• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka zamiast płyt na przystankach wiedeńskich

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.

Po nieco ponad dwóch latach od zakończenia remontu torowiska na Przeróbce, niezbędna jest przebudowa przystanków tramwajowych. Urzędnicy szacują, że zastąpienie płyt kostką granitową na jezdni będzie kosztowało ok. 300 tys. zł. Prace wymuszone są nadmierną prędkością kierowców i lekceważeniem ograniczeń wjazdu ciężkich pojazdów.



Czy kierując autem stosujesz się do ograniczenia prędkości do 30 km/h?

Remont torowiska na ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska został zakończony w czerwcu 2015 r. W ramach tej inwestycji zbudowano po raz pierwszy w Gdańsku tzw. przystanki wiedeńskie. Ich konstrukcja polega na podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku, co znacznie ułatwia wsiadanie do tramwaju poruszającego się torowiskiem wbudowanym w środkową część jezdni oraz autobusów jeżdżących po torowisku.

O ile sam pomysł wprowadzenia przystanków wiedeńskich doskonale się sprawdził, to problemem okazała się ich trwałość. Płyty, z których wykonano przyległą jezdnię, w wielu miejscach są popękane, a w rejonie pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańska także powyginane.

- Powstałe wady nie są spowodowane złą jakością wykonania, lecz wynikają przede wszystkim z braku przestrzegania przez kierowców ograniczenia prędkości (do 30 km/h) i tonażu w obrębie przystanków, skutkiem czego każda bieżąca naprawa nie przynosi oczekiwanego rezultatu - mówi Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak informują urzędnicy, ostatnia z napraw w ramach przeglądu gwarancyjnego została przeprowadzona w czerwcu 2017 r. Kolejne prace budowlane muszą być już wykonane z budżetu miasta.

Zgodnie z zapisami przetargu, nowa nawierzchnia jezdni w obrębie czterech przystanków wiedeńskich będzie zbudowana z wykorzystaniem kostki granitowej, osadzonej na nowej podbudowie. Dodatkowo przy pętli tramwajowej przewidziano odsunięcie od jezdni wiaty przystankowej oraz ustawienie obok niej ławek, śmietników i stojaków rowerowych, a także korekty ułożenia chodników oraz krawężników na ul. Lenartowicza.

- Szacunkowy koszt robót wynosi ok. 300 tys. zł, zaś termin ich wykonania to koniec listopada br. - dodaje Ślusarska.
Obecnie DRMG oczekuje na oferty zainteresowanych wykonawców. O wyborze zdecyduje w 60 proc. kryterium najniższej ceny, zaś w 40 proc. czas udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Materiał archiwalny z czerwca 2015 r.

Miejsca

Opinie (165) 4 zablokowane

  • Tak w ogole,to po co o czyms takim pisać?

    to już zadnych innych poważnych tematow nie ma?

    • 0 17

  • Co stanie się z już leżącym materiałem budowlanym?

    Pojdzie na prywatną budowę pana Waldka? Tak było z cegłami na wyspie spichrzow-Miasto Gdańsk zapłaciło 800tys zł za rozbiórkę starych średniowiecznych spichrzów.Oczywiscie bezcenna cegła z rozbiórki rozplynela się jak kamfora.Jak to jest w tym mieście Gdańsk,że w biały dzień przechodzą takie oczywiste walki i cicho...cicho sza.

    • 22 0

  • jazda 30 km/h to jedno z moich ulubionych zajęć za kółkiem (2)

    jadę sobie przepisowo, a od czasu do czasu zaglądam z satysfakcją we wsteczne lusterko, na barana, który siedzi mi na zderzaku, bo nie umie czytać tak prostego znaku, albo wie lepiej.

    • 16 2

    • (1)

      W przypadku opisanym a artykule 30 jada tylko samochody nauki jazdy. Nawet miejski autobus jedzie tam szybciej.

      • 7 3

      • Ja jadę 30.

        • 2 0

  • Tam powinny być kamery, fotoradary i ciągłe patrole policji (1)

    • 6 6

    • tam jeszcze trzeba ustawic bramki poboru oplat i kilka tych no...lezakow....dla brodatej gawiedzi.

      • 2 0

  • Co tam, my Gdańszczanie zapłacimy.

    Pan zapłaci, Pani zapłaci ...

    • 11 1

  • To niezwykle, że notorycznie latamy dziurę budżetową i zaciągamy kredyty za granicą, a wystaczy się schylić po pieniądze kierowców notorycznie łamiących zakazy przeładowywania aut, prędkości, wyprzedzania itd. Gdybyśmy tylko to zrobili, problemy budżetu przestały by istnieć, a na drogach byłoby bezpiecznie.

    I remont tych przystanków byłby niepotrzebny.

    • 7 6

  • Tam powinny być kamery, fotoradary i ciągłe patrole policji (1)

    Chodzi o odcinek ul. Lenartowicza, na którym znajdują się te cztery przystanki. Powinno się karać każdego kierowcę, który jeździ tam przekraczając dozwoloną prędkość, w tym szczególnie tych, którzy omijają sobie przystanki jadąc bezczelnie po torach (oczywiście z dużą prędkością!). Ludzie jeśli wam się tak spieszy, to czemu nie jedziecie przez most wantowy? Zdarza się to nagminnie każdego dnia! Kierowcy wyprzedzają także na zakręcie, nie myśląc o tym co ich może spotkać za tym zakrętem (jaka sytuacja) - totalna głupota i brak wyobraźni! Oprócz kierowców osobówek jeżdżą tak też taksówkarze! Może ktoś mógłby się tym w końcu zająć? A co do samych przystanków (tych w stronę centrum Gdańska) to projektował je faktycznie bezmyślny idiota. Jak można postawić przystanek tak blisko jezdni? Tam siadają i starsi ludzie i dzieci, a to przecież nie jest bezpieczne. Powinno być tak jak kiedyś - normalna wiata przystankowa w większej odległości od ulicy, a ścieżka rowerowa poprowadzona za nią, tak by rowerzyści i ludzie oczekujący na przystanku nie wchodzili sobie w drogę.

    • 13 7

    • Rozumiem, że osoby które nie zgadzają się z powyższą opinią, to właśnie ci, którzy jeżdżą tam z dużą prędkością, łamią przepisy i stwarzają zagrożenie dla innych. Naprawdę brawo WY!

      • 1 0

  • Bardzo mądry ten, kto to wymyślił kostke granitową na przystankach! (1)

    ...pewnie sam pomysłodawca kostki nie przewiduje że gdy spadnie deszcze i śnieg na takiej kostce może być ślisko i przez to więcej wpadek pieszych pod nadjeżdżające tramwaje albo ślizgające się samochody wpadać będą w przystanki pełne ludzi.

    Normalnie medal dla NIEGO!

    • 19 1

    • Zamontuje sie kocie oczka i bedzie luz blus i gitara.

      Byle do emerytury.

      • 2 0

  • Bzdura!!

    Ten artykuł to jedna wielka brednia przystanki sprawdzają się słabo!!! Bieżące naprawy?- to żart takie nie miały miejsca. Wina nie leży po stronie kierowców a ze względu na słabe wykonanie byle jakie płytki które się po prostu nie sprawdzają jaki użytkowane przez kierowców. Zamiast wymyślać głupie wytłumaczenia należy się przyznać do błędnego pomysłu bo ciężko było wysłuchać mieszkańców z tym g******ym remontem są same problemy od dwóch lat i jest równie zle jak było przed. A są kierowcy którzy łamią przepisy i owszem ale nie jadą wtedy trasa po przystanku tylko jadą torowiskiem tramwajowym w efekcie czego trzeba uważaj jeszcze bardziej

    • 16 1

  • bzdury piszecie ze to przez za duza predkosc powodem sa auta przeciazone

    Zbyt duzy tonaz í przeladowanie dostawczakow jest powodem a nie predkosc ten kto to napisal nigdy chyba tam nie jechal tam i tak nie da sie predko jechac bo urwalbys sobie amorki durniu.Tuz przed najazdem musisz schamowac bo by cie w gore wyrzucilo za mocno a jak schamujesz to na tak krotkim odcinku i to przed skretem nie rozpedzisz sie az tak bardzo.W nocy gdybym naprawde ze Stogow do centrum chcial zasuwac to wolalbym tam wgl nie wjezdzac tylko to pedem srodkiem po i tak plaskim torowisku walnac wiec nie powielajcie glupot ze to predkosc.A co do samego pomyslu wiedenskiego przystanku to nie odpowia chyba tylko menelom ktorzy tam przesiaduja i auto to oni tylko kiedys myli za tani trunek

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane