Maurice Benayoun (aka MoBen) jest pionierskim artystą sztuki nowych mediów. Jego prace prezentowane i nagradzane były na całym świecie. Tworzy posługując się różnymi mediami, często łącząc w jedną całość wideo, rzeczywistość wirtualną, sieć, technologię bezprzewodową, przestrzeń publiczną i interakcję. Od 1984 roku wykłada na temat sztuki wideo oraz "nowych obrazów" na paryskiej Sorbonie.
W trakcie wykładu w CSW Łaźnia szczegółowo omówi swoją dotychczasową twórczość, dzieła takie jak, np. zrealizowany w 1995 "Tunel pod Atlantykiem", telewirtualny projekt łączący Centrum Pompidou w Paryżu i Muzeum Sztuki Współczesnej w Montrealu, a także nagrodzoną dziesięć lat temu na fetsiwlau Ars Electronica nagrodą główną Golden Nica - w kategorii sztuki interaktywnej za "World Skin" - safari fotograficzne w krainie wojny. Zarówno "World Skin", jak i "Tunel" uważane są przez krytykę za jedne z najważniejszych dzieł sztuki interaktywnej - autentyczne artystyczne zaanektowanie technologii wprowadzające koncepcję symbolicznej sytuacji. W najnowszych pracach rozwija ideę "krytycznej fuzji" mieszając symboliczną fikcję i rzeczywistość, by unaocznić granice realnego świata: "Pragnę zwizualizować wpływ technologii na społeczeństwo, pokazać, że w coraz większym stopniu zamieszkujemy dwa światy: jeden, w którym żyjemy z naszymi ciałami oraz drugi, w komputerach".
Najważniejsze dokonania artystyczne artysty przypadają na początek lat 90., kiedy to eksplorował możliwości artystycznego wyrazu tkwiące w nowo powstałych laboratoriach wirtualnej rzeczywistości. Od tego czasu stworzył cały szereg dzieł uważanych za pionierskie, kamieni milowych sztuki wirtualnej (VR Virtual Reality). Obok "Apres Musee Explorable" (1993), "The Big Questions" (1994-97) i "The Tunnels" (1995-99), jedno z najwybitniejszych "World Skin" (z muzyką Jean-Baptiste Barrière'a) - interaktywna instalacja ukazująca "fotograficzne safari" rozgrywające się w miejscu, gdzie toczy się anonimowa wojna. Widzowie wyposażeni przez artystę w aparaty fotograficzne-interfejsy poruszają się w trójwymiarowej przestrzeni 'strzelając' zdjęcia.
Najnowsza praca artysty stanowi część stałej ekspozycji w Łuku Triumfalnym w Paryżu przygotowanej z okazji 200-lecia jego istnienia.