• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Utrudnienia dla pieszych na nowym osiedlu we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
28 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Donica pośrodku chodnika między budynkami.
  • Schody między budynkami w miejscu, gdzie można było wykonać pochylnie.
  • Brak obniżonych krawężników przy wjeździe do hali garażowej.
  • Wysoki próg - krawężnik przy wejściu do budynków od strony ul. Grudziądzkiej.

Skarpy, schody, wysokie krawężniki w zaskakujących miejscach, a nawet donica w poprzek chodnika - mieszkańcy osiedla Zajezdnia Wrzeszcz przy al. HalleraMapka alarmują o niedostosowaniu przestrzeni wokół budynków do potrzeb osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami dziecięcymi. Deweloper zapewnia, że niedociągnięcia poprawi wiosną przyszłego roku.



Jak oceniasz infrastrukturę pieszą na nowych osiedlach Trójmiasta?

Osiedle Zajezdnia Wrzeszcz powstaje tuż obok zajezdni autobusowej przy al. Hallera w Dolnym Wrzeszczu. Nowe budynki powstają od podstaw, na terenie niemal płaskim, praktycznie bez żadnych ograniczeń wynikających z zagospodarowania sąsiednich terenów czy nakazu ochrony zabytków.

Wydawałoby się także, że standardy dotyczące kształtowania przestrzeni dla pieszych diametralnie zmieniły się w ostatnich latach - nie tylko dla inwestycji publicznych, ale także deweloperskich.

Jednak w tym przypadku mieszkańcy osiedla zaalarmowali redakcję Trojmiasto.pl, wskazując szereg rozwiązań zastosowanych wokół budynków, które utrudniają życie pieszym i odbiegają od współcześnie stosowanych rozwiązań.

- Deweloper uchyla się od odpowiedzialności i naprawy tych bubli przestrzennych, mimo iż szczyci się na swojej stronie, że osiedle jest przyjazne dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych. To jest totalna kpina - nie kryje oburzenia nasza czytelniczka, która jest mieszkanką nowego osiedla. W wiadomości do naszej redakcji przesłała też długą listę błędów projektowych.
  • Nielogiczny układ chodników i zieleni na wjeździe do osiedla od ul. Grudziądzkiej.
  • Brak połączenia z chodnikami po drugiej stronie parkingu.
  • Nieobniżone krawężniki wzdłuż ul. Grudziądzkiej.
  • Układ chodników wzdłuż ul. Grudziądzkiej.

Okrężne trasy, aby ominąć przeszkody przestrzenne



Zweryfikowaliśmy sygnał naszej czytelniczki bezpośrednio na terenie osiedla. Rzeczywiście pokonanie przestrzeni między budynkami dla osoby o ograniczonej swobodzie poruszania się jest niemożliwe bez nakładania wielu metrów okrężnymi trasami. Co chwila można się bowiem natknąć na schody, nieobniżone krawężniki lub skarpy.

Zastosowane rozwiązania przeczą też zapewnieniom Biura Rozwoju Gdańska, które w planie zagospodarowania przestrzennego dla tego rejonu obiecywało zastosowanie zapisów gwarantujących miejską i przyjazną zabudowę.

Miejska zabudowa ze skarpami wzdłuż sąsiednich ulic



Zamiast niej lokale handlowo-usługowe znajdują się na zupełnie innym poziomie niż okalające ulice, wymuszając pokonywanie różnicy poziomów, bez jakiejkolwiek możliwości utworzenia ogródków gastronomicznych na przedzielonych skarpami wąskich chodnikach.

Czytaj więcej:


Ponadto na terenie osiedla nie brakuje progów, wysokich krawężników, chodników bez kontynuacji po drugiej stronie jezdni czy wąskich skrawków trawników, które już są wydeptywane przez pieszych. Przysłowiową "wisienką na torcie" jest donica ustawiona w poprzek chodnika.

  • Skarpa wzdłuż ul. Grudziądzkiej. W przyszłości, po podniesieniu ul. Grudziądzkiej, ta bariera zniknie.
  • Labirynt dla pieszych w kierunku do al. Hallera
  • Skarpa wzdłuż al. Hallera
  • Skarpa i schody ze zjazdem dla wózków od ul. Chrobrego.
  • Skarpa od strony ul. Grudziądzkiej.
  • Nieobniżone krawężniki i zniszczona nawierzchnia przy wjeździe do hali garażowej.

Deweloper: wszystko jest wykonane zgodnie z prawem



Deweloper w prywatnej, zrelacjonowanej redakcji rozmowie z czytelniczką przekonywał, że wszystko zostało wykonane zgodnie z prawem i sztuką budowlaną, zaś osoby niepełnosprawne mogą dostać się do budynków od drugiej strony względem głównego wejścia.

