stat
Impreza już się odbyła

Wydarzenie w ramach

Już po raz drugi podczas Gdynia Design Days magazyn "Design Alive" stworzy nadmorską wersję Domu Idei, w miejscu o niezwykłej tradycji - Klubie Marynarki Wojennej "Riwiera", które powstało w 1923 roku jako jeden z najpiękniejszych obiektów polskiego wybrzeża - hotel "Polska Riwiera".

lis 25

poniedziałek, g. 16.30

Sopot,
Wstęp wolny
lis 30

sobota, g. 16:00 - 18:00

Gdańsk, Grunwaldzka 415 biurowiec...
bilety 45 zł
ulgowy 20 zł
przedsprzedaż 45 zł
Magazyn "Design Alive" to ulubione źródło inspiracji ludzi twórczych, którzy stale pragną poszerzać swoje horyzonty. W 2017 roku czasopismo postanowiło "wyjść" poza papier i przejść w trzy wymiary, otwierając czasową ekspozycję nazwaną Domem Idei. Zestawienie wystaw, projekcji i spotkań tematycznych miało na celu stworzenie miejsca inspirujących spotkań ludzi kreatywnych oraz odkrywanie miejsc zapomnianych. Pierwsza odsłona wydarzenia miała miejsce w willi fabrykanta i marszanda Henryka Grohmana podczas Łódź Design Festiwalu i została przyjęta, jako jedno z najciekawszych punktów ŁDF. W 2018 roku magazyn zagościł z wydarzeniem na GDD i podczas targów Warsaw Home.

W tym roku Dom Idei wraca do Gdyni. W to samo miejsce, ale w nowej formule i z nową aranżacją, za którą odpowiada Gregor Gonsior, artysta wizualny, rzemieślnik, grafik, projektant wnętrz i akcesoriów, kostiumograf. Współpracował z dużymi markami odzieżowymi takimi jak Cropp, Tatuum i Ochnik, z Pan Tu Nie Stał oraz z Teatrem Polskim we Wrocławiu i Teatrem Jaracza w Łodzi. Jego prace prezentowane były m.in. na wystawach w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, w Galerii V9, Galerii Kordegarda, w łódzkiej galerii Manhattan i gdańskiej Modelarni. Gonsior zajmuje się również malarstwem i urban artem. Tworzy wielkoformatowe murale o rozpoznawalnym już stylu, który surrealizm łączy z symboliką, operuje detalem oraz kontrastowymi zestawieniami, zniekształceniami i hiperbolą. Prowadzi warsztaty modowe, typograficzne i urban artowe. Niezależnie od środków wyrazu, wspólnym mianownikiem jego działań jest wysoka jakość oraz mariaż rzemiosła tradycyjnego z nowymi technologiami.

Program:

• 06.07 sobota, czynne 20.00-00.00, o godz. 21.00 wernisaż Domu Idei i bankiet Gdynia Design Days (obowiązują zaproszenia)
• 07.07 niedziela, czynne 17.00-00.00, o godz. 19.00 spotkanie z projektantami Gregorem Gonsiorem i Beatą Śliwińską Barrakuz + pogaduchy i tańce
• 08.07 poniedziałek, czynne 17.00-00.00, pogaduchy i tańce
• 09.07 wtorek, czynne 17.00-00.00, o godz. 19.00 spotkanie z Dorotą Kabałą i Moniką Brauntsch, kuratorkami wystawy "2 stopnie Celsjusza" na temat realizowanego przez nie projektu w Amazonii oraz Izabelą Bołoz, kuratorką wystawy głównej Gdynia Design Days "Ja/my" + pogaduchy i tańce
• 10.07 środa, czynne 17.00-00.00, pogaduchy i tańce
• 11.07 czwartek, czynne 17.00-00.00, o godz. 17.30 spotkanie z Pauliną Kisiel i Ewą Janczukowicz-Cichosz, organizatorkami Gdynia Design Days + pogaduchy i tańce
• 12.07 piątek, czynne 20.00-00.00, pogaduchy i tańce
• 13.07 sobota, czynne 17.00-00.00, od godz. 20.00, finisaż Domu Idei i Gdynia Design Days; pogaduchy i tańce
• 14.07 niedziela, czynne 17.00-21.00, godz. 17.00-19.00 - kup sobie kawełek idei - wyprzedaż ekspozycji


Magazyn "Design Alive" do współpracy zaprosił również Beatę Śliwińską Barrakuz - z wykształcenia architektkę krajobrazu i graficzkę, z zamiłowania i zawodu projektantkę, ilustratorkę oraz set designerkę, fankę kolażu na którym opiera swój styl pracy. Tym, na co stara się zwracać uwagę przy projektowaniu jest bezkompromisowość form i kształtów, zabawy dekonstrukcją i łączenie znaczeń, estetyka kontrastów. Praca na warstwach i fakturach różnych obrazów to styl, który reprezentuje. Jej prace można oglądać m.in. na łamach magazynu "Design Alive".

W tym roku do Domu Idei dołączyły także marki Davis, Opoczno i Profim, które jako główni partnerzy będą współtworzyli przestrzeń "Riwiery". - Wykorzystując swoje ostatnie serie Grand Concept (wieloformatowe płytki inspirowane kamieniem, betonem i drewnem) oraz Monoblocks (kolorowe nieduże kafelki), Opoczno pokaże, jak szerokie zastosowanie może mieć płytka w budowaniu charakteru wnętrza. Kierunkiem Opoczno będzie współczesność i różnorodność.

Więcej:
https://www.designalive.pl/dom-idei-design-alive-wraca-do-gdyni/
https://www.designalive.pl/davis-opoczno-i-profim-glownym-partnerami-drugiej-odslony-domu-idei-design-alive-podczas-gdynia-design-days-6-14-lipca/

Organizator DesignAlive
Współorganizator: Gdynia Design Days
Partnerzy główni: Davis Fabrics Opoczno Style, Profim
Partnerzy: chors, Barrakuz, bujnie, BanGlob Catering
Projekt wnętrz: Gregor Gonsior
Produkcja: Wojtek Trzcionka

---
ENG
''Design Alive'' Magazine is a favourite source of inspiration for creative people craving to widen their cognitive horizons. In 2017 the magazine decided to ''go out'' of paper and get into 3 dimensions beginning the cycle of periodical exhibitions called The House of Idea. Combination of displays, screenings, theme conferences, talks and just simple fun is to create the place of inspiring meetings for imaginative people and to discover long-forgotten places. Since 2018 the event is associated with the Gdynia Design Days Festival carrying a unique message of finding time for relaxation and then all the best ideas come up.

Przeczytaj także