Odpowiedź obiektu
Szanowny Panie,
z powodu mającej się ponownie ukazać napisanej przez Pana niepochlebnej opinii o naszej firmie na portalu trojmiasto.pl proszę o rozsądne i
ostateczne rozważenie tej decyzji.
Uważam , że kwestia hałasujących hamulców została w Pana pojeździe rozwiązana poprzez wymianę tylnych tarcz i klocków i domyślam się ,że objaw
ten już nie występuje. Jako nasz błąd za co mogę przeprosić w imieniu serwisu mogę uznać, iż w dniu przeglądu pojazdu stanowczo nie zasugerowaliśmy wymiany tych elementów ze względu na pozornie niewielką korozję na rantach (5-8mm szerokości zewnętrznego obwodu tarcz) mimo
zachowania prawidłowych parametrów grubości okładzin klocków i grubości tarcz co zostało przy przeglądzie zmierzone. Podejrzewam , że czyszczenie tych hamulców przy tamtej obsłudze mogło uwypuklić późniejszy objaw huczenia. Dla nas jest to pewną nauczką żeby klientowi przedstawić pełen obraz sytuacji nawet przy tak niewielkiej z pozoru korozji i dostępne
rozwiązania.
Co do samoczynnego przyśpieszania to ani my , ani rzeczoznawca nie stwierdziliśmy żadnych nieprawidłowości w momencie kilkukrotnej już
weryfikacji usterki. Toyota Motor Poland na chwilę obecną nie może nam pomóc w tej kwestii ponieważ nie ma punktów odniesienia czyli jakichkolwiek błędów w pracy układów, które moglibyśmy tam przesłać ani alternatywnych
przypadków takiej usterki w skali Europy , o które można by oprzeć sposób usunięcia usterki , której zaznaczam ani razu nie potwierdziliśmy.
Co do przejechanych kilometrów w ilości 100 to trudno mi udowodnić dzisiaj jaką ilość przejechaliśmy przy obsłudze serwisowej, jednak po ustaleniu z osobami obsługującymi pojazd mogła być to suma od kilku do kilkunastu
kilometrów maksymalnie. Nie widzę racjonalnego powodu dla, którego mielibyśmy pokonywać tym pojazdem większą ilość kilometrów , odrywać
pracownika na 2 godziny od swoich czynności żeby Bóg wie gdzie jeździć, tym bardziej, że posiadamy własne samochody służbowe, a praca w firmie jest
monitorowana. Jednak z uwagi na wieloletnią współpracę gotowi jesteśmy zrekompensować zużyte paliwo w ilości 10 litrów w zaokrągleniu w postaci rabatu do usługi serwisowej.
Ostatnia rzecz to w oparciu o jakie przesłanki pisze Pan "Kupującym nowe samochody radzę zbadać grubość lakieru!." Jeżeli zapis taki pojawi się
oficjalnie, to poprosimy o konsultacje prawną bo być może będzie to podlegać pod art. 23 i 24 Kodeksu Cywilnego i nie wykluczone , że będziemy
zmuszeni wtedy skierować przeciwko Panu sprawę do sądu z powództwa cywilnego.
Z poważaniem
Tomasz Wyszomirski
Kierownik Serwisu Mechanicznego
1
8