Vectra nie posaida systemu informującego o wystapieniu awarii

Vectra nie posiada systemu informującego o wystąpieniu awarii - taką informację uzyskałem od konsultanta, informacje pozyskują od klientów, jak klient zgłosi to wtedy podejmowane jest działanie, i mają na to 24h. A wiec drogi użytkowniku vectry pilnuj łącza bo jak ty nie zadbasz to Vectra ma to w 4L
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 9

Re: Vectra nie posaida systemu informującego o wystapieniu awarii

Żadna firma, świadcząca jakiekolwiek usługi, nie ma systemu informującego o wystąpieniu awarii u pojedynczego klienta. I jeśli ty użytkowniku nie zgłosisz do odpowiednich służb technicznych, że wystrzeliły ci korki w mieszkaniu, masz uszkodzoną kuchenkę gazową, zepsuł ci się samochód bądź komputer lub cokolwiek innego, to nikt za ciebie tego nie zrobi. Ponadto założę się, że jesteś z tej grupy ludzi, którzy zawsze znajdą powód na narzekanie na wszystko i na wszystkich. Gdyby było monitorowanie usług, narzekałbyś na permanentną inwigilację. Takim, jak tobie, nikt nie dogodzi.
popieram tę opinię 8 nie zgadzam się z tą opinią 18

Re: Vectra nie posaida systemu informującego o wystapieniu awarii

1. Jaka inwigilacja?, wystarczy darmowy Nagios i icmp, i wiesz, co się dzieje na twoim terenie. Monitoring nie ma dotyczyć tego co robią użytkownicy, tylko czy usługa w danym rejonie jest dostępna czy np. na 20 abonentów chociaż 2 w przeciągu 2h korzystało z usługi.
2. Tu nie chodzi o pojedynczego klienta, awaria dotyczyła w tym wypadku całego bloku, a dostawca nie miał na ten temat zielonego pojęcia. Chce mi Pan powiedzieć, że jak na osiedlu zabraknie prądu to dostawca nie będzie o tym wiedział?
3. Tak jestem Polakiem, ale to nie znaczy, że należę do grupy narzekających na wszystko i wszystkich, mylisz się i to bardzo, ale nie będę wyprowadzał Cię z błędu i psuł tobie twojej wspaniałej wizji w której jesteś idealny i lepszy od reszty.
4. Wybacz, ale jeśli chcesz dogadzać to poszukaj innego partnera.
popieram tę opinię 19 nie zgadzam się z tą opinią 8

Re: Vectra nie posaida systemu informującego o wystapieniu awarii

Niezmiernie cieszy mnie fakt, że wie Pan do czego służy Nagios i jednocześnie zatrważa mnie brak umiejętności logicznego myślenia. Ja rozumiem, że może Pan być zbulwersowany jakością działania usług Vectry i stan emocjonalny nie pozwala na racjonalne ogarnięcie tematu, ale to nie zmienia faktu, że sytuacja, którą pan opisał dotyczy tylko i wyłącznie tego konkretnego operatora. Na monitorowanie pojedynczych bloków w Nagiosie może pozwolić sobie lokalny dostawca, który będzie w stanie poprawnie odpytywać niedużą liczbę urządzeń. Wraz z rozrostem sieci wzrasta również czas odpytania wszystkich urządzeń, które biorą udział w transmisji danych. Liczył Pan, jak to czasowo wygląda np. przy odpytywaniu 10.000 urządzeń w całej Polsce, zakładając, że każde urządzenie należy odpytać co najmniej dwukrotnie? Mrówka też myśli, że jej kopiec jest najwyższy w lesie...

Ja przez ponad 2 lata miałem usługi w UPC i przy wystąpieniu jakiegokolwiek problemu (nawet w całym bloku), operator ten też nie wiedział, że wystąpiła awaria. Dlatego u każdego operatora w regulaminie jest wyraźnie napisane (trzeba czytać umowy i regulaminy!), że to użytkownik jest odpowiedzialny za niezwłoczne zgłaszanie na infolinię wszelkie zauważone awarie. Ma to dwa wymierne skutki - 1/ operator otrzymuje informację o awarii i ma możliwość podjęcia odpowiednich czynności w celu jak najszybszego przywrócenia usług, 2/ każde zgłoszenie użytkownika zostawia ślad u operatora, co przekłada się na możliwość zasadnego (podkreślam zasadnego) reklamowania usług - w jaki sposób to wykorzystasz, to już twoja sprawa.

Nie będę się rozpisywał, bo nie mam za bardzo czasu pouczać ludzi, którzy uważają, że tylko inni się mylą. Reasumując powyższe, to akurat Pan ma jakieś wspaniałe wizje idealności Nagiosa, myśląc, że jest lekarstwem na wszystko, a tak na prawdę rzeczywistość jest zupełnie inna.
popieram tę opinię 7 nie zgadzam się z tą opinią 19

Re: Vectra nie posaida systemu informującego o wystapieniu awarii

Podając produkt wskazałem jako przykład jeden z wielu ( nigdzie nie napisałem że jest najlepszy) i nie do monitorowania całej firmy i jej abonentów. Wystarczy jedna VM na dany rejon z podobną funkcjonalnością, tak jak są po przypisywani konsultanci. Panie Normalny, czy ja podałem gdzieś że to właśnie nagios jest lekarstwem na wszystko. Narzekasz na brak czasu, chcesz pouczać ludzi, musisz być naprawdę Normalny. Polecam udział w konkursie na prezesa TVP, może tam spełnisz swoją misję nauczania.
popieram tę opinię 16 nie zgadzam się z tą opinią 9

Re: Vectra nie posaida systemu informującego o wystapieniu awarii

Dobre rady dotyczące kariery zawodowej niech pan pozostawi dla siebie ewentualnie dla swoich dzieci (o ile pan je ma), bo zdaje się, że założył pan wątek na forum po to, aby podyskutować o pana problemach, a nie o moich.
popieram tę opinię 6 nie zgadzam się z tą opinią 17