POLO okularnik 2003 rok - najczęśtsze usterki
JAK KTOŚ NIE MIAŁ POLO 9N niech się nie wypowiada o usterkach czy zaletach.
Jak ktoś zastanawia się nad zakupem to opiszę tu parę częstych usterek może to się komuś przyda przy planowaniu zakupu :
- czujniki ABS przód (oryginał koszt ponad 150zł /szt ,tył 350zł /szt.)
potrafią się zepsuć 2 razy w roku (tańsze zamienniki trudno osiągalne)
- cewka zapłonowa silniki 16V benzyna (koszt 240zł ,czasem psują się 1 rocznie)
- pompa elektrohydrauliczna wspomagania kierownicy (koszt nowej pompy to około 2 tys zł ,regeneracja 900zł ,nie ma tańszych zamienników !!!)
- czujnik skrętu w kolumnie kierownicy (koszt 150 zł) -często się nie psuje
- zawór recyrkulacji spalin EGR ( koszt od 200 do ok. 700zł zależy od silnika ,jednak często wystarczy czyszczenie i wykasowanie błędu ,usterka często występuje przy przebiegach ponad 100 tys km.)
- zwijacz przewodu poduszki powietrznej w kierownicy (koszt ok. 150zł) : awaria tej części pwoduje nie działanie poduszki powietrznej kierowcy.
- awarie podnośników elektrycznych szyb (częściej w autach powypadkowych)
- awarie silników nastawczych kalp powietrza ciepłe/zimne (częściej w autach powypadkowych)
- awarie pompowtryskiwaczy (silniki diesla) : koszt nowego od ok. 900zł/szt.
(awarie te występują przeważnie przy większych przebiegach i stosowaniu złej jakości paliwa)
OPIS/OPINIE O POPULARNYCH SILNIKACH VW POLO 9N :
- silnik 1,2 benzyna 3 cylindrowy (mało dynamiczny ale tragedii nie ma ,wysokie spalanie zwłaszcza w ruchu miejskim ,NISKA kultura pracy - silnik 3 cylindrowy)
- silnik 1,4 16V benzyna (dynamiczny i oszczędniejszy od wersji 1,2 ,bardzo cichy ,wysoka kultura pracy ,wrażliwy na kiepskie paliwo ,awaryjne cewki zapłonowe)
- silnik 1,4 TDI (super oszczędny silnik ,trwały ,nie najgorsza dynamika ,głośny ,niska kultura pracy)
- silnik 1,9 SDI (prosty i oszczędny silnik wolnossący ,ze względu na prostotę - konstrukcja mało awaryjna i trwała ,silnik nie jest wrażliwy na złe paliwa ,głośny ,kultura pracy w normie ,mało dynamiczny)
- silnik 1,9 TDI (oszczędny i dynamiczny silnik turbodoładowany ,wysoka kultura pracy ,dość głośny ,bardziej wrażliwy na złej jakości paliwa niż jego odpowiednik wolnossący)
Może te opinie na coś się przydadzą ,ale wg mnie nowy VW to już nie to samo co kiedyś ,co prawda silniki i skrzynie biegów nadal pozostały niezłe ,ale w końcu samochód to nie tylko SAMA SKRZYNIA I SILNIK.
4
0