stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Gdynia Design Days to coroczny festiwal prezentujący najnowsze tendencje i dobre praktyki z zakresu projektowania. Obfitujący w inspirujące wystawy, wykłady, warsztaty, prelekcje oraz dyskusje, program skierowany jest zarówno do profesjonalistów, młodych przedsiębiorców, jak i entuzjastów szukających inspiracji do twórczego działania i kreatywnego spędzania czasu. Przez 10 lipcowych dni Gdynia staje się tym samym najlepszym letnim miejscem spotkań branży projektowej. Tegorocznym hasłem festiwalu jest "Polaryzacja".

lis 22-24

piątek - niedziela, g. 18:30

Wstęp wolny
gru 1

niedziela, g. 18:30

Gdynia,
Wstęp wolny
Świat, w którym żyjemy to miejsce starć między indywidualnym interesem a dobrem wspólnym. To teraz silny indywidualizm i galopujący narcyzm spotyka się z przeciętnością, gloryfikującą prostotę i ograniczenie dóbr materialnych. Konsumpcjonizm nie daje się pogodzić z minimalizmem, a uwielbienie piękna i perfekcjonizm z zyskującą zwolenników bezceremonialną brzydotą i niedoskonałością. Wysoka jakość kolekcjonerskich bibelotów, obiektów pożądania wąskiej grupy uprzywilejowanych estetów, stoi w kontrze do masowej produkcji jednorazowych przedmiotów codziennego użytku, płynących wartkim strumieniem prosto z azjatyckich linii produkcyjnych. Wielkie korporacje napędzane siłą masowego pracoholizmu nie znajdują wspólnego mianownika z rosnącą grupą samozatrudnionych freelancerów, których miejsce pracy określa wyłącznie lokalizacja komputera. Influencerzy pochłonięci podnoszeniem wartości rynkowej profilu na Instagramie nie znajdują wspólnego języka z obsesyjnie unikającymi wifi zwolennikami cyfrowej anonimowości.

PROGRAM WYDARZENIA



Polaryzacja to wyraźna rozbieżność, dychotomia poglądów i opinii, rozwarstwienie zbiorowości, podział na przeciwstawne grupy. To proces wywołany różnicowaniem się postaw w obliczu istotnych problemów, w sytuacjach skrajnych, wobec których nie sposób przejść obojętnie. Polaryzacja wyklucza nijakość, niezdecydowanie i brak zaangażowania. Każdy spór może mieć charakter pozytywny lub negatywny, kluczem jest jego efektywne zarządzanie. Tylko dialog wśród osób pewnych swoich przekonań daje możliwość wyznaczenia nowatorskich strategii działania.

Ponad 130 wydarzeń, w tym 24 wystawy, 27 otwartych wykładów i 27 bezpłatnych warsztatów. Podczas 12. edycji festiwalu Gdynia Design Days między 6 a 14 lipca 2019 w gronie profesjonalistów i miłośników dobrego projektowania wypracujemy wspólnie nowe metody działania w obszarze designu i biznesu dla spolaryzowanej rzeczywistości. Poszukamy alternatywnych materiałów przyjaznych środowisku, przeanalizujemy możliwości lepszego wykorzystania sztucznej inteligencji z korzyścią dla użytkowników w dobie przeładowania informacjami, zastanowimy się nad przedefiniowaniem pojęć ekonomii wobec polityki, weźmiemy pod lupę ludzkie ciało jako źródło niewykorzystywanych dotąd surowców, a także zadamy sobie pytanie o znaczenie empatii oraz wiedzy o zdrowiu psychicznym i fizycznym istot żywych w designie.

