stat
Impreza już się odbyła

W najbliższy piątek, 27 lipca ponownie ulicami Gdyni przejedzie Masa Krytyczna. Tym razem o tematyce sportowej. Jak wiemy zbliżają się Igrzyska Olimpijskie. Gdyńskie rowerzystki i rowerzyści szukają wspólnie udogodnień dla rowerów przy gdyńskich obiektach sportowych. Jednak czy nasi sportowcy i kibice mogą bezpiecznie przyjechać na trening lub rozgrywki na rowerze? Czy mogą bezpiecznie zostawić rower na czas treningu lub meczu ? Przekonajmy się !

lis 25

poniedziałek, g. 18:30

Gdańsk Osowa, ul. Spacerowa 48, parking...
bilety 25-40 zł
Aby podkreślić sportowy charakter wydarzenia organizatorzy Gdyńskiej Masy Krytycznej zachęcają do przebrania się w stroje sportowe (i nie chodzi im tylko o kolarstwo!)

Start: godz.18.00 spod stacji SKM Gdynia Główna

Trasa:

Stacja SKM Gdynia Główna > Śląska > Górskiego > Hala Gdynia > Sportowa > Olimpijska > Stadion Miejski > Małokacka > Halicka . Sandomierska > Łowicka > Sieradzka > Wrocławska > Zwycięstwa > Akacjowa > Kasztanowa > Klonowa > Orłowska > Świerkowa > Przebendowskich > Promenada Królowej Marysieńki > Kąpielisko Orłowo > Orłowska > Zwycięstwa > Stryjska > Legionów > Kopernika > Partyzantów > Piłsudskiego > Władysława IV > Wójta Radtkego > Plac Kaszubski.

Peleton Masy Krytycznej mijać będzie wiele gdzie na co dzień gdyńskie rowerzystki i rowerzyści napotykają na różne problemy, stąd też kolejne postulaty:

1) Wprowadzić obszary o ruchu uspokojonym (Tempo 30) w dzielnicy Mały Kack:
Mały koszt, zmniejszenie liczby wypadków, zmniejszenie hałasu, więcej:
czytaj więcej...

2) Mimo niedostatecznych rozwiązań rowerowych w projekcie, przebudować skrzyżowanie Zwycięstwa/Przebendowskich zgodnie z przekazanymi uwagami w trybie zmian na etapie wykonawczym.

3) Wybudować połączenie rowerowe Gdynia - Sopot (na klifie). Z W tym roku znów z niewiadomych powodów, inwestycja wypadła z tegorocznego planu, miasto traci tysiące złotych na tym, że turyści na rowerach nie przyjeżdżają z Gdańska i z Sopotu

4) Zaprzestać budowy niepotrzebnej infrastruktury rowerowej. Orłowo (ul. Orłowska) jako przykład budowania niepotrzebnej infrastruktury rowerowej (docelowo cały obszar powinien być zamknięty dla samochodów) i przewidziany jako deptak. czytaj więcej...

5) Rzetelnie informować o faktycznym stanie dróg rowerowych w mieście. Dosyć wirtualnych tras rowerowych! Wg UM w Gdyni, od granicy Sopotu do ul Stryjskiej jest ścieżka rowerowa, co jest nieprawdą.
czytaj więcej... "Aleja Zwycięstwa (od Sopotu do ul. Stryjskiej) - 3600 m"

6) Realnie zwiększać bezpieczeństwo w dzielnicach. W konkursie na projekt "Bezpieczne dzielnice" przepadła propozycja radnego Jagłowskiego z instalacją nowych stojaków rowerowych na Wzgórzu Św. Maksymiliana.

Organizatorzy Masy Krytycznej:

Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia