W dniach 17-22 sierpnia 2014 odbędzie się szósta edycja projektu edukacyjnego pod nazwą Gdynia Business Week organizowanego przez Urząd Miasta Gdyni oraz amerykańskiego patrona - Foundation for Private Enterprise Education. Projekt wspierają też międzynarodowe korporacje takie, jak Boeing i Microsoft, a także Thomson Reuters. Program organizowany jest na terenie III Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni.
W tegorocznej edycji GBW udział weźmie ponad 100 młodych ludzi z Polski, USA i Gruzji. Po raz trzeci organizowany jest też program zaawansowany tzw. Gdynia Advanced Business Week przeznaczony dla absolwentów poprzednich edycji.
Gdynia Business Week to intensywny sześciodniowy kurs, wzorowany na amerykańskim programie szkoły letniej Washington Business Week. Uczestnicy w ramach kilkuosobowych grup - firm uczą się podejmowania decyzji związanych z kierowaniem przedsiębiorstwem, a także ustalania cen sprzedaży, kosztów marketingowych oraz budżetów dla swoich "produktów". Wszystkie zajęcia prowadzone są w j. angielskim. Oprócz zajęć praktycznych mają miejsce prezentacje tematyczne obejmujące takie zagadnienia jak globalizacja, wielokulturowość w biznesie, tworzenie biznes planu czy społeczna odpowiedzialność biznesu. Prelegentami są przedstawiciele prężnie działających międzynarodowych, gdyńskich i ogólnopolskich firm.
Wraz z końcem programu, uczniowie tradycyjnie przygotowują się do zaprezentowania efektów swojej tygodniowej pracy na tzw. Targach. Specjalnie przygotowane stoiska odwiedzają zaproszeni goście - przedstawiciele świata biznesu, którzy jako sędziowie, dokonują oceny "produktów".
Oficjalne zakończenie programu, podczas którego uczestnikom zostaną wręczone certyfikaty "Gdynia Business Week", a przedstawiciele najlepszych firm uczniowskich otrzymają nagrody, odbędzie się w piątek 22 sierpnia 2014.