stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Koncert Harfy - Barbara Karlik

Zapraszamy 7 listopada o godz. 19:00 do Teatru w Oknie na koncert harfy w wykonaniu Barbary Karlik. Koncert będzie łączył ballady grane na harfie z projekcją zdjęć Magdaleny Majchrzyckiej oraz Katarzyny Rott.

lis 15-16

piątek - sobota

Gdańsk,
bilety 100 - 200 zł
przedsprzedaż 189 zł
Kup bilet
lis 28

czwartek, g. 20:00

Gdańsk,
Wstęp wolny
Autorka o swojej twórczości: "Proponuje muzykę będącą połączeniem brzmienia wczesnej harfy celtyckiej (Cláirseach) i głosu. Gram muzykę z bardzo urozmaiconego repertuaru, poczynając od utworów napisanych na cláirseach przez znanych harfiarzy - Turlough O'Carolan, Ruaidhrí Dall Ó Catháin, Dennis O'Hampsey, Arthur O'Neil i utworów z manuskryptu ApHuw, poprzez tradycyjne melodie Irlandii, Walii, Szkocji i Polski, muzykę współczesną(min z repertuaru Jacka Kaczmarskiego, Loreeny McKennitt, Renaty Przemyk, Eurythmics, Pearl Jam) na utworach własnego autorstwa kończąc."

folk / reggae / world - koncerty w Trójmieście


Cláirseach to instrument, który był obecny w Irlandii i Szkocji od X do XIX w. Złota harfa jest godłem Irlandii. Unikalność tego instrumentu wynika z szeregu cech, jakie prezentuje. Posiada metalowe struny (mosiądz i metale szlachetne) przez co wymaga innej techniki gry niż klasyczne harfy. W struny uderza się paznokciem i wycisza opuszkami palców, przez co wydobywa się niezwykły pogłos.

Barbara Karlik o sobie "Na harfie gram od 2001 roku, ucząc się z książek i na warsztatach od Ann Heymann, Siobhán Armstrong, Javiera Sainz, Paula Dooley i Andrew Lawrence Kinga. Zawsze chciałam grać na harfie. Kiedy rozpoczęłam współpracę z zespołem muzyki celtyckiej Ould Land moje marzenia nabrały realniejszych kształtów. Kiedy, szukając wśród stron internetowych sklepów i rzemieślników, zobaczyłam harfy o metalowych strunach - przepadłam. Dźwięk takich strun zawsze bardziej mi odpowiadał w gitarze, postanowiłam zatem taki właśnie instrument nabyć. Dzięki pomocy Roberta Parry w 2001 roku kupiłam swą pierwszą harfę - Shirkę (Limerick Lap Harp z firmy Musicmakers Kits) i po złożeniu jej u poznańskiego lutnika Mirosława Barana zaczęłam uczyć się wydawać z niej dźwięki. Moim pierwszym przewodnikiem była książka Ann Heymann "Gaelic Harpers First tunes". Po trzech latach samodzielnej pracy z książką udało mi się nawiązać kontakt z założycielką Historical Harp Society of Ireland - Siobhán Armstrong. Wyjazd do Irlandii dał mi całkowicie nowe możliwości, najpierw długiej lekcji u Siobhán, później juz uczestnictwa w letniej szkole harfy Scoil na gCláirseach w Kilkenny. Tam uczyłam się od Siobhán Armstrong, Ann Heymann, Javiera Sainz, Paula Dooley, Andrew Lawrence Kinga i wzbogaciłam moją biblioteczkę o "Coupled hands for harpers". Wiadomości zdobyte w Kilkenny pozwoliły mi na wybór kolejnego instrumentu i w roku 2006 dzięki pomocy przyjaciół skontaktowałam się z Leszkiem Pelcem, który na podstawie tłumaczenia "Harps of Irland and highlands" R. B. Armstronga wykonał cláirseach odwzorowującą wymiary Harfy Królowej Marii wystawionej w muzeum w Edynburgu. Obecnie dysponuję także niewielkim, podróżnym instrumentem, wykonanym przez pracownię Wojciecha Wieconkowskiego."