Połączenie sił znanego performera Krzysztofa "Leona" Dziemaszkiewicza i jego rozbuchanych wizji scenicznych z wdziękiem i delikatnością tancerek - Anny Steller i Julii Mach. To połączenie naprawdę wybuchowe.
Hungrege Herzen
Teatr Patrz Mi Na Usta
Autorski spektakl powstały z inspiracji poszczegolnymi członkami zespołu. Wyraźne jest odcięcie od formy tańca jako płynnego, harmonijnego ruchu. Spektakl ma charakter zdecydowanie performatywny, traktujący scenę jako miejsce zdarzeń następujących tu i teraz. W dużej części jako materiał wyjściowy do pracy służą osobiste przeżycia tancerzy i performerów. Główną ideą jest konsekwentne pozostawanie w drodze, nawet jeżeli często nie wiemy dokąd prowadzi:
Pomysł: Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz
Wykonanie: Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz, Julia Mach, Anna Steller, Iwona Baranek, Kuba Bielawski
Muzyka: Adam Hryniewski
Visual: Maciej Salamon
Spektakl zrealizowany przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
o realizatorach:
Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz - aktor, performer, choreograf. W latach 1987 - 1995 tancerz i asystent choreografa w Teatrze Ekspresji. Od 1995 roku prowadzi Teatr Patrz Mi Na Usta, najpierw w Gdańsku, a od 1997 roku w Berlinie. Jako tancerz i choreograf współpracował z berlińskim teatrem Moving M3 i z Teatrem Babcia Zosia. Od 2005 roku współpracuje z niemiecką perfomerką polskiego pochodzenia Mariolą Brillowską. Na stałe związany z sopockim Klubem Sfinks, dla którego tworzy choreografie do pokazów mody, performance i happeningów. Najważniejsze spektakle Teatru Patrz Mi Na Usta to: Przesilenie, Radio Metaphysick, Narodowa Drag Queen, Variete Kameleon, Cafe Domino zaprasza, Królestwo Szambalii, Różana Góra, Dziś są moje urodziny, Belladonna, Dziewczęta z Zajęczego Wzgórza.
Julia Mach - niezależna tancerka i choreograf; absolwentka Wiedeńskiej Stadt Opera, filozofii na Uniwersytecie Wiedeńskim i Rotterdamse Dance Academy. W 2002 roku otrzymała stypendium DanceWebEurope. W latach 2002 - 2003 solistka Graz Opera House. Od 2003 współpracuje w Wiedniu z choreografami takimi jak: Chris Haring (Liquid Loft), Liz King (Tanztheater Wien), Georg Blaschke, Rose Breuss, Doris Ebner i Roderich Madl (Pilottanzt), Elio Gervasi i Catherine Guerin. W 2005 roku została uznana przez Ballet Tanz International za najbardziej utalentowaną tancerkę w Austrii; nominowana do Rolex-Mentor-Protégé Arts Initiative. W 2006 roku z Teatrem Dada von Bzdulow realizowała spektakl Eden. Współpracuje z artystami video-artu, m.in.: Klausem Obermeierem i Ars Electronica Futurelab Święto Wiosny Strawińskiego oraz z młodymi artystami z Austrii i Polski. W 2007 w Gdańsku grała w Visitores we współpracy z Filipem Szatarskim. Jej kolejne solo fishinyou miało premierę podczas Burgenländische Tanztage i otrzymało nagrodę Ministerstwa Sztuki na Festiwalu w Wiedniu.
Anna Steller - tancerka, performerka i choreograf. Na scenie tanecznej od 1994 roku. Od 1994 roku tańczy w Gdańskim Teatrze Dada von Bzdulöw. Od 2003 roku jest aktorką i tancerką w Teatrze Patrz Mi Na Usta. Gościnnie występowała w Teatrze im. Gombrowicza w Gdyni i Teatrze Wybrzeże. W 2005 roku założyła zespół Good Girl Killer. Na swoim koncie grupa ma 2 premiery, które prezentowane były na wielu festiwalach w Polsce i za granicą m.in.: Międzynarodowy Festiwal Teatralny Malta, Body-Mind Warszawa, Heineken Open'er w Gdyni, Four Days w Pradze. W 2003 roku otrzymała prestiżowe stypendium Dance Web na festiwalu Tańca Impulstanz w Wiedniu. Jest laureatką Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl Good Girl Killer. Od wielu lat bierze udział w tanecznych i teatralnych warsztatach oraz projektach międzynarodowych. Współpracowała m.in. z teatrem 7273 z Genewy, Mariolą Brillowską (Hamburg), obecnie bierze udział w spektaklu Nigela Charnocka, współpracuje również z Jackiem Krawczykiem z Teatru Okazjonalnego. Od 2002 roku prowadzi warsztaty z zakresu tańca współczesnego i improwizacji.
Maciej Salamon - absolwent gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, grafik, artysta wizualny, reżyser filmów animowanych i teledysków, wokalista formacji Gówno. Jest członkiem grupy artystycznej Krecha (wydawcy nieregularnika o takim tytule), z którą zdobył Sztorm Roku 2008 - nagrodę Czytelników "Gazety Wyborczej Trójmiasto" w dziedzinie sztuk plastycznych. Zdobył szereg wyróżnień za swoje realizacje filmowe, m.in. nagrodę dla najlepszego filmu na Northern Wave Film Festiwal na Islandii za The Wedding; nagrodę publiczności dla filmu eksperymentalnego na Con-Can Festival w Tokio, Official StrangerAward 2008 w Amsterdamie i nagrodę festiwalu Filmowe Podlasie Atakuje w Białymstoku za The Scar.
Helmut Nadolski - kompozytor, instrumentalista, poeta, aktor, performer. Artysta multimedialny, jedna z najbarwniejszych, najbardziej kontrowersyjnych postaci na polskiej scenie muzycznej. Początki kariery artysty związane są z trójmiejskim środowiskiem jazzowym, współpracował również z kabaretem To Tu i Afanasjewem w Klubie Studentów Wybrzeża Żak. W kraju związany z awangardową sceną free-jazzową (m.in. Sesja 72), współtworzył Grupę Niemen, z którą zrealizował nagrania płytowe: Strange is this World i Marionetki. Do ważniejszych pozycji dyskograficznych należą też: Meditation, Four Dialoques with Coscience i New Musik from Poland - H. Nadolski. Stworzył muzykę do wielu filmów fabularnych i telewizyjnych, m.in. Pies i Mała sprawa Kondratiuka, Rekolekcje Leszczyńskiego, Hotel Polan und seine gaste Seemanna oraz spektakli poetyckich. Na początku lat 80. był współtwórcą Teatru Instrumentalnego R. Miśka przy Teatrze Muzycznym w Gdyni, w którym zrealizował swoje pomysły jako aktor, muzyk - solista, kompozytor i reżyser. Do najważniejszych spektakli należy - oparty na jego biografii Proces. Od lat 90. realizuje performance Mobile. Jest bohaterem filmu dokumentalnego Helmut Nadolski.
Iwona Baranek - adeptka sztuki performance, tancerka hip-hopowa.
Kuba Bielawski - artysta performer działający zarówno w przestrzeni galeryjnej, jak i w przestrzeni miejskiej. Jeden z bardziej odważnych twórców trójmiejskiej sceny alternatywnej. Związany z Kolonią Artystów w Stoczni Gdańskiej.
Teatr Patrz Mi Na Usta
Autorski spektakl powstały z inspiracji poszczegolnymi członkami zespołu. Wyraźne jest odcięcie od formy tańca jako płynnego, harmonijnego ruchu. Spektakl ma charakter zdecydowanie performatywny, traktujący scenę jako miejsce zdarzeń następujących tu i teraz. W dużej części jako materiał wyjściowy do pracy służą osobiste przeżycia tancerzy i performerów. Główną ideą jest konsekwentne pozostawanie w drodze, nawet jeżeli często nie wiemy dokąd prowadzi:
Pomysł: Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz
Wykonanie: Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz, Julia Mach, Anna Steller, Iwona Baranek, Kuba Bielawski
Muzyka: Adam Hryniewski
Visual: Maciej Salamon
Spektakl zrealizowany przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
o realizatorach:
Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz - aktor, performer, choreograf. W latach 1987 - 1995 tancerz i asystent choreografa w Teatrze Ekspresji. Od 1995 roku prowadzi Teatr Patrz Mi Na Usta, najpierw w Gdańsku, a od 1997 roku w Berlinie. Jako tancerz i choreograf współpracował z berlińskim teatrem Moving M3 i z Teatrem Babcia Zosia. Od 2005 roku współpracuje z niemiecką perfomerką polskiego pochodzenia Mariolą Brillowską. Na stałe związany z sopockim Klubem Sfinks, dla którego tworzy choreografie do pokazów mody, performance i happeningów. Najważniejsze spektakle Teatru Patrz Mi Na Usta to: Przesilenie, Radio Metaphysick, Narodowa Drag Queen, Variete Kameleon, Cafe Domino zaprasza, Królestwo Szambalii, Różana Góra, Dziś są moje urodziny, Belladonna, Dziewczęta z Zajęczego Wzgórza.
