- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (124 opinie)
- 3 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (89 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
Kablowiec ze Stoczni Crist płynie do Norwegii
Częściowo wyposażony statek do układania kabli opuści stocznię Crist. Teraz trafi do norweskiej stoczni Ulstein na prace wykończeniowe. Blisko 150-metrowa jednostka została wykonana na zlecenie Nexans Subsea Operations AS.
Ma 149,9 m długości, 31 m szerokości i nośności 17 tys. ton. Na pokładzie będzie mógł pomieścić 90-osobową załogę. Jednostka będzie przystosowana do układania kabli energetycznych, w tym układania kabli w wiązkach, ich łączenia, naprawy i ochrony. Dodatkowym wyposażeniem będzie kosz na kabel światłowodowy o ładowności 450 ton.
Gospodarka morska w Trójmieście
Kablowiec NB 314 Nexans Aurora, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP3, powstał według projektu ST-297 CLV (Cable Laying Vessel) z okrętowego biura projektowo-konsultingowego Skipsteknisk z Alesund. Statek jest przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich zdolności manewrowych i utrzymywaniu pozycji.
- NB 314 "Nexans Aurora", to kolejny po NB 312 "National Geographic Endurance" i NB 311 "Color Hybrid" projekt, który powstał w Crist dzięki współpracy z naszymi norweskimi partnerami, ze stoczni Ulstein - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager, Crist.
Pierwsze cięcie blach odbyło się w lutym 2019 roku. Teraz częściowo wyposażony kadłub jednostki przejdzie ostatnie prace wykończeniowe w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym jest francuska firma Nexans Subsea Operations AS. Główną jej działalnością są zaawansowane rozwiązania w zakresie okablowania i łączności. Ma ponad 120 lat doświadczenia i zatrudnia obecnie ponad 26 tys. osób na całym świecie.
Stocznia Crist jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. Koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Miejsca
Opinie (75) 2 zablokowane
-
2020-06-10 06:59
Narzekacie na Adriana i jego Ekipę?
Nie ma sensu ,już niedługo w miejscu gdzie były kiedyś budowane statki będą galerie,mieszkania, ewentualnie Mariny dla bogaczy,
- 5 5
-
2020-06-10 07:02
Ot koncepcja...... chociaż nieco chora (2)
Dawać wszystkim 500 a zabierać poprzez drożyznę 800 ,ludzie chcą mieć pracę a nie same pincet plusy .Rząd pieniędzy nie ma na to pracują Ci na etatach
- 3 7
-
2020-06-10 07:48
Piniendzy nima i niebedzie!
- 2 0
-
2020-06-11 12:51
Obawiam się
Że będzie jeszcze mniej niż nie ma.
- 0 0
-
2020-06-10 12:59
Raczej miał płynąć
Stoi od piątku i czeka aż Francuzi z norwegami za niego zapłacą , więc nie podniecajmy się za szybko . Narazie blokuje dok dwóm nowym inwestycjom .
- 6 3
-
2020-06-11 11:44
Jak płynie to dlaczego ciągle jest?? (2)
Jeżeli statek wypływa to go nie ma... a od kilku dni ciągle stoi w doku... wniosek? znów klient nie płaci. Ulstein wymagania kosmiczne a kasy nie ma.
- 2 1
-
2020-06-11 12:50
To (1)
Gdzie się kasa znajduje??
- 0 0
-
2020-06-12 11:46
Kasa
Sprawdzilem konto... u mnie jej nie ma ;)
- 0 0
-
2020-06-11 12:48
Ktoooooo??
Kto w czasach covid19 buduje statki? Statki nie są dobrem najwyższej konieczności i powinno być to zabronione. Kebab z kurczakiem i serem jest najlepszy na zachorowania, powinno wdrożyć się kuracje kebsem - takie jest moje zdanie.
- 1 3
-
2020-06-11 16:16
Tylko kadluby a za pare lat nie bedzie w
Polsce nikogo kto byl by w stanie projektowac i wykonywac najbardziej technologicznie zaawansowane prace zwiazane z wyposazeniem jednostki. A kiedys robilismy wszystko i statki wychodzily od nas zupelnie gotowe.
- 5 0
-
2020-06-12 13:41
Nic nie wypłynie dopuki Norwedzy hajcu nie przeleją
Pan redaktor ma złe informacje
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.