Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witajcie.Potrzebuję pilnie opinii.Wydzwania o mnie ENERGA z propozycją gwarancji stałej ceny przez 4 lata! Przyjąć?Macie coś takiego podpisanego we wcześniejszych latach? Uważacie,że warto??
popieram tę opinię 26 nie zgadzam się z tą opinią 75

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Jeśli nie podpisałaś umowy, tylko telefonicznie się zgodziłaś, to umowa nie został zawarta zgodnie z poniższym artykułem
"Art. 20.
1. Jeżeli przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem przez telefon w celu zawarcia umowy na odległość, ma obowiązek na początku rozmowy poinformować konsumenta o tym celu, a ponadto podać identyfikujące go dane oraz dane identyfikujące osobę, w imieniu której telefonuje.

2. Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy."
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Nie dodzwoni się Pan tam ze względu na to że jest to call center(czyli zlecenie od Energii na obdzwaniane klientów, i wpajanie ludziom że dzwoni się z głównej siedziby)
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

to jest zwykłe call center
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Jest 14 dni od dnia otrzymania
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Ja też zostałem oszukany, bo nie poinformowano mnie w rozmowie telefonicznej o opłacie handlowej - w moim przypadku 13.00zł - ale rozmowa była nagrywana! Otrzymałem umowę pisemną lecz czekałem aż dostanę następną fakturę, z którą porównam jak zostały obniżone opłaty. Po stwierdzeniu, że opłaty wzrosły zacząłem szukać przyczyny i znalazłem "opłatę handlową" której w poprzedniej fakturze nie było. W tej sytuacji napiszę pismo informując, że w następnych fakturach będę obniżał kwotę do zapłaty o tę oszukańczą "umowę handlową" Zobac zymy co z tego wyniknie!!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam, Mam właśnie identyczną sytuację. Czy mogłabym poprosić o kontakt z Panią/ Panem na maila. Chciałabym się poradzić jak rozwiązać tą dziwną naciąganą ofertę z zawartą wbrew mojej woli ofertę z Energą.
Mój mail w.matuska@wp.pl
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: STOP oszustom z Energii

Witam serdecznie proszę wzór na kiwalczak@gmail.com dzięki.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: STOP oszustom z Energii

Witam serdecznie ja też poproszę wzór na email. dziękuję
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Ja też dałem się nabrać na dodatkową opłatę handlową podpisując umowę na 4 lata.Konsultant wprowadził mnie w błąd podczas rozmowy tel..Powiedział że nic na tym nie stracę , a tu pierwsza faktura i 15 zł więcej na miesiąc.Zadzwoniłem z reklamacją, to nawet nie chcieli zemną rozmawiać.Poprosiłem o udostępnienie rozmowy tel. z konsultantem, odpowiedziano, że niema takiej możliwości.Nie dajcie się naciągnąć !
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Mnie się udało wywalczyć zwrot opłaty handlowej ,pomimo że minął dłuższy czas od rozmowy telefonicznej . Również anulowano mi umowę. Napisałam dwa pisma polecone do ENERGI, przy pierwszym nie otrzymałam odpowiedzi, ale sobie postanowiłam, że tego nie odpuszczę, bo się czuję po prostu oszukana. Napisałam drugie, pod koniec pażdziernika 2015 (a rozmowa była w maju i w między czasie 3 faktury z opłatą), po którym otrzymałam pismo przepraszające za zaistniałą sytuację a potem były korekty. Do mnie mail z umową dotarł pod dziwnym skrótem - gsc -(czyli to, co ważne, może być przeoczone), natomiast dwa tygodnie póżniej inne maile były już b. czytelne, pisane drukowanymi literami EOIS EBOK czy eBOK ENERGA. W tym czasie minął termin 14-dniowy na wycofanie się z umowy ,który był w załączniku do umowy. Celowe?. O tym napisałam w piśmie, jak i o tym , że jeżeli rozmawiam telefonicznie o zawarciu umowy, to nie jestem w stanie sprawdzić (w tym momencie)czy wcześniej taka opłata handlowa była na fakturach, napewno nie usłyszałam wprost że w zamian za tą ofertę GWARANCJA STAŁEJ CENY będę musiała płacić co miesiąc dodatkowo 14,99 zł. Ponadto powołałam się na zbiór praw konsumenta energii elektrycznej( jest w umowie wysłanej mailem ), który opiera się na przepisach ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i napisałam, że zostałam wprowadzona w błąd brakiem informacji o istocie opłaty handlowej . Skutkiem tego typu zaniechania było podjęcie przeze mnie błędnej decyzji.Zażądałam unieważnienia umowy i zwrotu naliczonej opłaty handlowej. Dopisałam że w przypadku braku odpowiedzi sprawę skieruję do Federacji Konsumentów. Zaznaczam, że miałam tylko umowę elektroniczną, nie dostałam umowy od kuriera. Właśnie przed chwilą dowiedziałam się, że podobno umowę telefoniczną będzie można rozwiązać w ciągu roku. Ale to trzeba sprawdzić. Pozdrawiam



o
popieram tę opinię 25 nie zgadzam się z tą opinią 2

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Elza, umowa taka jak wcześniej, bez zmian.

Stary koniu, lepiej wysłać, zanim 14 dni upłynie. Wiele osób pisało, że mimo prośby o przesłanie umowy na maila, nie dostało jej, a opłatę handlową naliczono.
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam,również dołączam się do pytania czy można przed otrzymaniem umowy pocztą tradycyjną czy elektroniczną zanim minie 14 dni od rozmowy odstąpić od umowy, bo taką też najprawdopodobniej zawarłem przez tel. Zaznaczałem kilka razy że chcę najpierw otrzymać na e-mail informację o tej ich ofercie zanim coś podpiszę .Minęło kilka dni i nic nie otrzymałem.Konsultant zapewniał że tylko przedstawia mi ofertę ,żadna umowa nie wchodzi w życie ,ale odczytał formułkę , a ja potwierdziłem swoje dane ,czyli wykiwał mnie ,starego konia ... Praktyki stosowane przez energę bardzo,bardzo niskich lotów. Trochę uśpiło mnie zaufanie do tej dużej ,znanej firmy,takimi chwytami zeszli na psy. Telefon z którego dzwonili nieosiągalny,jakby nie istniał. Sprawa powinna być bardziej nagłośniona aby ochronić ludzi przed tą praktyką, przecież prawie wszyscy mają z tą firmą umowę ,a więc potencjalnie wielu może zostać "wkręconych".
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam

Ja odpisałem na email, w którym przysłano mi umowę wraz z wszystkimi załącznikami czyli na ENERGA@energa.pl
W wiadomości napisałem, że zachowując termin 14dni zgłaszam odstąpienie od przedstawionej umowy "Office z Energą". Następnego dnia otrzymałem email zwrotny, w którym napisano że moje odstąpienie od umowy zostało uznane za skuteczne.
Stara umowa pozostaje bez zmian w moim rozumieniu. Odstąpienie od umowy dotyczyło nowej oferty.

