• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od soboty parkowanie na placu w centrum Gdyni będzie płatne

Patryk Szczerba
3 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na placu trwają ostatnie prace, które pozwolą od soboty pobierać opłaty za postój. Na placu trwają ostatnie prace, które pozwolą od soboty pobierać opłaty za postój.

Od najbliższego weekendu postój na placu przy Centrum Handlowym Batory zobacz na mapie Gdyni w Gdyni będzie płatny. Za godzinę parkowania w godz. 7-21 kierowcy zapłacą 2 zł, a w nocy stawka zmaleje do złotówki za dwie godziny. Dla regularnie zostawiających samochód będą zaś czekały abonamenty.



Co sądzisz o cenach za parkowanie na placu przy CH Batory?

O tym, że wykorzystywany przez kierowców jako darmowy parking w mieście zostanie niebawem ogrodzony, jako pierwsi pisaliśmy blisko miesiąc temu. Należąca przez lata przez spadkobierców jednego z gdyńskich rodów działka przy Centrum Handlowym Batory została kupiona w zeszłym roku przez gdyńskiego dewelopera - firmę Invest Komfort.

Nowy właściciel wydzierżawił teren gdyńskiej firmie Vis Porperties, która - jak deklaruje jej prezes - już od najbliższego weekendu będzie pobierać za pozostawienie tam samochodu opłaty.

300 samochodów, które zmieszczą się na placu po jego zamknięciu będzie pilnował strażnik, do którego dotrze obraz z 10 kamer zlokalizowanych na dozorowanym parkingu, który z powodu ruchu pieszych nie zostanie zamknięty, a jedynie ogrodzony słupkami.

Na oświetlony przez 12 lamp - z których 4 będą nowe - teren będzie można wjechać od ul. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni, gdzie będzie zlokalizowana budka strażnicza oraz ul. Batorego zobacz na mapie Gdyni. W tym miejscu pojawi się automatyczna kasa. Wyjazd będzie odbywał się na ul. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni. Opłata będzie pobierana w zależności od czasu postoju auta. Kierowcy będą mieli później kilka minut, by z parkingu wyjechać.

Kierowcy będą mogli wjechać na parking z dwóch stron. Podobnie będzie odbywał się wyjazd. Kierowcy będą mogli wjechać na parking z dwóch stron. Podobnie będzie odbywał się wyjazd.
Zmotoryzowani za pół godziny parkowania w godz. 7-21 zapłacą złotówkę. Każda godzina postoju będzie natomiast kosztowała 2 zł. Od godz. 21 stawka zmaleje do złotówki za 2 godz. parkowania. Dla pozostawiających auto na dłużej przygotowano miesięczne abonamenty na okaziciela. Docelowo mają być dostępne w budce strażnika. Koszt całodobowego wynosi 299 zł na miesiąc. W godz. 7-18 abonament będzie kosztował 199 zł, natomiast nocny 40 zł mniej. Takie same opłaty będą pobierane w dni powszednie, weekendy i święta. Miejsca zostaną oznakowane.

- Będziemy gotowi na sobotę. Nie ma obaw o problemy z wyjazdem jak w przypadku lotniska, choć całość obsługuje ten sam system. Całość będzie działała jak w galeriach handlowych, gdzie płacimy przy wyjeździe, więc nie ma zagrożenia, że ktoś zapomni o opłatach i zrobi się korek - deklaruje Przemysław Gorajek, prezes firmy Vis Properties.

Na miejscu całą dobę pozostawionych samochodów będzie pilnował strażnik. Na miejscu całą dobę pozostawionych samochodów będzie pilnował strażnik.
Dla porównania parkowanie na terenach miejskich kosztuje obecnie 80 groszy za 30 minut i 2 zł za kolejne pół godziny. Druga godzina kosztuje 2,9 zł, trzecia o 10 groszy więcej, zaś każda następna 2,8 zł. Ceny miesięcznych abonamentów to: 450 zł na okaziciela, oraz po 30 zł dla mieszkańców śródmieścia i niepełnosprawnych.

Na parkingu podziemnym w C.H. Batory, gdzie zmieści się 200 samochodów, 2 zł kosztuje każde 30 minut postoju. Tygodniowy abonament to koszt 149 zł, a miesięczny 349 zł. Koszt pozostawienia samochodu na kwartał wzrasta do 699 zł, natomiast na pół roku do 1679 zł. Za możliwość rocznego parkowania pod Batorym trzeba zapłacić 2999 zł.

- Proponujemy ceny konkurencyjne i będziemy obserwowali jak zareaguje rynek. Nie wykluczamy oczywiście zmian, choć założeniem jest, by utrzymać takie stawki jak najdłużej. Dla kierowców kluczowe może okazać się to, że ich samochód będzie pilnowany - dodaje Gorajek.

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Zenada...

    • 3 2

  • bandyctwo (5)

    wszędzie tylko płać i płać. Postawili słupki, lekkooo wyrównali tereny i kasa leci.

    • 10 13

    • (1)

      Ty na swoim terenie prywatnym pozwalała byś parkować za darmo aż po skończenie świata?