Julia Mach - niezależna tancerka i choreograf; absolwentka Wiedeńskiej Stadt Opera, filozofii na Uniwersytecie Wiedeńskim i Rotterdamse Dance Academy. W 2002 roku otrzymała stypendium DanceWebEurope. W latach 2002 - 2003 solistka Graz Opera House. Od 2003 współpracuje w Wiedniu z choreografami takimi jak: Chris Haring (Liquid Loft), Liz King (Tanztheater Wien), Georg Blaschke, Rose Breuss, Doris Ebner i Roderich Madl (Pilottanzt), Elio Gervasi i Catherine Guerin. W 2005 roku została uznana przez Ballet Tanz International za najbardziej utalentowaną tancerkę w Austrii; nominowana do Rolex-Mentor-Protégé Arts Initiative. W 2006 roku z Teatrem Dada von Bzdulow realizowała spektakl Eden. Współpracuje z artystami video-artu, m.in.: Klausem Obermeierem i Ars Electronica Futurelab Święto Wiosny Strawińskiego oraz z młodymi artystami z Austrii i Polski. W 2007 w Gdańsku grała w Visitores we współpracy z Filipem Szatarskim. Jej kolejne solo fishinyou miało premierę podczas Burgenländische Tanztage i otrzymało nagrodę Ministerstwa Sztuki na Festiwalu w Wiedniu.
Anna Steller - tancerka, performerka i choreograf. Na scenie tanecznej od 1994 roku. Od 1994 roku tańczy w Gdańskim Teatrze Dada von Bzdulöw. Od 2003 roku jest aktorką i tancerką w Teatrze Patrz Mi Na Usta. Gościnnie występowała w Teatrze im. Gombrowicza w Gdyni i Teatrze Wybrzeże. W 2005 roku założyła zespół Good Girl Killer. Na swoim koncie grupa ma 2 premiery, które prezentowane były na wielu festiwalach w Polsce i za granicą m.in.: Międzynarodowy Festiwal Teatralny Malta, Body-Mind Warszawa, Heineken Open'er w Gdyni, Four Days w Pradze. W 2003 roku otrzymała prestiżowe stypendium Dance Web na festiwalu Tańca Impulstanz w Wiedniu. Jest laureatką Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl Good Girl Killer. Od wielu lat bierze udział w tanecznych i teatralnych warsztatach oraz projektach międzynarodowych. Współpracowała m.in. z teatrem 7273 z Genewy, Mariolą Brillowską (Hamburg), obecnie bierze udział w spektaklu Nigela Charnocka, współpracuje również z Jackiem Krawczykiem z Teatru Okazjonalnego. Od 2002 roku prowadzi warsztaty z zakresu tańca współczesnego i improwizacji.
Maciej Salamon - absolwent gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, grafik, artysta wizualny, reżyser filmów animowanych i teledysków, wokalista formacji Gówno. Jest członkiem grupy artystycznej Krecha (wydawcy nieregularnika o takim tytule), z którą zdobył Sztorm Roku 2008 - nagrodę Czytelników "Gazety Wyborczej Trójmiasto" w dziedzinie sztuk plastycznych. Zdobył szereg wyróżnień za swoje realizacje filmowe, m.in. nagrodę dla najlepszego filmu na Northern Wave Film Festiwal na Islandii za The Wedding; nagrodę publiczności dla filmu eksperymentalnego na Con-Can Festival w Tokio, Official StrangerAward 2008 w Amsterdamie i nagrodę festiwalu Filmowe Podlasie Atakuje w Białymstoku za The Scar.
Helmut Nadolski - kompozytor, instrumentalista, poeta, aktor, performer. Artysta multimedialny, jedna z najbarwniejszych, najbardziej kontrowersyjnych postaci na polskiej scenie muzycznej. Początki kariery artysty związane są z trójmiejskim środowiskiem jazzowym, współpracował również z kabaretem To Tu i Afanasjewem w Klubie Studentów Wybrzeża Żak. W kraju związany z awangardową sceną free-jazzową (m.in. Sesja 72), współtworzył Grupę Niemen, z którą zrealizował nagrania płytowe: Strange is this World i Marionetki. Do ważniejszych pozycji dyskograficznych należą też: Meditation, Four Dialoques with Coscience i New Musik from Poland - H. Nadolski. Stworzył muzykę do wielu filmów fabularnych i telewizyjnych, m.in. Pies i Mała sprawa Kondratiuka, Rekolekcje Leszczyńskiego, Hotel Polan und seine gaste Seemanna oraz spektakli poetyckich. Na początku lat 80. był współtwórcą Teatru Instrumentalnego R. Miśka przy Teatrze Muzycznym w Gdyni, w którym zrealizował swoje pomysły jako aktor, muzyk - solista, kompozytor i reżyser. Do najważniejszych spektakli należy - oparty na jego biografii Proces. Od lat 90. realizuje performance Mobile. Jest bohaterem filmu dokumentalnego Helmut Nadolski.
Iwona Baranek - adeptka sztuki performance, tancerka hip-hopowa.
Kuba Bielawski - artysta performer działający zarówno w przestrzeni galeryjnej, jak i w przestrzeni miejskiej. Jeden z bardziej odważnych twórców trójmiejskiej sceny alternatywnej. Związany z Kolonią Artystów w Stoczni Gdańskiej.