w ufo tez wierzysz? i że Gates produkował szczepionki :D ? co za dzban.
- 0 8
-
2021-12-15 21:17
To Imperium jest dopiero w budowie
Nadchodzi czas konfrontacji imperiow i nie ma miejsca dla małych kraików nie umiejących grać w szachy geopolityki na styku zderzeń tych imperiow. Albo to zrozumiemy albo skończymy jak w 1939
- 8 0
-
2021-12-15 18:13
Do ministerka niedzielskiego ktory funduje takiego stolca!!! (2)
Otóż do wszystkich zaszczepionych i zaszczutych wobec tych którzy nie chcą się zaszczepić.
Jest 50% do 50% a wiec jeśli nie będziemy mogli skorzystać z normalnych usług, spadnie konsumpcja o 50%. Wobec czego czy ministerek pokryje starte wszystkim podmiotom? Przypominam że jest gigant inflacja , wszystko idzie w górę A was chca jeszcze okroic o liczbę konsumentów o nie zaszczepionych ktorzy stanowią dla was wartość blisko 50% społeczeństwa.
Zacznijcie myśleć!!!- 22 1
-
2021-12-15 21:43
Nie oczekuj myślenia od ludzi, którzy myślenie opierają o propagandę. (1)
Co i rusz czytam, że moje szczepienie zadziała, gdy zaszczepimy wszystkich.
To jakby oczekiwać, że moje szczepienie na jakąś orientalną chorobę zadziała, gdy zaszczepimy wszystkich np. w Indonezji. Niemniej perfidia wiecznej walki z koronawirusami, to już jest szczyt marketingowego oszustwa.- 15 0
-
2021-12-15 22:00
Nie. To bardziej przypomina deszczowy dzień
i 'mój parasol nie zadziała jak nie otworzysz swojego'.
- 15 0
-
2021-12-15 18:04
Niedzielski ze swoja swita wdraza takiego stolca!!! Kim on jest.
Do wszystkich szczepionkowcow ktorzy wyłączyli zdrowe myślenie!!!
Otóż blisko połowa Polaków nie jest zaszczepiona A to połowa potencjalnych konsumentów. Jeśli zabroni się im funkcjonowania w normalnych warunkach spadną obroty tym wszystkim podmiotom które będą takimi straznikami Niedzielskiego. Czy ten ministerek będzie wam co mc rekompensowal straty z tytułu spadku konsumentów?? Przypominam że wszytko idzie w górę więc 50% zaszczepionych nie zasypiecie dziury- 33 2
-
2021-12-15 17:54
Do ustawy nalezy zmienic konstytucje wiec poki co moga mnie cmoknac
- 15 0
-
2021-12-15 17:30
Pełna inwigilacja była już przed Covidem. Służby gdyby tylko chciały byłyby w stanie godzin zebrać cały plik
informacji na temat autora oryginalnego komentarza. Wszystko co jest elektroniczne jest rejestrowane. Nie ma od tego ucieczki.
Masz telefon przy sobie, można ustalic gdzie jestes, jakie scieżki pokonujesz, kogo odwiedzasz. Smarfony, zwłaszcza te Apple podsłuchują ludzi i podsyłają treści reklamowe. Analizuja Twoje czaty i robią toinformacji na temat autora oryginalnego komentarza. Wszystko co jest elektroniczne jest rejestrowane. Nie ma od tego ucieczki.
Masz telefon przy sobie, można ustalic gdzie jestes, jakie scieżki pokonujesz, kogo odwiedzasz. Smarfony, zwłaszcza te Apple podsłuchują ludzi i podsyłają treści reklamowe. Analizuja Twoje czaty i robią to samo. Służby mogą w każdym momencie "przejąć" Twoją komórkę.
Teoretycznie jeśli masz telewizor stereowany głosem, kamere internetową, wszystko można podglądać.
Pytanie po co, bo nikogo nie interesuje to co robisz Ty i ja.
