Skoda Fabia I

Auto z Mlada Boleslav, jako następcę Felicii, zbudowano na zupełnie nowej platformie, opracowanej dla małych aut VW. Patrząc z róznych stron na Fabię można się dopatrzyć zarówno VW Golfa, Audi A3 czy nawet Opla Astry. Stuprocentowo charakterystyczny jest przód - zaokrąglony, o zderzaku idealnie wkomponowującym się w linię nadwozia. Za taki a nie inny design Fabii odpowiedzialny jest Belg Dirk ...
więcej
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

niezadowolony

Mam fabie 1,4 TDI ze slabym silnikiem 75 KM.
Ten samochod mnie dobija. Nie mam wiekszego wyboru , bo to auto sluzbowe. Zrobilem nim jakies 6 tys km , czyli jest calkiem nowe (rocznik 2006).
Powiem krotko- fabia to wielkie G....
Caly czas nawala mi komputer. Praktycznie co 3000 km przebiegu wyskakuje mi kontrolka awarii silnika. silnik przechodzi w stan awaryjny i traci moc. Dodam jeszcze , ze po zdjeciu klemy resetuje sie licznik głowny do przebiegu 9 km.
czyli jak zrobie sobie 100 tys i zdejme kleme z akumulatora to auto bedzie mialo wlasnie te 9km.
W serwisie nie wiedza co sie dzieje. Od nowosci sciagało mnie na prawo. Ustawili mi na nowo zbiezność kół i bylo to samo. dopiero po zmianie opon na letnie nowe, przestało mnie sciagać. Mam juz dosyc tego samochodu a dopiero go dostałem. Wczesniej mialem Forda Fokusa kombi rocznik 2003 z silnikiem 1,6 100 KM. Polecam wszystkim. Zadnej awarii przez 3 lata eksploatacji, a zwieszenie po prostu najlepsze ze wszyskich aut jakie mialem. Po bruku jezdzi jak po asfalcie, zadnych stuków. A co do fiata to tez byle co. Dostałem fiata albea na jeden dzien i pomyslame sobie , ze fiata kupuja ludzie ktorzy nie maja co zrobic z kasa, albo nie wiedza ze sa inne marki.
Dla Skody daje naprawde wielki minus z wykrzyknkiem. Nie polecam nikomu.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

sam mam fabię combi z silnikiem 1.4 na początku słyszałem że lepiej byłoby kupić disla ale gdy ceny tego paliwa poszły w górę uznalem że bylto dobry wybór.Żałuję jednak że nie dokupiłem central zamka.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

dobrze, że tego nie kupiłem

Od 2 lat mam FIATA Palio Weekend II 1.2 16v. Często porównuję Fabię Kombi 1.4 16v. z moim autem (znajomi wybrali skodę...). I jakie wrażenia?
Fabia ma zdecydowanie gorszy start (ok. 1 s. do 100 km/h). Wolniej wchodzi na obroty, a elastyczność tez jest taka sobie. Palio ładownością, przestrzenią ładunkową, silnikiem i zawieszeniem bije Fabię na łeb. Fabia ma za to więcej miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu. Cieszę się, że nie kupiłem SKODY, bo rzy Fiacie wypada naprawdę nieciekawie. Jeśli ktoś zna te obydwa auta, wie o czym mówię. czytałem niedawno porównanie tych modeli w Autoświat i stwierdzam, że ktoś ma płacone za apoteozę Czechów i Niemców. Nie polecam Fabii Kombi głownie z uwagi na silniki (Volkswagena, który zwłaszcza w dieslach jest powaznie do tyłu). Warto pomysleć nad jakimś autem używanym!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

co Wy macie z tym VW?

Wiadomo, że SKODA dużo zaczerpnęła od VW, ale stała się znacznie lepsza. VW jest na dnie aut europejskich. Nie wiem czym się ludzie zachwycają. Non stop zasiadam jako kierowca w tych "ładnych" złomach. Fabia jest zdecydowanie lepsza od POLO i troche lepsza od GOLFA IV. wystarczy porównać osiągi. Niekoniecznie na papierze
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia OK.

