stat
Impreza już się odbyła
paź 5

sobota, g. 11:00

Gdańsk, Dolina Czystej Wody
bilety 89 zł
paź 11-13

piątek - niedziela, g. 18:00

Cewice
bilety 59 zł
ulgowy 219 zł
Maraton na Orientację pt.Jaszczur odbędzie się w Piekle, na Powiślu w dniach 4-6 maja2012.
Start imprezy: w sobotę 5 maja

Cykl maratonów na orientację pt. "Jaszczur" pokazuje najciekawsze regiony Polski z perspektywy imprez na orientację. W roku 2012 organizatorzy proponują trasy na obszarze Powiśla (z niesamowitymi zabytkami mennonitów), a także w Górach Stołowych, Bieszczadach i na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.

Puchar Jaszczura to wędrówka i rajd rowerowy na orientację w wybranych kategoriach
tras 25 lub 50km. Trasy ułożone są tak, aby pokazywały jak najwięcej ciekawych miejsc danego regionu. Punkty kontrolne po których będą poruszali się uczestnicy będą przygotowane w formie lampionów a także innych punktów terenowych do odnalezienia.

1. Cel Imprezy
- ukazanie walorów regionu mennonickiego Powiśla,
- rozwój ogólnopolskiego Programu JASZCZUR - maratonów na orientację w miejscach
ciekawych turystycznie,
- upowszechnienie aktywnej turystyki,
- popularyzacja imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku,
- praktyczne ćwiczenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapa i kompasem.

2. Termin i Baza
Impreza odbędzie się w dniach 4 - 6 maja 2012 (start 5 maja) na Powiślu w okolicach Sztumu.
Bazą imprezy będzie d. Szkoła Podstawowa im. Jana Hinca, w Piekle k/Sztumu.

3. Organizator
Zgromadzenie Wędrownicze przy Kociewskim Klubie Turystycznym. Starogard Gdański.
kontakt: mieszko1313@op.pl

4. Patronat
Urząd Miasta i Gminy Sztum.

5. Forma i Kategorie
Turystyczna impreza na orientację z wyznaczonymi punktami kontrolnymi.
Udział samodzielnymi drużynami lub indywidualnie.

-Kategoria Rowerowa 50 km (TR50).Drużyny 1-3 osobowe. Limit czasu: 8h + 1h limitu spóźnień
-Kategoria Piesza 50 km (TP50). Drużyny 1-3 osobowe. Limit czasu: 12h + 2h limitu spóźnień
-Kategoria Piesza 25km (TP25). Drużyny 1-5 osobowe. Limit czasu: 9h + 2h limitu spóźnień
-Trasa Rowerowa i Piesza 50km - średniotrudna pod względem nawigacji. Około 2/3 punktów
kontrolnych w technice lampionów oraz 1/3 punktów kontrolnych jako stałe punkty terenowe
(zabytki, infrastruktura, itp.).
-Trasa Piesza 25km - łatwa pod względem nawigacji. Około 1/2 punktów kontrolnych w technice
lampionów oraz 1/2 punktów kontrolnych jako stałe punkty terenowe (zabytki, infrastruktura, itp.).
Długość każdej trasy liczona jest wzdłuż najkrótszych elementów liniowych (istniejące drogi,
ścieżki, granice kultur itp.) naniesionych na mapie łączących poszczególne punkty kontrolne

6. Sędziowanie, Punktacja
Sędziowanie zgodne z "Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych Imprezach na
Orientację PTTK" dostępnymi m.in. na stronie Komisji InO ZG PTTK.
Punktacja cyklu Pucharowego JASZCZUR:
TP 50, TR 50: I miejsce - 20pkt, II miejsce - 18 pkt, III miejsce - 16pkt, IV miejsce - 15pkt,
V miejsce - 14pkt, VI miejsce - 13pkt, VII miejsce - 12pkt, VIII miejsce - 11pkt, IX miejsce - 10pkt,
X miejsce - 9pkt, XI miejsce - 8 pkt, XII miejsce - 7pkt, XIII miejsce - 6 pkt, XIV miejsce - 5pkt,
XV miejsce - 4pkt, XVI miejsce - 3pkt, XVII miejsce - 2pkt, XVIII miejsce i dalsze - 1pkt.
TP 25: I miejsce - 10pkt, II miejsce - 9 pkt, III miejsce - 8pkt, IV miejsce - 7pkt, V miejsce - 6pkt,
VI miejsce - 5pkt, VII miejsce - 4pkt, VIII miejsce - 3pkt, IX miejsce - 2pkt, X miejsce i dalsze - 1pkt.

