• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Różowy październik. Świat walczy z rakiem piersi

Monika Bielkiewicz
20 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Co roku październik jest zdominowany przez kolor różowy. To symbol walki z rakiem piersi, budowania świadomości na temat tej choroby i profilaktyki. Co roku październik jest zdominowany przez kolor różowy. To symbol walki z rakiem piersi, budowania świadomości na temat tej choroby i profilaktyki.

Październik to szczególny miesiąc. Co roku towarzyszy mu kolor różowy, a jego symbolem jest różowa wstążka. To czas, w którym cały świat skupia się na walce z rakiem piersi, firmy wspierają organizacje kobiece i rozpoczynają swoje kampanie. Różowy październik jest miesiącem walki o życie, a my kupując pewne produkty wspieramy tę walkę.



Onkolodzy w Trójmieście - prywatnie i na NFZ


Gdy w 2017 roku na 100 milionach bananów Chiquita pojawiła się różowa wstążka, nikt nie był zdziwiony. Ta popularna marka, obecna w wielu domach na całym świecie, postanowiła wykorzystać fakt swojej popularności dla dobra społecznego. Chciała zwrócić uwagę na tak ważną kwestię, jak profilaktyka raka piersi. To był gest zjednoczenia się w słusznej sprawie.

Na cześć Miesiąca Świadomości Raka Piersi w październiku, Chiquita po raz kolejny nadaje swojej kultowej niebieskiej naklejce różowy kolor, aby dopasować się do Różowej Wstążki - międzynarodowego symbolu świadomości raka piersi. Coraz więcej firm wykonuje takie gesty podkreślając, jak ważna jest walka o nasze zdrowie i życie, i jak poważnym problemem w skali świata jest nowotwór piersi.

Na cześć Miesiąca Świadomości Raka Piersi w październiku, Chiquita po raz kolejny nadaje swojej niebieskiej naklejce różowy kolor. Na cześć Miesiąca Świadomości Raka Piersi w październiku, Chiquita po raz kolejny nadaje swojej niebieskiej naklejce różowy kolor.

Piękna walka, słuszna sprawa



Rak piersi to najczęściej diagnozowany nowotwór na całym świecie
Od wielu lat coraz więcej firm odzieżowych i kosmetycznych angażuje się w budowanie świadomości na temat profilaktyki raka piersi oraz wspiera kobiety dotknięte tym problemem. O tym, że w jedności siła, przekonuje koncern Estée Lauder Companies, który od 1992 r. realizuje Kampanię na rzecz Walki z Rakiem Piersi. Polski oddział Estée Lauder Companies od lat wypełnia założenia kampanii zasilając ją profitami ze sprzedaży produktów z symbolem różowej wstążki. W tym roku w naszym kraju pięć marek kosmetycznych z portfolio Estee Lauder Companies wspiera misję uwolnienia świata od raka piersi i pozyskuje fundusze na rzecz badań nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzonych w Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.

  • Serum Advanced Night Repair Synchronized Multi-Recovery Complex, Estee Lauder 475 zł, dostępność: salony firmowe Estee Lauder, strona esteelauder.pl, perfumerie Sephora i Douglas oraz sephora.pl i douglas.pl
  • Maseczka Drink Up™ Intensive Overnight Hydrating Mask with Avocado& Glacier Water, Origins 105 zł, Dostępność: perfumerie Sephora oraz na sephora.pl
  • Przypinka z różową wstążką, Estee Lauder
  • Zestaw Powerful Pinks Crushed Oil-Infused Gloss Duo, Bobbi Brown 175 zł, Dostępność: w sklepach stacjonarnych Douglas i na douglas.pl
  • Od 1992 r. Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi Grupy Estée Lauder angażuje marki, pełen pasji
zespół oraz partnerów i organizacje we wspólną walkę
z rakiem piersi w ramach globalnej społeczności.
  • Emulsja Great Skin, Great Cause Limited Different Moisturizing Lotion+, Clinique  189 zł, Dostępność: w salonach firmowych Clinique, na stronie clinique.com.pl, w perfumeriach Sephora i Douglas oraz na sephora.pl i douglas.pl
  • Crème de la Mer The Moisturizing Cream, La Mer 755 zł, Dostępność: Salony firmowe Estee Lauder, perfumerie Sephora i Douglas oraz sephora.pl i douglas.pl
  • Zestaw Brave&Beautiful, Estee Lauder 189 zł, Dostępność: salony firmowe Estee Lauder, strona esteelauder.pl, perfumerie Sephora i Douglas oraz sephora.pl i douglas.pl
W ramach wsparcia dla Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi Grupy Estée Lauder, Estée Lauder przekaże od 1 października 2021 r. do 30 czerwca 2022 r. lub do czasu wyczerpania zapasów 20 proc. sugerowanej ceny detalicznej produktów marek Clinique, Bobby Brown, Estee Lauder, Origins oznaczonych różową wstążką na konto Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego. Z kolei 50 proc. ceny detalicznej produktu marki La Mer - Crème de la Mer - The Moisturizing Cream 30 ml w okresie od 1 października 2021 do 31 października 2021 przekazywane jest na badania nad rakiem piersi prowadzone w Ośrodku Nowotworów Dziedzicznych w Szczecinie.