A egzekwowanie szczepionek jest w interesie społecznym. Podobnie byłby system zaufania społecznego. Mam nadzieje, ze go wprowadzą.- 8 26
-
2021-12-15 17:20
Nazistowskie praktyki
W Niemczech w latach 30-tych XX wieku rozpoczęło się podobnie - od restrykcji dla niespełniających "kryteriów rasowych", a finalnie mieliśmy obozy koncentracyjne. Dzisiaj w ramach "zdrowotnego pretekstu" szykuje się powtórka z historii ?
- 37 6
-
2021-12-15 16:34
bzdury plecież - gdyby ludzie sienormalnie zachowywali, to nie trzeba by było takich kroków (5)
a tak płaskoziemcy, bezmaseczkowcy i i "nie wierzący" (jakby to była kwestia wiary) w wirusa zgotowali nam kolejna falę - większą niż ta w zeszłym roku
- 6 54
-
2021-12-15 22:44
Płaskoziemcy to krzywdy ci nie zrobią. Na pewno cię nie zarażą.
- 1 0
-
2021-12-15 21:19
Hmnn (1)
A co się dzieje w Portugali Izraelu Irlandi Islandi tam jest dużo ponad 80% zapreparatowanych i biją rekordy zakażeń czekając na czwartą dawkę w piątej fali
- 22 4
-
2021-12-15 21:36
ale zobacz jakie jest piękne pole dla sukcesu szczepienia. Wystarczy wprowadzić zmianę, że nie będziemy jednak wykazywać zmarłych "z" pozytywnym wymazem.
A można dzięki temu wprowadzić taki prosty abonament na życie dzięki zastrzykowi.- 10 0
-
2021-12-15 17:34
Jeszcze ze dwie "fale" (i kolejne dawki) i jeżeli wierzyć ekspertom masz dużą szansę pożegnać się z tym światem w wyniku "choroby towarzyszącej"
- 35 2
-
2021-12-15 16:42
hehe
Nawet jakby wszyscy byli zaszczepieni to byłoby to samo bo i tak po tym eliksirze możesz zarażać i się zarazić od innych zaszczepionych.
- 41 3
-
2021-12-15 15:53
(15)
Co ty pier...lisz. Tylko ja,ja,ja, pomyśl o innych. Wolność ma swoje granice, tam gdzie zaczynasz szkodzić innym.
- 12 62
-
2021-12-15 22:41
Zaszczepionym zaszkodzić nie mogę bo to złoty produkt. Kropka.
- 2 0
-
2021-12-15 17:25
Co to znaczy szkodzić ? (1)
Chcesz chronić swoje zdrowie, to chodź w kombinezonie. Jest taki film, który powinieneś obejrzeć - to "Seksmisja"
- 24 4
-
2021-12-15 22:41
Boćka też można wyszczepić!
- 1 0
-
2021-12-15 16:10
(2)
Tylko ze to ty zaczynqsz ograniczac moja wolnosc tylko dlatefo ze sie boisz. Zaszczep sie ale nie wprowadzaj faszystowskiego ustroju
- 26 10
-
2021-12-15 16:18
Jeżeli szpryce działają, to czego boją się zaszprycowani? (1)
Przecierz oni sami roznoszą zarazę.
- 47 5
-
2021-12-15 17:30
Po prawie dwuletnim praniu mózgów boją się nawet własnego pierdnięcia.
- 40 5
-
2021-12-15 16:09
Tam gdzie inni ograniczają moją wolność, tam jest mój ucisk
Nie ma zgody dla tyranii bezmyślnej większości!
- 31 5
-
2021-12-15 16:03
Kolego (7)
A wiec trzeba zabronić palic papierosy - szkodzisz innym.
Zabronić sprzedaży alkoholu bo szkodzisz innym!
Zabronić Lgbt bo szkodzi innym
Zabronić wprowadzania chemii do żywności bo szkodzi innym.
Zabronić używania pojazdów w tym elektrycznych.
Zabronić używania telefonów!
Dalej? Idziemy na prostest razem czego trze a zabronić?
Zabraniamy wychodzic z domu!- 56 7
-
2021-12-15 17:33
(4)
Ty nie rozumiesz, że przez unikanie szczepień zajmiesz potencjalnie łóżko szpitalne i aparaturę osobie np. z udarem mózgu? Rozumiesz to, czy nie?
