prolaktyna....wynik...

Temat dostępny też na forum: Rodzina i dziecko bez ogłoszeń
dziewczyny mój lekarz jest na urlopie, a ja dzis odebralam wyniki badania krwi.wydaje mi sie, że prolaktyna gruuubo za wysoka,ale nie znam się,pomożecie??

TSH 3 - 1,515 mlU/l
FT3 - 4,99pmol/l
FT4 - 13,83 pmol/l

i najgorsze chyba:

prolaktyna - 58,43 ng/ml
prolaktyna ( 1h po MTC) - 581, 53 ng/ml

co z tą prolaktyną :(?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: prolaktyna....wynik...

Teraz niemal wszystkie kobiety mają podwyzszoną prolaktynę. I tylko niektórym utrudnia to zajście w ciążę.

Zaciążyłam przekraczając nawet normę PRL dla kobiet w okresie laktacji ;)

Pochodzisz trochę po lekarzach, trochę Cię dodiagnozują, pewnie dostaniesz leki, a na koniec pewnie się okaże, ze w sumie ta prolaktyna nie miała znaczenia.
popieram tę opinię 1 nie zgadzam się z tą opinią 0

ale ta moja jest za wysoka prawda?

Chyba dzisiaj juz taki wynik określa się jako "podwyższony". Jakie masz normy do wyników?

Hiperprolaktynemia to choroba naszych czasów. Gdyby do końca uniemożliwiała zajście w ciąże, to w Polsce rodziłoby się kilkoro dzieci rocznie ;)

Mało prawdopodobne, zebyś miała się czym martwić.
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 2

no wlasnie nie wiem czemu ale nie mam norm podanych...gdyby były to bym nie pytała tutaj....

póki co zajście w ciążę się nie udaje, więc może to jednak jest powód do zmartwień...

Najczęściej prolaktynę podwyższa stres, potem niedoczynność tarczycy.

I stres, i chora tarczyca też mogą przeszkadzać w zajściu... I widzisz, tu się robi takie kółko, z którego czasem trudno wyskoczyć... U mnie poprawiono wyniki tarczycy, prolaktyna jeszcze nie zdążyła się poprawić (miałam wynik wielokrotnie wyższy, niż Twój), a już ciąża była, zanim udało się zbić prolaktynę (ponownie, bo kilka razy wcześniej ją u mnie obniżano lekami, ale znów rosła).

Spokojnie, chodzisz do lekarzy, robisz badania, dostaniesz leki, w końcu sie uda.