Witam. Autko z silnikiem VW 1.2 spisuje się rewelacyjnie. Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie bez zarzutów. na liczniku prawie 35. tyś. km. Pojawiły sie jednak niepokojące stuki od podwozia na drobnych nierównościach prawdopodobnie coś sie obluzowało. Jak ktoś miał podobny przypadek prosze o maila mplus1@interia.pl. Zamierzał zgłosić sie do warsztatu. może ktoś poradzi.
Poza tym ok. Polecam autko!
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia 1,2 64 KM hatchbak

To nie mogło się dobrze skończyć
Kobieta z małym stażem + Fabinka + wąska brama...
To nie mogło się dobrze skończyć, przedni zderzak do wymiany i niewiedziec dlaczego nie swiecą się światła mijania :((
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

SKODA

SILNIK 1.4 MPI TO ZABYTEK Z KONCA LAT 60
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

odp

moim zdaniem nie jest lepsza od fabii 1.4 16v 100km , a na 100% jest gorsza od fabii 1.9 Tdi. A spalanie 6 litrow w punicie to moze jacys emeryci potrafioa osiagnac
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

fabia kontra punto

wygląd jest kwestią gustu ale gama silników w fabii to katastrofa są słabe, dużo palą i są też wersje trzy cylindrowe. punto 1.4 16v 95km bije wszystkie modele silników skody a do tego pali 6,1 l na 100km
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia Sedan 1.4 MPI 50kw (68) - kontyuacja

32 000 km i ...... i miałem wybite tujele,
wymiana kosztowała mnie 170 zł plus 36 sprawdzenie geometrii
ponoć to się zdarza, oczywiście jestem tyci po gwarancji

aha .... w życiu nie bierzcie fabrycznych, skodowskich czujników cofania, badziew i bardzo drogi, gdzie tylko rozejrzeć się, to taniej i lepiej ...
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia 1,2 64 KM hatchbak

a tą fabie z silnikiem 1.4 TDI to z nadwoziem kombi bo troche brakuje czasami bagażnika w hatchbak'u
Pozdro
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia 1,2 64 KM hatchbak

Mam Fabie od roku kupiłem Wersja choice spoko jest el.szyby przód, centralny zamek, klima, niestety tylko 1-na poducha mogłyby być dwie, szeroki lać ;)) 185/60 R14, komputer pokładowy
Spalanie no cóż staruszkowie jak jeżdżą to 6 l.w trasie do 7,5 l. po mieście . Ja mam troszkę cieższą nogę i w trasie i to wcale nie rekreacyjnie 8 l. na 100km a po mieście to już ciągnie po kieszeni rekord 10l. na 100 km a tak normalnie to okolo 8,5 do 9,5 l. na 100km
Awarie w zasadzie niewielkie po miesiącu wysiadla klima w serwisie najpierw powiedzieli ze kompa trzeba zresetować ale to nie pomoglo więc po drugiej wizycie okazało sie że padł silniczek od sterowania ciepłym i zimnym powietrzem wymienili na gwarancji następna usterka przy około 20000km zawieszenie skrzypialo okazało sie że jakiś sworzeń czy przegub w przednim zawieszeniu drobnostka wymienili na gwarancji ( wszystkim co narzekaja na tego typu usterki proponuje to sprawdzic teraz nic nie skrzypi a naprawa po gwarancji ale w modelu chyba od 2004r to tylko 80 zeta w serwisie bo we wczesniejszych modelach musieli wymieniac cały wachacz i to kosztuje podobno ponad 300zeta) teraz mam przebieg 40000km i zastanawiam sie nad gazem ale to już wydatek 4500zl troche duzo i sie zastanawiam czy nie zamienić na fabie z silnikiem 1.4 TDI jeździłem super silniczek jak to powiedział sprzedawca to " to jest ten sam co 1.9 TDI ale bez jednego cylindra" ;) mam znajomego co ma Ibize z tym silnikiem i jest zadowolony z osiągów i zużycia paliwa bardzo ekonomiczny myślę że spalanie na poziomie danych z katalogu jest mozliwe do osiągnięcia bez większych wyżeczeń. pozdrawiam urzytkowników i fanów Skody
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia Sedan 1.4 MPI 50kw (68)

błąd, zły mail podałem w poprzednim poście
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia Sedan 1.4 MPI 50kw (68)