- 13 68
-
2021-12-15 22:43
Serio? Mam ponad 90% szans że tam nie trafię. Skąd niby wiesz, że będę tam leżał? W telewizorze Ci powiedzieli specjaliści?
- 15 1
-
2021-12-15 21:16
Ojoj (1)
W takim razie nie leczyć zaszczepionych co najwyżej paracetamol i witC a zażalenie o producenta że szpryca nie pomogła ani pierwsza ani druga ani trzecia itp
- 15 4
-
2021-12-15 21:56
A myślisz że jak się leczy covida?
Jak nie wymagasz szpitala to wyglada dokładnie tak jak na moim przykładzie: teleporada; zalecenie: jak będzie wysoka temperatura, to wziąć sobie ibuprofen, a jak bedziesz się dusić to na SOR. Zaj...e leczenie za całe życie płacenia składek!
- 19 2
-
2021-12-15 18:37
Na razie te preparaty są w fazie testów a z nas robią króliki doświadczalne.
W szpitalach jest coraz więcej zaszczepionych którzy chcieli być odpowiedzialni i wstrzyknęli sobie potencjalną truciznę. Wielu z nich też umiera. Rozumiesz to czy nie?
- 36 11
-
2021-12-15 16:35
co ci LGBT szkodzi? :)))) czy ty w ogóle wiesz od czego to jest skrót? (1)
- 13 40
-
2021-12-15 17:29
Dał przykład - niektórym to szkodzi ...
- 27 3
-
2021-12-15 15:51
A to krok do tego by za moment (7)
Ściągać kary Np. Za korzystanie z samochodu diesle lub benzyny! Państwo globalne będę mogło bez ostrzeżenia obciążyć konto bo nie będzie pieniędzy!
Pieniądze wirtualne będą miałby termin ważności. Koniec z oszczędnościami. Koniec z jakakolwiek wolnością.
To zagwarantuje QR!
Obudzicie się za późno. ChwalicieŚciągać kary Np. Za korzystanie z samochodu diesle lub benzyny! Państwo globalne będę mogło bez ostrzeżenia obciążyć konto bo nie będzie pieniędzy!
Pieniądze wirtualne będą miałby termin ważności. Koniec z oszczędnościami. Koniec z jakakolwiek wolnością.
To zagwarantuje QR!
Obudzicie się za późno. Chwalicie segregacja sanitarna a to dopiero przedsmak piekła jakie czeka ludzkość!
Ale ludzkość nie słucha zwykłych ludzi tylko słuchają oprawców, którzy wymyślają cele i realizują!- 86 7
-
2021-12-15 22:26
Ale bzdury (3)
Jasne, każdy rząd tego świata marzy o tym żeby mieć dostęp do informacji na temat tego co robisz i co kupujesz. Aż strach pomyśleć co oni zrobią z tą wiedzą. Trzeba było nie zdradzać żony, a nie teraz wylewasz swoje żale w internecie.
Śmieszą mnie tacy ludzie udający oświeconych. Żadne QR nie są potrzebne do śledzenia ludzi, bo i takJasne, każdy rząd tego świata marzy o tym żeby mieć dostęp do informacji na temat tego co robisz i co kupujesz. Aż strach pomyśleć co oni zrobią z tą wiedzą. Trzeba było nie zdradzać żony, a nie teraz wylewasz swoje żale w internecie.
Śmieszą mnie tacy ludzie udający oświeconych. Żadne QR nie są potrzebne do śledzenia ludzi, bo i tak wszędzie są już kamery i GPSy. Jak ktoś chce to może sprawdzić gdzie byłeś i co robiłeś rok temu o tej samej porze. I tak to wygląda, czy Ci się to podoba czy nie. Jak nie to wypad to lasu i cisza radiowa, będzie innym lżej ;)- 6 31
-
2021-12-16 00:34
tomek
jestes glupi bo krytykujesz cos czego nie rozumiesz
- 4 3
-
2021-12-15 22:32
Nie ma sensu tłumaczyć...
I tak nie zrozumiesz.
- 22 3
-
2021-12-15 22:40
Może nie co kupujesz ale na pewno na kogo głosujesz, czym się interesujesz i czym jeździsz.
- 9 2
-
2021-12-15 16:34
aleś się napocił.... i takie bzdury wyszły :)
- 15 32
-
2021-12-15 16:05
Teraz, byle kelnerzyna stanie się końcówką systemu. (1)
Pełna inwigilacja. Gdzie chodzisz, jak często, z kim w tych miejscach przebywasz. Nic władzy nie umknie. Do tego tranzakcje bezgotówkowe, niektórzy inteligenci poinstalowali "apki" sklepowe, to już wiadomo ile wydajesz i na co... Pięknie! Gratuluję wam "nowej normalności". Pamiętajcie tylko: kto oddaje wolność w zamian za bezpieczeństwo, nie będzie miał ani jednego, ani drugiego.
- 73 8
-
2021-12-15 16:35
byle kelnerzyna? nie obrażaj ciężko pracujących ludzi....
- 30 14
-
2021-12-16 08:48
Ozdrowieńcy to co (9)
Mówi się o zaszczepionych, a największą gwarancją nie przenoszenia i zarażania covidem są ozdrowieńcy przynajmniej 6 miesięcy przedtem brano nawet przeciwciała od nich i leczono innych teraz cisza choć mają największą odporność Może tu chodzi tylko aby się szczepić a reszta jest nie ważna
- 96 18
-
2021-12-16 11:03
Przechorowałem covida ( bez wsparcia ama... ).
Trzy dni gorączki 38,5 , nietypowe objawy kaszel przez dwa tygodnie ( bolała głowa od tego ) i utrata węchu na około 3tyg. Cały okres się wzmacniam a na koniec w ogarnięciu kaszlu pomógł mi świeży imbir i wieczorem 1,3 lampki rumu wysokoprocentowego. I koniec covida. Czyli organizm zwalczył wirusa. I za to mam być karany ,że mam odporność ? Jeżeli
Trzy dni gorączki 38,5 , nietypowe objawy kaszel przez dwa tygodnie ( bolała głowa od tego ) i utrata węchu na około 3tyg. Cały okres się wzmacniam a na koniec w ogarnięciu kaszlu pomógł mi świeży imbir i wieczorem 1,3 lampki rumu wysokoprocentowego. I koniec covida. Czyli organizm zwalczył wirusa. I za to mam być karany ,że mam odporność ? Jeżeli chodzi o przenoszenie wirusów to zarażeni i niezarażeni przenoszą tak samo i tak samo mogą zachorować. Więc jaki jest sens ? Aplikacja kontrolna ? Ja w zegarku się szczepić co 4-6 miesięcy ? Po co mi taka liczba przeciwciał w lato ? Jaki będzie długotrwały skutek faszerowania się produktem za ,który producent nie bierze odpowiedzialności ? Jeżeli się wzmacniamy organizm w miarę zdrowego człowieka powinien umieć się obronić i wytworzyć przeciwciała w okresie np. jesiennym, kiedy zachorujemy na jakieś koronawirusa. I tak działa naturalny układ odpornościowy.
- 16 4
-
2021-12-16 10:13
po co kłamiesz? (5)
po pierwsze ozdrowieńcy mają taki sam status jak zaszczepieni
po drugie średnio mają mniejszą liczbę przeciwciał
foliarstwo nadal bezkarnie rozpowszechnia fałszywe informacje- 6 24
-
2021-12-16 11:07
(1)
Przeszedłem ,nie zgłosiłem się i co ...jestem poza systemem. A system odpornościowy zadziałał - bez szczepienia i aplikacji .Część moich znajomych to samo i jaki mają status ? Ahhh system o nich nic nie wie....
- 17 2
-
2021-12-17 11:11
obyś był poza systemem jak dostaniesz ataku wyrostka.
