woda butelkowana, czy gdańska "kranówka"

Chciałem poznać w końcu odpowiedź na nurtujące mnie od dłuższego czasu pytanie. Która woda jest lepsza? Czytałem, że woda z wodociągów musi spełniać takie normy europejskie, że czasami nawet jest lepsza od tej kupowanej w sklepach. Nie interesuje mnie odpowiedź typu ta albo ta, chcę by odpowiedź poparta była naukowymi dowodami, jakimiś wynikami badań, wypowiedziami ekspertów itp.

Ostatnio wziąłem butelkę ze sklepu i porównałem jej skład ze składem wody ze strony tutejszych wodociągów - nie znam się na tych liczbach, ale wydaje mi się, że woda dostarczana przez wodociągi jest bardzo dobra i muszę przyznać, że mi bardziej smakuje. Tylko czy w rurach ta woda nie łapie jakichś brudów? Ktoś się orientuje w tym temacie? Chętnie usłyszałbym wypowiedź osoby znającej temat od podszewki.

Mieszkam w bloku i mam w kranie wodę podgrzewaną przez spółdzielnię. Czy ta woda też nadaje się do picia? Czy proces podgrzewania nie wiąże się z jakimiś konsekwencjami? Jak ona jest podgrzewana?
popieram tę opinię 0 nie zgadzam się z tą opinią 0

Re: woda butelkowana, czy gdańska

> woda z wodociągów (..) czasami nawet jest lepsza od tej kupowanej w sklepach

Też tak czytałem/słyszałem.
I mi podobnie jak Tobie: bardziej smakuje

> czy w rurach ta woda nie łapie jakichś brudów?

Łapie. Zobacz, jak wygląda po przerwie w jej dostawie.
Jednak przy stałym przepływie, stężenie "brudów" jest minimalne.

> mam w kranie wodę podgrzewaną przez spółdzielnię. Czy ta woda też nadaje się do picia?

Ciepła woda jest bardziej podatna na rozwój drobnoustrojów.
Jednak:
1. Woda jest chlorowana/ozonowana właśnie po to, aby zapobiec zakażeniom bakteryjnym
2. W bloku ciepła woda jest praktycznie w ciągłym obiegu i ewentualne zakażenia nie zdążą sie rozmnożyć.
Jednak bezpieczniej jest pić kranówę zimną.

> Jak ona jest podgrzewana?

W wymienniku ciepła, zasilanym przez EC lub z lokalnej kotłowni.
popieram tę opinię 2 nie zgadzam się z tą opinią 0