- 1 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (29 opinii)
- 2 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (80 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (58 opinii)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (131 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (354 opinie)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (90 opinii)
Gdańsk zyska nowy deptak i chodniki wolne od aut
Już od najbliższego piątku Gdańsk wzbogaci się o kolejny deptak w Śródmieściu. Pieszym oddana zostanie ul. Grobla IV . W najbliższych dniach z chodników wybranych ulic Śródmieścia, Oliwy i Wrzeszcza znikną samochody, ponieważ parkowanie zostanie przeniesione na jednokierunkowe jezdnie.
Będzie to zarazem kontynuacja przeobrażeń, zapoczątkowanych na pobliskiej ul. Grobla I , gdzie oprócz zamknięcia ulicy dla ruchu aut, wykonano cieszącą się popularnością Fontannę Czterech Kwartałów oraz kompleksowego remontu Skweru Świętopęłka i kilku pobliskich ulic.
Rada Dzielnicy chciała zmian dla pieszych
Kilka miesięcy temu zakończono również przebudowę ul. Stągiewnej , która ze szpetnej ulicy z dziesiątkami aut przeobraziła się w reprezentacyjne przedłużenie ul. Długiej i Długiego Targu.
- Zmiany, które wdrażamy na ul. Grobla IV, inspirowane są głosami mieszkańców i Rady Dzielnicy Śródmieście - mówi Karina Rembiewska, menadżer Śródmieścia. - W czasie niedawnego remontu ulicy mieszkańcy zauważyli wyraźne korzyści płynące z zamknięcia tej ulicy. Wskazywali przede wszystkim na uzyskanie w tym rejonie kameralnej przestrzeni miejskiej.
Nową organizacja ruchu nie tylko poprawi komfort pieszych, ale też zwiększy bezpieczeństwo uczniów bezpośrednio przyległej do ulicy szkoły podstawowej nr 50 , przed którą ustawiono nowe stojaki rowerowe (ruch rowerowy na ulicy zostanie dopuszczony).
- Zmiany na ul. Grobla IV są także efektem przemyśleń zespołu pracującego w ramach europejskiego projektu Solez, dotyczącego ograniczania emisji spalin i minimalizacji ruchu w centrach miast. Pomysł zamiany ulicy w deptak poparł pełnomocnik prezydenta miasta ds. komunikacji rowerowej, odpowiedzialny za wspieranie mobilności bez samochodu - dodaje Rembiewska.
Chodniki bez aut na ulicach Głównego Miasta
Na ul. Grobla IV nie kończą się jednak działania urzędników w Śródmieściu. Od piątku zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy na ulicach: Straganiarskiej , Świętojańskiej , Tokarskiej , Tandety , Minogi oraz Warzywniczej .
- Jednokierunkowe ulice, rekomendowane przez radę dzielnicy, pozwolą na eliminację samochodów na chodnikach na rzecz parkowania w pasach jezdni. Ma to usprawnić ruch pieszych, uporządkować przestrzeń i poprawić jej funkcjonowanie - przekonuje menadżer Śródmieścia.
Ruch jednokierunkowy będzie wprowadzany także na ulicach Oliwy i Wrzeszcza.
Od soboty 1 kwietnia reorganizacją ruchu objęte zostaną ulice: Kręckiego , Miraua , Wąsowicza , Drzymały i Zacisze , zaś na ul. Obrońców Westerplatte parkowanie samochodów zostanie przeniesione na prawą stronę jezdni.
Zmiany w Oliwie podyktowane są wprowadzeniem oznakowania Strefy Płatnego Parkowania, w ramach których kierowcy domagali się wyznaczenia miejsc do parkowania, czego nie można było uczynić na zniszczonych zieleńcach oraz zbyt wąskich chodnikach.
W pierwszych tygodniach kwietnia planowana jest również reorganizacja ruchu na ul. Batorego na odcinku Sosnowa - Podleśna. Ulica stanie się jednokierunkowa, a pozostała część jezdni zostanie przeznaczona pod parkowanie, uwalniając tym samym chodniki dla pieszych. Zmiany poprawią też bezpieczeństwo w dotarciu uczniom do Zespołu Szkół Specjalnych oraz pobliskiej "Topolówki" .
Czytaj też: Jak należy projektować chodniki w Trójmieście?
Wcześniej, bo już 3 kwietnia, w dzielnicach Śródmieście, Aniołki, Wrzeszcz, Oliwa oraz Przymorze wprowadzone zostaną Strefy Ograniczonego Postoju. To oznacza, że kierowcy bez identyfikatorów będą mogli zaparkować auto wyłącznie na wyznaczonych miejscach Strefy Płatnego Parkowania.
Czytaj też: Koniec chaosu na chodnikach dzięki płatnemu parkowaniu?
Opinie (265) 7 zablokowanych
-
2017-03-30 15:00
Mam tylko nadzieję
Że na nowo wyremontowanej Grobli oraz Straganiarskiej w czasie Jarmarku Dominikańskiego nie pozwolą na mocowanie ich do nowego podłoża.
- 7 0
-
2017-03-30 15:11
I wy sie dziwicie, ze ludzie wola mieszkac za obwodnica a miasto sie wyludnia. Mohery beda miec gdzie golebie karmic.
- 4 16
-
2017-03-30 16:04
Powinien być zakaz parkowania na chodnikach
i obowiazek posiadania wlasnego miejsca do parkowania. Jesli ktos chce miec grata niech wykupi mu miejsce parkingowe. Janusze z wiosek powinni placic za parkowanie na terenie całego Gdanska.
- 11 5
-
2017-03-30 16:08
Parkowanie
Najprościej to przenieść na jedną stronę jezdni parkowanie i już wówczas nikogo nie obchodzą zablokowane wyjazdy z prywatnych posesji. Na pomoc Straży Miejskiej nie ma co liczyć. Jestem mieszkańcem Suchanina i wiem co piszę, pomocy od nikogo.
- 6 1
-
2017-03-30 16:09
Uwolnić chodniki (1)
Może urzędnicy przyjrzą się ul.Beniowskiego pomiędzy ul.Pomorską i Piastowską i spowodują ,że chociaż jeden chodnik będzie wolny od samochodów. A ten niebieski samochód ,który od pół roku stoi przy posesji ul.Beniowskiego 92 wreszcie sobie gdzieś odjedzie !!! PS. ale wpierw trzeba napompować koła i oczyścić szyby !
- 10 0
-
2017-04-04 18:55
Tak właśnie brzmi zazdrość kogoś, bo czyjeś auto stoi i nie jeździ. Nie smrodzi i nie tworzy korków na mieście, a właściciel być może codziennie do pracy zasuwa rowerem?
To jak to jest, do pracy jeździć autem źle, ale parkować i nie jeździć jeszcze gorzej? Hipokryzja pełną gembą, jakby to Gombrowicz napisał.- 0 0
-
2017-03-30 16:15
Tak trzymać!! Chodniki powinny być tylko dla pieszych. Żadnego parkowania na chodnikach!
- 13 3
-
2017-03-30 16:16
Turysta (1)
Co ul Grodzka obraz nedzy i rozpaczy chodniki i ulica zdewastowane przez parkujace samochody po chodniku nie da sie przejsc a oprzejezdzie wozkiem z dzieckiem pomarzyc powinna byc jednokierunkowa jest glownym dojsciem do kladki i muzeum
- 9 0
-
2017-03-30 16:22
Ty się , "Bremen" (HB) nie denerwuj !!!
Po prostu przyjechałeś do Polski ,gdzie "Prawo o ruchu drogowym" wszyscy mają "gdzieś". Gdy wróciłem z Germanii po wieloletnim pobycie , byłem w ciężkim szoku. Prawdopodobnie do końca życia nie przyjmę tego do wiadomości. Mam tylko świadomość ,że Europą to my tylko jesteśmy na papierze - w praktyce , to głęboka Azja...
- 2 3
-
2017-03-30 16:16
Pamiętam jeszcze czasy , gdy ul.Grobla IV po prostu nie istniała !!!
Były to tylko dwie równoległe pryzmy gruzów i spalony szkielet kościoła (który teraz jest salą gimnastyczną). Nie mięliśmy tych wszystkich problemów z parkowaniem, odprowadzaniem dzieci do szkół i innych d*pereli. Gdy w 1962 roku zima tak wszystkim dopiekła , że np.szkoła na Wałowej (nr 1) została zamknięta , gdyż piece nie dawały rady , chodziliśmy piechotą z całej Jana z Kolna aż do "pięćdziesiątki" przez Stolarską. Ale wtedy , jak to napisał Jujka w jednym ze swoich słynnych kawałów : "panie , za komuny byłem młodszy". He,he...
- 10 0
-
2017-03-30 16:33
Tylko dlaczego bez zieleni? Drzewa otoczono betonem i zlikwidowano trawniki...
- 12 1
-
2017-03-30 16:59
Parkingi podziemne
Znaczy... pojawią się w tych miejscach parkingi podziemne... super ;-)
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.