- Donicę na środku chodnika określono natomiast "rozwiązaniem nietypowym, odróżniającym Zajezdnię od innych osiedli". Podkreślano przy tym po raz kolejny, że "chodnik jest wykonany zgodnie z projektem" - skarży się nasza czytelniczka.

Będą jeszcze poprawki niektórych rozwiązań i przebudowa ulicy



W wypowiedzi dla redakcji Trojmiasto.pl deweloper przekonuje natomiast, że wciąż jeszcze nie zostały zakończone wszystkie prace nad rozwiązaniami komunikacyjnymi.

- Z myślą m.in. o osobach niepełnosprawnych planujemy optymalizację wskazanych rozwiązań, na przykład poprzez dostosowanie wysokości części krawężników i chodników. Prace te są przewidziane na wiosnę przyszłego roku. Również w tym terminie planowana jest przebudowa ul. Grudziądzkiej. Jej wysokość nie jest wysokością docelową, a obecne rozwiązanie ma jedynie charakter przejściowy - zapowiada Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji Robyg w Gdańsku.
Ponadto deweloper zapewnia, że jest otwarty na potrzeby mieszkańców osiedli.

- Sytuacje, w których otrzymujemy sygnały, że możemy wprowadzić usprawnienia mające wpływ na komfort życia, zawsze traktujemy bardzo poważnie. Tam, gdzie jest to możliwe, czyli nie koliduje to z narzuconymi normami prawnymi, staramy się realizować usprawnienia - dodaje Borowiecki.
Na dodatkowy wjazd/wyjazd z osiedla nie zgadzają się urzędnicy. Na dodatkowy wjazd/wyjazd z osiedla nie zgadzają się urzędnicy.

Nie będzie dodatkowego połączenia z al. Hallera



Spytaliśmy dewelopera również o możliwą poprawę wyjazdu i wjazdu z osiedla z wykorzystaniem zjazdu z al. Hallera, który pierwotnie prowadził do Polmozbytu, na terenie którego powstają teraz nowe budynki mieszkalne.

- Jest to zadanie, którego nie uda się nam zrealizować. Wymaga ono zgody Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, której nie otrzymaliśmy - wyjaśnia dyrektor ds. realizacji inwestycji Robyg w Gdańsku.
Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Inwestycje

Zajezdnia Wrzeszcz

Zajezdnia Wrzeszcz

ROBYG

Gdańsk Wrzeszcz, ul. Grudziądzka Mapa

30 do 120.2 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (149) 7 zablokowanych

  • (1)

    Czytajcie umowy notarialne. Bo na przyklad deweloper obiecuje windę. Na makiecie wizualizacyjnej winda jest. A potem na osiedlu windy nie ma. A deweloper : ajajaj w akcie notarialnym nie macie windy wiec o co chodzi?

    • 38 0

    • Kupowałeś kiedyś mieszkanie od dewelopera?

      Przykład z opisywanego osiedla na Zajezdni Wrzeszcz od Robyga. Na planszy sytuacyjnej zaznaczone są 3 windy na jednej klatce. Plansza ta jest częścią umowy notarialnej. Robyg zmienił projekt i wybudował z dwiema. Co na to Robyg? Otóż nic. Na planszy sytuacyjnej mieszkanie miało mieć balustradę przeszkloną, a wybudowali nieprzezroczystą z betonu. Co na to Robyg, że tak mogli bo to jest nieistotna zmiena projektowa. Tyle są warte umowy i akty notarialne podpisane przez Robyga.

      • 10 0

  • To po (1)

    jaką cholerę ta mieszkanka kupowała tam mieszkanie?Ślepa była,czy znała to osiedle z opisu.To zupełnie jak te barany co to kupują ziemię koło lotniska,bo tania,a po wybudowaniu domu skowyczą,że samoloty nisko latają.

    • 22 25

    • Tam jest płasko. Skąd mogło jej przyjsc do glowy ze deweloper porobi skarpy? Poza tym rynek byl tak gorący, ze kupowało sie mieszkaniaw blokach jeszcze niewybudowanych.

