Masakra! Kontaktujcie się z Rzecznikiem Praw Konsumenta- tam skierowałem pismo. Sprawa reklamacji trwa 3 miesiące! Przesyłam pismo reklamacyjne.
Opis wady produktu:
Starcia podeszwy wraz w bieżnikiem w obu butach, skutkujące utratą właściwości produktu do celu do jakiego jest przeznaczony i stworzeniem zagrożenia utraty zdrowia.
Wygniecenie wkładek żelowych w obu butach przy nasadzie dużego palca skutkujące utratą ich właściwości.
Oświadczenie kupującego:
Zakupione buty zostały polecone i dobrane w sklepie przez sprzedawcę jako obuwie do biegana po twardej nawierzchni. Marka obuwia i ich przeznaczenie przez producenta jako buty do biegania miały wskazywać je jako produkt odpowiedni, komfortowy i bezpieczny do tego celu.
Po niespełna 30 dniach od daty zakupu, obuwie całkowicie straciło swoje właściwości i stało się niebezpieczne do dalszego użytkowania. Starcie podeszwy i bieżnika spowodowało, że podeszwy są śliskie i dalsze użytkowanie może grozić poślizgnięciem skutkującym upadkiem, skręceniem a zatem zagrożeniem utraty zdrowia.
Przedmiotowe obuwie nie wykazało cech wskazanych przez markę REEBOK jak i przestawionych przez sprzedawcę w sklepie, dlatego należy przyjąć że towar ma wadę fizyczną, czyli jest niezgodny z umową. Obuwie nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel przeznaczenia. Obuwie nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniał sprzedawca.
Krótki okres użytkowania dodatkowo dowodzi że produkt w chwili sprzedaży nie posiadał przedstawionych zarówno przez markę REEBOK jak i sprzedawcę, właściwości i nie nadawał się do celu, do jakiego został przeznaczony. Z uwagi na renomę marki REEBOK może to wskazywać na cechy produktu nieoryginalnego.
W związku z powyższym stwierdzenie:
„...obuwie w chwili sprzedaży nie posiadało wad produkcyjno-materiałowych i nadawało się do celu do jakiego tego rodzaju produkt jest zwykle używany, a jego cechy odpowiadały właściwościom tego typu wyrobom nie posiadały wad lub uszkodzeń dyskwalifikujących jego przydatność użytkową wynikającą z jego przeznaczenia...”
nie może być uznane za wiarygodne.
Dodatkowo stwierdzenie:
„...uszkodzenie ma charakter typowo mechaniczny spowodowany działaniem czynnika zewnętrznego do którego to doszło w wyniku kontaktu obuwia z ostrym przedmiotem lub podłożem użytkowanym przez ustawiczne tarcie...”
potwierdza, że towar ma wadę fizyczną, czyli jest niezgodny z umową, gdyż podeszwa buta, zwłaszcza przeznaczonego do biegania siłą rzeczy jest narażona na tarcie z nawierzchnią i nie może po 30 dniach od daty zakupu być starta.
Twierdzenie „Brak dbałości o zakupiony towar” jest całkowicie bezpodstawne. Buty poza zgłaszanymi wadami nie są zniszczone, są czyste i były użytkowane zgodnie ich przeznaczeniem.
Powoływanie się na przyczynę „Zbyt dużego, silnego nacisku” nie wynika z żadnych norm, takowe nie zostały przedstawione w momencie sprzedaży i dodatkowo nosi znamiona dyskryminacji ze względu na wagę użytkownika.
Oświadczenie kupującego wobec propozycji sklepu:
W dniu 18.08.2017, zostałem poinformowany telefonicznie przez pracownika sklepu o propozycji zwrotu 40% ceny zakupu wraz z obuwiem. Informuję, że obuwie nie nadaje się do dalszego bezpiecznego użytkowania zgodnie z jego przeznaczeniem, dlatego nie zgadzam się na przedstawioną propozycję i podtrzymuję żądanie w całości.
Żądanie:
Na podstawie Art. 5562, 560 i 561 Kodeksu cywilnego, w związku z faktem iż wada jest istotna, żądam odstąpienia od umowy ze wzajemnym zwrotem świadczeń.
2
1