Mam ponad 2 lata, ponad 30 tys. km na liczniku.
Zużycie paliwa, no nie wiem. Mam tak zwany komputer to widzę. Udało mi sie w trasie zrobić 100 km na 6,5 litrach. W mieście, to wskazanie jest w pobliżu 11 litrów na 100, ale prawda, że to jazda głównie w korku, to trudno to nazwać jazdą.
Po dwóch latach rozsypał się mi się mechanizm szyb, tak zwana obsługa komfortowa. Po prostu w drzwiach kierowcy prowadnice i linka się poskręcała i nie mam już elektrycznych szyb, nowy mechanizm to 500 zł plus montaż - na razie sie przyzwyczyjam i szukam tańszej alternatywy.
Czujnika cofania nie bierzcie, bo badziew i szkoda pieniędzy, trzy punkty to śmiech na sali i do tego wysoko, to przed niskimi słupkami Was nie obroni.
Niskie podwozie, no zderzaki wiszą nisko, podrapać na krawężnikach nie jest problem.
Demon prędkości nie jest, ale dobrze operując biegami, może być dynamicznie, ale i tak odstaje się od większości samochodów. Nie oszukujmy się, 68 koni na ponad tonę to mało.
Na wolnych obrotach ma silnik zachwiania, no takie nierówne strzały.
Zimą plastiki skrzypią.
Na tylnej kanapie, trzy osoby, to raczej teoria, no może na krótkich kawałkach.
Jakby chciał się ktoś wymienić doświadczeniami, to zapraszam.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

wilgoć w fabii

Mam fabię od dwóch lat. Od czasu do czasu nękają ją drobne, ale denerwujące usterki. Obecnie zaobserwowałem zbierająca się pod dywanikami wilgoć i mokrą wykładzinę. Czy ktoś może mi odpowiedzieć jaka jest tego przyczyna?
popieram tę opinię 3 nie zgadzam się z tą opinią 0

O silnikach

Czeskie
1.4 60km OHV
1.4 68km OHV
stare konstrukcyjnie z czasow tylnonapedowych 105/120 i favorit/felicja. Nie najgorsze osiagi i elastycznosc nawet slabeszego wariantu, ale potrafia byc paliwozerne, znopsza zasilanie gazowe i wbrew pozora nie sa bardziej awaryjne od niemieckich motorkow( tak mowia przynajniej statystyki).
NIemieckie
1.2 HTP 54km 3 cylindry OHC - dla emerytow lub dla kogos o mocych nerwach( trasa wykluczona szczegulnie w 4 osoby)
1.2 HTP 64km 3 cylindry DOHC - slabe ale lepsze niz poprzednik
1.4 DOHC dwa warianty 75km (optimum) 100(zbedne 25 koni nie czuc ich zbytnio tylko przy przyspieszaniu elastycznosc podobna do wersji 75km wiecej pali)- jak kogos stac to jeden z trafniejszych wyborpw
2.0 115km OHC male GTi- niezle jedzie nawet jak na 115 kucykow i silnik nie do zajechania znany jeszcze ze starych VW ale jeden z bardziej udanych motorow- niestety prawie nie spotykany
1.9 SDi fajny diesel dla firmy czy dla kogos dla kto przedklada ekonomie nad przyjemnosc z jazdy, silnik nie klopotliwy nie do zajechania oszczedny i dosc dynamiczny jak na diesla bez turbiny
1.9 TDi 100km - oszczedny jak malo ktory osiagi jak w wersji 2.0 tylko trza na turbinke uwazac ale przyjemnosc uzytkowania rewelacja- tyle ze dla bogatszych
1.4 Tdi 3cylindry 75km. Nowy wynalazek nawet nienajgorzej ale chyba lepeije poszukac wersji 1.9 Sdi jak sie nie ma na 1.9 TDi.
pozdrqawiam
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Nowa Fabia?

