Instytut Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego zaprasza na konferencję zatytułowaną Nauka i biznes, której celem jest propagowanie idei wykorzystywania w praktyce badań naukowych oraz współpracy uczelni i organizacji biznesowych.
Czas: 20 listopada 2013 roku, początek o godz. 9:00
Miejsce: Wydział Nauk Społecznych UG, ul. Bażyńskiego 4, aula S204
Organizator: Instytut Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego
Konferencja jest odpowiedzią na coraz liczniejsze pytania dotyczące możliwości wykorzystania w praktyce prowadzonych badań naukowych i pojawienia się nurtu współpracy uczelni i organizacji biznesowych. Jej celem jest propagowanie idei praktycznego wykorzystywania generowanej wiedzy naukowej wśród przedstawicieli firm i przedsiębiorstw. Udział w niej wezmą naukowcy i przedstawiciele biznesu - w założeniu organizatorów cykl konferencji, które otwiera spotkanie Nauka i biznes, ma spełnić oczekiwania obydwu podmiotów.
Jak piszą organizatorzy: "We współczesnym świecie szczególnie ceniona jest wiedza o szerokim wymiarze aplikacyjnym, możliwa do wykorzystania nie tylko na gruncie akademickim, ale również biznesowym. Dzielenie się wynikami badań oraz projektowanie nowych programów badawczych mających na celu eksplorację nowych obszarów rzeczywistości może w dużym stopniu przyczynić się do zwiększenia efektywności zachodzących procesów biznesowych".
Program konferencji
20 listopada 2013
09:00-09:15 Otwarcie konferencji
Prof. UG, dr hab. Beata Pastwa-Wojciechowska, Dziekan WNS
Prof. UG, dr hab. Mariola Bidzan, Dyrektor IP WNS
09:15-10:00 Osobowość psychopatyczna w organizacji - korzyści i zagrożenia
Prof. UG, dr hab. Beata Pastwa-Wojciechowska, Instytut Psychologii
10.05-10.35 Psychometria dla biznesu - jak zrozumieć wyniki badań?
Prof. UG, dr hab. Roman Konarski, Instytut Psychologii
10:40-11:10 Myśl jak pracodawca - jak uzupełniać programy kształcenia?
Dr Zdzisław Nieckarz, Instytut Psychologii
Przerwa
11:35-11:55 Współpraca firm z sektorem edukacji - przegląd badań
Dr Sylwia Celińska, Stowarzyszenie Coachingu Biznesowego
Dr Dorota Godlewska-Werner, Instytut Psychologii
12:00-12:20 Przykład wdrożenia projektu "Analiza potrzeb szkoleniowych"
Dr Jacek Smolarek, Prezes Zarządu, PTE Generali
Katarzyna Zwierzchowska, Dyrektor Personalny, Generali
12:25-12:45 Rozwiązania Thomas International skutecznym pomostem pomiędzy nauką a biznesem
Agnieszka Karwacka-Pawul, Country Director, Thomas International
Przerwa
13:15-14:00 Możliwość aktywizacji współpracy pomiędzy nauką a biznesem - panel dyskusyjny
Dr Zdzisław Nieckarz, Instytut Psychologii
Przerwa
14:15-14:35 Wykorzystanie teorii zarządzania zasobami ludzkimi w procesie wdrażania partnerstwa biznesowego w firmie
Dr Michał Jonczynski, Wiceprezes Zarządu, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
14:40-15:00 Cechy zachowań przedsiębiorczych
Projekt badawczy
15:05-15:25 Wdrożenie programu stażowego ABSOLWENT
Krzysztof Kalata, MotiveAction
15:30-16:15 Przedsiębiorczość - pojęcie wielowymiarowe
Projekty studenckie