truskawka99
(4 lata temu)
Witam,
Na rozmowy dziecka podczas zajęć i celowe przeszkadzanie nauczycielowi w ich prowadzeniu może składać się wiele czynników. Dziecko może w ten sposób chcieć zwrócić na siebie uwagę dorosłego lub rówieśników, może mieć także deficyty uwagi, przejawiające się nieumiejętnością skupienia się na czynności. Przez tego rodzaju zaburzenia może mieć nawet słabsze wyniki w nauce. Drugim powodem, rozmów w czasie zajęć jest naturalny sposób zawiązywania i utrzymywania przyjaźni i kontaktów z rówieśnikami. Jest to normalne, aczkolwiek powinien wiedzieć, że w klasie jest czas na naukę, a rozmawia się na przerwach. Jednym z pomysłów jest próba zmiany miejsca w klasie, potocznie zwana przesadzaniem, czyli zmianą jego miejsca siedzenia w ławce lub jego partnera z ławki, ale nie powinno to być odebrane jako kara, a raczej nawiązanie kontaktów z innymi uczniami i koleżankami. Chodzi o to by syn przez pewien czas siedział z dala od kolegów, by nie miał z kim rozmawiać na tematy nie związane z zajęciami. Tutaj odgrywa większą rolę nauczyciel, bo przecież rodziców nie ma w sali lekcyjnej. Natomiast mogą w mogą natomiast wpłynąć na jego motywację do nauki i osiąganie lepszych wyników po przez zapisywanie swoich pochwał, bądź uwag. Zastosowanie metody nagroda-KARA nie zawsze przynosi pożądane efekty ale warto próbować. Za dobre oceny jak i zachowanie nagrodzić dziecko nagrodą w postaci , ulubionego owocu, soku, naklejki, , bądź czegoś co chciałby dostać. Złe zachowanie i oceny w szkole- kara w postaci szlabanu na wychodzenie z kolegami po szkole. Warto też jest znaleźć sposób na odpowiednie zmotywowanie dziecka do grzecznego zachowania, przestrzegania zasad panujących w szkole oraz słuchania nauczyciela na lekcji. Rozmowa z dzieckiem o tym, że trzeba słuchać co mówi nauczyciel na lekcji, jest ważne, a rozmowy mogą poczekać do przerwy, bądź spotkania po lekcjach. Najlepiej też zapytać, co się dzieję, że tyle rozmawia i zapytać czy ta rozmowa z rówieśnikami nie może poczekać. Polecam poczytać różne poradniki np. moje dziecko nie słucha, zawiera wiele przydatnych informacji. Bardzo dobrym sposobem byłoby też ćwiczenie nawyków czekania i słuchania w domu. Uświadomienie dziecku nawyku słuchania drugiej osoby i czekania na swoją kolej, w szkole poprzez podniesienie ręki, może wyrobić w dziecku cierpliwość. Dzięki temu w szkole dziecko będzie miało większe szanse na kontrolowanie impulsu zaczynania częstych rozmów z rówieśnikami.
0
0