Wojciech Karolak - wszechstronnie wykształcony muzyk. Pianista, organista, saksofonista, a także jako poszukiwany kompozytor i aranżer. W 1956 utworzył zespół dixielandowy, w którym grał jako pianista. W 1958 był już jednak saksofonistą zespołu Jazz Believers.
W następnych latach (1959 - 1960) grał z zespołem The Wreckers Andrzeja Trzaskowskiego. Jednocześnie grał na fortepianie w zespołach Andrzeja Kurylewicza i Jerzego Matuszkiewicza. Po krótkim okresie kierowania własnym trio (1962), grał w latach 1963 - 1966 z zespołem Jana Ptaszyna Wróblewskiego - Polish Jazz Quartet. Przez kilka lat (1966 - 1973) przebywał w Skandynawii, gdzie grał w różnych, szwedzkich i międzynarodowych, zespołach. Szczególnie ważna w tym czasie była współpraca z Michałem Urbaniakiem z którym koncertował w Europie i w USA. Po powrocie do kraju założył wraz z Janem Ptaszynem Wróblewskim jeden z ważniejszych zespołów polskiego jazzu, kwartet Mainstream.
jazz - koncerty w Trójmieście
Zespół grał w składzie: Czesław Bartkowski - perkusja, Marek Bliziński - gitara, Wojciech Karolak - organy i fortepian, Jan Ptaszyn Wróblewski - saksofon. W 1973 zarejestrowali pierwsze utwory, które zebrano potem na płycie Mainstream. Zespół cieszył się ogromnym uznaniem i popularnością. Wiele koncertował za granicą, występował na koncertach klubowych w kraju oraz, w latach 1975 - 1977, na Jazz Jamboree i Jazz nad Odrą. Z zespołem współpracowały także wokalistki: Ewa Bem i Kisa Magnusson. Dokonywali nagrań z orkiestrą symfoniczną, a sam Karolak stał się poszukiwanym i modnym muzykiem. Poza autorskimi projektami pojawiał się w zespołach Janusza Muniaka, Zbigniewa Namysłowskiego, Tomasza Szukalskiego, w Studio Jazzowym Polskiego Radia oraz z happy-jazzową grupą SPPT Chałturnik. Jako doskonały instrumentalista towarzyszył często gwiazdom jazzu występującym na Jazz Jamboree.
W 1979 postanowił ograniczyć koncerty i poświęcić się kompozycji. Powstały wówczas popularne piosenki rozrywkowe i kabaretowe, pisane najczęściej do tekstów żony - Marii Czubaszek. W 1984 wrócił do koncertowania. Powstałe wówczas trio z saksofonistą Tomaszem Szukalskim i perkusistą Czesławem Bartkowskim nagrało brawurowy album Time Killers (według "Jazz Forum" najlepsza polska płyta jazzowa lat 80.). Obok piosenek, utworów jazzowych pisze także większe formy jak: suita Od początku przez środek do końca, Uwertura makabryczna - Zamczysko w Otranto; musicalu Dracula, muzyki filmowej (Konopielka, Przyłbice i kaptury), oraz muzyki do filmów krótkometrażowych i baletowych (Filip z Konopii, Maria Luisa i Układ), muzyki do spektakli teatralnych (Dekameron, Ubu Król), licznych tematów jazzowych (Good Times, But Times, Seven For Five, Movin' South, Easy), piosenek (Ballada o spełnionych dniach, Każdy as bierze raz, Krótki metraż, Miłość jest jak niedziela, Wyszłam za mąż zaraz wracam). [na podstawie Encyklopedii Muzyki popularnej. Jazz. Dionizego Piątkowskiego]
Jerzy Małek - trębacz, kompozytor, aranżer, producent, wykładowca akademicki na Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jest zdobywcą wielu nagród i wyróżnień, miedzy innymi Grand Prix Jazz Juniors 99' w Krakowie, indywidualnej na Jazz nad Odra 2000, specjalnego wyróżnienia na Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Jazzowej Katowice 1999, Klucza do Kariery na Pomorskiej Jesieni Jazowej, 99' tytułu Nowa Nadzieja w ankiecie Jazz Top 2000 a także 2-nd runner up na Międzynarodowych Zmaganiach Jazzowych w Szczecinie, w których brali udział muzycy z Europy i USA 2004. Został nominowany w dwóch kategoriach - Jazzowy kompozytor/aranżer roku i Jazzowy muzyk roku do nagrody Polskiej Akademii Fonograficznej Fryderyk 2012. Od lat plasuje się w czołówce polskich trębaczy jazzowych obok Tomasza Stańki i Piotra Wojtasika. Najistotniejszą częścią działalności muzycznej trębacza jest aktywność koncertowa zarówno w charakterze sidemana jak i lidera. Współpracował z najznamienitszymi muzykami polskiej sceny jazzowej: Zbigniewem Wegehauptem, z którym nagrał dwie płyty: Wege, Tota, Michałem Urbaniakiem (projekt Komeda, Urbanator), Zbigniewem Namysłowskim, Januszem Muniakiem, Januszem Skowronem, Tomaszem Szukalskim, Hanną Banaszak, Staszkiem Sojką, Erykiem Kulmem, Henrykiem Miśkiewiczem, Cezarym Konradem, Leszkiem Możdżerem, Marcinem Wasilewskim, Jarkiem Śmietaną, Andrzejem Jagodzińskim, Sławomirem Kurkiewiczem, Adamem Pierończykiem, Michałem Tokajem, Miką Urbaniak, Adamem Kowalewskim, Marcinem Maseckim i wieloma innymi. W ostatnich latach na stałe gra z kwartetem Wojciecha Karolaka, jest także stałym współpracownikiem projektów orkiestrowo-big-bandowych Krzysztofa Herdzina. Współpracował także z międzynarodowymi gwiazdami muzycznymi, takimi jak: Billy Harper, Maria Schneider, Steve Logan, Dan Tepfer, Troy Miller, Eric Allen, Arild Andersen, Nigel Kennedy.
