• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza projekt drogi, o którą rowerzyści prosili od 8 lat

Michał Sielski
30 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Rowerowa estakada nie rozwiązuje problemu dojazdu z Obłuża do ul. Morskiej, bo trzeba jeszcze pokonać ul. Hutniczą i tory. Rowerowa estakada nie rozwiązuje problemu dojazdu z Obłuża do ul. Morskiej, bo trzeba jeszcze pokonać ul. Hutniczą i tory.

W 2007 wśród gdyńskich rowerzystów przeprowadzono ankietę, z której wynikało, że jedną z najbardziej oczekiwanych przez nich dróg jest połączenie Obłuża z ul. Morską zobacz na mapie Gdyni. 8 lat później rusza przetarg na przygotowanie jej koncepcji. Budowa ruszy najwcześniej 10 lat po ankiecie, bo na razie nieznane są nawet koszty przyszłej inwestycji.



Czy władze Trójmiasta sprawiedliwie traktują uczestników ruchu?

To nawet jeszcze nie projekt, a koncepcja, która ma być gotowa do grudnia 2015 roku. Potem przyjdzie czas na jej analizę, konsultacje ze stowarzyszeniami rowerzystów, a następnie ruszy przetarg na projekt wykonawczy. Procedurę zakończy wyłonienie wykonawcy. Dlaczego tak długo trzeba było czekać na jej rozpoczęcie?

- Hierarchia zadań została określona przez Bypad [zewnętrzny audyt dróg rowerowych w Gdyni - przyp. red.]. Realizujemy teraz każde z nich, ale nie jest możliwe zrobienie wszystkiego jednocześnie. Koncepcja pokaże nam jednak warianty i możliwości oraz zbliży nas do oszacowania kosztów - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, przewodniczący Rady Miasta Gdyni i pełnomocnik rowerowy prezydenta miasta.
Koncepcja ma być gotowa 4 grudnia. Tymczasem na połączenie Obłuża z ul. Morską, co pomogłoby dojechać do innych dzielnic Gdyni i centrum miasta, rowerzyści czekają od wielu lat. Już w 2007 roku wskazywali je jako jedną z najbardziej oczekiwanych dróg. Na razie pojawiła się tylko kontrowersyjna kładka od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni, wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego do ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Potem trzeba jednak przebić się przez ul. Hutniczą oraz dwie linie kolejowe.

Czytaj więcej: Rowerowa droga na "nie".

Koncepcja ma wyznaczyć docelowe połączenie trasą rowerową Obłuża i Oksywia z ul. Morską oraz dokładnie określić rodzaj i parametry rozwiązania ruchu rowerów. Wskaże najlepsze rozwiązanie, wybierając optymalną i bezkolizyjną trasę. Może np. zasugerować kolejną estakadę, tunel rowerowy, ale też pas w jezdni czy drogę dla pieszych i rowerów. W koncepcji znajdą się wszystkie rozwiązania wraz z docelową organizacją ruchu, czyli wyznaczeniem pierwszeństwa, montażem sygnalizacji świetlnej czy elementów uspokojenia ruchu.

- Pomoże to nam ocenić ewentualne koszty i oszacować perspektywę, w jakiej ten problem będzie można w końcu rozwiązać - kończy Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Nosz ku... (1)

    Gonić to tałatajstwo rowerowe.
    W tych rajtuzach wyglądają jak zboczeńcy.
    Niech płacą OC jak kierowcy.
    Egzaminy z Prawa o Ruchu Drogowym.
    Radary na ścieżkach rowerowych ,bo co niektórym odpier..... i pędzą na łeb i szyję.
    Badania alkomatem.
    Patrole mobilne co by idiotów zatrzymywać.

    • 3 5

    • rany

      Narciarze, wodniacy wszelkiej maści, biegacze, nurkowie i alpinisci. Wszyscy zboczency przez obcisłe, czarne pianki. No nie! Uprawiales kiedyś w życiu jakiś sport? Pewnie nie, loisz browara przed tv i psioczysz na wszystkich

      • 1 2

  • A kiedy ruszy budowa drogi o którą proszą i za która płacą zmotoryzowani. Po co im drogi rowerowe jak i tak zajmują jezdnie ???

    • 1 2

  • Jak omijać korki na HEL (1)

    • 0 1

    • korzystać z dróg rowerowych biegnących wzdłuż szos prowadzących na Hel

      można także korzystać z wariantu Rower + Kolej.
      Można poszukać dróg gruntowych - jest wiele różnych opcji.
      W każdym razie siadanie w samochód i podejmowanie prób omijania korków jest dużo mniej skuteczne.

      • 0 0

  • Estakada Kwiatkowskiego

    Jeżdżę praktycznie codziennie rowerem z Obłuża na Hutniczą ( muszę przeprowadzić rower przez GPC jest to uciążliwe i władze powinny coś z tym zrobić. Ale w powrotną stronę to już nie wiem jaki inżynier konstruktor wymyślił ślepą ścieżkę od conremu na zjazd do Energetyków????

    • 2 0

  • estakada rowerowa - po co ?

    Nie jeżdżą estakada rowerowa , jadą po chodniku nitką estakady po przeciwnej stronie .Jak zjeżdżają z chodnika to nie jada przez parking koło terminalu BCT , tylko pod prąd jezdnią potem przez teren STENA LINE .

    • 0 2

  • rewelacja !!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane