Monoteatr: Wiesław Komasa - Włóż Czapkę Błazeńską Teatr w Oknie Gdańsk Sprawdź!
stat
Impreza już się odbyła
PATRONAT

Monoteatr: Wiesław Komasa - Włóż Czapkę Błazeńską

Wydarzenie w ramach

Między prawdą a kłamstwem stoi błazen. Jedna z najciekawszych i najbardziej skomplikowanych postaci szekspirowskich dramatów. Andrzej Żurowski wykonał wspaniałą pracę zbierając wszystkie teksty błazeńskie z komedii autora. Scenariusz daje duże możliwości aktorom w budowaniu dla ich potrzeby nowego układu tekstowego, od którego zależy wymowa spektaklu. 

Spektaklu? Włóż czapkę błazeńską a łatwiej ci będzie mówić i znaleźć prawdę. Ileż dróg prowadzi do znalezienia i nazwania ukrytych tajemnic Szekspira o prawdzie i kłamstwie, tak ludzi w życiu, jak i aktorów w teatrze. ~ Wiesław Komasa

Reżyseria: Wiesław Komasa
Wykonanie: Wiesław Komasa
Na podstawie tekstu Andrzeja Żurowskiego

Przed spektaklem zapraszamy na spotkanie wprowadzające, zaś po jego zakończeniu na rozmowę z Wiesławem Komasą.

Wstęp na spektakl jest BEZPŁATNY. Ilość miejsc jest ograniczona, obowiązuje rezerwacja poprzez stronę www.teatrwoknie-rezerwacje.interticket.pl
Wydarzenie będzie bezpłatnie transmitowane na żywo (tylko w czasie trwania) na kanale YouTube Teatru w Oknie.

Spektakl realizowany jest w ramach projektu "MONOTEATR: SHAKESPEARE UN/LIMITED". Projekt służy naświetleniu recepcji twórczości Williama Szekspira oraz inspiracji postacią Stratfordczyka w europejskim teatrze jednego aktora. "Shakespeare un/limited" nawiązujący do nielimitowanej dostępności prezentowanych dzieł, to również "Shakespeare limited" grany każdorazowo przez jednego aktora, który na scenie skonfrontuje się z publicznością. Będzie to ósma edycja cyklu MONOTEATR, rozwijanego przez Teatr w Oknie od 2016 roku. Pragniemy ją zadedykować zmarłemu w marcu 2021 roku Profesorowi Jerzemu Limonowi wielkiemu szekspirologowi i mentorowi, będącemu naszą nieskończoną inspiracją.

MONOTEATR: Shakespeare un/limited realizowany jest w ramach programu Kultura Dostępna Narodowego Centrum Kultury. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury państwowego funduszu celowego.

Organizator: Teatr w Oknie, Fundacja Theatrum Gedanense
Partnerzy: Gdański Teatr Szekspirowski, Polskie Towarzystwo Szekspirowskie, Europejska Sieć Festiwali Szekspirowskich

Kontakt: www.teatrwoknie.pl | FB/IG/YT: @TeatrwOknie | monoteatr@ftg.pl | +48 533793100
WIESŁAW KOMASA - aktor, reżyser, pedagog, profesor tytularny Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Ukończył PWST im. L. Solskiego w Krakowie. Pracował kolejno: w Teatrze im. Bogusławskiego w Kaliszu, w Teatrze Nowym w Poznaniu i w zespole Janusza Wiśniewskiego w Warszawie. Zagrał kilkadziesiąt ról teatralnych u takich reżyserów, jak: I. Cywińska, M. Prus, J. Nyczak, J. Wiśniewski, P. Cieplak, M. Jarnuszkiewicz, P. Łazarkiewicz, M. Treliński, J. Englert, J. Lassale, Cywińska, M. Prus, J. Nyczak, J. Wiśniewski, P. Cieplak, M. Jarnuszkiewicz, P. Łazarkiewicz, M. Treliński, J. Englert, J. Lassale, J. Stuhr. Jest też wielokrotnym laureatem Festiwali Teatrów Jednego Aktora we Wrocławiu i Toruniu. W 2006 roku reprezentował Polskę na Światowym Festiwalu Szekspirowskim w Armenii ze spektaklem Yoric, czyli spowiedź błazna. W 2015 roku otrzymał Grand Prix za monodram Różewiczogranie (wg T. Różewicza) i nagrodę Marszałka Województwa Dolnośląskiego za wybitne osiągnięcia artystyczne, zaś na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Jednego Aktora w Toruniu w 2015 roku otrzymał nagrodę ZASP-u za kreację aktorską. W 2018 roku otrzymał nagrodę jubileuszową 50-lecia Ogólnopolskiego Festiwalu Monodramu we Wrocławiu. W swoim dorobku artystycznym ma również prace reżyserskie w takich teatrach, jak: Teatr Nowy w Poznaniu, Teatr im. Horzycy w Toruniu, Teatr im. Węgierki w Białymstoku, Teatr Polski w Bydgoszczy, Teatr im. Gombrowicza w Gdyni, Teatr w Zielonej Górze (za spektakl O beri, beri wg Matki Witkacego otrzymał nagrodę za najlepszy spektakl roku). Z powodzeniem wyreżyserował również spektakl O beri, beri wg Matki Witkacego w Teatrze im. R. Rollanda w Paryżu.

fot. Wiesław Skibniewsk