stat
Wydarzenie już się odbyło
PATRONAT

"Google - Uniwersum Wolności czy Opresji" II Konferencja Naukowa z cyklu "Lustro Mediów".

lis 30-1.12

sobota - niedziela

Wstęp wolny
gru 10

wtorek, g. 8:30 - 15:00

Gdynia,
Wstęp wolny
Fenomen Google jako organizacji, która z jednej strony jawi się jako uniwersum wolności i źródło niewyczerpalnej wiedzy, z drugiej jednak - największa i jednocześnie najbardziej niepokojąca baza danych informacji o ludzkich zachowaniach oraz danych personalnych będzie tematem II Konferencji Naukowej z cyklu "Lustro Mediów". Tytuł tegorocznej konferencji to "Google - Uniwersum Wolności czy Opresji".

10 listopada (piątek) 2017, godz. 9.00 - 19.00, uroczyste otwarcie konferencji o godz. 9.00, sesja plenarna w godz. 9.00-14.10

Organizatorzy - Instytut Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego, Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego, Europejskie Centrum Solidarności oraz Pomorski Instytut Naukowy im. Profesora Brunona Synaka

PROGRAM

Jak wyjaśniają organizatorzy - "do zorganizowania konferencji na temat Google skłania dziś potrzeba krytycznej refleksji nad fenomenem organizacji, której humanistyczny i gospodarczy wymiar wykracza poza granice dyscyplin naukowych tradycyjnie wymienianych w kontekście badań mediów".

Na temat Google jako organizacji, która z wielowymiarowej naukowej perspektywy jest postrzegana jako źródło wiedzy i informacji, dominujący podmiot rynkowy, ośrodek sprawowania władzy, organizacja zarządzająca unikatowym algorytmem, kodem i protokołem oraz, najczęściej, jako wyszukiwarka - element korporacji gromadzącej unikatowe pod względem zakresu i zasięgu bazy informacji o ludzkich zachowaniach oraz danych personalnych będą rozmawiać znani i cenieni badacze oraz praktycy z ośrodków naukowych z całej Polski, między innymi z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Łódzkiej, Politechniki Koszalińskiej, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Akademii Marynarki Wojennej, Uniwersytetu SWPS, Uniwersytetu Opolskiego, a także Rotterdam School of Management i Erasmus University Rotterdam.

W konferencji udział wezmą naukowcy z krajowych i zagranicznych ośrodków naukowych, zajmujący się zarządzaniem mediami, komunikacją społeczną, obszarem digital humanities, krytyczną teorią mediów, a także bazami danych w nowych mediach, robotyzacją, agregacją treści i audytoriów oraz kulturowym i marketingowym wymiarem Google.

W sesji plenarnej wykłady wygłoszą: prof. Tomasz Goban-Klas, prof. Bogusław Nierenberg, prof. Dariusz Jemielniak, prof. Sławomir Magała, dr hab. Magdalena Szpunar, prof. Krystyna Doktorowicz, dr hab. Łukasz Gaweł, dr hab. Jarosław Flis, prof. Roman Batko i dr hab. Jan Kreft.

W czasie konferencji odbędzie się także panel dyskusyjny z udziałem red. Edwina Bendyka z tygodnika "Polityka".

Konferencja odbywa się pod honorowym patronatem Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.

autor: Beata Derkacz, Rzecznik Prasowy Uniwersytetu Gdańskiego

Informacja o biletach

  • Bilet normalny
    0 - 450 zł
Bezpłatnie - udział w roli słuchacza
200 zł - Uczestnicy studiów doktoranckich
250 zł - Uczestnicy – udział bierny
450 zł - Uczestnicy – udział czynny

Opłata za udział w Konferencji obejmuje: udział we wszystkich sesjach, przerwy kawowe, lunch, publikację w czasopiśmie (pod warunkiem uzyskania pozytywnych recenzji).

Przeczytaj także