Richard Strauss - Kawaler srebrnej róży (Der Rosenkavalier)
opera w 3 akatach, po raz piewrszyw Gdańsku od 70 lat, premiera 23 i 24 września g. 18.00
realizatorzy:
kierownictwo muzyczne - Jean Pierre Faber,
reżyseria - Günter Mayr,
scenografia - Jacek Mocny,
kostiumy - Małgorzata Słoniowska,
współpraca muzyczna - Sławek A. Wróblewski
Opery Richarda Straussa (1864-1949) nieczęsto goszczą na polskich scenach. W powojennej Polsce dzieła niemieckojęzycznych twórców niechętnie włączano do repertuaru. Tak było z Wagnerem, tak stało się też ze Straussem. Ale opery Straussa to także ogromne wyzwanie dla wykonawców – zarówno wokalistów, jak i orkiestry, dla której kompozytor pisał z symfonicznym rozmachem. To również tłumaczy brak tych dzieł w polskich teatrach. W Gdańsku opera Straussa pojawia się po raz pierwszy od 70 lat. „Kawaler...”, to obok „Salome”, najpopularniejsze dzieło Austriaka. Nawiązuje ono do oper Mozarta, akcja rozgrywa się w świecie XVIII-wiecznej wiedeńskiej arystokracji. Bohaterem tej komedii jest baron Ochs. Ma on słabość do młodych dziewcząt. Postanawia zaręczyć się z jedną z nich - Zofią. Zgodnie ze zwyczajem wysyła jej srebrną różę. Posłańcem jest młody Oktawian, do którego też Ochs się umizgiwał. Tylko wtedy Oktawian przebrany był za pokojówkę. A przebrał się dlatego, że baron niemal nakrył go, na intymnym sam na sam z Marszałkową – atrakcyjną kobietą. Marszałkowa widząc, że jej kochanek zauroczony jest Zofią, uświadamia sobie, że jej młodość i uroda przemijają i że nie ma prawa stawać Oktawianowi na drodze do szczęścia... Mądra i zabawna komedia przebieranek i pomyłek.
opera w 3 akatach, po raz piewrszyw Gdańsku od 70 lat, premiera 23 i 24 września g. 18.00
realizatorzy:
kierownictwo muzyczne - Jean Pierre Faber,
reżyseria - Günter Mayr,
scenografia - Jacek Mocny,
kostiumy - Małgorzata Słoniowska,
współpraca muzyczna - Sławek A. Wróblewski
Opery Richarda Straussa (1864-1949) nieczęsto goszczą na polskich scenach. W powojennej Polsce dzieła niemieckojęzycznych twórców niechętnie włączano do repertuaru. Tak było z Wagnerem, tak stało się też ze Straussem. Ale opery Straussa to także ogromne wyzwanie dla wykonawców – zarówno wokalistów, jak i orkiestry, dla której kompozytor pisał z symfonicznym rozmachem. To również tłumaczy brak tych dzieł w polskich teatrach. W Gdańsku opera Straussa pojawia się po raz pierwszy od 70 lat. „Kawaler...”, to obok „Salome”, najpopularniejsze dzieło Austriaka. Nawiązuje ono do oper Mozarta, akcja rozgrywa się w świecie XVIII-wiecznej wiedeńskiej arystokracji. Bohaterem tej komedii jest baron Ochs. Ma on słabość do młodych dziewcząt. Postanawia zaręczyć się z jedną z nich - Zofią. Zgodnie ze zwyczajem wysyła jej srebrną różę. Posłańcem jest młody Oktawian, do którego też Ochs się umizgiwał. Tylko wtedy Oktawian przebrany był za pokojówkę. A przebrał się dlatego, że baron niemal nakrył go, na intymnym sam na sam z Marszałkową – atrakcyjną kobietą. Marszałkowa widząc, że jej kochanek zauroczony jest Zofią, uświadamia sobie, że jej młodość i uroda przemijają i że nie ma prawa stawać Oktawianowi na drodze do szczęścia... Mądra i zabawna komedia przebieranek i pomyłek.