Na cykl Pucharu JASZCZUR składają się: JASZCZUR w Piekle, JASZCZUR Błędny Bastion,
JASZCZUR Łemkowski Ślad, JASZCZUR Warowna Ścieżka.
Impreza jest punktowana do Odznaki Imprez na Orientację za 2 pkt.

7. Zasady potwierdzania Punktów Kontrolnych (PK) na karcie startowej
a) Przy potwierdzaniu PK należy wpisać w polu karty startowej godzinę pobytu na każdym PK.
b) Potwierdzenia z lampionów: kod z lampionu (wielkie litery) + nr PK z mapy + godzina.
c) Potwierdzenia ze stałych punktów terenowych: opis zadania z mapy + nr PK z mapy + godzina.
d) Potwierdzenia z lampionów obowiązkowo dokonywane kredką znajdującą się przy lampionie.
e) W przypadku braku kredki przy lampionie należy na karcie wpisać kod z lampionu, nr PK z
mapy, oraz skrót BK (brak kredki) + godzina.
f) Potwierdzenie PK polega na wpisaniu w pierwszą wolną kratkę karty startowej numeru PK
oraz kodu z lampionu, przy użyciu kolorowej kredki znajdującej się przy lampionie.
g) Dokonywanie skreśleń jest niedopuszczalne na karcie startowej. Ewentualnych poprawek
dokonuje się poprzez wpisanie właściwego potwierdzenia w kolejne pole karty startowej.
h) Skreślone, zamazane, nadpisane lub w inny sposób modyfikowane potwierdzenie PK będzie
traktowane jako punkt mylny (PM).

8. Ramowy Program Imprezy

04.05.2012 PIĄTEK
19:00-23:30 przyjmowanie uczestników w bazie imprezy

05.05.2010 SOBOTA
05:30-06:30 przyjmowanie uczestników w bazie imprezy (trasa TP50),
05:30-08:30 przyjmowanie uczestników w bazie imprezy (trasa TR50, TP25),
06.30 uroczyste rozpoczęcie Maratonu na Orientację JASZCZUR w Piekle oraz odprawa
dla uczestników tras pieszych TP50,
07.00 start interwałowy tras pieszych TP50,
08.30 uroczyste rozpoczęcie Maratonu na Orientację JASZCZUR w Piekle oraz odprawa
dla uczestników tras TR50 i TP25,
09.00 start interwałowy tras pieszych TP25 i rowerowej TR50,
23:00 uroczyste zakończenie w bazie JASZCZURA w Piekle - wręczenie dyplomów;
w przypadku większej ilości drużyn podlegających sędziowaniu możliwe
przesunięcie zakończenia na g.07:00 dnia następnego

06.05.2012 NIEDZIELA
do 08:00 możliwość pozostania w bazie do niedzieli

9. Wymagania Sprzętowe
Każdy uczestnik zobowiązany jest posiadać miękkie obuwie na zmianę celem wejścia do
pomieszczeń bazy.
Obowiązkowe wyposażenie na trasach to:
- trwały środek do pisania;
- kompas;
- osłony lub pokrowce na mapy i karty startowe,
- apteczka z podstawowymi lekami i środkami opatrunkowymi (1 na zespół);
- śpiwór, materac lub karimata (dla korzystających z noclegu w bazie),
- kubek do herbaty w bazie,
- odpowiednie oświetlenie (latarka, czołówka) istnieje ryzyko pobytu uczestników na trasie po
zmierzchu. Ponadto obowiązkowe wyposażenie trasy rowerowej TR50 to:
- kask,
- rower wyposażony zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym,
- element odblaskowy lub czerwona lampka sygnalizacyjna umieszczona w widocznym miejscu
(obowiązkowo włączona od zmierzchu podczas poruszania się po drogach przeznaczonych do
ruchu kołowego).

Zalecane:
- telefon komórkowy (z aktywną kartą SIM i naładowaną baterią),
- okulary do jazdy na rowerze (na trasie rowerowej).
Na trasie należy odpowiednio rozłożyć siły dla przebycia całego zaplanowanego dystansu.
Organizator nie zapewnia transportu do bazy w przypadku rezygnacji z kontynuowania trasy.

10. Zgłoszenia
Zgłoszenia w pierwszym terminie przyjmujemy do 01.05.2012.
Zgłoszenia można dokonywać wyłącznie mailem: mieszko1313@op.pl lub sms: 506 90 80 42.
Zgłoszenie będzie ważne w momencie wpłynięcia opłaty startowej na konto organizatora.
W przypadku nie wpłynięcia opłaty startowej zgłoszenie jest nieważne.
Po potwierdzeniu wpłynięcia opłaty startowej na konto organizatora, uczestnik zostaje wpisany na listę startową.Będziemy dysponować pewną ilością miejsc możliwych do przydzielenia dla uczestników zgłaszających się na starcie. Jednak nie gwarantuje to przyjęcia wszystkich uczestników zgłoszonych w ostatnim momencie lub nie gwarantuje wszystkich świadczeń.

11. Opłata Startowa
Opłatę startową należy przesłać przelewem bankowym na konto:
Kociewski Klub Turystyczny 83-200 Starogard Gdański, ul. Południowa 60.
Numer konta: 89 1320 1120 2462 4927 2000 0001 z dopiskiem:
"Jaszczur. Darowizna od...[imię i nazwisko uczestnika, wybrana kategoria startowa TR50 / TP50 / TP25]"

Wysokość opłaty startowej:
-30 zł / os. płatne do 01.05.2012.
-40 zł / os. płatne w terminie późniejszym lub na starcie (nie gwarantuje wszystkich świadczeń)

12. Świadczenia
- komplet map kolorowych dla każdego uczestnika (zgłoszonego w pierwszym terminie),
- dyplom dla każdego uczestnika (zgłoszonego w pierwszym terminie),
- koszulka strunowa na kartę startową/mapę,
- dwa noclegi w warunkach turystycznych - należy posiadać własny śpiwór i materac lub karimatę,
- odcisk pieczęci okolicznościowej,
- potwierdzenie punktów do OInO i OTP,
- upominki losowane na zakończeniu imprezy,
- poczęstunek regeneracyjny, ciepła herbata na mecie i wrzątek dla celów spożywczych - należy
mieć własny kubek,
- protokół z imprezy w wersji elektronicznej.

13. Postanowienia Końcowe
- Uczestnicy startują na własną odpowiedzialność wypełniając załączone do regulaminu
oświadczenie (załącznik 1).
- Uczestnicy niepełnoletni mogą startować w imprezie tylko pod opieką osób pełnoletnich oraz za
pisemną zgodą opiekunów prawnych (załącznik nr 2).
- W sekretariacie imprezy podczas zapisów wymagane będą od uczestników dowody wpłaty opłaty
startowej w przypadku ewentualnych niejasności.
- Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.
- Uczestnik, który nie zgłosił się na starcie traci prawo do opłaty startowej i świadczeń.
- Zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń.
- Na terenie bazy imprezy (szkoła) obowiązkowo poruszamy się w obuwiu zmiennym.
- Za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada,
- Ostateczna interpretacja komunikatu startowego oraz regulaminu należy do organizatorów,
- Rajd odbędzie się bez względu na pogodę.Załącznik nr 1 do regulaminu Maratonu na Orientację JASZCZUR w Piekle