Weekend otwarcia

Intensywnie zapowiada się już weekend otwarcia GDD. 6 lipca zapraszamy na uroczyste otwarcie festiwalu, wernisaż wszystkich wystaw oraz na design Parkrun - bieg na 5 kilometrów. Niedziela, 7 lipca, poświęcona zostanie głównemu tematowi wydarzenia - POLARYZACJI. Tego dnia warto wybrać się na wykład przewodniczącej komitetu członkowskiego World Design Weeks - Ingrid con der Wacht - "Design sprawia, że świat się kręci" oraz wykład Zuzanny Skalskiej nt. future thinking. Przez cały weekend w Domu Rzemiosła w Gdyni odbywać się będą targi i warsztaty młodego polskiego designu z cyklu Cloudmine.

Spolaryzowane wystawy

Szczególnej uwadze polecamy główną wystawę festiwalu, której kuratorem jest Izabela Bołoz, pn. "Ja czy my". Wybrane prace pokażą spolaryzowane tendencje wcielone w rzeczywiste projekty. Niektóre z nich wspierają pragnienie samorealizacji, poznania siebie i spełnienia marzeń. Systemy, które za nas troszczą się o innych, oszczędzają czas. Wystawa zachęca do zastanowienia się nad tym, gdzie leży nasze poczucie szczęścia i zadowolenia z życia.

Warto również zobaczyć wystawę-eksperyment studia UAU project - "Print 'n paste". Przekonamy się dzięki niej, jak z łatwo dostępnych surowców, jak piasek, liście, skoszona trawa, wióry czy fusy po kawie, wytworzyć obiekty wykorzystując druk 3D. Natomiast na wystawie "2°C" przyjrzymy się głównym przyczynom zmiany klimatu, jak również zaprezentujemy konkretne działania, które sami możemy wprowadzić, by wspierać ochronę środowiska naturalnego. Pod tą samą nazwą odbędzie się cykl warsztatów dla dzieci, podczas których najmłodsi dowiedzą się jak dbać o środowisko naturalne, ucząc się jak stworzyć eko-środki czyszczące, jak zastąpić plastikowe opakowania, w jaki sposób generować mniej śmieci czy jak oszczędzać energię. W Experymencie odbywać się będzie wystawa dla dzieci i dorosłych na temat zjawiska polaryzacji światła.

Po kultowej już wystawie z zeszłego roku, prezentującej dorobek Karola Śliwki, Muzeum Miasta Gdyni przygotowało kolejną odsłonę z cyklu "Polskie Projekty Polscy Projektanci". Tym razem będziemy mogli podziwiać prace twórczości Barbary Hoff, w tym liczne, często niepublikowane, materiały archiwalne.

Czas na Nową Generację

Ważnym elementem festiwalu będzie coroczny przegląd prac młodych polskich twórców, którzy 
w niedalekiej przyszłości będą odpowiedzialni za projektowanie otaczających nas produktów, przestrzeni, usług i procesów. W ramach cyklu Nowa Generacja swój dorobek zaprezentują najlepsi studenci z Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku i Katowicach, School of Form oraz Politechniki Koszalińskiej.

A na dodatek...

W ramach GDD 2019 odbędzie się również dużo ciekawych wydarzeń towarzyszących. Przez cały czas trwania festiwalu w IV budynku PPNT zapraszamy do strefy spotkań TŁOK Kawiarnia i letniej czytelni, przygotowanej specjalnie na festiwal przez Bibliotekę z Pasją. Jak co roku specjalnie na festiwal powstanie kolekcja MANUBA - seria unikatowych produktów, w tym roku realizowanych w pracowniach rzemieślniczych znajdujących się na terenie PPNT. Nie możemy zapomnieć o przeglądzie filmowym w Gdyńskim Centrum Filmowym, klubie festiwalowym w Domu Idei czy wystawie Design w Mieście, którą można oglądać już od 1 czerwca w trójmiejskich lokalach gastronomicznych.



Design talks Business First Steps
Chcesz zdobyć doświadczenie, wiedzę i kompetencje jak rozwijać swój biznes szybciej i mądrzej? Przed nami czwarta odsłona wydarzenia poświęconego biznesowym aspektom pracy w branży kreatywnej. Tym razem spotkamy się pod szyldem Design talks Business First Steps (wcześniej Stwórz i Sprzedaj). Tegoroczna edycja nada kierunki działania w konfrontowaniu sprzecznych poglądów i uwzględnianiu spolaryzowanych grup odbiorców.
Na rynku wygrywają te marki, które w sposób niekonwencjonalny myślą o organizacji i zarządzaniu gromadząc przy tym wokół siebie społeczność. Dowiedz się, jak czerpać z rozwiązań interdyscyplinarnych, osiągać sukces w czasach materialnego przesytu oraz kreować marki odpowiedzialne, nie zapominając przy tym o łączeniu dwóch obszarów projektowania: serca i rozumu.

Podczas 5 inspirujących spotkań specjaliści opowiedzą o doświadczeniach, wyzwaniach i perspektywach pracy w branży kreatywnej, które wyznaczą kierunki działania oraz pomogą unikać błędów w projektowaniu własnego biznesu. Gotowi na sporą dawkę motywacji i praktycznej wiedzy rozwijającej przedsiębiorczość, kreatywność i analityczne myślenie? Wśród zaproszonych prelegentów pojawi się strateg ds. crowdfundingu, specjalistka w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, konsultant finansowy czy projektant przestrzeni komercyjnych.

To nie wszystko! Udział w Design talks Business First Steps to również możliwość nawiązania nowych relacji biznesowych oraz poznania wielu interesujących ludzi. W tym roku ponownie stawiamy na intensywny networking w specjalnie zaaranżowanej strefie spotkań, gdzie ugościmy Was pyszną kawą. Dodatkowo czeka na Was wydarzenie - niespodzianka. Dla każdego uczestnika przygotowaliśmy także pakiet gadżetów, które umilą pracę. Dołączcie do DtB First Steps już teraz!
https://gdyniadesigndays.eu/pl/design-talks-business-first-steps.html

PROGRAM Design talks Business First Steps:
https://gdyniadesigndays.eu/pl/design-talks-business-first-steps.html

08.07 poniedziałek, 18:00-19:30 wykład | DtB First Steps | Strategie bez schematu, marki bez granic | Bartosz Filip Malinowski


Naucz się jak wykorzystywać właściwe strategie, narzędzia i metody, aby rozwijać swoją firmę szybciej i mądrzej. Strategia i design mają ze sobą wiele wspólnego i mogą doskonale się ze sobą uzupełniać. Dowiedz się jak to osiągnąć.

Na rynku wygrywają te marki, które myślą o organizacji i zarządzaniu w sposób niekonwencjonalny, szukając rozwiązań interdyscyplinarnych i zaczerpniętych spoza świata biznesu. Najczęściej są to marki z przemysłów kreatywnych. Dlaczego? Łączą świat twardego zarządzania z podejściem i wrażliwością artystyczną.

09.07 wtorek, 10:00-15:00 warsztaty | Design talks Business First Steps | Sprzedaż kiedyś i dziś | Sebastian Deditius

Poznaj alternatywne podejście do sprzedaży poprzez poprawne rozumienie konceptu pieniądza i roli jaką produkty i usługi pełnią w życiu klienta. Naucz się jak zrozumieć prawidłowe mechanizmy rządzące procesem sprzedaży.

Czy w zmieniającej się gospodarce i świecie materialnego przesytu, biegu i stresu można osiągnąć sukces? Podczas warsztatów dowiesz się jak zachowanie otwartości umysłu i niekonwencjonalnego podejścia pomoże w zrozumienia mechanizmów biznesowych. W spolaryzowanej rzeczywistości tylko odrzucenie starych schematów i współpraca z końcowym odbiorcą dla osiągnięcia wspólnych celów jest kluczem udanej sprzedaży.

10.07 środa, 10:00-15:00 warsztaty | Design talks Business First Steps | Design i Biznes. Magiczny duet | Anna Wróblewska

Warsztaty mają na celu doświadczenie projektowania produktu i usługi z uwzględnieniem dwóch obszarów funkcjonowania biznesu - innowacji, designu, technologii i pieniędzy. Dowiedz się jak w procesie projektowania łączyć serce i umysł?

W pierwszej części warsztatów doświadczysz tych aspektów projektowania, które związane są z pobudzaniem prawej półkuli mózgu, czyli metaforycznie - serca, takich jak wyobraźnia, kreatywność, intuicja, empatia i emocje. Druga część warsztatów będzie urealniała zaprojektowane rozwiązania w kontekście potrzeb rynku, istniejących technologii i możliwości wdrożeniowych, kosztów i szacowanych zysków, czyli stymulować będziemy lewą półkulę mózgu, tę odpowiedzialną za logiczne myślenie, analizę i liczenie. Integracja obu obszarów działalności biznesu przynosi największy sukces, ale i satysfakcję, poczucie spełnienia.

11.07 czwartek, 10:00-14:00 warsztaty | Design talks Business First Steps | Jak być odpowiedzialną marką? | Aleksandra Bąkowska

Dowiedz się jak kreować marki społecznie odpowiedzialne jednocześnie tworząc strategie oparte na innowacji. Jak zaprosić i zaangażować odbiorców w świat wartości Twojej marki?.

Uczestnicy dowiedzą się jak stworzyć strategię odpowiedzialnego biznesu, która nie będzie nudna i trywialna? W programie: case studies odpowiedzialnego biznesu w sektorze lifestyle (zarówno międzynarodowe, jak i lokalne marki), eksperymentowanie i uczenie się od siebie nawzajem, prezentacje i wymiana myśli.

Podczas warsztatów uczestnicy w zespołach będą tworzyć strategię komunikacji jak i strategię biznesową dla marki odpowiedzialnej w trzech etapach: burza mózgów, generowanie pomysłów, szybkie tworzenie prototypu.

12.07 piątek, 18:00-19:30 wykład | Design taks Business First Steps | Visual merchandising w spolaryzowanej rzeczywistości | Piotr Pacałowski

Dowiedz się dlaczego warto poznać swojego klienta i zaplanować jego drogę przez sklep oraz jak odpowiednia ekspozycja i odpowiednie grupowanie zwiększa sprzedaż produktów i usług.

Czy zadawałeś sobie kiedyś pytanie - dlaczego to kupiłem? Czemu w jednych sklepach jest więcej klientów, a w drugich mniej? Podczas wykładu uczestnicy dowiedzą się jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług. Poznają odpowiedź na pytanie dlaczego watro badać swój sklep i jak łatwo to robić, aby przyciągnąć nowych klientów i poprawić wizerunek swojej firmy. Jak możliwość wypróbowania towaru przez klienta wpływa na sprzedaż? Omówione zostaną założenia idealnej przestrzeni komercyjnej, w której produkt trafia do spolaryzowanych grup odbiorców, a całkowita powierzchnia lokalu jest efektywnie wykorzystana.

---
Pakiet: All in (pakiet obejmujący wstęp na wszystkie 5 spotkań z cyklu DtB First Steps)
Start sprzedaży: 3 czerwca do wyczerpania zapasów
Cena: 100 zł (1 warsztaty gratis)

Pojedyncze wejściówki: wykłady
Start sprzedaży: 7 czerwca do wyczerpania zapasów
Cena: 20 zł

Pojedyncze wejściówki: warsztaty
Start sprzedaży: 7 czerwca do wyczerpania zapasów
Cena: 30 zł


Spotkajmy się jak co roku w Gdyni, mieście otwartym, dającym możliwość podjęcia mądrego dialogu, skonfrontowania sprzecznych poglądów, w zgodzie z interesami różnych grup społecznych. To tutaj tworzymy forum do debaty i wyciągamy wnioski, które wskazują kierunki dalszego działania.

Przeczytaj także