- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (86 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (40 opinii)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (300 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Rusza projekt drogi, o którą rowerzyści prosili od 8 lat
W 2007 wśród gdyńskich rowerzystów przeprowadzono ankietę, z której wynikało, że jedną z najbardziej oczekiwanych przez nich dróg jest połączenie Obłuża z ul. Morską . 8 lat później rusza przetarg na przygotowanie jej koncepcji. Budowa ruszy najwcześniej 10 lat po ankiecie, bo na razie nieznane są nawet koszty przyszłej inwestycji.
- Hierarchia zadań została określona przez Bypad [zewnętrzny audyt dróg rowerowych w Gdyni - przyp. red.]. Realizujemy teraz każde z nich, ale nie jest możliwe zrobienie wszystkiego jednocześnie. Koncepcja pokaże nam jednak warianty i możliwości oraz zbliży nas do oszacowania kosztów - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, przewodniczący Rady Miasta Gdyni i pełnomocnik rowerowy prezydenta miasta.
Koncepcja ma być gotowa 4 grudnia. Tymczasem na połączenie Obłuża z ul. Morską, co pomogłoby dojechać do innych dzielnic Gdyni i centrum miasta, rowerzyści czekają od wielu lat. Już w 2007 roku wskazywali je jako jedną z najbardziej oczekiwanych dróg. Na razie pojawiła się tylko kontrowersyjna kładka od ul. Unruga , wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego do ul. Janka Wiśniewskiego . Potem trzeba jednak przebić się przez ul. Hutniczą oraz dwie linie kolejowe.
Czytaj więcej: Rowerowa droga na "nie".
Koncepcja ma wyznaczyć docelowe połączenie trasą rowerową Obłuża i Oksywia z ul. Morską oraz dokładnie określić rodzaj i parametry rozwiązania ruchu rowerów. Wskaże najlepsze rozwiązanie, wybierając optymalną i bezkolizyjną trasę. Może np. zasugerować kolejną estakadę, tunel rowerowy, ale też pas w jezdni czy drogę dla pieszych i rowerów. W koncepcji znajdą się wszystkie rozwiązania wraz z docelową organizacją ruchu, czyli wyznaczeniem pierwszeństwa, montażem sygnalizacji świetlnej czy elementów uspokojenia ruchu.
- Pomoże to nam ocenić ewentualne koszty i oszacować perspektywę, w jakiej ten problem będzie można w końcu rozwiązać - kończy Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2015-07-30 23:58
Nosz ku... (1)
Gonić to tałatajstwo rowerowe.
W tych rajtuzach wyglądają jak zboczeńcy.
Niech płacą OC jak kierowcy.
Egzaminy z Prawa o Ruchu Drogowym.
Radary na ścieżkach rowerowych ,bo co niektórym odpier..... i pędzą na łeb i szyję.
Badania alkomatem.
Patrole mobilne co by idiotów zatrzymywać.- 3 5
-
2015-07-31 10:56
rany
Narciarze, wodniacy wszelkiej maści, biegacze, nurkowie i alpinisci. Wszyscy zboczency przez obcisłe, czarne pianki. No nie! Uprawiales kiedyś w życiu jakiś sport? Pewnie nie, loisz browara przed tv i psioczysz na wszystkich
- 1 2
-
2015-07-31 07:46
A kiedy ruszy budowa drogi o którą proszą i za która płacą zmotoryzowani. Po co im drogi rowerowe jak i tak zajmują jezdnie ???
- 1 2
-
2015-07-31 07:48
Jak omijać korki na HEL (1)
- 0 1
-
2015-08-01 17:00
korzystać z dróg rowerowych biegnących wzdłuż szos prowadzących na Hel
można także korzystać z wariantu Rower + Kolej.
Można poszukać dróg gruntowych - jest wiele różnych opcji.
W każdym razie siadanie w samochód i podejmowanie prób omijania korków jest dużo mniej skuteczne.- 0 0
-
2015-07-31 08:12
Estakada Kwiatkowskiego
Jeżdżę praktycznie codziennie rowerem z Obłuża na Hutniczą ( muszę przeprowadzić rower przez GPC jest to uciążliwe i władze powinny coś z tym zrobić. Ale w powrotną stronę to już nie wiem jaki inżynier konstruktor wymyślił ślepą ścieżkę od conremu na zjazd do Energetyków????
- 2 0
-
2015-07-31 08:31
estakada rowerowa - po co ?
Nie jeżdżą estakada rowerowa , jadą po chodniku nitką estakady po przeciwnej stronie .Jak zjeżdżają z chodnika to nie jada przez parking koło terminalu BCT , tylko pod prąd jezdnią potem przez teren STENA LINE .
- 0 2
-
2015-07-31 10:12
rewelacja !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.