Nad zakupem nowego samochodu myślę od miesiąca. Ma być ok. 35-40 tys. Ale to co czytam przeraża mnie. Myślałem, że jak się kupuje coś nowego, to do cholery będzie to jeździć bezawaryjnie przynajmniej przez dwa lata. Poważnie zastanawiam się teraz nad kupnem np. cztero/jpięciolatka, ale o klasę czy dwie nawet wyżej. A to co piszecie o ASO to przekracza wszelkie wyobrażenie. Jak można tak traktować kogoś, kto wybulił taką forsę. Ale spoko. tak jest chyba we wszystkich firmach, bez względu na to czy to skoda, dacia, seat czy fiat. Po prostu klęska. I gdzie tu założenia wolnego rynku i walki o przyjazne oko klienta?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Jakie te silniki?

od Pepików a które niemieckie? Niby się mają nie różnić od siebie ale może ktoś wie coś więcej na ten temat? Zastanawiam się nad kupnem. Osobiście wydaje mi się, że 1,2 może być za słaby. Napiszcie coś jak wiecie. Dzięki.!!!
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Zupełne roczarowanie, totalny złom

Mam nową Fabie Combi w wersji Ambiente Plus 1.4, 75 kW. Wydawało się, że dobry zakup, ale niestety pomyłka.
Nie działa jedynka i wsteczny - haczą, blokują się, zgrzytają. ASO Skody twierdzi, że to normalne, dziękuję bardzo za taką normalność. Natychmiast popsuło się kilka detali a jakaś wada elektryczna powoduje zatrzymanie samochodu podczas jazdy i wzywanie assistans. Nowy samochód więcej w serwisie niż na drodze. Wielkie rozczarowanie.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

Fabia - Taka sobie - Drugiej nie kupię

Witam mam Fabie 1.4 MPI comfort Combi 2001 . W nazwie jest komfort ale malo to ma z nim wspólnego Tak na prawde caly czs cos mi w tym aucie nie pasuje . Stuki pod kolami - do których tak naprawdę już się przyzwyczailem bo w serwisach kombinowali ze stabilizatorami , wachaczem ,poduszkami wachacza i sam już nie wiem z czym acha jeszcze drązek kierowniczy lewy wymienili i wszystko gówno jak stukało tak stuka dalej, skrzypi zawieszenie , uszczelka pod klawiaturą - wyciek oleju , czujnik zamka centralnego , wymiana łąnucha rozrządu , amortyzatory tył - padły a ostatnio zauważyłem dziwny objaw " falowania obrotów " na biegu jałowym , i jeszcze jedno żecz najważniejsza ale to już jak ktoś maił lub ma podobny problem to napiszcie na " PRIV"a co może być przyczyną ???? chodzi mianowicie o taką rzecz : na zimnym silniku auto chodzi w zasadzie cicho i równo a jak jest po jeździe na silniku rozgrzanym słychać jakieś "żezienie " w silniku lub łożyska sam nie wiem co trudno to wysłuchać w którym dokładnie miejscu - generalnie silnik ciepły pracuje nierówno i lekko żezi słychać to szczególnie od strony strony pasażera w okolicach alternatora . Zaznaczam że rozrząd był robiony w tamtym roku w lecie - przejechałem nim 11 tysiecy od wymiany łańcuszka . Jeżeli ktoś zna przyczynę co to jest to napszcie na maila priv. Dzięki
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Inne tematy z forum

Olivier R - ocena (3 odpowiedzi)

Profesjonalne przygotowanie do egzaminu i każdego jego aspektu, miła atmosfera podczas jazd i...

Jacek - ocena (3 odpowiedzi)

Szkoła nie warta czasu i nakładu finansowego. Totalny brak kontaktu z wychowawcą i dyrekcją...

Rodzić - ocena (4 odpowiedzi)

Jestem przerażona i obrażona zachowaniem nauczyciele w tej szkole. Moja córka była uczennicą w...