Re: Energa - gwarancja stałej ceny - pilna prośba o opinię!!
Wygralem :)
Po kilku tygodnich internetowej bitwy dzis otrzymalem mail od tyh zlodziei z informacja o anulowaniu zlodziejskiej umowy. Ponizej przedstawiam moja korespondencje z nimi:
Zwracam się z reklamacją na wystawioną Fakturę VAT o nr 315417071/00001/0049/1F
Ja:
Na fakturze naliczona została "Opłata handlowa" ,jak rozumiem jest to opłata za gwarancję stałej ceny energii.
Nie wyrażalem zgody,jak też nie podpisywałam żadnego aneksu do dotychczasowej umowy , dlatego wnoszę o nie naliczanie mi dodatkowych opłat tego typu na przyszłych fakturach , oraz wnioskuję o korektę przedmiotowej faktury,mającej na celu usunięcie z niej bezpodstawnie naliczonej "Opłaty handlowe
Energa:
Szanowny Panie,
dziękuję za zgłoszenie. W odpowiedzi uprzejmie informuję, że jest nam bardzo przykro w związku z zaistniałą sytuacją i podjęciu decyzji o rezygnacji z oferty Gwarancja Stałej Ceny. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może zostać zgłoszone w terminie 14 dni od otrzymania umowy. Druk oświadczenia o odstąpieniu od umowy nie został dostarczony w wyżej wymienionym terminie, w związku z czym umowa została aktywowana. Jednocześnie informuję, że w zaistniałej sytuacji przysługuje Panu prawo do rozwiązania umowy na zasadach określonych w Regulaminie Oferty Gwarancja Stałej Ceny oraz zgodnie z zapisami Ogólnych Warunków Umów Kompleksowych ENERGA-OBRÓT SA (OWU). Jednocześnie pragnę nadmienić, iż korzystając z Oferty Gwarancja Stałej Ceny zyskuje Pan pewność, że cena energii elektrycznej nie ulegnie podwyższeniu i będzie obowiązywała przez cały okres trwania umowy. Z uwagi na przedstawione korzyści zachęcam do kontynuowania umowy w ramach Oferty Gwarancja Stałej Ceny.
Mam nadzieję, że pomimo zaistniałej sytuacji nasza współpraca będzie się nadal dobrze układała.
JA:
Proszę Państwa,
Zasady zawierania umów na odległość reguluje stawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r. poz. 827). Zgodnie z art.20 ust. 2 tej ustawy:
Jeżeli przedsiębiorca proponuje konsumentowi zawarcie umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie konsumenta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu potwierdzenia od przedsiębiorcy
Nie zawarłem z Państwem żadnej umowy. Żądam przywrócenia mi poprzednich warunków umowy kompleksowej oraz korektę faktur na których została bezpodstawnie naliczona "oplata handlowa"
Energa:
Szanowny Panie,
dziękuję za zgłoszenie. W odpowiedzi informuję, że umowa z ofertą Gwarancja Stałej Ceny na koncie klienta nr 315417071 w dniu 14/0/10/2015 została anulowana. Zostanie wykonana korekta faktury, która zostanie wysłana oddzielną korespondencją.
Teraz szukam innego dostawcy energii a od tych zlodziei uciekam.
Ludzie nie dajcie sie prawo w tym przypadku jest po Waszej stronie!!
Trzeba walczyc z patologią szkoda ze zadna gazeta tego nie naglosni...
6
1