- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (110 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (69 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (19 opinii)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (63 opinie)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (328 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (191 opinii)
Od soboty parkowanie na placu w centrum Gdyni będzie płatne
Od najbliższego weekendu postój na placu przy Centrum Handlowym Batory w Gdyni będzie płatny. Za godzinę parkowania w godz. 7-21 kierowcy zapłacą 2 zł, a w nocy stawka zmaleje do złotówki za dwie godziny. Dla regularnie zostawiających samochód będą zaś czekały abonamenty.
Nowy właściciel wydzierżawił teren gdyńskiej firmie Vis Porperties, która - jak deklaruje jej prezes - już od najbliższego weekendu będzie pobierać za pozostawienie tam samochodu opłaty.
300 samochodów, które zmieszczą się na placu po jego zamknięciu będzie pilnował strażnik, do którego dotrze obraz z 10 kamer zlokalizowanych na dozorowanym parkingu, który z powodu ruchu pieszych nie zostanie zamknięty, a jedynie ogrodzony słupkami.
Na oświetlony przez 12 lamp - z których 4 będą nowe - teren będzie można wjechać od ul. Armii Krajowej , gdzie będzie zlokalizowana budka strażnicza oraz ul. Batorego . W tym miejscu pojawi się automatyczna kasa. Wyjazd będzie odbywał się na ul. Armii Krajowej oraz ul. Abrahama . Opłata będzie pobierana w zależności od czasu postoju auta. Kierowcy będą mieli później kilka minut, by z parkingu wyjechać.
Zmotoryzowani za pół godziny parkowania w godz. 7-21 zapłacą złotówkę. Każda godzina postoju będzie natomiast kosztowała 2 zł. Od godz. 21 stawka zmaleje do złotówki za 2 godz. parkowania. Dla pozostawiających auto na dłużej przygotowano miesięczne abonamenty na okaziciela. Docelowo mają być dostępne w budce strażnika. Koszt całodobowego wynosi 299 zł na miesiąc. W godz. 7-18 abonament będzie kosztował 199 zł, natomiast nocny 40 zł mniej. Takie same opłaty będą pobierane w dni powszednie, weekendy i święta. Miejsca zostaną oznakowane.
- Będziemy gotowi na sobotę. Nie ma obaw o problemy z wyjazdem jak w przypadku lotniska, choć całość obsługuje ten sam system. Całość będzie działała jak w galeriach handlowych, gdzie płacimy przy wyjeździe, więc nie ma zagrożenia, że ktoś zapomni o opłatach i zrobi się korek - deklaruje Przemysław Gorajek, prezes firmy Vis Properties.
Dla porównania parkowanie na terenach miejskich kosztuje obecnie 80 groszy za 30 minut i 2 zł za kolejne pół godziny. Druga godzina kosztuje 2,9 zł, trzecia o 10 groszy więcej, zaś każda następna 2,8 zł. Ceny miesięcznych abonamentów to: 450 zł na okaziciela, oraz po 30 zł dla mieszkańców śródmieścia i niepełnosprawnych.
Na parkingu podziemnym w C.H. Batory, gdzie zmieści się 200 samochodów, 2 zł kosztuje każde 30 minut postoju. Tygodniowy abonament to koszt 149 zł, a miesięczny 349 zł. Koszt pozostawienia samochodu na kwartał wzrasta do 699 zł, natomiast na pół roku do 1679 zł. Za możliwość rocznego parkowania pod Batorym trzeba zapłacić 2999 zł.
- Proponujemy ceny konkurencyjne i będziemy obserwowali jak zareaguje rynek. Nie wykluczamy oczywiście zmian, choć założeniem jest, by utrzymać takie stawki jak najdłużej. Dla kierowców kluczowe może okazać się to, że ich samochód będzie pilnowany - dodaje Gorajek.
Opinie (336) ponad 10 zablokowanych
-
2015-03-04 12:34
super news
To bardzo dobra decyzja i mająca oparcie w elrktoracie Samorządności. 8 na 10 Gdynian głosowało na Samorzadnosc. Nie biorący udziału w głosowaniu nie mają teraz prawa głosu. Był na to czas.
- 3 2
-
2015-03-04 12:52
uśmiech
Miasto bez parkingów. Śląska - ile miejsc parkingowych będzie pod nowym biurowcem.... Pomyślcie że te parkingi to też schrony.
- 2 2
-
2015-03-04 12:59
Kto dopuszcza do takich stawek ? 450zł za 10 m2 ?
Do małego mieszkania wjadą 3 auta. Zatem taniej będzie przerabiać kawalerki na garaże.
- 2 2
-
2015-03-04 13:50
to nie był teren miasta, tylko prywatny...
- 4 2
-
2015-03-04 14:16
Zrobić w tym miejscu piętrowy parking (4)
Szkoda że "miasto" nie ma w planach zrobienie w tym miejscu podziemnego-kilku piętrowego parkingu. teren idealny. Zdobyć fundusze europejskie na ten cel. Opracować plan. Pomysł do realizacji. a Jakie Ułatwienie dla kierowców w Gdyni.
Panie prezydencie. Szanowni radni ?? Może jakiś ruch w tym kierunku???.- 2 6
-
2015-03-04 16:21
(3)
Po pierwsze to teren prywatny.
Po drugie UE daje na komunikacje zbiorową.
Po trzecie życie kierowcom w centrum należy utrudniać, bo to nie miejsce dla samochodów.
Po czwarte to jest idealne miejsce na zabudowę mieszaną w której będą mieszkali i pracowali mieszkańcy, a nie parking dla samochodów z trzyliterowymi rejestracjami.- 4 2
-
2015-03-04 17:57
Ręce opadają (2)
"Po trzecie życie kierowcom w centrum należy utrudniać, bo to nie miejsce dla samochodów." - typowe zdanie napisane przez wszystkowiedzącego komucha uszczęśliwiacza ludzkości.
- 0 3
-
2015-03-04 18:02
(1)
Nie " komucha", tylko właśnie pragmatyka. Sprawdź sobie w słowniku,co to słowo oznacza, podpowiem - nie "wygodniś".
- 1 0
-
2015-03-04 21:11
Proszę nie pouczaj mnie człowieku.
Jeśli używam takich słów to wiem co one oznaczają i nie muszę wertować książek. Jak można napisać że życie można komuś utrudniać? Stwierdzenie takie było już używane za komuny przeciwko tzw "badylarzom"(jeśli jest pan za młody to odsyłam to źródeł określających "badylarzy") przez czerwonych, którzy wszelkimi metodami próbowali utrudniać prowadzenie własnej działalności. Kto daje wam prawo rozkazywania innym ludziom jak mają poruszać się po mieście? Nie nakazy i zakazy ale przekonajcie mnie że poruszanie się rowerem w temperaturze -2C przy wietrze 20km/h i śniegu w oczy jest lepsze od przemieszczania samochodem w cieple i spokoju.
- 0 0
-
2015-03-04 23:22
jest ok
nic się nie martw , chyba nie wiesz kto jest właścicielem , cały czas są studia projektowe nad tym co powstanie , MIETEK BYLE CZEGO NIE ZBUDUJE - jak go znam , jak nie pół Polsce to pół Gdyni oczy wyjdą z orbit po zakończeniu budowy
to tyle- 1 0
-
2018-01-13 18:13
parking?
bylem dzisiaj , i troche te ceny inne , nie cale 2 godziny i 8 zl.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.