stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Wydarzenie w ramach

EMIL MISZK & THE SONIC SYNDICATE / Don't Hesitate! / Trójmiejska Scena Jazzowa / premiera

lis 28

czwartek, g. 18:00

Gdańsk,
bilety 40 zł
ulgowy 30 zł
lis 29

piątek, g. 20:30

Gdańsk,
bilety 50 zł
ulgowy 30 zł
Kup bilet
Emil Miszk - trąbka, kompozycje / Kuba Więcek - saksofon altowy / Piotr Chęcki - saksofon tenorowy / Paweł Niewiadomski - puzon / Michał Zienkowski - gitara / Szymon Burnos - fortepian / Konrad Żołnierek - kontrabas, gitara basowa / Sławek Koryzno - perkusja

jazz - koncerty w Trójmieście


ANNA GADT QUARTET / Mysterium Lunae / Polska Scena Jazzowa / premiera

Anna Gadt - wokal / Łukasz Ojdana - fortepian / Maciej Garbowski - kontrabas / Krzysztof Gradziuk - perkusja

Od kiedy muzycy, którzy kilka lat temu wyrabiali jazzowe szlify w gdańskiej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki na dobre osiedli na krajowej scenie, w zasadzie wypada mówić o nich już nie jako o trójmiejskich, a właśnie czołowych polskich artystach młodego pokolenia. Jakkolwiek by nie było - scena ta podlega stałemu rozwojowi, a muzycy nie osiadają na laurach. Co jakiś czas w grupie pojawiają się nowe nazwiska i powoływane są do życia kolejne projekty.

Takim właśnie świeżym składem, najliczniejszym z dotychczas uformowanych przez trójmiejskie środowisko jest powołany do życia przez trębacza i kompozytora Emila Miszka oktet Emil Miszk and Sonic Syndicate. Debiutancki materiał grupy, "Don't Hesitate" po raz pierwszy będzie można usłyszeć właśnie w gdańskim Żaku.

Wokalistek o podobnie interesującej wizji twórczej drogi czy też podejmujących równie oryginalne wyzwania artystyczne jak Anna Gadt jest na scenie jazzowej niewiele. Choć w swojej twórczości posługuje się także tradycyjnie rozumianym śpiewem, artystka najbardziej zainteresowana jest wokalną improwizacją - w poszukiwaniu nieoczywistych brzmień stale rozwija techniki wykonawcze pozwalające jej rozwinąć pole ekspresji. Na scenie Anna Gadt nie ogranicza się wyłącznie do roli solistki: improwizując, często traktuje swój głos w sposób równorzędny z tonami instrumentów grających z nią muzyków i wchodzi z nimi w głębokie dźwiękowe współbrzmienia. "W muzykę, którą wykonuję, wpisany jest pewien paradoks: musimy być przecież bardzo skoncentrowani, osadzeni w sobie samym, a jednocześnie jest to moment totalnego wyjścia na zewnątrz, pewnego rodzaju zniknięcia [w interakcji]"- opowiadała artystka Maciejowi Krawcowi na antenie RadioJazz.fm. Choć muzyka Anny Gadt może zaskakiwać niecodziennymi rozwiązaniami, jest nasycona nastrojowym liryzmem i emocjonalnością: "Bliska jest mi naturalność, [płynne] przechodzenie od utworu do utworu (...) jeśli myślę o sferze kompozycyjnej, to myślę raczej o formie zamkniętej. Szalenie interesuje mnie znalezienie złotego środka, proporcji między tym co zapisane w muzyce, a przestrzenią otwartą, którą zostawiamy sobie do improwizacji."

"Mysterium lunae" to wielowątkowy album z licznymi odniesieniami do filozofii, poezji, historii literatury i popkultury. Tytułowa Tajemnica Księżyca jest metaforą muzyki, która sama w sobie jest jedynie falą dźwiękową, środkiem do przekazania osobistych impresji. W swoich utworach Gadt stara się tutaj uważnie przyjrzeć współczesnemu człowiekowi i pamięci, którą nosi, oraz temu, jak czyta własną obecność w świecie. Wychodząc ze strefy komfortu, zespół wkracza w nieoczywisty, ryzykowny a jednocześnie fascynujący świat. W utworach skomponowanych przez Gadt pojawiają się odniesienia do filmu Terrence'a Malicka ("The Tree of life"), "Makbeta" Williama Shakespeare'a ("Seismis waves"), "Wesela" Wyspiańskiego ("Pan dzisiaj w kolorach się mieni") a nawet Theleniousa Monka ("Fancy boy") i Adama Mickiewicza ("Świtezianka"). Szczególne miejsce na płycie zajmują wiersze Leśmiana, które przyjmują formę lirycznych opowieści lub nieposkromionych improwizacji. Do dwóch z nich muzykę skomponowali Łukasz Ojdana i Maciej Garbowski. "Mysterium lunae" to podróż w przestrzeń osobistej narracji wchodzącej w dyskurs ze światem zewnętrznym, ponad wszystko jest to jednak zwrócenie się ku przestrzeni subiektywnych wrażeń i emocji.

Skład
Emil Miszk - trąbka, kompozycje
Kuba Więcek - saksofon altowy
Piotr Chęcki - saksofon tenorowy
Paweł Niewiadomski - puzon
Michał Zienkowski - gitara
Szymon Burnos - fortepian
Konrad Żołnierek - kontrabas, gitara basowa
Sławek Koryzno - perkusja

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    40 zł
  • Bilet ulgowy
    30 zł
25 zł – zniżka na Kartę Dużej Rodziny
30 zł – ulgowe dla studentów, uczniów, seniorów
35 zł – super zniżka na Kartę do Kultury
40 zł – bez zniżek