Gdzie wykonasz mammografię w Trójmieście


Miesiąc Świadomości Raka Piersi, tzw. Różowy Październik, jest celebrowany na świecie od 1985 r.
Oprócz wspierania postępów w badaniach poprzez wkład finansowy, koncern nie ustępuje w działaniach, by szerzyć świadomość. W ramach tegorocznej kampanii nawołuje do tego, by porozmawiać ze swoimi bliskimi - choć z jedną osobą - i przypomnieć im o badaniach profilaktycznych. W kampanii wzięli udział wspaniali ambasadorowie akcji wraz ze swoimi bliskimi.

  • Ambasadorki Kampanii "Powiedz bliskiej osobie", Edyta Herbuś i Helena Norowicz
  • Ambasadorki kampanii "Powiedz bliskiej osobie", Joanna Jędrzejczyk z siostrą Ewą.
  • Ambasadorki Kampanii "Powiedz bliskiej osobie", Sandra Kubicka z przyjaciółką Magdaleną Kaczmarek.
  • Ambasadorki Kampanii "Powiedz bliskiej osobie", Sonia Zięba z przyjaciółką Patrycją Sztuk.
15 października rozpoczęła się 14. edycja akcji AVON "Gabinety z Różową Wstążką", prowadzona w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi. Dzięki niej kolejne kilka tysięcy kobiet z całej Polski będzie mogło skorzystać z dofinansowanych badań USG piersi. Inicjatywa prowadzona jest we współpracy ze Stowarzyszeniem "Amazonki" Warszawa-Centrum. Ponadto marka przygotowała dla swoich klientek limitowane produkty oznaczone różową wstążką. Całkowity dochód z ich sprzedaży wspiera kampanię.

Czytaj też: Zespołowa walka z rakiem piersi. Trzy lata Breast Unit w Gdyni

  • 15 października rozpoczyna się 14. edycja akcji AVON "Gabinety z Różową Wstążką", prowadzona w ramach Kampanii Avon Kontra Rak Piersi.
  • Limitowana piżama, AVON 90 zł
  • Przypinka z różową wstążką, AVON 18 zł
  • Przypinka z cyrkoniami, AVON 18 zł
  • Limitowana torba, AVON 25 zł
Pod hasłem "Jesteś silniejsza, niż myślisz" marka KEVIN.MURPHY będzie wspierać profilaktykę zdrowotną kobiet oraz walkę z rakiem piersi. Przez cały miesiąc na swoich profilach społecznościowych, marka będzie edukować, przedstawiać historie kobiet, które wygrały z chorobą, a także uczyć, jak budować pewność siebie oraz wiarę we własne możliwości. "Różowa Siła" to także wsparcie finansowe. Część dochodu z październikowej sprzedaży wszystkich różowych produktów KEVIN.MURPHY, które również będą dostępne w promocyjnej cenie, zostanie przekazana Federacji Stowarzyszeń Amazonki. W tym roku dostępny jest również dedykowany kampanii zestaw "More Than Pink". W kampanii wezmą udział salony fryzjerskie na terenie całej Polski oraz sklep internetowy hair2go.pl Wszystko to, by nagłośnić problem występowania raka piersi, edukować i wspierać kobiety.

Zestaw "More Than Pink", KEVIN.MURPHY, hair2go.pl Zestaw "More Than Pink", KEVIN.MURPHY, hair2go.pl

Kupujesz-pomagasz



Właścicielki marki modowej Risk Made in Warsaw, Klara Kowtun i Antonina Samecka stworzyły wspólny projekt z Fundacją Stacja Czułość, która wspiera pacjentki onkologiczne, organizując warsztaty pracy z emocjami, spotkania ze specjalistami oraz grupy wsparcia. Dodatkowo Risk Made in Warsaw do końca października przekaże 10 zł ze sprzedaży sukienek na konto Stacji Czułość. Szczegóły tu: www.riskmadeinwarsaw.com

Risk Made in Warsaw do końca października przekaże 10 zł ze sprzedaży sukienek na konto Stacji Czułość. Risk Made in Warsaw do końca października przekaże 10 zł ze sprzedaży sukienek na konto Stacji Czułość.
Eeny Meeny, marka znana głównie mamom maluszków, ma w swoim portfolio również delikatne kosmetyki dla kobiet, jak krem do biustu, polecany zwłaszcza po ciąży, w okresie karmienia piersią, czy przy szybkiej utracie wagi. Z okazji Miesiąca Świadomości Raka Piersi, marka zaplanowała podwójną promocję: krem do biustu plus drugi za 50 proc. ceny oraz przekazanie 5 zł z każdego sprzedanego kremu dla Federacji Stowarzyszeń "Amazonki". Szukajcie na www.eenymeeny.eu

  • Akcja marki Eeny Meeny wspierająca Federację Stowarzyszeń Amazonki.
  • Krem ujędrniający viust, Eeny Meeny
Po raz kolejny ruszyła wspaniała kampania DOTYKAM=WYGRYWAM pod patronatem marki Panache Lingerie. Jej głównym celem jest promocja profilaktyki raka piersi poprzez regularne samobadanie piersi i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Pomysłodawczynią projektu, który odbywa się po raz 10., jest Izabela Sakutova, międzynarodowa ekspertka brafittingu. Aby wesprzeć przekaz kampanii, ambasadorzy 10. edycji nagrali film promujący samobadanie. Wideo ma charakter instruktażowy i w angażujący sposób wyjaśnia krok po kroku, jak prawidłowo wykonać samobadanie.



