stat
Impreza już się odbyła

Lato Ludzi 2005

paź 20

niedziela, g. 16:00 - 21:30

bilety 390 zł
paź 26

sobota, g. 22:00

Gdańsk,
Wstęp wolny
VII FESTIWAL LATO LUDZI

koncerty w Trójmieście


16 czerwca - wieczór I w Klubie Winda

17.00 - spektakl "Z nas" reż. Jarosław Rebeliński

17 czerwca - wieczór II w Klubie Winda

17.30 - Teatr Amareya
17.45 - "Stół" - Teatr "Bez Dam" reż. Zbigniew Biegajło
18.30 - Wernisaż wystawy Galerii promyk - Wykopaliska
19.00 - "Miedzy stołami" - Kino Variatino reż. Anna Haracz

18 czerwca - RAZEM - koncert integracyjny w Teatrze Leśnym

18.00 - Akcja teatralna "Labirynt" z udziałem zespołu Remont Pomp

18.15 - Orkiestra Vita Activa i goście: Bogdan Czapiewski (fortepian), Maciej Sikała (saksofon), Emil Kowalski (klarnet), Cezary Paciorek (akordeon), Janusz Szadowiak (trąbka), Sopocki Kameralny Chór Continuo, Irena Pająkówna- Jasman (mezzosopran), Jagna Jędrzyńska (sopran), Jorgos Skolias (wokal) i Bronisław Duży (puzon)

***

Spektakl "Z nas" w reżyserii Jarosława Rebelińskiego to efekt kończącego się projektu teatralnego prowadzonego z osobami niepełnosprawnymi i ich terapeutami w Klubie Winda. "Przedstawienie jest zapisem naszych przemyśleń o nas samych czy raczej z nas samych. Nie wszystkie rzeczy, o których chcemy opowiedzieć wynikają z tego, że my to chcemy zrobić raczej z tego, że to one chcą się opowiedzieć. W związku z tym nie jest to ułożona spójnie historia a raczej zapis jak wspominałem, naszych spotkań gdzie przez chwilę pozwalamy sobie być sobą."

***

Teatr Amareya. Trzy kobiety - Agnieszka Kamińska, Katarzyna Julia Pastuszak, Aleksandra Śliwińska.

"Od stycznia 2003 roku wspólnie tworzymy teatr, który zainspirowany licznymi spotkaniami z ludźmi tańca i teatru wzrasta poszukując własnego, niezależnego "języka". W niewielkiej sali prób, boso, krok po kroku ożywiamy przestrzeń wibrującymi głosami, badamy możliwości, przekraczamy ograniczenia, szukamy życia. Amareya. Teatr. Teatr tańca, teatr ruchu, teatr fizyczny, teatr laboratoryjny, teatr anatomiczny, "trzeci teatr"... istnieje mnogość etykiet, którymi mogłybyśmy posłużyć się, by ułatwić klasyfikację naszego przedsięwzięcia. Czy są one konieczne? Ulokowanie naszego teatru na kontynencie tańca lub kontynencie teatru byłoby uproszczeniem. Jesteśmy "latającym teatrem" poszukującym schronienia na mierzei łączącej te dwa kontynenty. Teatr nasz powstał z głębokiej potrzeby dialogu, potrzeby spotkania - ze sobą samym, z ludźmi i światem - ponad granicami wyznaczanymi przez konwencje, style, gatunki. Nasze poszukiwania dotyczą obszaru wspólnego dla tańca i teatru - tego, co w nich esencjonalne, czyli psychofizycznej obecności aktora-tancerza. Pragniemy powrócić do tego, co pierwotne - do ciała, jego organiczności i nieskończonego potencjału twórczego. Wierzymy, że całkowita obecność aktora-tancerza, promieniująca spod kostiumu formy i techniki, ma moc poruszenia widza, poprowadzenia go w głąb siebie.

Trening w naszym zespole, choć ma charakter pracy ustrukturalizowanej, a jego główną zasadą jest dyscyplina formy, nie ma na celu opanowania jednej określonej techniki. W pracy treningowej wykorzystujemy elementy różnych technik, które są narzędziem prowadzącym nas ku świadomości ciała-umysłu.

Niech nasz Taniec uskrzydla i porusza, niech będzie "językiem" umożliwiającym dialog oparty na percepcji zmysłowej, a spektakl niech stanie się spotkaniem, w którym nasze sny przemawiające głosem Tańca spotkają się ze snami widzów i dzięki naszemu oddaniu pomogą ukoić niespokojne dusze."


***

Teatr "Bez Dam" Grupa powstała w styczniu 2000 roku w domu Pomocy Społecznej w Damaszce. Zespół tworzą wyłącznie mężczyźni w wieku od 26-64 lat. Teatr posługuje się wyłącznie gestem uzupełnianym muzyką i światłem. Grupa teatralna bierze czynny udział w życiu kulturalnym pełno i niepełnosprawnych.
Spektakl Stół powstał na podstawie wypowiedzianych prze mieszkańców marzeń, pragnień. Miejscem centralnym jest stół, wokół którego krzątają się aktorzy wykonując swoje czynności. Nie wszystkie z nich są zrozumiałe, logiczne. Uzupełnieniem czasami aż uciążliwej powtarzalności jest muzyka. Kolejne sceny opowiadają o wspomnieniach powołanych do życia za sprawą dziecięcej piłki i dorastania.

***

Kino Variatino - Annę Haracz najbardziej interesuje poszukiwanie naturalnych dróg tworzenia ruchu poprzez improwizację, łączenia go ze śpiewem, słowem, muzyką graną na żywo i obrazem, Spektakle jej autorstwa nie są opowieściami ani historiami. W głównej mierze oparte są na klimacie nastroju lub relacji z kimś, czymś innym, obcym lub dobrze już znanym. A wszystko to niezmiennie jest próbą wniknięcia w istotę magii. Haracz brała udział w projekcie społecznym Risy Jarosław organizowanym i prezentowanym na zeszłorocznej Konferencji Tańca w Bytomiu oraz warsztatach dla młodych choreografów organizowanych przez Polli Talu Art Center w Estonii.

***

Orkiestra Perkusyjna Vita Activa
Vita Activa to życie aktywne poprzez sztukę, wypełnione poszukiwaniem i tworzeniem piękna. Największym sukcesem orkiestry jest przełamywanie bariery izolacyjnej. Coraz częściej orkiestra bierze udział w koncertach poza własnym środowiskiem osób niepełnosprawnych umysłowo. Trzydziesto cztero osobowa orkiestra występuje zarówno w kraju jak i poza jego granicami (m.in. w Bremie, Berlinie, Paryżu, Hamburgu, Asyżu). Mirosława Lipińska jest kierownikiem artystycznym, autorką transkrypcji, aranżacji i także dyrygentem Vity Activy.