Cyrulik sewilski
Gioacchino Rossini
Żaden chyba bohater operowy nie wzbudza takiego śmiechu i takiej sympatii jak sewilski golibroda. Za sprawą fenomenalnej komedii Beaumarchais'go Figaro, bo o nim tu mowa, wymyśla niegroźne intrygi, sprzeciwia się nieprawości i jednocześnie bawi do łez. Niezwykle żywiołowa muzyka Rossiniego nadaje tym miłosnym perypetiom niesłychanej dynamiczności.
Tempo i energia bijąca z tego dzieła młodego kompozytora towarzyszyły już powstawaniu Cyrulika: wedle obiegowej legendy libretto powstało w 12 dni, a muzyka do całej opery - w niespełna dwa tygodnie. Pomimo licznych problemów podczas samej premiery, która stała się wielkim niepowodzeniem, opowieść o Figarze zyskała rozgłos, a Rossini stał się jednym z najpopularniejszych kompozytorów swoich czasów.
Reżyseria: Paweł Szkotak
Scenografia i kostiumy: Anna Chadaj
Kierownictwo muzyczne: José Maria Florêncio
Choreografia: Iwona Runowska
Współpraca muzyczna: Francesco Bottigliero
Asystent artystyczny dyrygenta: Michał Krężlewski
Przygotowanie chóru: Agnieszka Długołęcka
Obsada:
Hrabia Almaviva - Dawid Kwieciński, Zbigniew Malak
Don Bartolo - Dariusz Machej, Robert Gierlach
Rozyna - Edyta Piasecka, Katarzyna Nowosad
Figaro - Łukasz Motkowicz, Bartłomiej Misiuda
Don Basilio - Piotr Nowacki, Piotr Lempa
Fiorello - Jan Szurgot
Berta - Marzanna Rudnicka
Ambroży - Leszek Kruk
Dyrygent - José Maria Florêncio
oraz Orkiestra i Chór Opery Bałtyckiej
Gioacchino Rossini
Żaden chyba bohater operowy nie wzbudza takiego śmiechu i takiej sympatii jak sewilski golibroda. Za sprawą fenomenalnej komedii Beaumarchais'go Figaro, bo o nim tu mowa, wymyśla niegroźne intrygi, sprzeciwia się nieprawości i jednocześnie bawi do łez. Niezwykle żywiołowa muzyka Rossiniego nadaje tym miłosnym perypetiom niesłychanej dynamiczności.
Tempo i energia bijąca z tego dzieła młodego kompozytora towarzyszyły już powstawaniu Cyrulika: wedle obiegowej legendy libretto powstało w 12 dni, a muzyka do całej opery - w niespełna dwa tygodnie. Pomimo licznych problemów podczas samej premiery, która stała się wielkim niepowodzeniem, opowieść o Figarze zyskała rozgłos, a Rossini stał się jednym z najpopularniejszych kompozytorów swoich czasów.
Reżyseria: Paweł Szkotak
Scenografia i kostiumy: Anna Chadaj
Kierownictwo muzyczne: José Maria Florêncio
Choreografia: Iwona Runowska
Współpraca muzyczna: Francesco Bottigliero
Asystent artystyczny dyrygenta: Michał Krężlewski
Przygotowanie chóru: Agnieszka Długołęcka
Obsada:
Hrabia Almaviva - Dawid Kwieciński, Zbigniew Malak
Don Bartolo - Dariusz Machej, Robert Gierlach
Rozyna - Edyta Piasecka, Katarzyna Nowosad
Figaro - Łukasz Motkowicz, Bartłomiej Misiuda
Don Basilio - Piotr Nowacki, Piotr Lempa
Fiorello - Jan Szurgot
Berta - Marzanna Rudnicka
Ambroży - Leszek Kruk
Dyrygent - José Maria Florêncio
oraz Orkiestra i Chór Opery Bałtyckiej