      • 12 3

  • haha

    hahaha hahaha haha. brawo deweloperka, brawo miasto gdansk ! XD

    • 11 4

  • W tym kraju powinno się rozwiązać problem najmu krótkoterm

    jak w stanach - albo zakazać albo uregulować co wymagałoby uzyskania pozwolenia odpowiedniej deklaracji i płacenia większych niż 8% podatków w miejscu gdzie mieszkanie się znajduje a w razie skarg burd interwencji policji cofnięcie pozwolenia i koniec zabawy

    • 44 7

  • To proste

    Wybudowali troszkę wyżej bo tam są wysokie wody gruntowe. Stąd te małe skarpy. Naprawdę czy to jest aż taki problem ? Gorzej że sąsiad sąsiadowi do garnka zagląda przez okno ze swojego mieszkania tak wszędzie ciasno. Jednak budowane w latach 80tych. bloki teraz po liftingu to jest to. Przestrzeń i swoboda , do tego nie ma tylu agencji , słojów i turystów. Nie wspomnę już o lokalizacji.

    • 32 7

  • he he he, zajezdnia wrzeszcz :-D Jeden z lepszych wałków Budynia (3)

    Miasto przenosi zajezdnie na Szadólki oczywiście na swój koszt większy niż ze sprzeqazy działki.
    Deweloper żeby zachęcić do wyprowadzki niewygodnych sąsiadów blokował cięzarówkami pobliską stację benzynową.
    Radni peowscy bez szemrania zgadzają się na nowe warunki zabudowy.
    Prezydent miasta "inwestuje" w akcje dewelopera
    itd.
    Klasyczny Gdańsk w pigułce...

    • 60 7

    • Nie jestem fanem robyga

      Ale te twoje wypociny to prawdy nie widziały

      • 10 19

    • Miejsce zajezdni nie było w takim miejscu.

      Może ludzie mają mieszkać za szadółkami a autobusy mieć widok na morze ?

      • 12 9

    • Oczywista oczywistość

      Uwagi nietrafione.Blokowanie cięzarówkami Robyga miało inny cel.O tym już było.Robyg przegrał i odszczekał.

      • 5 0

  • A co w tym dziwnego? (3)

    Każdy orientujący się nieco w branży wie, co to za deweloper. Firma ma zupełnie w nosie estetykę i jakość własnej architektury, czy komfort mieszkańców. Liczy się tylko zysk. Taka natura ludzi zarządzających tą pseudofirmą z wiadomo jakim pochodzeniem.

    • 48 3

    • (2)

      Podaj choć jednego dewelopera dla którego nie liczy się zysk, a komfort mieszkańców.

      • 10 2

      • Oczywiście, że nie są to firmy działające charytatywnie, ale (1)

        Robyg to jest taka deweloperska pijawka. Wszystko jak najtaniej i brzydko, żeby tylko upchnąć tych znienawidzonych, małych Polaków do tych klitek sprzedanych za nie wiadomo jak duże pieniądze nie patrząc zupełnie na to co, jak i gdzie powstaje. Popatrz jakie podejście ma choćby Hossa, nasz lokalny deweloper (Polski, a nie....). Cały czas zaznaczam pochodzenie kapitału Robyga. Sprawdźcie sobie, a będziecie wiedzieli o co mi chodzi.

        • 16 3

        • Najwidoczniej wraz z nadejsciem tego kapitalu zmienilo sie podejscie, bo w Letnicy czegos takiego nie ma.

          • 1 7

  • Byle szybciej, byle jak

    byle kasa wpłynęła.

    • 16 3

  • Ja tam widzę smutną, betonową i mało przyjazną przestrzeń bez pomysłu

    Beton, beton, beton - bo taniej.

    • 33 4

  • Ta firma łoi z ludzi kasę na potęgę (2)

    Na Stogach po 9500 PLN za metr, gdzie to jedna z najmniej atrakcyjnych lokalizacji.

    W Warszawie podobna lokalizacja 8500 PLN za metr.

    Na Hallera po 11000 PLN za metr.

    Stołeczna firma w W-wie buduje taniej jak w Trójmieście?!

    Nic bardziej mylnego. W Trójmieście szukają i znajdują większych frajerów, w stolicy natomiast takich naiwniaków zaczęło im brakować.

    • 35 7

    • Teren nad morzem

      To hasło magiczne, bardzo podnosi cenę. A w Wawie na zad*piu gdzie psy szczekają d..mi to czym przyciągniesz?

      • 10 1

    • Teraz ten deweloper na Hallera nawet po 16000 PLN za metr sprzedaje

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dzień otwarty osiedla Novum Rumia

dni otwarte

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
35900 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
24250 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
23650 zł/m2
Gdynia Orłowo
23050 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
21700 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
29800 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
22500 zł/m2
Sopot Górny Sopot
16500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
16200 zł/m2
Gdańsk Przymorze
15600 zł/m2
Gdańsk Matemblewo
15100 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane