- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (41 opinii)
- 2 Urodziny polskiej waluty. Złoty polski ma już 100 lat (110 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (150 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (98 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii
Częściowo wyposażony statek do układania kabli opuści stocznię Crist. Teraz trafi do norweskiej stoczni Ulstein na prace wykończeniowe. Blisko 150-metrowa jednostka została wykonana na zlecenie Nexans Subsea Operations AS.
Ma 149,9 m długości, 31 m szerokości i nośności 17 tys. ton. Na pokładzie będzie mógł pomieścić 90-osobową załogę. Jednostka będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton.
Gospodarka morska w Trójmieście
Kablowiec NB 314 Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstał według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Statek jest przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.
- NB 314 "Nexans Aurora", to kolejny po NB 312 "National Geographic Endurance" i NB 311 "Color Hybrid" projekt, który powstał w Crist dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami, ze stoczni Ulstein - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager, Crist.
Pierwsze cięcie blach odbyło się w lutym 2019 roku. Teraz częściowo wyposażony kadłub jednostki przejdzie ostatnie prace wykończeniowe w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym jest francuska firma Nexans Subsea Operations AS. Główną jej działalnością są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Ma ponad 120 lat doświadczenia i zatrudnia obecnie ponad 26 tys. osób na całym świecie.
Stocznia Crist jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. Koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Miejsca
Opinie (75) 2 zablokowane
-
2020-06-09 12:40
fajnie :), ładna linia, ciekawe kto sporządził projekt?
- 0 1
-
2020-06-09 13:06
Opinia wyróżniona
Kto zarabia na budowie statków ? (1)
Najwięcej zarabia zleceniodawca w tym przypadku stocznia norweska. Z bardzo prostej przyczyny - rząd norweski od kilkudziesięciu lat dopłaca każdej stoczni norweskiej 25 procent zawartego kontraktu. Gdyby firma Crist miała kontrakt na zbudowanie tej jednostki to nikt by nie dopłacił im ani złotówki. A tak
budowa kadłuba jest korzystna zarówno dla stoczni z Ulsteinviku jak i dla firmy Crist. Oczywiście najwięcej zyskaja Norwescy zleceniodawcy.- 24 2
-
2020-06-12 00:39
I oczywiście dla chłopaków z Polski którzy będą go budować za dobre pieniądze - bez tej całej bandy pseudo "nie wychodzę na swoim " managerów.
- 7 0
-
2020-06-09 14:40
Dalej już tylko zgliszcza
Gryfia , Nauta,Wojenna i za miliony odkupiona SG
Już niedługo 1 prom wypłynie ze stoczni w Szczecinie,a potem będziemy kolejne budowali ,hm kiedy oni to obiecali 2017 chyba....- 7 5
-
2020-06-09 16:35
zbudowali kolejny kadlub
wyposażenie i całe know-how tego statku to Norwegia. Kadluby w podwykonawstwie robią nie od dziś. ale plus że w ogóle coś robią. mogliby siąść, płakac i skamlec o pomoc a tak walczą.
- 8 2
-
2020-06-09 21:15
Największa ale najgorsza
Oprócz wysokich stanowisk wszyscy Polacy muszą być na własnej działalności. Do tego stawki są śmieszne, a nieraz po przepracowaniu całego miesiąca nagle obcinają jeszcze "bo nie wyrobili planu". Prawie żadnego statku nie robią w całości, na wykończeniówkę (za którą jest największy zarobek) idą do innych stoczni. Do tego ludzie z wyższych stanowisk robią przekręty i kradną.
- 9 2
-
2020-06-09 22:14
Masakra (1)
A co crist nie potrafi dokończyć budowy pod klucz zapraszam do remontowa my skończymy
Takie stocznie mamy brawo Donald tusk- 5 13
-
2020-06-10 02:22
Przyjęto zlecenie...
...i zrealizowano projekt zgodnie z zapytaniem ofertowym. To nie Polska stocznia buduje tylko Norweska. W czym problem, że część prac stocznia Ustein zleciła innej stoczni?? Żaden. Crist nie musiał tego robić ale zrobił. Polskie stocznie nawet nie były brane do przetargu na ten projekt a tylko i wyłącznie norweskie. Także nie wieszajcie psów na stoczni skoro nie macie pojęcie o kontrakcie.
- 4 1
-
2020-06-09 22:22
Bardzo ciekawe (1)
Bardzo ciekawe są te artykuły o statkach i ich budowach szkoda, że nie można zobaczyć ich na żywo, porobić zdjęć, ciekawe obiekty.
- 1 0
-
2020-06-09 23:10
Lepsze sa komentarze:)
- 1 0
-
2020-06-09 22:56
Tsa
- 0 0
-
2020-06-09 23:22
A co tam w Naucie, Stoczni Marynarki Woj. czy Gdańskiej? Kolejne sukcesy narodowego przemysłu okrętowego? (1)
- 9 0
-
2020-06-09 23:51
Pytasz,więc odpowiadam
Stocznia Wojenna-praktycznie nic się nie dzieje mało remontów jeszcze mniej nowych budów, praktycznie wszystkie programy dla wojska zaniechano
Stocznia Nauta -w niedługim czasie ponad 150 osób do zwolnienia ,puste doki ,brak remontów potężne długi podobni
Gryfii
Stocznia Gdańska też cienko
Jedynie co budujemy w dużej ilości to promy-wszyscy słyszeli nikt ich nie widział....tylko stępka rdzewieje- 5 0
-
2020-06-10 03:36
nic smiesznego (1)
Trojmiejskie Stocznie ledwo ciagna ,zatrudniaja na umowe-zlecenie ,dzisiaj pracujesz a jutro wez wolne .Rzad miał ratowac Stocznie ,ale jak uratuje ?? jak ??
Wszystko fajnie wyglada na stronach internetowych ale nie w rzeczywistosci .To jest juz przysłowiowy koniec.- 5 1
-
2020-06-10 05:05
Odp.
Rząd ratuje ale to rząd Niemiecki .
Właśnie płynie do ich stoczni dofinansowanie publiczne w wysokości 1 000 000 000 dolarów- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.