- 0 5
-
2021-12-16 10:28
(2)
A na mimo szczepienia zaraziłem się od osoby zaszczepionej. I jakoś osoby bez szczepienia się nie zaraziły albo przechodzą bezobjawowo. A objawy mam tylko ja i kolega obydwoje jesteśmy po 2dawkach
- 22 1
-
2021-12-16 11:08
(1)
Dokładnie ,moja żona tydzień bólu głowy i na początku ból pleców ,lekka potliwość. Lekkie pokaszliwanie i utrata węchu na 3dni. Tydzień i po sprawie ,zero innych efektów. Coś nie mówi się o naturalnej odporności społeczeństwa...
- 11 2
-
2021-12-17 11:10
Głowa to ją co wieczór boli od paru lat, z tego co się skarżyłeś ostatnio.
- 2 1
-
2021-12-16 09:47
tu nie chodzi o zdrowie, tu chodzi o kontrolowanie ludnosci. szury mowil ze beda chipowac ludzi. okazalo sie ze wystarcza kody QR
- 24 6
-
2021-12-16 09:14
Dokładnie o to chodzi. Mają nas wyszprycować, nieważne, że mamy swoją naturalną odporność, lepszą niż ta po szprycy. My im do narracji nie pasujemy.
- 29 9
-
2021-12-15 21:12
to początek końca wolnosci (8)
świat sie zmienia na naszych oczach Kiedyś ludzie sie buntowali a dzisiaj eh szkoda gadac
- 265 39
-
2021-12-16 23:50
uzywam nokie 3310
a drukarki sie nie dorobilem, pozdrawiam kontrolujących i zycze dobrego prawnika, który ich wytłumaczy na jakiej zasadzie odmowia mi wejscia gdziekolwiek bez dowodu, ze nie jestem szczepiony
- 6 1
-
2021-12-16 09:39
Wolność srolność. (1)
Jak już covid przytka oddech to się pchacie do szpitala kosztem pozostałych przewlekle chorych a moglibyście nadal korzystać z wolności i udusić się w swoim domu. Ale wtedy rura mięknie i zamiast krzyczeć 'wolność!' szepczecie 'ratuj!'.
Taka jest ta wolnościowa 'logika'...- 7 29
-
2021-12-16 09:46
co ty bredzisz. 2 lata juz z tym groznym wirusem zyjemy i jakos 50% niezaszczepionego spoleczenstwa wcale nie umarlo. umieraja starcy i to glownie ci z innymi przewleklumi chorobami. wyprali ci mozg a ty uwarzasz ze masz racje
- 25 4
-
2021-12-16 08:34
(3)
Co ty możesz wiedziec o braku wolności? bo możesz się ale nie musisz sie szczepić? jeżeli dla ciebie jest to wykładnik braku wolności to idź się leczyć na głowę
- 6 21
-
2021-12-17 06:19
Kto przyjmuje sam produkt za ,który firma produkująca nie ponosi odpowiedzialności ? (1)
Przeszedłem Covida trzy dni gorączki i mam być karany za to ,że mój organizm się obronił ? Lub mam odpowiadać za to ,że część ludzi zachoruje lub ciężej przejdzie przez brak odporności lub gdyż ma inne choroby powodujące niski stan odporności ? Zaszczepieni tak samo przenoszą, tak samo zarażają , w szpitalach podobno niezaszczepionych/ umierających jest więcej ( 30% zaszczepionych,70 % niezaszczepionych) aczkolwiek nie wierzyłbym rządowi biorąc pod uwagę skale manipulacji danymi.
- 16 1
-
2021-12-17 11:09
Polio też nie dziesiątkowało całej populacji.
- 0 0
-
2021-12-16 09:45
niezlu fikolek. nie musisz sie szczepic ale ogranicza ci swobody obywatelskie i wprowadza segregacje ludnosci.
super logika. to moze jak sie boisz to sie zaszczep ale nie wprowadzaj faszyzmu do zycia piblicznego?- 25 0
-
2021-12-16 08:32
Kiedy było kiedyś? Zawsze większość żyła pod butem mniejszości rządzącej - taka jest naturalna kolej rzeczy, że istnieje takie coś hierarchia, czy to w naturze, czy w społecznościach stworzonych przez człowieka
- 4 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.