      • 16 0

      • Wystarczy, że ciągnie za free!

        • 6 1

    • powinni jeszcze wykonać instalację zabezpieczającą środowisko lub kanalizację deszczową (1)

      przed smarami, olejami, ropą. Widzę, że trzeba odwiedzić nadzór budowlany i inspekcję środowiska. parking będzie zamknięty szybciej niż otwarty

      • 2 5

      • To jak zamkną parking to komu zrobisz na złość zawistny biedaku bez 2 zł na parking?

        • 4 2

    • W sklepach też to samo bandyctwo, nic za darmo nie chcą dać! Tylko płać i płać!

      • 1 0

  • No jak wieśniaki z GWE ? (3)

    Trzeba będzie płacić :)

    • 18 9

    • nie w Rivierze (1)

      • 3 1

      • Jeszcze troche rumburaku ze wsi.

        • 1 2

    • Biedaki z GA nie jeżdżą

      Na paliwo nie starcza...

      • 2 6

  • Dlaczego opłaty są tak niskie? (14)

    Obecne opłaty w Gdyni to jakaś kpina.
    Opłaty powinny być na tyle wysokie, żeby ludzie zostawiali samochody na przedmieściach, a dalej jechali komunikacją miejską.
    A obecna sytuacja to kompletny bezsens, bo keirowcy i tak przyjeżdżają blachosmrodami, generują hałas, spaliny, powodują wypadki.

    Kiedy buspasy na wszystkich zakorkowanych ulicach?
    Dlaczego autobusy stoją w korkach spowodowanych przez garstkę kretynów którzy muszą dojechać pod same drzwi blachosmrodem?

    • 17 22

    • Cala Gdynia to przedmieścia - Gdańska. Wiec ocL ci c FChodzi?

      • 3 12

    • wtedy parking by nie zarabiał

      • 2 0

    • bo po to czlowiek kupil sobie samochód zeby

      nie jezdzic autobusem, trajtkiem ze smierdzącymi pijakami i dziadkami

      • 14 6

    • bo ludzie wolą jeździć samochodem (8)

      tak trudno zrozumieć, że każdy powinien mieć wolność wyboru i poruszać się tak jak mu się podoba?

      niestety, nastał europejski, urzędniczy socjalizm, no i urzędasom się wydaje, że mogą decydować za ludzi, stąd buspasy, zakazy wjazdu do centrów, promowanie rowerowego oszołomstwa, itd. największym idiotyzmem jest to, że system płatnego parkowania w Gdyni nie generuje zysków - przychody z parkomatów idą na utrzymanie całego ustrojstwa - urządzeń, parkingowych, ludzi, którzy to obsługują w urzędzie, itd.

      jestem jak najbardziej za tym, aby pewne opcje rozważać, aby nakłaniać ludzi do zmiany przyzwyczajeń, być może aut jest za dużo (chociaż z drugiej strony problemu korków w Trójmieście praktycznie nie ma), natomiast nie można niczego forsować!

      • 9 8

      • masz prawo jezdzić czym chcesz ale za parkowaie płać bo mamy kapitalizm i przestrzeń też kosztuje (6)

        • 8 4

        • (5)

          nie mam z tym problemów - mogę płacić za godzinę nawet i 10 zł, ale właśnie prywatnemu właścicielowi. nie płacę natomiast za parkowanie w mieście do parkomatów, gdyż są to wyrzucone pieniądze w błoto.

          Gdybym wiedział, że ta kasa idzie na infrastrukturę miejską, na parkingi, na remonty dróg, na cokolwiek, to płaciłbym za każdym razem, ale z racji, że to TYLKO idzie na utrzymanie infrastruktury płatnego parkowania - nie płacę i już.

          • 1 3

          • (2)

            A u prywaciarza to idzie na infrastrukturę? Nie płacisz za "infrastrukturę", tylko za WYNAJEM przestrzeni parkingowej od miasta, czyli też ODE MNIE.

            • 1 0

            • a ode mnie nie? (1)

              Też jestem mieszkańcem tego miasta, też płacę podatki i to naprawdę horrendalne, więc dlaczego ja mam płacić miastu za przestrzeń parkingową?

              Ale nie w tym rzecz - chodzi mi o to, że ta kasa jest marnotrawiona - 100% przychodów z opłat za parkowanie idzie na samo utrzymanie systemu do pobierania opłat!!! Rozumiesz brak jakiegokolwiek sensu w tym przedsięwzięciu???

              • 1 2

              • Masz rację! Powiem tak, jak zaparkujesz na 1/250000 miejsca, to nie będziesz musiał płacić ;)

                • 0 0

          • Opłaty za parkowanie w mieście... (1)

            Nie są dla zarobku, tylko po to żeby zmniejszyć ilość samochodów parkujących w centrum.

            • 2 1

            • Daj spokój, pisklak święcie wierzy, że to "złodziejstwo przeciw ludziom".

