LA RÊVEUSE
Zespół złożony zmuzyków-solistów, zawiązany z zamiarem nie tyle "wykonywania", ile bdquo;ożywiania" muzyki XVII i XVIII wieku. Kładąc nacisk na retoryczną elokwencję, opanowanie kolorystyki i bogactwo continuo, ansambl chce przekazać słuchaczowi poetycką, retoryczną i duchową substancję prezentowanych dzieł, obfitujących w inwencje i doświadczenia artystyczne najróżniejszych rodzajów.
Działalność koncertowa prowadzi grupę przez najważniejsze estrady i festiwale Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Szwajcarii, Japonii, USA, Kanady, Egiptu... Nagrania zespołu wydawane są przez wytwórnie K617 oraz Mirare; znajdują się wśród nich dzieła Locke'a i Purcella (m.in. Devotional Songs nagrodzone Choc de Classica), Buxtehudego i Reinkena, Elisabeth Jacquet de la Guerre, Sébastiena de Brossarda, Henry'ego Lawesa, Telemanna (wyróżniona ffff "Télérama"). Dobór kompozytorów wskazuje na wyjątkowe zainteresowania muzyków: zamiast skupiania się na dziełach mniej lub bardziej sławnych, konfrontowanie ich z mniej znanym kontekstem albo wręcz wyszukiwanie pozycji niemal kompletnie zapomnianych, ale znaczących z historycznego i kulturowego punktu widzenia (jak utwory znamienitego Sébastiena de Brossard, jednego z najważniejszych teoretyków i historyków muzyki w epoce, wielkiego kolekcjonera i bibliofila).
Kreując związki między różnymi dziedzinami sztuki, zespół chętnie pracuje w świecie teatru. Uczestniczył w spektaklach Benjamina Lazara i Théâtre de l'Incrédule (L'Autre Monde ou les Etats et Empires de la Lune Cyrano de Bergeraca, Les Caractères La Bruyère'a), Louise Moaty (Les Mille et Une Nuits), Catherine Hiegel i François'a Morela (Le Bourgeois Gentilhomme), akcjach plastycznych Vincenta Vergone'a i in. Równolegle prowadzi cykl koncertów-wykładów, łączących muzykę z malarstwem XVII i XVIII wieku, we współpracy z profesorem Jean'em-Philippe'em Guye, na tej samej niwie angażując się w projekty edukacyjne w szkołach.
W sezonie 2016/17 powstawać będą nowe spektakle, m.in. dla Maison Royale de Saint-Cyr z udziałem chórzystów Centre de Musique Baroque de Versailles; baśń muzyczna Jack et le Haricot Magique (Jaś i magiczna fasola) z Kristofem Le Garff, comédie ballet Monsieur de Pourceaugnac Molière'a i Lully'ego z Théâtre de l'Eventail czy też Ba-Rock! - koncert "unplugged" wokół pieśni i piosenki anglojęzycznej od Dowlanda do Stinga.
Planowane płyty poświęcone będą sonatom triowym Buxtehudego, motetom Charpentiera na pogrzeb królowej Marii Teresy Austriaczki, przygotowywane jest także wydawnictwo książkowo-płytowe dzieł dwóch wielkich artystów końca XVIII wieku, Antoine'a Watteau i Marin Marais.