Tomasz Grzegorski - saksofonista, zadebiutował na scenie jazzowej w 1997 roku w zespole Quintessence Eryka Kulma. W roku 1998, wraz z zespołem Parnas Jazz Quintet został laureatami 1 miejsca na festiwalach: Jazz Juniors, Pomorskiej Jesieni Jazzowej, oraz 2 miejsca na Festiwalu Standardów Jazzowych w Siedlcach. W 1999 roku z kwintetem Jerzego Małka zdobył 1 miejsce na festiwalach: Jazz Juniors'99, Pomorska Jesień Jazzowa'99, oraz Konkursie Młodych Zespołów Jazzowych w Gdyni 2000. Od 2005 roku współpracuje ze światowej sławy skrzypkiem Nigelem Kennedym, z którym grał koncerty na całym świecie. Współpracował i nagrywał między innymi z:Januszem Muniakiem, Kazimierzem Jonkiszem, Markiem Bałatą, Andrzejem Cudzichem, Wojciechem Groborzem, Wojciechem Karolakiem, Leszkiem Kułakowskim, Jarosławem Śmietaną, Zbigniewem Namysłowskim, słowackim triem Nothing But Swing, Josef "Dodo" Sosoka Jazz Family oraz kubańskim trębaczem Lazaro Cruz'em.
Adam Czerwiński - perkusista, kompozytor, aranżer. Karierę zaczynał w Gdańsku. Jako piętnastolatek grał na wibrafonie w Big Bandzie Gdańskim, później już jako był członkiem zespołów Zu-Zu i New Coast. Współpracował z Januszem Muniakiem, zespołem D-Box, Young Power, New Presentation oraz Janem Ptaszynem Wróblewskim i Zbigniewem Namysłowskim. Od 1993 roku zaczął stale współpracować z Jarkiem Śmietaną. Muzycy zagrali wspólnie setki koncertów w klubach i na festiwalach na całym świecie. Nagrali też kilkanaście płyt, miedzy innymi Phone Consultations, Outumn Suite czy Polish Standards. Nagrał wiele płyt z największymi gwiazdami światowego jazzu: z Art Farmerem - Art In Wrocław oraz Art Farmer Plays Standards; z Johnem Abercrombiem - Speak Easy, z Larry Goldingsem - Hollywood Album i Up For Air; z Karen Edwards - Everything Ice; z Johnem Purcellem - Out of the Question; z Nigelem Kennedym - Life In The Krakow Philharmonic Hall. Współpracował również z Lee Konitzem, Eddie Hendersonem, Harvie Swartzem, Cameronem Brownem, Jean Paul Bourelly'em.
Jest również bardzo aktywny na polu edukacji jazzowej. Wielokrotnie brał udział jako wykładowca w warsztatach jazzowych. Od dziesięciu lat prowadzi własny workshop w Gdańsku. Są to polsko-niemieckie warsztaty pod egidą fundacji Pojednanie. Warsztaty te mogą się poszczycić trzema płytami CD nagranymi przez uczestników. Jest pomysłodawcą i współtwórcą Festiwalu Jazz w lesie, którego pierwsza edycja odbyła się w Sulęczynie latem 1995 roku. Festiwal istnieje już osiemnaście lat, podczas których wystąpiła tam cała czołówka polskiego jazzu oraz wiele gwiazd zagranicznych.
Przed ośmioma laty ukazała się pierwsza autorska płyta Adama zatytułowana Hollywood Album. Nagrania dokonano w Los Angeles z udziałem Larry Goldingsa, Bennie Maupina, Darka Oleszkiewicza i Jarka Śmietany. Kilka miesięcy później, tym razem w Japonii, wydano nagrania jego trio z Larry Goldingsem zatytułowane Up For Air. W 2005 ukazał się kolejny jego album Raindance. Nagrań dokonano również w LA z udziałem Larry Goldingsa, Larry Koonsa i Darka Oleszkiewicza. Dwa lata temu nagrał kolejny projekt płytowy pod nazwą Pictures, tym razem w trio z udziałem Darka Oleszkiewicza i Larry Koonsa.