              • 1 0

      • masz prawo jezdzic samochodem, tak jak ja mam prawo zebys za to placil wiecej

        bo ta twoja przyjemnosc i poczucie prestizu w bloku, kosztuje mnie: zanieczyszczone powietrze, wielkie korki, niebezpieczne przejscia dla pieszych, halas. Wiec tak, musisz placic wiecej za to i tak, powinno sie plebs edukowac. Ze nie wszedzie wjedzie samochodem, nie wszedzie nogi polozy i nie wszedzie rozpali ognisko ani nie wypije piwa

        • 4 3

    • (1)

      Uważaj żebym cię nie skasował za chodzenie po mojej Gdyni! Miasto jest dla samochodów a łazić to sobie możesz po lesie. Ciulu bez samochodu!!

      • 3 5

      • To siedź w tym samochodzie do usranej śmierci i nie waż się z niego nigdy wychodzić.

        • 2 1

  • ciekawe (5)

    kto w UM Gdynia tak nagle zgodził się na płatny parking ? Na pewno to bezinteresowna przysługa.

    • 8 10

    • Przecież to teren prywatny. (3)

      Tak samo, jak nikt się nie musi godzić, żebyś sobie za wstęp do ogródka pobierał opłatę 5 zł od odoby, tak i tutaj - co właściciel sobie zażyczy, to ma.

      • 5 3

      • nietety nie masz racji (2)

        UM musi wyrazić zgodę

        • 5 0

        • (1)

          Ale na pewno nie bardzo może zabronić właścicielowi

          • 0 5

          • może, ale to Invest Komfort, prezes wchodzi do Szczurka bez pukania

            już się plany zagospodarowania zmieniają

            • 2 2

    • To wykup tę działkę i zrób darmowy parking

      • 0 0

  • Tam w ogóle nie powinno być parkingu. (2)

    Szpeci przestrzeń. Wywalić to wszystko pod ziemię i tyle.

    • 10 0

    • Jeszcze trochę i będzie cmentarz...

      • 1 1

    • hahahaha, masz 10 lat?

      • 0 0

  • ja sie dziwie (3)

    czemu poprzedni wlasciciel tego nie zrobił , tyle kasy by zarobił przez te lata

    • 11 0

    • Może ma jej tyle, że nawet mu się nie chciało w to bawić :)

      • 3 0

    • to sie nie dziw (1)

      Prawowity własciciel walczyl z urzedem miasta o te ziemie przez ponad 10 lat. W koncu odzyskal i sprzedał invest komfort

      • 0 0

      • 21 lat

        • 0 0

  • -,- (1)

    Nooo joooo taaak wszedzie placic kurła bo jak...

    • 1 2

    • samochód kupiłeś, a na parking to już nie stać?

      • 1 0

  • Problem nadal jest (2)

    w centrum Gdyni ciężko jest o miejsce parkingowe. Mieszkałam w centrum prawie 2 lata. Wynajmowałam mieszkanie i parkingi były tam koszmarem! Na podwórku było 10 miejsc a mających auta 5 razy tyle. Walka o każde miejsce codziennie!
    Wcale się nie dziwię ludziom że tam auta zostawiali. Bo niby gdzie? 5 kilometrów od domu? A co z tymi co tam przyjeżdżają do pracy ? Abonamenty za taaakie pieniądze?! Tylko dla turystów na pół godziny chyba.
    Prezydent powinien trochę o normalność zadbać a nie tylko o "innowacje".
    Czy jest jakiś pomysł w ogóle w tym centrum na parkowanie ??? Może jakiś innowacyjny?:-))))

    • 7 11

    • mnie też dziwi tój punkt widzenia

      • 3 2

    • ja mieszkam tez w centrum, dlatego nie potrzebuje samochodu

      ogromna oszczednosc pieniedzy i czasu, ale tego nie zrozumieja biedni umyslowo ludzie, ktorzy wydaja znaczna czesc swej pensji na skarbonke-poczucie-luksusu a potem placza, ze sa biedni

      • 5 4

  • Szkoda że w ten sposób zabija się polski handel który skupiony był niegdyś pomiędzy (4)

    Świętojańską, 10 lutego, starowiejską i Halą targową. Dziś już tam nie jeżdżę, bo nie mam ochoty płacić dodatkowego podatku za wielki przywilej postawienia samochodu. A wlec się komunikacją miejską (również odpłatną) z siatami nie jest zbyt wygodne.

    W ten sposób premiuje się zagraniczne sklepy i centra handlowe, które parkingi mają bezpłatne - do czasu przynajmniej.

    Biznes też ucieka z centrum Gdyni, bo tylko największe firmy stać na własne parkingi dla pracowników.

    • 12 11

    • Ciekawe że ten handel był najbardziej rozwinięty w czasach że samochód przypadał 1 na blok, a nie 2 na mieszkanie. (1)

      • 8 3

      • czasy się zmieniają

        a tamten handel został w tyle

        • 1 2

    • (1)

      Zupełnie się nie zgadzam. W całej Europie Zachodniej mało kto parkuje w centrum, a handel sobie radzi. Ludzie muszą się zmienić i tyle.

      • 7 7

      • nie wszyscy

        w mieście jest nadal wielu ludzi, którzy poruszają się innymi środkami transportu niż samochodami - pieszych w mieście zawsze także będzie bardzo dużo.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane