Jeżeli zastanawiacie się nad wyborem filologii na Ateneum to szczerze powiedziawszy mogę uczelnię wam polecić, zaraz podam dość szczegółowy opis. Zaznaczam, iż studiuję na uczelni a także mam pewną wiedzę od różnych studentów z innych filologii.
Warto na początek wspomnieć, iż niegdyś bardzo źle oceniane Ateneum dziś znacznie polepszyło swoją opinię tj. w końcu ma własną nową siedzibę, a także stoi na wyższym poziomie edukacyjnym. Na każdej uczelni znajdą się mniej wymagający nauczyciele, który sobie trochę olewają, a także znajdą się ci, którzy bardzo się przykładają do swojej pracy.

FILOLOGIA ANGIELSKA: kierunek ten jest już wiele lat na Ateneum. Mają w swojej kadrze rodowitych mieszkańców z Szkocji i z Anglii (ten z Anglii podobno bardzo dobry jest). Kierunek ten jest chwalony, gdyż nie raz słyszałem, iż ludzie się przenosili z UG do Ateneum.

FILOLOGIA HISZPAŃSKA: kierunek dość nowy (dopiero teraz drudzy absolwenci będą) początkowo kierunek był nieco eksperymentalny za sprawą swojej nowości. Teraz w końcu udało się dobrać lepszych nauczycieli. Godnymi polecenia są polskie lektorki. Jest dość dużo rodowitych lektorów z Hiszpanii: z Galicji, Walencji, Andaluzji, czwarty nie wiem skąd. Większość nativeów trochę sobie olewa z całą pewnością lepsi oni są na studia stacjonarne gdzie jest więcej zajęć, wyjątkiem może być dwójka spośród czwórki wymienionych, gdyż zwłaszcza lektorka dużo opowiada i nie krępuje studentów przed rozmową, natomiast drugi obcokrajowiec odnajduje się dobrze w swoim fachu jakim jest literatura, dodatkowo charakteryzuje się on trudnymi egzaminami

FILOLOGIA WŁOSKA: obecni polscy lektorzy i rodowici włosi. Polscy lektorzy generalnie okej znajdzie się jeden bardzo wymagający. Co do nativeów cóż do konwersacji nadają się bardzo dobrze, lecz gramatyka z takim obcokrajowcem jest tragedią (nie wiem, która mądra istota wymyśliła gramatykę j. obcego z obcokrajowcem, który niekoniecznie potrafi przełożyć ją na język polski)