Poza tym zaczynam zastanawiać się nad zmianą sprzedawcy. Nie mam dużych rachunków ale widzę, że mógłbym mimo to w ciągu roku zaoszczędzić parę złotych. Tu jest kalkulator: http://ure.gov.pl/ftp/ure-kalkulator/ure/formularz_kalkulator_html.php
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam serdecznie. Z tego co widze dałam się wciągnąć w całą ta historię z nową umową.
Została zawarta telefonicznie, rozmowa nagrywana, wiec ze skutkiem prawnym. Wiem, ze dopytywałam się, jeszcze czy poza stawką za kwh (po zaokrągleniu dalej nic się nie zmieniało) nic się nie zmienia... no jednak widzę, że się zmienia.
W każdym bądź razie, nie minęło jeszcze 14 dni, czy jeśli wyślę pismo/wniosek o odstąpienie od umowy (tej zawartej telefonicznie) to co to dla mnie oznacza, powrót do starych warunków, do starej umowy? czy to oznacza, że w ogóle rezygnuję z ich usług.
Przepraszam za trywialność moich pytań, ale pierwszy raz jestem w takiej sytuacji i chciałam się upewnić.
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Dzień dobry.Mam ten sam problem z energą.Gwarancja stałej ceny.Prosiłbym pana o wzór pisma jaki WYSTOSOWAŁ do UOKIK.Proszę o przesłamie na mojego meila tomek7411@onet.pl Zgóry bardzo dziękuję.O sprawie poinformuję.Pozdrawiam.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam, nie musisz sie bać, ja wysłałam reklamacje w grudniu a dzwonili w maju. Właśnie zobaczyłam, że jest nadpłata:) nawet jesli się zgodziłeś przez tel i dostałeś umowę na maila to nie mają prawa włączyć usługi jęśli nie odpisałeś na maila, ze wyrażasz zgodę. Normalnie nie udzielam się na forach internetowych ale żeby rozwiązać tą sprawę przeczytałam całe to forum i kilka innych żeby się z tego wyplątać i pomogło. poniżej wklejam kopię pisma(jedynego jakie do nich wysłałam) piszcie ludzie i się nie poddawajcie.

Wnoszę o anulowanie umowy Gwarancja Stałej Ceny, którą jednostronne uznali Państwo za zawartą, jednocześnie żądam sporządzenia korekt do wszystkich faktur z bezpodstawnie naliczoną opłatą handlową począwszy od dnia... tj. daty wystawienia pierwszej błędnej faktury o numerze: ....., następnie .... oraz....
Zgodnie z art.20 ust.2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827). nie zawarłem z ENERGA- OBRÓT SA żadnej dodatkowej umowy o świadczenie na moją rzecz jakichkolwiek dodatkowych usług. Umowa jest niezawarta ze względu na niedopełnienie warunków w/w ustępu, konkretnie chodzi o niepotwierdzenie z mojej strony chęci przystąpienia do umowy na żadnym trwałym nośniku, a zastosowanie przez Państwa praktyki, w której brak odpowiedzi uważa się za zgodę nie znajduje podstawy prawnej.
W związku z powyższym, jeżeli nie zechcą Państwo polubownie rozwiązać zaistniałej sytuacji poprzez uznanie mojej reklamacji, zostanę zmuszony do zgłoszenia się do odpowiednich instytucji, które podejmą odpowiednie kroki prawne w celu rozwiązania sprawy.

powodzenia
popieram tę opinię 4 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Witam

Dziękuję za założenie tego wątku. Dzięki Waszym postom na czas zgłosiłem odstąpienie od umowy zawartej telefonicznie.
Rzeczywiście na umowie jest opłata handlowa 16,99zł/mies. + 1,23zł/rok za Office. Z tego co widzę to stawka za KWh jest też wyższa w porównaniu do ostatniej faktury. Próbują rżnąć człowieka jak się da. Masakra ...

Życzę wszystkim powodzenia. Nie dawajmy się !!!
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Trzeba się zgłosić do rzecznika praw konsumenta w swoim miescie
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

Mogę poprosić o adresy do UOKiK i i rzecznika praw konsumenta??? ewamar25@wp.pl
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!

A nie została naliczona pani co mięsięczna opłata 50 zł za zerwanie umowy do końca jej trwania???
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Czyszczenie tapicerek meblowych i pranie dywanów. (24 odpowiedzi)

Często na łamach forum pojawiają się pytania o godną polecenia firmę wykonującą usługi...

Gdzie kupic okna PCV w Wejherowie? (6 odpowiedzi)

Musze wymienic okna mozecie polecic jakas sprawdzona firme.

Drzwi zewnętrzne Aluhaus - warto? (36 odpowiedzi)

Dzień dobry, Chcemy wymienić stare drzwi na nowe. Stwierdziliśmy z mężem, że pójdziemy w drzwi...