Cud albo Krakowiaki i Górale

miejsce Teatr Muzyczny - Duża Scena
adres Gdynia, pl. Grunwaldzki 1
kasy 58 661-60-00, 785-59-00
data premiery 14 września 2018
najbliższy spektakl

27 lutego 2020 - godz. 19:00

(cena: norm. 80, 100, 120 zł , ulg. 60, 80, 100 zł )

czas trwania: 2 godz. 30 min. (1 przerwa)
Patronat

Terminy spektakli

27 lutego 2020 (czwartek),
godz. 19:00
Teatr Muzyczny norm. 80, 100, 120 zł
ulg. 60, 80, 100 zł
28 lutego 2020 (piątek),
godz. 19:00
Teatr Muzyczny norm. 80, 100, 120 zł
ulg. 60, 80, 100 zł
29 lutego 2020 (sobota),
godz. 19:00
Teatr Muzyczny norm. 80, 100, 120 zł
ulg. 60, 80, 100 zł
1 marca 2020 (niedziela),
godz. 17:00
Teatr Muzyczny norm. 80, 100, 120 zł
ulg. 60, 80, 100 zł
Cud albo Krakowiaki i Górale
adaptacja śpiewogry "Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale" Wojciecha Bogusławskiego

Dorota kocha Stacha. Stach kocha Basię. Dorota jest macochą Basi. Bryndas chce Basię poślubić. Będą kłopoty. Bardos przynosi z miasta nowy gadżet, i wszyscy się godzą. Oto Polska opera narodowa.

Utwór był żywiołowo odbierany przez publiczność prapremierową w roku 1796. Przez badaczy, jest traktowany jako manifestacja patriotyczna wobec rodzącej się zaborowej rzeczywistości i schyłku I Rzeczypospolitej. Czy spór krakowiaków i górali może być metaforą naszej dzisiejszej rzeczywistości? Czy Stach poślubi Basię, zanim Dorota go uwiedzie?

Odpowie w swojej inscenizacji Michał Zadara - najlepszy interpretator polskiej klasyki, który ufając słowom autorów, nie zmieniając tekstu, tworzy z dawnych utworów współczesne dzieła sztuki.

Opera komiczna, śpiewogra "Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale" to spektakl, którym Danuta Baduszkowa rozpoczynała działalność Teatru Muzycznego w obecnej siedzibie przy Placu Grunwaldzki w Gdyni. Libretto operowe zostało napisane przez twórcę narodowego teatru polskiego - Wojciecha Bogusławskiego. Utwór był żywiołowo odbierany przez publiczność prapremierową w roku 1796. Przez badaczy, jest traktowany jako manifestacja patriotyczna wobec rodzącej się zaborowej rzeczywistości i schyłku I Rzeczypospolitej.

Reżyseria: Michał Zadara
Kierownictwo muzyczne/dyrygent: Paweł Kapuła
Dramaturg: Daniel Przastek
Scenografia: Robert Rumas
Kostiumy: Henriette Műller
Choreografia: Ewelina Adamska-Porczyk
Reżyseria świateł: Artur Siennicki
Przygotowanie wokalne: Agnieszka Szydłowska, Barbara Lewicka
Asystent reżysera: Paweł Bernaciak, Ewa Mikuła
Asystent choreografa: Joanna Semeńczuk
Asystent kostiumografa: Aleksandra Dzióbek

Obsada:
Dorota - Mariola Kurnicka, Karolina Trębacz
Basia - Maja Gadzińska, Ewa Walczak
Jonek - Tomasz Bacajewski, Maciej Podgórzak
Stach - Maciej Podgórzak, Paweł Czajka
Jonek - Tomasz Bacajewski
Bardos - Tomasz Gregor, Jakub Brucheiser
Bryndas - Tomasz Więcek, Krzysztof Kowalski
Morgal - Sebastian Wisłocki
Świstos - Paweł Bernaciak
Bartłomiej - Aleksy Perski
Wawrzyniec - Bernard Szyc
Miechodmuch - Rafał Ostrowski
Pastuch - Mateusz Deskiewicz

oraz
Anna Andrzejewska, Urszula Bańka, Anna Czajka, Ewelina Dańko, Krzysztof Dzwoniarski, Ewa Gregor, Iga Grzywacka, Arshak Gyozalyan, Dorota Kowalewska, Paulina Kroszel, Agnieszka Król-Karecka, Katarzyna Kurdej, Sara Ławniczak, Aleksandra Meller, Karolina Merda, Izabela Pawletko, Alicja Piotrowska, Julia Polakowska, Sasza Reznikow, Marek Richter, Jarosław Rzepiak, Paweł Sikora, Magdalena Smuk, Andrzej Śledź, Marta Śrama, Anna Urbanowska, Sylwia Wąsik, Jacek Wester, Katarzyna Więcek, Emilia Witowska, Katarzyna Wojasińska, Krzysztof Wojciechowski, Julia Zacharek, Agnieszka Zalas

Adepci SWA:
Filip Bieliński, Sandra Brucheiser, Miłosz Cieślik, Magdalena Czajkowska, Katarzyna Ćwik, Mateusz Drozdowski, Ita Dziurzyńska, Jędrzej Gierach, Diana Gliniecka, Dawid Kasprzyk, Beata Kępa, Zenon Klaus, Ada Koss, Filip Krzysztofiak, Barbara Lamprecht, Filip Łach, Jakub Piprowski, Kacper Siedlecki, Michał Słomka, January Szafraniak, Szymon Wiraszka