Wystawa ukazuje szerokie spektrum problematyki podejmowanej w Pracowni Architektury Spektaklu i Scenografii działającej na Wydziale Architektury Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Prowadząca pracownię dr Katarzyna Zawistowska inspiruje studentów do myślenia o scenografii jako narracji wizualnej, zarówno w tradycyjnie rozumianej przestrzeni teatralnej, jak i poszerzając domenę scenografii o działania performatywne poza teatrem.
Krytyczny namysł, zarówno nad tradycyjnymi konwencjami, jak i współczesnymi praktykami teatralnymi, pozwala znaleźć wspólny mianownik dla projektowania scenografii - jest nim narracja wizualna. Tak rozumiana scenografia posługuje się sugestywnym układem obrazów tworzących spektakl, ale także kreuje sposób jego odbioru. Kluczowa jest tu przestrzenna relacja sceny i widowni - terenu gry i terenu obserwacji.
Podział na scenę i widownię, relacja obserwowanego i obserwującego pozwala zrozumieć istotę teatru, aby móc zaprojektować własną architekturę spektaklu. Świadome użycie różnych układów scen i widowni jest jednym ze
środków wyrazu, obok precyzyjnie dobranej materialnej tkanki spektaklu, tonacji czy natężenia światła. Kostium dopełnia całości. Wszystkie elementy narracji wizualnej integrują przestrzennie obserwujących i obserwowanych - widzów i aktorów - budując wspólne doświadczenie.
Wystawa w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim przekrojowo ukazuje dorobek dydaktyczny Pracowni Architektury Spektaklu i Scenografii. Kluczem wyboru projektów jest ich związek z dziełami Williama Shakespeare'a, ale także z przestrzenią samego Teatru Szekspirowskiego. Tradycja podejmowania szekspirowskich tematów istnieje od początku działalności Pracowni. Przyczynił się do tego prof. Jerzy Limon, który inspirował studentów swoimi wykładami. Architektura i technologia Teatru Szekspirowskiego daje studentom możliwość projektowania własnej architektury spektaklu i pozwala budować wielozmysłowe doświadczanie tej przestrzeni. Przestrzeń sama staje się narracją.
Treść tworzona na podstawie materiałów prasowych organizatora.