stat
PATRONAT
Kino Repertuar wszystkich kin w Trójmieście

Filmowcy regionu bałtyckiego snują opowieści: surowe, ale jednocześnie okraszone absurdalnym humorem, wypełnione skrajnymi emocjami. Kino znad Bałtyku opowiada historie, które nie zawsze mają szczęśliwe zakończenie

lis 29

piątek, g. 19:00

Gdańsk,
bilety 15 zł
ulgowy 12 zł
Klasyka i nowości, mroźne propozycje z dalekiej Północy i te rodzimych reżyserów, pełne napięcia thrillery i magiczne obrazy zainspirowane folklorem A wszystko to we wnętrzach Centrum św. Jana. Zatop się z nami w świat filmów znad Bałtyku, siedząc wygodnie w gotyckim wnętrzu kościoła!

W kwietniu pokażemy GODLAND (reż. Hlynur Pálmason, 2022, 138')

Przebój festiwalu w Cannes, najnowszy film Hlynura Pálmasona (Biały, biały dzień) to wirtuozerski popis reżyserii, przepiękne sfilmowane kino drogi, błyskotliwe i pełne czarnego humoru. Spektakularne, dramatyczne, a przy tym kapryśne pejzaże Islandii na bieżąco referują nam stan ducha bohaterów: wizualizują surowość zasad, portretują zlodowacenia duszy, zapowiadają spiętrzenie konfliktów. Przez zimne strumienie, nagie skały i szmaragdowe mchy zmierza ku nowej parafii luterański ksiądz Lucas (Elliott Crosset Hove). Młodemu Duńczykowi towarzyszy lokalny przewodnik Ragnar (Ingvar Sigurðsson). Od początku ich relacja pełna jest napięć, bowiem kapłan ma misję i pasję kolonizatora, którym starzec uparcie się przeciwstawia. Godland jest filmem o kamienistej drodze życia, samotności i relacjach z Bogiem. Ale także o artyście, który zamraża i utrwala życie na szklanych negatywach zupełnie jak lodowiec.

Pokaz zostanie poprzedzony krótką prelekcją poprowadzoną przez dr. hab. Sebastiana Jabuka Konefała. 

dr hab. Sebastian Jakub Konefał, prof. UG: stypendysta Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (granty EEA). Autor książek Corpus futuri. Literackie i filmowe wizerunki postludzi (2013), Kino Islandii: Tradycja i ponowoczesność (2016) oraz Cinema of Iceland: Between Tradition and Liquid Modernity (2019). Prowadził gościnne wykłady m.in. na uczelniach w Reykjaviku, Trondheim oraz Tromso. Pracuje na Uniwersytecie Gdańskim na kierunkach Wiedza o Filmie i Kulturze Audiowizualnej oraz Produkcja Form Audiowizualnych. Zajmuje się badaniem kina nordyckiego, fantastyki i komiksów.