Ponadto w ramach kampanii powstała "cegiełka", z której dochód wesprze Fundację Wsparcie Na Starcie, budującą zdrowe nawyki dbania o piersi wśród nastolatek. Marka Organique stworzyła BIUSTOmydło, które wymydli się po 30 dniach, co przypomni o kolejnym samobadaniu.

BIUSTOmydło marki Organique wspierające kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM. BIUSTOmydło marki Organique wspierające kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM.
W trosce o zdrowie kobiecych piersi, w ramach kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, Polki są namawiane również do oddawania w salonach brafittingowych starych biustonoszy i przekazania ich do reCYClingu. Zebrane biustonosze przekazywane są partnerowi kampanii, firmie recyklingowej Wtórpol, a uzyskane z ich recyklingu środki wspierają charytatywne działania związane z walką z rakiem piersi organizacji pożytku publicznego fundacji "Wsparcie na Starcie" oraz stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Szczegóły dotyczące tegorocznej edycji kampanii znajdziecie na www.dotykamwygrywam.pl

Czytaj też: Rak piersi to najczęstszy nowotwór u kobiet. Na badania zgłasza się tylko 40 proc.

  • Biustoapka kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM
  • Możesz wspierać Kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM na różne sposoby, szczegóły na www.dotykamwygrywam.pl
  • W tym roku Kamapnia DOTYKAM=WYGRYWAM odbywa się po raz 10.
  • W trosce o zdrowie kobiecych piersi, w ramach kampanii, Polki są namawiane do oddawania w salonach brafittingowych swoich starych biustonoszy i przekazania ich do reCYClingu.
W tym roku, ponownie, do akcji z różową wstążką przyłącza się PURELLA SUPERFOODS wraz z Ewą Chodakowską. W ramach akcji #ThinkPink marka przeznaczy 10 proc. ze sprzedaży limitowanego, różowego batona BeRAW na Fundację OnkoCafe i wsparcie kobiet z rakiem piersi.

  • Marka Purella Superfoods po raz kolejny działa w ramach akcji #ThinkPink
  • Ewa Chodakowska i ekipa Purella Superfoods
  • Zestaw BeRAW wspierający akcję #THINK PINK
YASUMI Polska aktywnie włączyła się we wspieranie walki z rakiem piersi i kobiet dotkniętych tą chorobą. W tym roku YASUMI jeszcze intensywniej będzie walczyć o szerzenie wiedzy na temat nowotworu piersi, tym razem głównie u kobiet młodych - od 18 do 45 roku życia. YASUMI przekaże cały dochód ze sprzedaży 1000 różowych masek z platyną na rzecz fundacji OmeaLife.

  • YASUMI przekaże cały dochód ze sprzedaży 1000 różowych masek z platyną na rzecz fundacji OmeaLife
  • Założycielka i prezes marki Yasumi Polska - Zofia Bydałek - przekazała różowe maski do 113 gabinetów Yasumi w całej Polsce, a zysk ze sprzedaży przekazała Fundacji OmeaLife na rzecz młodych kobiet z nowotworem piersi.
- Maska wspomaga metabolizm skóry, zwiększa jej elastyczność, stymuluje syntezę kolagenu, przeciwdziała wolnym rodnikom. Łagodzi podrażnienia i wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, działa nawilżająco, wygładzająco i ochronnie. Sprawdzi się rewelacyjnie dla każdego typu cery jako przeciwutleniająca bomba dla skóry twarzy - mówi Top Expert i Trener YASUMI COLLEGE, Agnieszka Kujawa. - Będziemy je sprzedawać po 10 zł w październiku w naszych gabinetach, do których serdecznie zapraszamy. Tym samym 10 000 złotych przekażemy na rzecz fundacji, której działanie my, Yasumianki, wspieramy całym sercem! - dodaje ekspertka.
113 gabinetów Yasumi w całej Polsce prężnie przystąpiło do akcji "Yasumi Na Różowo", by wspólnymi siłami wesprzeć działania Fundacja OmeaLife na rzecz młodych kobiet z nowotworem piersi.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (23)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

III Konferencja. Autyzm. Od diagnozy do samodzielności

konferencja

II Ogólnopolska Konferencja Naukowa Prawa Medycznego: Nowoczesne technologie a prawo medyczne

konferencja

Światowy Dzień Zdrowia

wykład

Najczęściej czytane